![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^ ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No jaa, olipa KIA nyt kenenkä tahansa pelastama tai ei, olisi sieltä saatavilla perus varmaa tekniikkaa. Toisaalta, olisiko se Saabin imagon mukaista? Olemmehan hemmotelleet itsemme pilalle turbotekniikalla
Ensi keskiviikkona pitäisi jotain kuulua...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ensi keskiviikkona pitäisi jotain kuulua...
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ehkäpä kuitenkin ennemmin PSA:n kuin KIA: tekniikkaa...
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Persaukinen PSA ei välttämättä enää montaa vuotta pystyssä pysy, että mieluummin joku yhtiö joka osaa tehdä autoilla tulostakin. Tosin tässä tilanteessa ei kai auta ruveta liian nirsoksi sen pelastajan kanssa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tässä on oiva paikka villiin ajatusleikkiin... GM dumppasi Saabin ja laittoi niitä panoksia Opeliin. Samoihin aikoihin PSA on (seuraa hlökoht. mielipide: mielikuvituksettomalla tusinamallistolla) ajanut itsensä suohon ja on ajautumassa jonkin suuremman syliin...
...ja kukapa muu siellä nurkan takan lymyää kuin GM, jolla on jo jalka PSA:n oven välissä ja ennakkotietojen (huhujen?) mukaan seuraavaa C5/508/Insignia -kokoluokan autoa tehtäisiin samalle pohjalevylle sekä Ranskassa, että Saksassa...
...PSA olisi henkisesti oiva koti Saabille mielestäni, mutta en näe mitään järkevää syytä miksi he olisivat kiinnostuneet Saabista. Ainoa annettava olisi ollut kohtalainen tuotemerkki, mutta sekin on sukeltanut arvomarkkinoilla viime vuosien "vaiheiden" takia sen verran ettei taida kannattaa. Teknisesti PSA on Saabia niin paljon edellä, ettei siltäkään puolen löydy oikein oljenkortta. Turbotekniikka joo, mutta kun niitä osataan nykyään pultata koneen kylkeen muuallakin kuin Trollhättänissa. Harmi.
...Mutta olishan se hienoo, jos GM nielaisisi PSA:n, joka olisi juuri ehtinyt hankkia oikeudet Saabiin. John Fogertyn sanoin; "It's like deja vu, all over again..."![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
...ja kukapa muu siellä nurkan takan lymyää kuin GM, jolla on jo jalka PSA:n oven välissä ja ennakkotietojen (huhujen?) mukaan seuraavaa C5/508/Insignia -kokoluokan autoa tehtäisiin samalle pohjalevylle sekä Ranskassa, että Saksassa...
...PSA olisi henkisesti oiva koti Saabille mielestäni, mutta en näe mitään järkevää syytä miksi he olisivat kiinnostuneet Saabista. Ainoa annettava olisi ollut kohtalainen tuotemerkki, mutta sekin on sukeltanut arvomarkkinoilla viime vuosien "vaiheiden" takia sen verran ettei taida kannattaa. Teknisesti PSA on Saabia niin paljon edellä, ettei siltäkään puolen löydy oikein oljenkortta. Turbotekniikka joo, mutta kun niitä osataan nykyään pultata koneen kylkeen muuallakin kuin Trollhättänissa. Harmi.
...Mutta olishan se hienoo, jos GM nielaisisi PSA:n, joka olisi juuri ehtinyt hankkia oikeudet Saabiin. John Fogertyn sanoin; "It's like deja vu, all over again..."
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^Aika tabuissa saa olla että näkee tuossa skenaariossa jotain positiivista ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ttela skrivaa:
Lisää nevsiltä:
Går inte affären med de två asiatiska fordonstillverkarna i lås försvåras möjligheten till en helt egen bilproduktion. Men Nevs har en plan B – att arbeta på uppdrag av andra fordonstillverkare. Det framgår av rekonstruktionsplanen som presenteras nästa vecka.
********************************************************************************
Ellei kaupat mene lukkoon näiden kahden aasialaisten autonvalmistajien kanssa niin oman auton valmistaminen vaikeutuu.
Nevs'illä on kuitenkin B-suunnitelma joka tarkoittaa, että he valmistaisivat toisten autonvalmistajien ajoneuvoja.
Tämä ilmenee yrityssaneeraus suunnitelmasta joka esitetään ensi viikolla.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3478552- ... a-at-andra
Lisää nevsiltä:
Går inte affären med de två asiatiska fordonstillverkarna i lås försvåras möjligheten till en helt egen bilproduktion. Men Nevs har en plan B – att arbeta på uppdrag av andra fordonstillverkare. Det framgår av rekonstruktionsplanen som presenteras nästa vecka.
********************************************************************************
Ellei kaupat mene lukkoon näiden kahden aasialaisten autonvalmistajien kanssa niin oman auton valmistaminen vaikeutuu.
Nevs'illä on kuitenkin B-suunnitelma joka tarkoittaa, että he valmistaisivat toisten autonvalmistajien ajoneuvoja.
Tämä ilmenee yrityssaneeraus suunnitelmasta joka esitetään ensi viikolla.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3478552- ... a-at-andra
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eli Trolli rupeaisi Ukiksi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Heh, heh, jees niin tässä voi käydä, tämän toiminnon on saneeraus asianajaja hyväksynyt B-suunnitelmana.tsaarela kirjoitti:Eli Trolli rupeaisi Ukiksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Täällä on nähtävissä NEVS:n suunnitelma. Suurimmilta osin ruotsiksi, mutta myös englanninkielinen osuus (Master Plan ja Complementary Plan) on mukana.
Rekonstruktionsplan
http://www.saabsunited.com/2014/10/nevs ... more-57160
Rekonstruktionsplan
http://www.saabsunited.com/2014/10/nevs ... more-57160
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Täältä löytyy koko reorganisation plan englanniksi: http://hamilton.sidvisning.se/reorganis ... locale=SVE
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Edelleenkin suosittelisin NEVS:ille Saab-merkkisten moottorisahojen tuotannon aloittamista mitä pikimmin. Vaikka olisivat tuottaneet tehtaallaan tämänkin "luppoajan" pelkästään lapioita tai kuokkia, olisi tehtaan taloustilanne paljon parempi kuin nyt. Kuinkahan paljon Jonköping-moottorisahan lisenssiluvat maksaisivat? ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä, olen arvioinnut tuota entistä Saabin patarautaa. Se on mahtava moottori! Kyllä ruotsalaiset, jos suomalaiset auttaisivat, saisivat aikaiseksi hienon moottorin. Toisaalta muistakaa, että moottorisuunnitellu ja -testaus on järjettömän kallista. Kumpi halvempi: ostaa muilta vai tehdä itse?ng900aero kirjoitti:Edelleenkin suosittelisin NEVS:ille Saab-merkkisten moottorisahojen tuotannon aloittamista mitä pikimmin. Vaikka olisivat tuottaneet tehtaallaan tämänkin "luppoajan" pelkästään lapioita tai kuokkia, olisi tehtaan taloustilanne paljon parempi kuin nyt. Kuinkahan paljon Jonköping-moottorisahan lisenssiluvat maksaisivat?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Itse tehtynä tulisi varmasti parempi moottori, tai ainakin näin luulen. Mutta toisaalta, aika moni muukin osaa tehdä moottoreita oikeasti hyvin. Joo.o, en tiedä, tähän tarvitaan besserwisseriä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ènpä muista että NEVS olisi aiemmin julkistanut suunnittelemiensa uusien Saab-mallien tietoja. Saneeraussuunnitelmassa mainitaan, että jos ensisijainen liiketoimintasuunnitelma (uusi omistaja ja yhteistyö aasialaisten kanssa) toteutuu, suunnitelmissa on "esitellä neljä uutta mallia". Samalla sivulla on listattuna viisi mallinimeä: 9-2, 9-2×, 9-3, 9-4× ja 9-5. Kuvaajassa on kuvituksena vanhoja malleja ja konsepteja, joilla ei kai ole lopulta tekemistä toteutuvan muotoilun kanssa.
Ymmärtääkseni nämä kaikki siis perustuisivat Phoenix-pohjalevyyn.
Ymmärtääkseni nämä kaikki siis perustuisivat Phoenix-pohjalevyyn.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K