SAAB 9-3 SportCombi, virallinen tiedote

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Mutta eipä ole vielä ainuttakaan kuvaa, jossa näkisi nuo takavalot "tositoimissa". Kaikissa kuvissa valot ovat pois päältä (no tossa yhdessä kyllä näkyy hieman punaista valoa mut..)
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Jani O kirjoitti:Mutta eipä ole vielä ainuttakaan kuvaa, jossa näkisi nuo takavalot "tositoimissa". Kaikissa kuvissa valot ovat pois päältä (no tossa yhdessä kyllä näkyy hieman punaista valoa mut..)
Juuri meinasin samaa kysellä. Se alin osa takavalosta tuntuisi olevan peruutusvalo ja oisko sen sivussa joku huomiovalo? Oisko keskimmäinen se perus takavalo/jarru, ainakin siinä vähän punaista pilkottaa. No, sitten joskus nähdään kuinka pieleen arvaukset menee. Niin ja ledejähän tuolla piti oleman.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

TuuSaR kirjoitti:http://www.gmeurope.com/geneva2005/press_saab.html#

Kuvat ja tarkemmat tiedot.
Vois jopa sanoa, että kerrankin tarpeeksi isoja kuvia saatavilla 8O
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Noista specseistä pakko viilata pilkkua sen verran, että kun kyseessä on uusi ja suorituskykyinen auto - nimeltään SportCombi - ois odottanut hieman rajumpaa suorituskykyä??

12 vuotta sitten esitelty 9000 Aero pieksee vakiokunnossa auton kaikissa ilmoitetuissa lukemissa, 0-100, 80-120 sekä huiput ja vielä yhdistetyssä kulutuksessa??? 8O

Se siitä hienosta uudesta koneesta. Tehonlisäystä 40 heppaa, vääntöä ei ollenkaan (toki hieman laajempi vääntöalue) ja kulutusta miltei 2 litraa lisää verrattuna uuteen 2,0T 210hp koneeseen.
Kenellä tämä auto on kohdistettu? 2,8V6 jenkkilään ja 1,8 - 2,0 Eu ???

Voi voi kun eivät ymmärtäneet jatkaa perinnettä uudellä 2,3T koneella, esim 370Nm 2000-4500 / 265hp@5500 rpm mikä onnistui jo ajat sitten vanhalta B235R:ltä.

Hieno auto anyways. Ottaisin jos voisin!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Veikkaisin, että moinen johtuu kiristetyistä määräyksistä @ saasteet und melu. Kummasti pulskistaa konetta, kun pistetään sen seitsemäntoista muffleria persiiseen :?

EDIT: Ja vähät suorituskyvystä, mulle riittäis 1.8i:kin, jollei se olis täysiverinen Ooppeli. Tässä lähistöllä ei saa millään tiellä ajaa (kesällä) satasta kovempaa, pätkät tuntuvat siis alimitoitetuilta og-satkullekin. Enkä ylinopeutta ajelisi, se vain vaarantaa omani ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden...
jne.
+muuta purinaa ja narinaa
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tässä lähistöllä ei saa millään tiellä ajaa (kesällä) satasta kovempaa, pätkät tuntuvat siis alimitoitetuilta og-satkullekin.
Tuon on kyllä ihan tosi juttu.
Lähinnä tuossa suorituskyvyssä on taas kyse kilpailukyvystä muita merkkejä/autoja vastaan. Sen tietää miten SportCombi tullaan arvioimaan kun kilpailijoilta löytyy jotain V50 AWD T5 malleja... Hinta / suorituskyky.
Jotkut terävät (esim UK Top Gear, EVO yms) menee vielä, ja testaa pääseekö autolla lujaa radalla, sekä onko sillä oikeasti mukava ajaa jne.
Neliveto ois jotenkin pystynyt vielä selittämään tuon, mutta kun sitäkään ei tullut?
Tai sitten tallissa on vielä jotain ässää hihassa, kuten Viggen. Olihan muuten 9-3Sporthatchissa tod.näk. sama kone, 280hp/400Nm. Joten jospa toivoa ois.
Päästöihin en usko tuolla 2,8V6:lla pyrityn kun kerta kuluttaa 2litraa enemmän sadalle kuin 2,0T. Näkyy myös specs talukossakin kohdassa Co2... Vertaa niitä 9-5 2,3T Aeron lukemiin. :roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Katselin noita mittoja ja nyt on selvää että akseliväli on sama kuin SS:ssä, pituus on + 19mm verrattuna SS:ään. Takaistuin vaikuttaa samalta kuin SS:ssä -> takana korkeus + 47 mm SC:een hyväksi. Tavaratilan lattia on ilmeisesti korkeammalla kuin SS:ssä jotta penkit kaadettuna saadaan tasainen tila. Lattian alla reilusti tilaa, 100l ? ilman varapyörää, joka nykyään on korvattu paikka-aerosolilla ja kompuralla.

Takavalot ovat ilmeisesti täysin LEDeillä toteutetut, se kyllä antaa pimeällä ilmettä perään!
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mä en tykkää tommosista pikkusista teholuvuista, toivottavast Hirssi tekee siit kunnon version, vaikka neki on ollu yleensä vähän laimeita. Kyl toi aero ois saanu olla neliveto ja 350heppaa sais se V6 tuottaa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Nyt löytyy jopa http://www.saab.fi -sivustolta SportCombin esittelypaketti ja ihan suomeksi. Ei kannata hitaalla yhteydellä yrittää, latautuu jokseenkin verkkaisesti...

Kerrankin pinnoja Saabin Suomen toiminnoille 8O
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tknummelin kirjoitti:Ja vähät suorituskyvystä, mulle riittäis 1.8i:kin, jollei se olis täysiverinen Ooppeli.
No tuo kone ei kylläkään ole mikään "tähti", mutta Sport Sedan tuolla koneella on ainakin Saabmaisen hyvä ajaa (jos ei puututa suorituskykyyn). Eli ei se nyt ihan "täysverinen" Ooppeli ole.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Täällä kaikki mahdollinen uutuudesta : http://www.sportbilen.se/press.php?id=940

Vain ruotsiksi tosin :(
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Interview with Simon Padian, Head of Project Design and Chief Designer

http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/93_s ... view.shtml

Ja ei ruotsit kiinnosta kun samat tiedot saa enkuksi :wink:
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuossa (jälleen 8) ) lueskelin noita pressitiedotteita ja tuijottelin SportCombin kuvia. Autoon kyllä on helppo tykästyä ulkonäön puolesta.
Uskois sen tulevan olemaan melkoinen suosikki euroopassa jos hinnoittelu
on maltillinen.
Mutta... Kokeilkaapa perässä seuraavaa. Katselkaa noita 9-3SC:n kuvia
ees-taas ja vielä kerran ympäri. Ottakaa seuraavaksi 9-5 wagonin pressi
esittelykuvat ja sieltä ensimmäinen punainen sivuprofiili kuva. 8O

Kuva

Kuva

Miltä näyttää?

Mun mielestä jotenkin hölmöltä :?:
..siis tuo 9-5:n perä.

SC on kyllä hienosti muotoiltu!

Toisaalta nuo molemmat saa tämän näyttämään.. hmm.. vanhalta ja pitkältä??
Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin