Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Mikä on viimeisin huhu Saabin tuotannon siirtymisestä Kiinaan tai yleensä tuotannon käynnistymisestä? Tässä pitää kohta oikein huolestua että mihin merkkiin vaihtaa jos uusia Saabeja ei enää saakkaan.Vaimo pyörittää sellaista vauhtia kilometrejä Saabiin että.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Nii-in, on se kummallista jahkailua Ruotsissa - ensin eivät halua Venäläistä rahaa, eivätkä itse tukea paikallista teollisuutta. Nyt, kun kaikki olisi mahdollista, niin eivät saa yhtä pientä firmaa edes konkurssiin.

Ei sen puoleen, ei se Saappi kuole vieläkään !

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Sonett73 kirjoitti:. Ei sen puoleen, ei se Saappi kuole vieläkään !Ari
Jos tämän aamun tietojen mukaan kuljetaan niin konkurssianomus jätetään Vänersborgs tingsrätt'ille torstaina.
Mutta nyt on liikkeellä huhu, että kaikki saabin neljä ammattiliittoa menisivät tekemään yhteisen konkurssianomuksen, siinä tapauksessa he tarvitsevat kaikilta jäseniltä uuden valtakirjan jos näin käy niin sitten eivät kerkiä tällä viikolla.
Kun konkurssianomus on jätetty Vänersborgin käräjille kestää vielä melkoisen tovin ennenkuin päätös tulee ja saabihan voi pyytää käräjiltä lupaa elvytykseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SS »

Ja mitä laatuun tulee, niin tänä päivänä Kiinassa kyllä osataan tehdä hyvää jälkea. Kauko-Idän laadusta kertokoon merkki KIA (vaikkei olekkaan Kiinalainen tuote).
Korealaista on kyllä turha kiinalaiseen verrata, Korea on ennemminkin verrattavissa verrattavissa Japaniin. Toistaiseksi kiinalainen "laatu" on tuosta kaukana, siellä määrä on ollut laatua tärkeämpää, laadulla ei tarvitse kilpailla kun maassa ei juuri ulkomaisia tuotteita ole tarjolla. Tilanne toki tulee muuttumaan hiljalleen, mutta vielä ollaan kaukana siitä että kiinalainen autonvalmistaja toisi tuotteitaan eurooppaan ja vielä menestyisi täällä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Jos Mullerilla olisi rahaa niin kyllä palkat olisi maksettu ajallaaan ettei niiden takia firmaa haettaisi konkurssiin.Tässä tilanteessa en oikein enää jaksa uskoa että rahaa löytyy Saabin tuotannon käynnistämiseen Ruotsissa jos missään muuallakaan.Viimeiseen asti varmaan yrittävät mutta huonolta näyttää. Anteeksi että olen näin pessimisti asian suhteen.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

ristoj kirjoitti:...... Anteeksi että olen näin pessimisti asian suhteen.
Kyllä tässä vaiheessa voi jo hiukan pessimistinen ollakin, mutta vaikka saab liukkaalla nyt onkin niin ojaan on vielä matkaa, ja kuten tiedämme niin saab'i on hyvä auto liukkailla keleillä. :)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Minusta taas Saab on jo käynyt ojassa ja kimmonut sen penkasta ilmaan ja on vain muutaman metrin päässä tien varressa olevasta männystä. Jollei ihmettä tapahdu, saab törmää siihen ja menee täysin ruttuun. Myöhemmin joku ehkä vielä ostaa sen avk:lta ja koittaa tehdä siitä toimivan auton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti:Minusta taas Saab on jo käynyt ojassa ja kimmonut sen penkasta ilmaan ja on vain muutaman metrin päässä tien varressa olevasta männystä. Jollei ihmettä tapahdu, saab törmää siihen ja menee täysin ruttuun. Myöhemmin joku ehkä vielä ostaa sen avk:lta ja koittaa tehdä siitä toimivan auton.
No tietysti asianhan voi jokainen katsoa miten haluaa, itse näen sen niin, että jos käräjille on jätetty konkurssianomus niin vasta silloin ollaan ojanpientareella sutimassa saabin kanssa pois ojasta. Siksi, että vielä senkin jälkeen kun anomus on jätetty löytyy monta mahdollisuutta ajaa ojasta ylös.
:wink:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Ei se siinä vaiheessa ihan omin avuin ajamalla taida enää nousta ylös, vaan tarvitaan joku paikalle tarjoamaan vetoapua :roll:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

SS kirjoitti: Korealaista on kyllä turha kiinalaiseen verrata, Korea on ennemminkin verrattavissa verrattavissa Japaniin. Toistaiseksi kiinalainen "laatu" on tuosta kaukana, siellä määrä on ollut laatua tärkeämpää, laadulla ei tarvitse kilpailla kun maassa ei juuri ulkomaisia tuotteita ole tarjolla. Tilanne toki tulee muuttumaan hiljalleen, mutta vielä ollaan kaukana siitä että kiinalainen autonvalmistaja toisi tuotteitaan eurooppaan ja vielä menestyisi täällä.
Minusta taas tuntuu ettei nyt enää kovin kaukana olla kiinalaisten läpimurrosta euroopan markkinoilla. Viiden vuoden sisällä sanoisin - silloin varmaan asiat on jo ihan toisin kuin nyt.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hiukan infoa Trollista:
@ "ysitonnari93" liekö tässä sitä vetoapua tulossa? :)

Efter ett koncernfackligt möte på
tisdagen beslutade IF Metall att ge
Saab mer tid.

Att Metall håller tillbaka sin
konkursbegäran beror enligt
förbundsjuristen Darko Davidovic mer
på att man har information från Saab
om att pengar kan vara på väg in.

Saab konserin IF Metall liiton kokouksessa
tänään tiistaina päätettiin antaa lisäaikaa
saabille.

Että Metall pidättäytyy jättämästä konkurssianomusta
tämä riippuu liiton juristin Darko Davidovic'in mukaan siitä,
koska heitä on informoitu saabilta, että rahaa on tulossa
sisään saabille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

No sitähän löytyi heti :D :D
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Vaikken ruotsinkielen lehtori olekaan, niin "kan vara" == "voi olla".
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Poy »

MRe kirjoitti:Vaikken ruotsinkielen lehtori olekaan, niin "kan vara" == "voi olla".
Kuka nyt ei ehtoja laittaisi rahan saannille.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Uudelleenjärjestelyyn/velkasaneeraukseen...

http://di.se/Artiklar/2011/9/7/244388/S ... struktion/
"The reorganization, which simply put is one last time before the bankruptcy, would have support among the unions, because the state security is the entry into force during the 90 days that the reorganization may last.

Saab's debt amounts in the current situation to about 1 billion, and Di's sources say that the need for capital is around 2.5 billion to get in once the car manufacturer again."
Muller ei ole enää Antonovin kaveri... Tai päinvastoin.
"In addition, evidence suggests that the Russian financier Vladimir Antonov is about to pull out of Saab. According to Di is the relationship between Antonov and Saab's CEO Victor Muller "very frosty," as announced Antonov Swedish spokesman Lars Carlstrom that Russians do not come to a scheduled meeting with the organization for the Swedish automotive suppliers on Wednesday"
Pahoittelen käännöstä, on kuukkelitranslaattorista suoraan.

Sama enklanniksi by Inside Saab:
http://inside.saab.com/press-release-sa ... anization/
Lukittu