Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikä on viimeisin huhu Saabin tuotannon siirtymisestä Kiinaan tai yleensä tuotannon käynnistymisestä? Tässä pitää kohta oikein huolestua että mihin merkkiin vaihtaa jos uusia Saabeja ei enää saakkaan.Vaimo pyörittää sellaista vauhtia kilometrejä Saabiin että.
Re: Saabin tulevaisuus II
Nii-in, on se kummallista jahkailua Ruotsissa - ensin eivät halua Venäläistä rahaa, eivätkä itse tukea paikallista teollisuutta. Nyt, kun kaikki olisi mahdollista, niin eivät saa yhtä pientä firmaa edes konkurssiin.
Ei sen puoleen, ei se Saappi kuole vieläkään !
Ari
Ei sen puoleen, ei se Saappi kuole vieläkään !
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos tämän aamun tietojen mukaan kuljetaan niin konkurssianomus jätetään Vänersborgs tingsrätt'ille torstaina.Sonett73 kirjoitti:. Ei sen puoleen, ei se Saappi kuole vieläkään !Ari
Mutta nyt on liikkeellä huhu, että kaikki saabin neljä ammattiliittoa menisivät tekemään yhteisen konkurssianomuksen, siinä tapauksessa he tarvitsevat kaikilta jäseniltä uuden valtakirjan jos näin käy niin sitten eivät kerkiä tällä viikolla.
Kun konkurssianomus on jätetty Vänersborgin käräjille kestää vielä melkoisen tovin ennenkuin päätös tulee ja saabihan voi pyytää käräjiltä lupaa elvytykseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Korealaista on kyllä turha kiinalaiseen verrata, Korea on ennemminkin verrattavissa verrattavissa Japaniin. Toistaiseksi kiinalainen "laatu" on tuosta kaukana, siellä määrä on ollut laatua tärkeämpää, laadulla ei tarvitse kilpailla kun maassa ei juuri ulkomaisia tuotteita ole tarjolla. Tilanne toki tulee muuttumaan hiljalleen, mutta vielä ollaan kaukana siitä että kiinalainen autonvalmistaja toisi tuotteitaan eurooppaan ja vielä menestyisi täällä.Ja mitä laatuun tulee, niin tänä päivänä Kiinassa kyllä osataan tehdä hyvää jälkea. Kauko-Idän laadusta kertokoon merkki KIA (vaikkei olekkaan Kiinalainen tuote).
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos Mullerilla olisi rahaa niin kyllä palkat olisi maksettu ajallaaan ettei niiden takia firmaa haettaisi konkurssiin.Tässä tilanteessa en oikein enää jaksa uskoa että rahaa löytyy Saabin tuotannon käynnistämiseen Ruotsissa jos missään muuallakaan.Viimeiseen asti varmaan yrittävät mutta huonolta näyttää. Anteeksi että olen näin pessimisti asian suhteen.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä tässä vaiheessa voi jo hiukan pessimistinen ollakin, mutta vaikka saab liukkaalla nyt onkin niin ojaan on vielä matkaa, ja kuten tiedämme niin saab'i on hyvä auto liukkailla keleillä.ristoj kirjoitti:...... Anteeksi että olen näin pessimisti asian suhteen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Minusta taas Saab on jo käynyt ojassa ja kimmonut sen penkasta ilmaan ja on vain muutaman metrin päässä tien varressa olevasta männystä. Jollei ihmettä tapahdu, saab törmää siihen ja menee täysin ruttuun. Myöhemmin joku ehkä vielä ostaa sen avk:lta ja koittaa tehdä siitä toimivan auton.
Re: Saabin tulevaisuus II
No tietysti asianhan voi jokainen katsoa miten haluaa, itse näen sen niin, että jos käräjille on jätetty konkurssianomus niin vasta silloin ollaan ojanpientareella sutimassa saabin kanssa pois ojasta. Siksi, että vielä senkin jälkeen kun anomus on jätetty löytyy monta mahdollisuutta ajaa ojasta ylös.Teme100 kirjoitti:Minusta taas Saab on jo käynyt ojassa ja kimmonut sen penkasta ilmaan ja on vain muutaman metrin päässä tien varressa olevasta männystä. Jollei ihmettä tapahdu, saab törmää siihen ja menee täysin ruttuun. Myöhemmin joku ehkä vielä ostaa sen avk:lta ja koittaa tehdä siitä toimivan auton.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei se siinä vaiheessa ihan omin avuin ajamalla taida enää nousta ylös, vaan tarvitaan joku paikalle tarjoamaan vetoapua ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Minusta taas tuntuu ettei nyt enää kovin kaukana olla kiinalaisten läpimurrosta euroopan markkinoilla. Viiden vuoden sisällä sanoisin - silloin varmaan asiat on jo ihan toisin kuin nyt.SS kirjoitti: Korealaista on kyllä turha kiinalaiseen verrata, Korea on ennemminkin verrattavissa verrattavissa Japaniin. Toistaiseksi kiinalainen "laatu" on tuosta kaukana, siellä määrä on ollut laatua tärkeämpää, laadulla ei tarvitse kilpailla kun maassa ei juuri ulkomaisia tuotteita ole tarjolla. Tilanne toki tulee muuttumaan hiljalleen, mutta vielä ollaan kaukana siitä että kiinalainen autonvalmistaja toisi tuotteitaan eurooppaan ja vielä menestyisi täällä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Hiukan infoa Trollista:
@ "ysitonnari93" liekö tässä sitä vetoapua tulossa?
Efter ett koncernfackligt möte på
tisdagen beslutade IF Metall att ge
Saab mer tid.
Att Metall håller tillbaka sin
konkursbegäran beror enligt
förbundsjuristen Darko Davidovic mer
på att man har information från Saab
om att pengar kan vara på väg in.
Saab konserin IF Metall liiton kokouksessa
tänään tiistaina päätettiin antaa lisäaikaa
saabille.
Että Metall pidättäytyy jättämästä konkurssianomusta
tämä riippuu liiton juristin Darko Davidovic'in mukaan siitä,
koska heitä on informoitu saabilta, että rahaa on tulossa
sisään saabille.
@ "ysitonnari93" liekö tässä sitä vetoapua tulossa?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Efter ett koncernfackligt möte på
tisdagen beslutade IF Metall att ge
Saab mer tid.
Att Metall håller tillbaka sin
konkursbegäran beror enligt
förbundsjuristen Darko Davidovic mer
på att man har information från Saab
om att pengar kan vara på väg in.
Saab konserin IF Metall liiton kokouksessa
tänään tiistaina päätettiin antaa lisäaikaa
saabille.
Että Metall pidättäytyy jättämästä konkurssianomusta
tämä riippuu liiton juristin Darko Davidovic'in mukaan siitä,
koska heitä on informoitu saabilta, että rahaa on tulossa
sisään saabille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabin tulevaisuus II
No sitähän löytyi heti
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikken ruotsinkielen lehtori olekaan, niin "kan vara" == "voi olla".
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuka nyt ei ehtoja laittaisi rahan saannille.MRe kirjoitti:Vaikken ruotsinkielen lehtori olekaan, niin "kan vara" == "voi olla".
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus II
Uudelleenjärjestelyyn/velkasaneeraukseen...
http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244388/S ... struktion/
Sama enklanniksi by Inside Saab:
http://inside.saab.com/press-release-sa ... anization/
http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244388/S ... struktion/
Muller ei ole enää Antonovin kaveri... Tai päinvastoin."The reorganization, which simply put is one last time before the bankruptcy, would have support among the unions, because the state security is the entry into force during the 90 days that the reorganization may last.
Saab's debt amounts in the current situation to about 1 billion, and Di's sources say that the need for capital is around 2.5 billion to get in once the car manufacturer again."
Pahoittelen käännöstä, on kuukkelitranslaattorista suoraan."In addition, evidence suggests that the Russian financier Vladimir Antonov is about to pull out of Saab. According to Di is the relationship between Antonov and Saab's CEO Victor Muller "very frosty," as announced Antonov Swedish spokesman Lars Carlstrom that Russians do not come to a scheduled meeting with the organization for the Swedish automotive suppliers on Wednesday"
Sama enklanniksi by Inside Saab:
http://inside.saab.com/press-release-sa ... anization/