Täysin samoilla linjoilla ollaan!Rattivaihde kirjoitti:Paskempi homma. Tarkoitus oli jossain vaiheessa elämää ostaa ainakin yksi uusi auto, toivottavasti asiat etenevät jotain reittiä niin että näin pystyn tekemään.
Näille kohta taas kertautuville "Saab on vain auto ja onhan niitä muita hyviä merkk-" kommenteille:
Ei ole.
Saabin tulevaisuus II
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuoreehkon auton omistajana hieman hirvittää, kuinka jälleen asteen heikommaksi muuttuneeseen tilanteeseen suhtaudutaan markkinoilla. Jonkun kerran olen omaa, sinänsä virheetöntä, 9-3 SC -08 kulkuvälinettäni käynyt viimeisen puolen vuoden aikana (enemmänkin mielenkiinnosta) vaihdattelemassa - sekä käytettyihin että uusiinkin eri merkkisiin ehdokkaaseen.Rattivaihde kirjoitti:Paskempi homma. Tarkoitus oli jossain vaiheessa elämää ostaa ainakin yksi uusi auto, toivottavasti asiat etenevät jotain reittiä niin että näin pystyn tekemään.
Näille kohta taas kertautuville "Saab on vain auto ja onhan niitä muita hyviä merkk-" kommenteille:
Ei ole.
Parikin kertaa on myyjä hikisenä pöydän takana räknäiltyään suoraan sanonut että tarjoamani vaihdokki ei ole tällä hetkellä niin hirvittävän kysytty vaihtoväline liikkeen kannalta. Jännä tilanne että eräs Saab-myyjäkin oli kevät-kesällä sitä mieltä että tarjoamani peli ei ole heidän mielestään se halutuin. Pyydetyt vaihtorahaniput ovat ensin tiskillä hieman hymyilyttäneet ja kotona iltasella itkettäneet.
9-3 SC 1.8t -08
Re: Saabin tulevaisuus II
Ette ole ainoita Vaikkei tuo kai tällä foorumilla mikään yllätys olekaan…Täysin samoilla linjoilla ollaan!
Ikävä homma jos taru nyt oikeasti loppuu. Täytyy kai sitten ajella käytetyillä Saabeilla koko loppuelämä
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Eiköskän heitetä kirvesta kaivoon aivan vielä eihän. Tämän rekonstruktionin tuloksen takia vaikka käräjät sanoivat ei voi korkeinoikeus sanoa kyllä.
Ja mikä tähän voi vaikuttaa on se, että käräjät eivät laskeneet tätä Kiinan ja saabin välistä sopimusta miksikään muutokseksi parempaan joka vaikuttaisi saabin tulevaisuuteen myönteisesti, tämän näkemyksen kannalta oli käräjien mahdoton sanoa kyllä.
Jos taas korkeinoikeus katsoo sen vaikuttavaksi muutokseksi saattaa vastaus heiltä olla kyllä.
(Saabi sai silti hieman lisä aikaa.)
Ja mikä tähän voi vaikuttaa on se, että käräjät eivät laskeneet tätä Kiinan ja saabin välistä sopimusta miksikään muutokseksi parempaan joka vaikuttaisi saabin tulevaisuuteen myönteisesti, tämän näkemyksen kannalta oli käräjien mahdoton sanoa kyllä.
Jos taas korkeinoikeus katsoo sen vaikuttavaksi muutokseksi saattaa vastaus heiltä olla kyllä.
(Saabi sai silti hieman lisä aikaa.)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Aivan ja alihankkijathan olisivat hyväksyneet tämän velkasaneerauksen !
Pojat, periksi ei anneta, taistelemme loppuun asti. Nyt vaan sopimuksia tekemään rikkaiden kanssa eli kiinalaisten !
Muller: "Vi är inte döda än"
Ja muuta merkkiä ei minullakaan tule olemaan, se on varma se !
Ari
Pojat, periksi ei anneta, taistelemme loppuun asti. Nyt vaan sopimuksia tekemään rikkaiden kanssa eli kiinalaisten !
Muller: "Vi är inte döda än"
Ja muuta merkkiä ei minullakaan tule olemaan, se on varma se !
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Käräjillä ei ollut muuta mahdollisuutta. Tämä selviää siitä käräjäoikeuden päätöksestä, joka löytyy täältä: http://di.se/Databas/2011/09/08/Beslut%202011-09-08.pdfcore2 kirjoitti:Ja mikä tähän voi vaikuttaa on se, että käräjät eivät laskeneet tätä Kiinan ja saabin välistä sopimusta miksikään muutokseksi parempaan joka vaikuttaisi saabin tulevaisuuteen myönteisesti, tämän näkemyksen kannalta oli käräjien mahdoton sanoa kyllä.
Lähinnä viesti on se, että kiinalaisten rahoituksesta ei ole mitään konkreettista näyttöä eikä aikataulutietoa koska rahaa tulee, jos tulee. Toiseksi, laki määrittää reunaehdot, millä perusteella yrityssaneerausta voi hakea. Velkojilta suojautuminen mahdollisen rahoituksen saamiseksi ei kuulu niihin. Mitään muuta uutta Muller ei esittänyt.
Nyt kun palattiin takaisin alkuviikon tilanteeseen, niin Saabilla on vielä yksi uhka: jos yrityksen varallisuus on painunut alle puoleen osakepääomasta, on yritys haettava konkurssiin (määrättyjen toimien ja varoaikojen jälkeen). Muuten Muller rikkoo osakeyhtiölakia ja on henkilökohtaisesti vastuussa.
Kannattaa vielä muistaa, että jokainen lisäpäivä Saabille on myös päivä ilman palkkaa työntekijöille. Suurin osa lienee melkoisessa panttivankitilanteessa: heillä ei ole varaa irtisanoutua, koska silloin (ainakin Suomen lakien mukaan) irtisanomisaika on lyhyempi ja päälle vielä työkkärin karenssi. Eli odottavat että palkka tulisi jostain. Vaikka sitten konkan kautta.
Konkurssissa Saabin velkojista muuten ensimmäinen saaja on GM (ja valtion rahoituslaitos), muut saavat mitä heiltä jää...
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitäs käy Saabin varaosien saatavuudelle, jos nytten Saabi häviää tuhkatuuleen?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Saabin tulevaisuus II
Maailma on puolillaan autoja, joiden valmistaja on lakannut olemasta jo aikoja sitten. Kaikesta huolimatta sitä jotenkin pärjäillään, ja jos auto on riittävän kiinnostava niin asiat hoituvat varsin hyvin.
Itselläni on harrasteautona Reliant -merkkinen kapistus. Valmistaja eli säästöliekillä jo 1980-luvun puolivälistä lähtien ja pillit laitettiin lopullisesti pussiin noin 1995. Silti osia saa, autoja harrastetaan ja niillä ajetaan!
Itselläni on harrasteautona Reliant -merkkinen kapistus. Valmistaja eli säästöliekillä jo 1980-luvun puolivälistä lähtien ja pillit laitettiin lopullisesti pussiin noin 1995. Silti osia saa, autoja harrastetaan ja niillä ajetaan!
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitenhän siis käy esim ng9-3 rattilukko ja virtalukko ongelmien. Saako esim virta avainta helposti? Ja miten vähenee korjaamo edustukset. Testeri asiat ? Laakkosellakin on monessa paikassa saab.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus II
Nojatkaa vain taaksepäin ja seuraatkaa showta, tässä tulee vielä tapahtumaan vaikka mitä. Henkilökohtainen arvioni.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saabin tulevaisuus II
Mun ajatus tässä ketutuksessa:
Ei ne varaosat mihinkään katoa, vaan ainoastaan ne siirtyy "tarvikeosiksi".
Ne osat mitä olen saabeihini ostanut, niin harvassa on lukenut "saab". Ja jos on lukenut saab, niin vielä harvemmassa on lukenut made in sveamamma (paitsi motonetista ostetut ).
Eli mikäli alihankkija pysyy pystyssä, niin olisihan se taloudellisesti järjetöntä lopettaa osien tekemisen, mikäli joku motonet-tyyppinen kansainvälinen varaosatoimittaja ottaa tuotteen valikoimiin ja myy sitä.
Eli mietityttää mitä osia trolliksessa oikeasti ite tehtiin muuta kuin kasattiin autoja Ehkä peltiosat vois olla kiven alla, jos niitä prässättiin siellä...
Silti vituttaa, nyt olis ollut eka mahdollisuus ostaa uusi saab ja nyt loppuu tehdas...
Olisin ostanut karvalakki 9-5:n tammikuun toimitukseen...
Ei ne varaosat mihinkään katoa, vaan ainoastaan ne siirtyy "tarvikeosiksi".
Ne osat mitä olen saabeihini ostanut, niin harvassa on lukenut "saab". Ja jos on lukenut saab, niin vielä harvemmassa on lukenut made in sveamamma (paitsi motonetista ostetut ).
Eli mikäli alihankkija pysyy pystyssä, niin olisihan se taloudellisesti järjetöntä lopettaa osien tekemisen, mikäli joku motonet-tyyppinen kansainvälinen varaosatoimittaja ottaa tuotteen valikoimiin ja myy sitä.
Eli mietityttää mitä osia trolliksessa oikeasti ite tehtiin muuta kuin kasattiin autoja Ehkä peltiosat vois olla kiven alla, jos niitä prässättiin siellä...
Silti vituttaa, nyt olis ollut eka mahdollisuus ostaa uusi saab ja nyt loppuu tehdas...
Olisin ostanut karvalakki 9-5:n tammikuun toimitukseen...
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja jos Saab pelastuu, niin ostan sen 9-5:n, sen lupaan!!!!!
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuleehan näitä käytettynä varmaan myyntiin "karvalakkina" ja ilman, ja varmaan nytkin jo on.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaa taas se on loppu? E,ei tästä Limbosta nyt noin helpolla päästetä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Annas ajan kulua niin tuskin harmittaa lainkaan, päinvastoinRed Dragon kirjoitti: Silti vituttaa, nyt olis ollut eka mahdollisuus ostaa uusi saab ja nyt loppuu tehdas...
Olisin ostanut karvalakki 9-5:n tammikuun toimitukseen...