Hmmh "Teme100" tarkoitat ehkä 9-4X sopimusta joka raukeaa 2016, etkä Trollia koskevaa GM- Saab sopimusta jonka pitäisi raueta 2012. Ja joka käsittää muunmuassa moottoreita ja niiden virityksiä esim.Teme100 kirjoitti: GM:n sopimus on voimassa vuoteen 2016 ja EIB:n kohdalla asia on ajankohtainen nykyisellä sopimuksella niin kauan kuin Saabilla on lainaa heiltä.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja minä tarkoitin juuri tätä jälkimmäistä! Jos 9-4x on eri aikajana, niin sitä en tarkoittanut. Onko tämä GM-Saabin sopimuksen loppu 1.1.2012?core2 kirjoitti:Hmmh "Teme100" tarkoitat ehkä 9-4X sopimusta joka raukeaa 2016, etkä Trollia koskevaa GM- Saab sopimusta jonka pitäisi raueta 2012. Ja joka käsittää muunmuassa moottoreita ja niiden virityksiä esim.Teme100 kirjoitti: GM:n sopimus on voimassa vuoteen 2016 ja EIB:n kohdalla asia on ajankohtainen nykyisellä sopimuksella niin kauan kuin Saabilla on lainaa heiltä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Pojat pojat, älkäähän nyt yhtään negatiivistä ajatusta heittäkö ilmaan, kyllä aurinko paistaa vielä risukasaankin
Tänään lauantaina tullutta
Från Kina bekräftas Saabledningens uppgifter om att avtalen med kinesiska Pang Da och Youngman snart är godkända.
Lippu korkealle !
Ari
PS. Mitäs Kauppalehti sitten kirjoittaa, kun Saabia myydään 100 000 vuodessa Kiinaan - ai ai, ettei vaan menis konkurssiin
Tänään lauantaina tullutta
Från Kina bekräftas Saabledningens uppgifter om att avtalen med kinesiska Pang Da och Youngman snart är godkända.
Lippu korkealle !
Ari
PS. Mitäs Kauppalehti sitten kirjoittaa, kun Saabia myydään 100 000 vuodessa Kiinaan - ai ai, ettei vaan menis konkurssiin
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
En tarkoita.core2 kirjoitti: Hmmh "Teme100" tarkoitat ehkä 9-4X sopimusta joka raukeaa 2016, etkä Trollia koskevaa GM- Saab sopimusta jonka pitäisi raueta 2012. Ja joka käsittää muunmuassa moottoreita ja niiden virityksiä esim.
"Upon completion of the transaction GM will retain redeemable preference shares of USD 326
million. The preference shares represent less than 1% of the voting rights in the capital of
Saab. The mandatory redemption date is 31 December 2016 and Saab has the right to
request voluntary redemption at any time prior to this date."
http://www.spykercars.nl/download/artik ... _final.pdf
Re: Saabin tulevaisuus II
Olkoon miten hyvänsä, mutta Trollin sopimus saabin ja GM:n väilillä koskien nykyisiä 9-5 ja 9-3 loppuu 2012.
Tähän asti on saab yrittänyt ostaa tehokkaampaa moottoria esim. NG 9-5:aan mutta GM on estänyt sen. Samalla lailla saab halusi tehokkaamman dieselkoneen esim. VM motor'ilta italiasta, mutta tätä ei GM hyväksynyt.
Ei edes tehon nostoja nykyisiin moottoreihin saanut tehdä muualla kuin Trollissa ja tämä tarkoittaa HIRSCH viritystä. Mutta 2012 lopulla kaikki tämä onnistuu, eiköhän nyt "Teme100" keskustella kahdesta eri sopimuksesta. Itseäni vituttaa GM:än ilmoitus silloin kun saimme tilauksen 1989 valmistaa seuraavaan autonäyttelyyn nelivetoisen saabin, olimme touhunneet noi 25 päivää tämän projektin kanssa kun saimme GM:n kiellon tekstillä SAAB ei ole nelivetoinen, mutta OPEL on.
Tähän asti on saab yrittänyt ostaa tehokkaampaa moottoria esim. NG 9-5:aan mutta GM on estänyt sen. Samalla lailla saab halusi tehokkaamman dieselkoneen esim. VM motor'ilta italiasta, mutta tätä ei GM hyväksynyt.
Ei edes tehon nostoja nykyisiin moottoreihin saanut tehdä muualla kuin Trollissa ja tämä tarkoittaa HIRSCH viritystä. Mutta 2012 lopulla kaikki tämä onnistuu, eiköhän nyt "Teme100" keskustella kahdesta eri sopimuksesta. Itseäni vituttaa GM:än ilmoitus silloin kun saimme tilauksen 1989 valmistaa seuraavaan autonäyttelyyn nelivetoisen saabin, olimme touhunneet noi 25 päivää tämän projektin kanssa kun saimme GM:n kiellon tekstillä SAAB ei ole nelivetoinen, mutta OPEL on.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Järkipuhetta core2:lta!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi tuntua jälkipuheelta, mutta Core2 taisi kirjoittaa tosiasiasta!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
core2 kirjoitti:SAAB ei ole nelivetoinen, mutta OPEL on.
Olis pitänyt Saabilta laittaa GM:lle viesti siinä kohtaa kun ruvettiin Saabin turbottamia koneita laittamaan Opeleihin: "OPEL ei ole turbo, mutta SAAB on".
Tässä tosin se ero, että SAAB on oikeasti turbo, Opel ei ole oikeasti nelivetoinen...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Juhokare aloitti kysymällä kuinka pitkään Saab tarvitsee GM:n ja/tai EIB:n hyväksynnän omistajarakenteensa muutokseen ja vastasin siihen kuten asia on. Voit toki keskustella valmistus-, yhteistyö- ja komponenttisopimuksista, mutta ne ovat erillinen asia eivätkä liity aiempaan aiheeseen.core2 kirjoitti: Mutta 2012 lopulla kaikki tämä onnistuu, eiköhän nyt "Teme100" keskustella kahdesta eri sopimuksesta.
Re: Saabin tulevaisuus II
...
Viimeksi muokannut Risto, Ma Syys 12, 2011 19:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näistä GM:n sopimuksista joista puhun, näillä ei ole mitään tekemistä EIB:n kanssa vaan ainoastaan saabin ja GM:än kanssa, tätä kutsutaan täällä Trolli-GM sopimukseksi ja se käsittää kaikki automallit 2012 mukaan luettuna, mutta ei 9-4X:ääTeme100 kirjoitti:Juhokare aloitti kysymällä kuinka pitkään Saab tarvitsee GM:n ja/tai EIB:n hyväksynnän omistajarakenteensa muutokseen ja vastasin siihen kuten asia on. Voit toki keskustella valmistus-, yhteistyö- ja komponenttisopimuksista, mutta ne ovat erillinen asia eivätkä liity aiempaan aiheeseen.core2 kirjoitti: Mutta 2012 lopulla kaikki tämä onnistuu, eiköhän nyt "Teme100" keskustella kahdesta eri sopimuksesta.
Siitä sopimuksesta on option saabilla jos valmistus siirretään muualle kuin Mexicoon.
Ja tämä optio on niin helvetin huono ettei saabilla ole mahdollisuutta siirtää sitä mihinkään.
Siis Juhokaren kysymykseen jos se koskee 9-4X:ää on aikaraja 2015-16 lopulla.
Eib ei vaikuta muihin malleihin mitään, vieläkään se on vain ruotsinstatsgäldenin asia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tämä kaikki on varmaan saabistien toivelistalla, mutta miten se sopii "Green Technology"-teemaan, jota Muller toitottaa ja joka oli näkyvästi esillä taas tuossa saneeraushakemuksessakin? Eikö sieltä pitäisi alkaa pukkaamaan hybridejä ja täyssähköautoja sen sijaan että tuodaan markkinoille kivitalon kokoinen 9-7 V8-moottorilla. Mahdollisesti joku 1.4 tupla-ahdettu bi-fuel-kikotin 9-5:n nokalle?core2 kirjoitti:Tähän asti on saab yrittänyt ostaa tehokkaampaa moottoria esim. NG 9-5:aan mutta GM on estänyt sen. Samalla lailla saab halusi tehokkaamman dieselkoneen esim. VM motor'ilta italiasta, mutta tätä ei GM hyväksynyt.
Ei edes tehon nostoja nykyisiin moottoreihin saanut tehdä muualla kuin Trollissa ja tämä tarkoittaa HIRSCH viritystä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Youngman bekräftar grönt ljus i sikte
Från Kina bekräftas Saabledningens uppgifter om att avtalen med kinesiska Pang Da och Youngman snart är godkända.
______________________________________________________________
Youngman vahvistaa, vihreää valoa näkyvissä.
Kiinasta vahvistetaan Saabjohdon tiedot, että sopimukset
Pang Da'n ja Youngman'in kanssa on pian hyväksytty.
Från Kina bekräftas Saabledningens uppgifter om att avtalen med kinesiska Pang Da och Youngman snart är godkända.
______________________________________________________________
Youngman vahvistaa, vihreää valoa näkyvissä.
Kiinasta vahvistetaan Saabjohdon tiedot, että sopimukset
Pang Da'n ja Youngman'in kanssa on pian hyväksytty.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Johan sinne on 1.6t on saatavilla ja kaikki ei-dieselit taitavat syödä sekä bensaa että etanolia nykyisin.MRe kirjoitti:Mahdollisesti joku 1.4 tupla-ahdettu bi-fuel-kikotin 9-5:n nokalle?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
Tobbana: "kaikki ei-dieselit taitavat syödä sekä bensaa että etanolia nykyisin." ????
Kyllähän A20NFT syö etanooliakin, mutta A16LET ja A28NER taitavat olla nirsoja vaatien ihan vaan bensaa, vai ovatko muuttaneet ?
Ainakin vm-2011 käyttöohjekirjassa näin sanovat
Ari
Kyllähän A20NFT syö etanooliakin, mutta A16LET ja A28NER taitavat olla nirsoja vaatien ihan vaan bensaa, vai ovatko muuttaneet ?
Ainakin vm-2011 käyttöohjekirjassa näin sanovat
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?