Saabin tulevaisuus II
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saabin tulevaisuus II
Esittelyautot alkavat olemaan jo aika vanhoja joten liikkeen ei kannata niitä seisottaa nurkissa. Varsinkaan kun tosi ostajia ei liene riesaksi asti. Enemmän saabisteja fiilistelemässä uutta 9-5:sta.
Jos ja kun tuotanto lähtee käyntiin, sieltä tulee sitten uudet esittelyautot jotka vastaavat paremmin myyntiin tulevaa tarjontaa.
Joka tapauksessa tällainen "kuihtuminen" tarkoittaa, että tehtaan pyörittäminen tulorahoituksella siirtyy koko ajan kauemmaksi.
Jos ja kun tuotanto lähtee käyntiin, sieltä tulee sitten uudet esittelyautot jotka vastaavat paremmin myyntiin tulevaa tarjontaa.
Joka tapauksessa tällainen "kuihtuminen" tarkoittaa, että tehtaan pyörittäminen tulorahoituksella siirtyy koko ajan kauemmaksi.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuossa on DI:n sivulta kopiotu "saab-timeline":
3.10. pitäisi Kiinasta luvattu 640 milj.SEK olla tilillä
14.10. mennessä odotetaan Kiinasta investointilupaa Youngmanille ja Pang Da:lle (2.2 Mrd SEK Saabin osake-enemmistön ostamiseksi)
21.10. päättyy palkkatakuu ja Saabin tulee ottaa vastuu palkkojen maksusta
31.10. tulee päätös siitä voidaanko velkasaneeraus käynnistää
4.11. mennessä odotetaan päätöstä Kiinan kaupalliselta osastolta (tai mikä ministeriö lienee)
8.11. mennessä pitäisi sitten tulla valuutanvientilupa
11.11. ylimääräinen SWANin yhtiökokous, jossa päätetään osakekaupasta Kiinaan
Ja vasta tuon jälkeen tuotantoa voidaan alkaa käynnistelemään. Eli ensi vuoden puolella ollaan ennen kuin linja liikkuu. Ekat autot Suomessa ehkä ekan kvarttaalin lopussa, en tiedä.
Lyhyesti käännettynä (joku voi sitten korjata):Saabs tidsplan
Senast den 3 oktober har Saab bedömt att finansiering för att klara rekonstruktionen, 640 miljoner kronor, ska ha kommit in.
14 oktober väntas beslut från NDRC, Nationella utvecklings- och reformkommissionen i Kina, om att tillåta Youngman och Pang Da att investera 2,2 miljarder kronor och bli majoritetsägare i Saabs ägarbolag Swedish Automobile.
21 oktober upphör den statliga lönegarantin och Saab får ta över lönekostnaderna igen.
31 oktober hålls borgenärssammanträde i Vänersborgs tingsrätt då rekonstruktionen kan avbrytas.
4 november väntas beslut från kinesiska handelsdepartementet.
8 november väntas beslut om valutautförseltillstånd för att de kinesiska pengarna ska kunna betalas ut.
11 november hålls en extra bolagsstämma i Swedish Autombile för att släppa in de kinesiska delägarna. (TT)
3.10. pitäisi Kiinasta luvattu 640 milj.SEK olla tilillä
14.10. mennessä odotetaan Kiinasta investointilupaa Youngmanille ja Pang Da:lle (2.2 Mrd SEK Saabin osake-enemmistön ostamiseksi)
21.10. päättyy palkkatakuu ja Saabin tulee ottaa vastuu palkkojen maksusta
31.10. tulee päätös siitä voidaanko velkasaneeraus käynnistää
4.11. mennessä odotetaan päätöstä Kiinan kaupalliselta osastolta (tai mikä ministeriö lienee)
8.11. mennessä pitäisi sitten tulla valuutanvientilupa
11.11. ylimääräinen SWANin yhtiökokous, jossa päätetään osakekaupasta Kiinaan
Ja vasta tuon jälkeen tuotantoa voidaan alkaa käynnistelemään. Eli ensi vuoden puolella ollaan ennen kuin linja liikkuu. Ekat autot Suomessa ehkä ekan kvarttaalin lopussa, en tiedä.
Re: Saabin tulevaisuus II
A.L. kirjoitti:Ei ehkä oikein topicci, mutta nyt Laakkoselta hakemaan -25% alennuksella esittelyautot pois.
Hitto kun innostuin tarjouksesta, mutta pudotus oli nopea. Tarjolla XWD malli, tällä hetkellä pyynti 39900 €, nyt 25% tarjouksella myyntihinta 38541 €
Taitaa saadaa tuohon hintaan ilman mitään 25% kamppanjaakin.
Niin siis tarkennuksena vastauksena kyselyyni autoliikkeeseen:
Alennettu merkkipäivähinta lasketaan auton ovh:sta varusteineen joka tällä kohtaa on 51388€ eli tämän hinta nyt merkkipäivien ajan 38541€. auton rekisteröity 3/10 ja ajettu n.11 tkm.
Ville K
Re: Saabin tulevaisuus II
Pahus, meinasin samasta yksilöstä itsekin myyntihinnan kysyä, mutta eipä näemmä kannata Hinta olisi kyllä ollut aika houkutteleva jos -25% laskettaisiin tuosta 39900 eurosta
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
En tiedä mistä mallista puhutte, mutta yks jota kesällä kyselin oli ajettu reilusti enemmän kuin ilmoituksessa luki ja mun mielestä tuollainen esittelykäytössä liki 20tkm ajettu on pahemmin kulunut kuin yksityisen vähän ajama käytetty. Silti liike pitää sitä lähes uutena autona. Nyt tarkoitan 9-3X Automaattia joka nettiautossä pyöri jonkin aikaa myynnissä. Kovaa haloota alennuksesta jota ei todellisuudessa juuri ole. Ja menepä vielä tarjoamaan jotain (Saabia) vaihdossa niin ylennys tulee hintaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitä luultavimmin tästä:
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php ... id=IYV-739
Jep, kyllä tuo Villen kertoma hinta kertoo ainakin siitä ettei mitään 25% alea ei oikeastaan ole. Kumma että millä tahansa esittelyautolla on muka sama hinta -25% uuden hinnasta oli vuosimalli ja ajomäärä mikä hyvänsä. Ainakaan tämän yksilön kohdalla 1400e ale 40ke autosta ei kummoiselta juhlatarjoukselta kuulosta...
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php ... id=IYV-739
Jep, kyllä tuo Villen kertoma hinta kertoo ainakin siitä ettei mitään 25% alea ei oikeastaan ole. Kumma että millä tahansa esittelyautolla on muka sama hinta -25% uuden hinnasta oli vuosimalli ja ajomäärä mikä hyvänsä. Ainakaan tämän yksilön kohdalla 1400e ale 40ke autosta ei kummoiselta juhlatarjoukselta kuulosta...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saabin tulevaisuus II
Sellaista tuo autokauppa taitaa olla? On ollut ja tulee myös jatkossa olemaan!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja jos auto on jo 1,5 vuotta vanha ja yli 10 tkm ajettu, niin onhan sen arvo pudonnut yli 20 % uudesta muutenkin. Oli esittelyauto taikka ei.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
korjataan nyt vähänMRe kirjoitti:Tuossa on DI:n sivulta kopiotu "saab-timeline":Lyhyesti käännettynä (joku voi sitten korjata):Saabs tidsplan
Senast den 3 oktober har Saab bedömt att finansiering för att klara rekonstruktionen, 640 miljoner kronor, ska ha kommit in.
14 oktober väntas beslut från NDRC, Nationella utvecklings- och reformkommissionen i Kina, om att tillåta Youngman och Pang Da att investera 2,2 miljarder kronor och bli majoritetsägare i Saabs ägarbolag Swedish Automobile.
21 oktober upphör den statliga lönegarantin och Saab får ta över lönekostnaderna igen.
31 oktober hålls borgenärssammanträde i Vänersborgs tingsrätt då rekonstruktionen kan avbrytas.
4 november väntas beslut från kinesiska handelsdepartementet.
8 november väntas beslut om valutautförseltillstånd för att de kinesiska pengarna ska kunna betalas ut.
11 november hålls en extra bolagsstämma i Swedish Autombile för att släppa in de kinesiska delägarna. (TT)
3.10. pitäisi Kiinasta luvattu 640 milj.SEK olla tilillä
14.10. mennessä odotetaan Kiinasta investointilupaa Youngmanille ja Pang Da:lle (2.2 Mrd SEK Saabin osake-enemmistön ostamiseksi)
21.10. päättyy palkkatakuu ja Saabin tulee ottaa vastuu palkkojen maksusta
31.10. tulee päätös siitä voidaanko velkasaneeraus käynnistää
4.11. mennessä odotetaan päätöstä Kiinan kaupalliselta osastolta (tai mikä ministeriö lienee)
8.11. mennessä pitäisi sitten tulla valuutanvientilupa
11.11. ylimääräinen SWANin yhtiökokous, jossa päätetään osakekaupasta Kiinaan
Ja vasta tuon jälkeen tuotantoa voidaan alkaa käynnistelemään. Eli ensi vuoden puolella ollaan ennen kuin linja liikkuu. Ekat autot Suomessa ehkä ekan kvarttaalin lopussa, en tiedä.
31.10 pidetään hovioikeuden istunto vännersborgin käräjäoikeudessa jossa päätetään voidaanko velkasaneeraus keskeyttää.
11.11 pidetään ylimääräinen yhtiökokous jossa osakkeen omistajat tekevät päätöksen siitä päästetäänkö kiinalaiset mukaan osaomistajiksi
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
Korjataan vielä vähän:valtteri kirjoitti: korjataan nyt vähän
31.10 pidetään hovioikeuden istunto vännersborgin käräjäoikeudessa jossa päätetään voidaanko velkasaneeraus keskeyttää.
11.11 pidetään ylimääräinen yhtiökokous jossa osakkeen omistajat tekevät päätöksen siitä päästetäänkö kiinalaiset mukaan osaomistajiksi
31.10. pidetään velkojainkokous siellä käräjäoikeudessa, ja tällöin velkasaneeraus voidaan keskeyttää
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
No niinpä. "avbrytas" on todellakin keskeyttää eikä käynnistää
11.11. on lähinnä semantiikkaa ja muodollisuus. Jos kinuskeilla on rahat, tuskin siellä kukaan yhden osakkeen omistaja nousee pystyyn ja huutaa ettei me kiinalaisille mitään myydä.
11.11. on lähinnä semantiikkaa ja muodollisuus. Jos kinuskeilla on rahat, tuskin siellä kukaan yhden osakkeen omistaja nousee pystyyn ja huutaa ettei me kiinalaisille mitään myydä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Saatikka jos se on kaksi vuotta vanha ja lähes 20tkm ajettu. Mutta yhtä kaikki, loisto auto ja hinta on kilpailukykyinen. Ei pidä unohtaa totuutta. Tuo on ollut uutena jotain viisikymppiä. Ja on hieno auto ajaa!AZP kirjoitti:Ja jos auto on jo 1,5 vuotta vanha ja yli 10 tkm ajettu, niin onhan sen arvo pudonnut yli 20 % uudesta muutenkin. Oli esittelyauto taikka ei.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuo Laakkosen XWD oli muuten minulla koeajossa, kun tein aikanaan juttua XWD:stä, joka julkaistiin Saabistissa nro 1/2009. Aika pitkään on yksilö hallissa seisonut... Oli tänään Keskisuomalaisen mainoksessa tuo kova tarjoushinta 38541e ja alkuperäinen ovh josta se oli laskettu. Autoahan on tosiaan ainakin vuoden päivät kaupattu 39900e hinnalla, joten ei niillä vielä ole kiirettä tuosta eroon päästä
Eski
Eski