Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5268
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sonett73 kirjoitti:Kyllähän A20NFT syö etanooliakin, mutta A16LET ja A28NER taitavat olla nirsoja vaatien ihan vaan bensaa, vai ovatko muuttaneet ?
No niinpäs näkyy, eivät ole saaneet ooppelin moottoreita kulkemaan viinalla. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Jaaha, se meinaa ruottin hallituskin muka tehä asian eteen jotakin. Aika myöhään vain heräilevät. Lienee lähinnä sarjaa "kaikkemme on yritetty".

Ehkä kuitenkin tällä viikolla tulee selvyys tähän saab-soppaan. Toivottavasti sellainen kanta voittaa, että saan joskus ostettua ihan uuden Saabin perheen kulkineeksi.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

mike kirjoitti: Ehkä kuitenkin tällä viikolla tulee selvyys tähän saab-soppaan...
Epäilen. Kyllä tämä vatulointi konkurssin ja tuotannon uudelleen käynnistämisyrityksen välillä tulee jatkumaan vielä kuukausia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jmarin »

core2 kirjoitti:Youngman vahvistaa, vihreää valoa näkyvissä.
Kiinasta vahvistetaan Saabjohdon tiedot, että sopimukset
Pang Da'n ja Youngman'in kanssa on pian hyväksytty.
Eli Kiinasta saadaan sen verran rahaa, että saadaan taas palkat maksettua, muttei tuotantoa käyntiin? Onpa iso ilo..
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

jmarin kirjoitti:
core2 kirjoitti:Youngman vahvistaa, vihreää valoa näkyvissä.
Kiinasta vahvistetaan Saabjohdon tiedot, että sopimukset
Pang Da'n ja Youngman'in kanssa on pian hyväksytty.
Eli Kiinasta saadaan sen verran rahaa, että saadaan taas palkat maksettua, muttei tuotantoa käyntiin? Onpa iso ilo..
Niin ilo tai suru, mutta uutisessa mainitaan 2,2 miljardin summasta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

core2 kirjoitti:Niin ilo tai suru, mutta uutisessa mainitaan 2,2 miljardin summasta.
2.2miljardia KRUUNUA, eli n. 250M€, eli about 1/3 Saabin velan määrästä :)
Eipä tuolla vielä paljoa rällätä, joskin pointtinahan on se, että tuo on ns. "buy in" hinta, minkä jälkeen tulevat rahoituskuviot voidaan pläänäillä uusien omistajien eli kiinalaisten johdolla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

Onko noin että Saabin pitäisi maksaa kaikki velkansa pois ennen kuin saadaan tuotanto käyntiin?

Eikö kuitenkin ole niin että lähes poikkeuksetta yrityksellä kuin yrityksellä on velkaa vaikka tuotanto pyörii täyttä päätä?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

mike kirjoitti:Onko noin että Saabin pitäisi maksaa kaikki velkansa pois ennen kuin saadaan tuotanto käyntiin?
Maksettava on kaikki vaatimukset jotka ovat kruununvoudille jätetty plus palkat.
Eräiden alihankkijoiden kanssa saab on sopinut velkojen maksamisesta, miten tämä tehdään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja mike »

core2 kirjoitti:
mike kirjoitti:Onko noin että Saabin pitäisi maksaa kaikki velkansa pois ennen kuin saadaan tuotanto käyntiin?
Maksettava on kaikki vaatimukset jotka ovat kruununvoudille jätetty plus palkat.
Eräiden alihankkijoiden kanssa saab on sopinut velkojen maksamisesta, miten tämä tehdään.
Ja pelkästään noita voudin vaatimuksia + muita pakollisia on noin paljon?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Saabilla on erääntyneitä velkoja 109 m€ edestä. Kurnuina n. 1 Mrd. Sitä en pysty sanomaan, paljonko noista on sovittu maksettavaksi myöhemmin. Lisäksi toki kaikista lainoista juoksee korot koko ajan.

Mutta kuten V.J.S. totesi, niin tuo 250m€ on "vain" osakkeiden ostohinta, sen jälkeen kinuskit ovat luvanneet pumpata lisää rahaa saabbiin mm. yhteisyrityksen muodossa.

Kauankohan tuotanto säilyy Trollhättanissa sen jälkeen, kun kiinalaiset omistavat firman? Volvolla tilanne oli hieman toinen kun tuotanto oli kannattavaa jo valmiiksi.

Joka tapauksessa mielenkiintoiseksi peli menee, ei tässä tahdo ehtiä töitä tekemään ;)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Nyt kun ensivuoden palkka neuvottelut on saatu päätökseen ja 500kr. taattu
kaikille.
Niin myydään lisää omaisuutta tämä on kyllä kirjallista omaisuutta, mutta kuitenkin.
-------------------------------------------------------------------------
Saab säljer delar av rättigheterna till en teknisk plattform för 70 miljoner euro. Det meddelar företaget på måndagsförmiddagen.
-------------------------------------------------------------------------
Saab myy osia oikeuksistaan teknilliselle alustalle, 70 milj. eurolla tämän ilmoitti yhtiö tänään aamupäivällä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Google translate:
New loans to saab modified

Saab's Chinese partner Youngman lends EUR 70 million, equivalent to more than 620 million crowns, the Saab through a new agreement. It writes Saab owner company Swedish Automobile in a statement.

The agreement concerning the license on the platform Phoenix, which is the basis for future models.

It is intended that the loan be repaid with the proceeds of 245 million euros will come from the Chinese financiers Pang Da and Youngman, who has not yet been approved by the Chinese authorities.

The deal is part of a so-called mezzanine financing to help Saab in the short term and for the company to have money for a reconstruction.

All is not clear. According to the press release is still working with the completion of the transaction.
Eli jos ymmärsin oikein, kyse on lainasta, joka maksetaan takaisin kinuskeille, kun saadaan se 245 m€. Plus korot.

Sitä en nyt oikein ymmärtänyt miten tuo Phoenix tähän liittyy... Lainan takuuna?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

MRe kirjoitti: Sitä en nyt oikein ymmärtänyt miten tuo Phoenix tähän liittyy... Lainan takuuna?
Rahat on yksi näistä lyhytaikaisista rahoituksista joiden pitäisi auttaa saabin pääsyä uuteen saneeraukseen. Joten Youngman on allekirjoittanut sopimuksen erikoisyhtiön Swedish Automobile cooperatief UA:n kanssa koskien phoenixin ei-ekslusiivisia oikeuksia itse Phoenix-teknologiassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Lukittu