Johan ne työnsi markkinoille panameran dieselinä, eikö siinä ole jo riittävästi rangaistusta tähän maailmaan? :)essal kirjoitti:kohta vissiin porsseltakin pötkähtää kolf-luokan preemiumtötsä skodan tekniikalla.
-Sami
Johan ne työnsi markkinoille panameran dieselinä, eikö siinä ole jo riittävästi rangaistusta tähän maailmaan? :)essal kirjoitti:kohta vissiin porsseltakin pötkähtää kolf-luokan preemiumtötsä skodan tekniikalla.
Meinaat että kappalemääräksi riittää tuo sama jos tuote on puolet halvempi? Onko 20000e ja vaikkapa 40000e autoissa yhtä suuri kate?"Joku" oli laskenut että tämä on vähintään 300 000 myytyä autoa vuodessa. Saab:lla on työtä tuonkin luvun saavuttamisessa. "Golf kokoluokan" autoissa se voisi onnistuakkin. Kate tosin ei varmasti ole sama kuin 94X:llä, mutta tällöin firmaa voisi pitää jollain tasolla uskottavana toimijana valitussa markkinassa.
Ei se kyllä noin mennyt. Esim edellisen taantuman aikana tilanne oli tämä:essal kirjoitti:Jaa mää kun luulin, että porssen osti volkkari velkojen hinnalla. Joku 10 vuotta sitten porsse oli vielä rahoisaan, mutta sitten iski toimariin suuruudenhulluus ja sepä yritti vallata volkkarin porsselle. Ei menny kuin elokuvissa ja kohta vissiin porsseltakin pötkähtää kolf-luokan preemiumtötsä skodan tekniikalla.
Missä kohtaa niin sanon? Tuntuu että täällä on useammalla hukassa markkinataluden perusteet.SS kirjoitti:Meinaat että kappalemääräksi riittää tuo sama jos tuote on puolet halvempi? Onko 20000e ja vaikkapa 40000e autoissa yhtä suuri kate?
Porsche omistaa VAGin osakkeista 32.2% ja ääniosuudesta 50.74%.essal kirjoitti:Jaa mää kun luulin, että porssen osti volkkari velkojen hinnalla. Joku 10 vuotta sitten porsse oli vielä rahoisaan, mutta sitten iski toimariin suuruudenhulluus ja sepä yritti vallata volkkarin porsselle.
Muistan lukeneeni jostain, että suurissa autoissa on paitsi euromääräinen, niin myös suhteellinen kate korkeampi kuin pienissä. Eli suuri auto ei ole niin paljoa kalliimpi valmistaa kuin mitä myyntihinnoissa on eroa. Mutta (Huom!) tämä edellyttää sitä, että on olemassa riittävä volyymi myös siellä pienten autojen puolella, jotta kiinteät kustannukset (tilat, markkinointi, mainonta, ...) saadaan jaettua suuremmalle valmistusmäärälle, voidaan neuvotella alihankkijoiden kanssa paremmat sopimukset, samoin jälleenmyyjien kanssa, etc. Eli pelkästään muutaman helvetin kalliin auton valmistaminen vuodessa ei oikein riitä elättämään firmaa. Ferrari taitaa olla ainoa, valmistusmäärät n. 6000 autoa vuodessa, mutta on Saabilla Ferrariin kuitenkin hieman matkaa.SS kirjoitti:Meinaat että kappalemääräksi riittää tuo sama jos tuote on puolet halvempi? Onko 20000e ja vaikkapa 40000e autoissa yhtä suuri kate?
?? Onko?mike kirjoitti:Onhan nyt valmistunut taas pari autoakin pitkästä aikaa!
Itseäni korjaten essalin jälkeen: Volkkari omistaa itseään Porsche Holding Companyn kautta (sama johto).MRe kirjoitti:Porsche omistaa VAGin osakkeista 32.2% ja ääniosuudesta 50.74%.
Tobbana kirjoitti:Johan ne työnsi markkinoille panameran dieselinä, eikö siinä ole jo riittävästi rangaistusta tähän maailmaan?essal kirjoitti:kohta vissiin porsseltakin pötkähtää kolf-luokan preemiumtötsä skodan tekniikalla.
-Sami
Kyllä, kokonaista kaksi autoa valmistui linjojen testauksen tuloksenaMRe kirjoitti:?? Onko?mike kirjoitti:Onhan nyt valmistunut taas pari autoakin pitkästä aikaa!
Kerroit että kannattavuuden rajaksi oli laskettu 300000 autoa ja että halvemmilla autoilla tämä voisi onnistuakin. Saatoin toki ymmärtää jotain väärinkin.eklunto1 kirjoitti:Missä kohtaa niin sanon? Tuntuu että täällä on useammalla hukassa markkinataluden perusteet.
Lisäisin tuohon etuliitteen "itä-".MRe kirjoitti: Enivei, di.se uutisoi, että rahaa tulisi "eurooppalaiselta suurpankilta".
http://di.se/Artiklar/2011/8/30/243839/ ... 2396&rlt=0
.
Ja Saabisti antoi tuon kommentin,Teme100 kirjoitti:Lisäisin tuohon etuliitteen "itä-".MRe kirjoitti: Enivei, di.se uutisoi, että rahaa tulisi "eurooppalaiselta suurpankilta".
http://di.se/Artiklar/2011/8/30/243839/ ... 2396&rlt=0
.