No niinpäs näkyy, eivät ole saaneet ooppelin moottoreita kulkemaan viinalla. :)Sonett73 kirjoitti:Kyllähän A20NFT syö etanooliakin, mutta A16LET ja A28NER taitavat olla nirsoja vaatien ihan vaan bensaa, vai ovatko muuttaneet ?
-Sami
No niinpäs näkyy, eivät ole saaneet ooppelin moottoreita kulkemaan viinalla. :)Sonett73 kirjoitti:Kyllähän A20NFT syö etanooliakin, mutta A16LET ja A28NER taitavat olla nirsoja vaatien ihan vaan bensaa, vai ovatko muuttaneet ?
Jaaha, se meinaa ruottin hallituskin muka tehä asian eteen jotakin. Aika myöhään vain heräilevät. Lienee lähinnä sarjaa "kaikkemme on yritetty".Rattivaihde kirjoitti:Breaking NEWS: Government to aid Saab by negotiations
Epäilen. Kyllä tämä vatulointi konkurssin ja tuotannon uudelleen käynnistämisyrityksen välillä tulee jatkumaan vielä kuukausia.mike kirjoitti: Ehkä kuitenkin tällä viikolla tulee selvyys tähän saab-soppaan...
Eli Kiinasta saadaan sen verran rahaa, että saadaan taas palkat maksettua, muttei tuotantoa käyntiin? Onpa iso ilo..core2 kirjoitti:Youngman vahvistaa, vihreää valoa näkyvissä.
Kiinasta vahvistetaan Saabjohdon tiedot, että sopimukset
Pang Da'n ja Youngman'in kanssa on pian hyväksytty.
Niin ilo tai suru, mutta uutisessa mainitaan 2,2 miljardin summasta.jmarin kirjoitti:Eli Kiinasta saadaan sen verran rahaa, että saadaan taas palkat maksettua, muttei tuotantoa käyntiin? Onpa iso ilo..core2 kirjoitti:Youngman vahvistaa, vihreää valoa näkyvissä.
Kiinasta vahvistetaan Saabjohdon tiedot, että sopimukset
Pang Da'n ja Youngman'in kanssa on pian hyväksytty.
2.2miljardia KRUUNUA, eli n. 250M€, eli about 1/3 Saabin velan määrästäcore2 kirjoitti:Niin ilo tai suru, mutta uutisessa mainitaan 2,2 miljardin summasta.
Maksettava on kaikki vaatimukset jotka ovat kruununvoudille jätetty plus palkat.mike kirjoitti:Onko noin että Saabin pitäisi maksaa kaikki velkansa pois ennen kuin saadaan tuotanto käyntiin?
Ja pelkästään noita voudin vaatimuksia + muita pakollisia on noin paljon?core2 kirjoitti:Maksettava on kaikki vaatimukset jotka ovat kruununvoudille jätetty plus palkat.mike kirjoitti:Onko noin että Saabin pitäisi maksaa kaikki velkansa pois ennen kuin saadaan tuotanto käyntiin?
Eräiden alihankkijoiden kanssa saab on sopinut velkojen maksamisesta, miten tämä tehdään.
Eli jos ymmärsin oikein, kyse on lainasta, joka maksetaan takaisin kinuskeille, kun saadaan se 245 m€. Plus korot.New loans to saab modified
Saab's Chinese partner Youngman lends EUR 70 million, equivalent to more than 620 million crowns, the Saab through a new agreement. It writes Saab owner company Swedish Automobile in a statement.
The agreement concerning the license on the platform Phoenix, which is the basis for future models.
It is intended that the loan be repaid with the proceeds of 245 million euros will come from the Chinese financiers Pang Da and Youngman, who has not yet been approved by the Chinese authorities.
The deal is part of a so-called mezzanine financing to help Saab in the short term and for the company to have money for a reconstruction.
All is not clear. According to the press release is still working with the completion of the transaction.
Rahat on yksi näistä lyhytaikaisista rahoituksista joiden pitäisi auttaa saabin pääsyä uuteen saneeraukseen. Joten Youngman on allekirjoittanut sopimuksen erikoisyhtiön Swedish Automobile cooperatief UA:n kanssa koskien phoenixin ei-ekslusiivisia oikeuksia itse Phoenix-teknologiassa.MRe kirjoitti: Sitä en nyt oikein ymmärtänyt miten tuo Phoenix tähän liittyy... Lainan takuuna?