Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Off Topiciksi menee, mutta menköön..
Eski kirjoitti:Tuo Laakkosen XWD oli muuten minulla koeajossa, kun tein aikanaan juttua XWD:stä, joka julkaistiin Saabistissa nro 1/2009. Aika pitkään on yksilö hallissa seisonut... Oli tänään Keskisuomalaisen mainoksessa tuo kova tarjoushinta 38541e ja alkuperäinen ovh josta se oli laskettu. Autoahan on tosiaan ainakin vuoden päivät kaupattu 39900e hinnalla, joten ei niillä vielä ole kiirettä tuosta eroon päästä :D
Eli tehdastakuu on menny umpeen 10kk sitten. Rekkari on lähes sama kuin mulla - IYV-734. Näitä (IYV-7xx) XWD autoja on peräkkäisillä rekkareilla. Osa rekisteröity liikenteeseen 2009 puolella ja osa 2008 puolella. Kaikki mallia 2009.

Pyysin tuohon vaihto tarjousta joskus vuosi sitten (Subarusta) ja hinta oli tuolloin niin tiukka, niin tiukka. Oulussa on toinen samaa sarjaa SportCombi 2,0TS XWD Vector ja hinta lähes sama. Ei päässyt tuostakaan kauppoihin vaikka kovasti yritin. Onneksi sitten viimein löytyi myyjä joka oli halukas vaihtamaan autoja. :lol:

Onhan tuo toki liikkeelle aika tuskallinen homma kun uusi esittelyauto ei lähde kolmessa vuodessa liikenteeseen asiakkaan mukaan. Tämä kertoo Saabin tänhetkisestä luottopulasta mun mielestä. Kuitenkin auto on hienosti varusteltu ja hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen jos verrataan vaikkapa Bemariin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, jatketaan vielä offtopikkia. Kävin nimittäin kotimatkalla Laakkosella tarkastamassa tilanteen ja enää oli jäljellä 1 kpl 9-5 TiD 160hv Vector hintaan 43500e (ovh 57ke) ja tämä "kuuluisa" 9-3XWD 38500e. Viikonloppuna oli myyty mm. 1000km ajettu 9-3SC Vector hintaan 24500e ja viikonlopun lehdessä mainostettu 9-5 Linear 1.6T 15tkm hintaan 35ke.

Eski
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Eski kirjoitti:Jep, jatketaan vielä offtopikkia. Kävin nimittäin kotimatkalla Laakkosella tarkastamassa tilanteen ja enää oli jäljellä 1 kpl 9-5 TiD 160hv Vector hintaan 43500e (ovh 57ke) ja tämä "kuuluisa" 9-3XWD 38500e. Viikonloppuna oli myyty mm. 1000km ajettu 9-3SC Vector hintaan 24500e ja viikonlopun lehdessä mainostettu 9-5 Linear 1.6T 15tkm hintaan 35ke.

Eski
1000km ajettu 9-3SC Vector hintaan 24500€ ? Ettei kuitenkin 34500€ tai sitten joku on tehnyt todella hyvät kaupat?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei kyllä se oli 33ke ovh esittelyauto, joka myytiin 24500 eurolla. Ja oli todnäk Griffin eikä Vector.

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Loka 04, 2011 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Marko A »

9-5 Linear 1.6T 15tkm hintaan 35ke
No ei tuokaan huono diili ole! 1.6T on yllättävän pirteä kone. Ennen ajettiin tonnarilla 2.0 vaparilla tyytyväisenä, joten kyllä tuokin hyvin kulkee. Kelpais!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oma osansa myymisen vaikeudella lienee se, että tänä päivänä nelivetoautot myydään enimmäkseen diiselillä. Kulutusero alkaa olla jonninmoinen, ja moni joka ostaa tuon hintaista autoa, varsinkin nelivedolla, ajaa jo sen verran että syntyy säästöäkin.

Muistan kun volvokauppias kertoi pari-kolme vuotta sitten kun XC60 oli juuri esitelty, että niitä oli myyty Suomeen bensakoneella tasan kaksi. Tänäpäivänä niitä löytyy nettiautosta listattuna bensakoneella 0, diiselillä 50.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi, loppuviikosta pitäisi sitten kuulla uutisia Kiinasta, jännitys jatkuu

I slutet av veckan behöver Riksgälden ha all information.

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Katoppas Ari opiskellut ruotsin, kohta varmaan kiinakin taipuu.....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Optimus »

Olen seurannu tätä viestiketjua ja tähän asti suhtaudunut :saab: in tilaanteseen hyvin rauhallisesti. MUTTA tänään koin sen tilanteen vakavuuden. Kävin Motonetissa kysymässä uuta Bypass ventiilia ja arvatkaa mikä oli vastaus - EI OLE! jo kesä kuusta saakka koko Motonet ketjussa, eikä pystyy mistään tilamaan... 8O
ajattelin huomenna metsästää vielä marmortiskilta.

..eli jos sellaisten varaosien kans on jo toimitus vaikeuksia, niin...ai ai ai kohta Saaabit vaan pihakoristeena??

ihmettelen vaan sitä että Bosch niitä valmistaa, ja onko nekin pistänyt linjat seisoo tai mistä tässä nyt vois olla kyseeeee? :roll:
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Eikös toi oo sama bypass myös joissain vag-tuotteissa? Sinänsä siis osaa varmasti saa, mutta eri numerolla eikä myyjiä jaksa kiinnostaa tehtä työtään :roll:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Optimus kirjoitti:Olen seurannu tätä viestiketjua ja tähän asti suhtaudunut :saab: in tilaanteseen hyvin rauhallisesti. MUTTA tänään koin sen tilanteen vakavuuden. Kävin Motonetissa kysymässä uuta Bypass ventiilia ja arvatkaa mikä oli vastaus - EI OLE! jo kesä kuusta saakka koko Motonet ketjussa, eikä pystyy mistään tilamaan... 8O
ajattelin huomenna metsästää vielä marmortiskilta.

..eli jos sellaisten varaosien kans on jo toimitus vaikeuksia, niin...ai ai ai kohta Saaabit vaan pihakoristeena??

ihmettelen vaan sitä että Bosch niitä valmistaa, ja onko nekin pistänyt linjat seisoo tai mistä tässä nyt vois olla kyseeeee? :roll:
:)

Tuo bypassihan on kaikkea muuta kuin Saabille räätälöity osa.
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Optimus »

Tri-Lo kirjoitti:
Optimus kirjoitti:Olen seurannu tätä viestiketjua ja tähän asti suhtaudunut :saab: in tilaanteseen hyvin rauhallisesti. MUTTA tänään koin sen tilanteen vakavuuden. Kävin Motonetissa kysymässä uuta Bypass ventiilia ja arvatkaa mikä oli vastaus - EI OLE! jo kesä kuusta saakka koko Motonet ketjussa, eikä pystyy mistään tilamaan... 8O
ajattelin huomenna metsästää vielä marmortiskilta.

..eli jos sellaisten varaosien kans on jo toimitus vaikeuksia, niin...ai ai ai kohta Saaabit vaan pihakoristeena??

ihmettelen vaan sitä että Bosch niitä valmistaa, ja onko nekin pistänyt linjat seisoo tai mistä tässä nyt vois olla kyseeeee? :roll:
:)

Tuo bypassihan on kaikkea muuta kuin Saabille räätälöity osa.

:lol: :lol: :lol: mutta mitäs mieltä ootte tästä http://futureauto.blogspot.com/2010/03/ ... b-9-1.html
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Optimus »

Optimus kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Optimus kirjoitti:Olen seurannu tätä viestiketjua ja tähän asti suhtaudunut :saab: in tilaanteseen hyvin rauhallisesti. MUTTA tänään koin sen tilanteen vakavuuden. Kävin Motonetissa kysymässä uuta Bypass ventiilia ja arvatkaa mikä oli vastaus - EI OLE! jo kesä kuusta saakka koko Motonet ketjussa, eikä pystyy mistään tilamaan... 8O
ajattelin huomenna metsästää vielä marmortiskilta.

..eli jos sellaisten varaosien kans on jo toimitus vaikeuksia, niin...ai ai ai kohta Saaabit vaan pihakoristeena??

ihmettelen vaan sitä että Bosch niitä valmistaa, ja onko nekin pistänyt linjat seisoo tai mistä tässä nyt vois olla kyseeeee? :roll:
:)

Tuo bypassihan on kaikkea muuta kuin Saabille räätälöity osa.

:lol: :lol: :lol: mutta mitäs mieltä ootte tästä http://futureauto.blogspot.com/2010/03/ ... b-9-1.html
tai esim. http://futureauto.blogspot.com/2010/04/ ... b-9-2.html
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Optimus »

Mielestäni sellaiset ns "tulevaisuus mallit" pitäisi saada markkinoille pian/olla jo, mitä myöskin tässä aikaisemmin olen kirj. että mallistosta puuttu "kaupakassi".
Se on taas sitä, että vähän jäljessä kulkee Saab näiten asioiden kans jostain syistä.
Olisi pitänyt panostaa malliston laajentamiseen aikasemmin jo. omasta mielestä 9-1 liian Mini näköineen, mutta 9-2 supa cool...hieno look ja tekis varmaan myyntiäkin.
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Jos Saabin omistaja olisi 90- ja 2000-luvuilla ollut GM:n sijaan esim. BMW niin mallisto luultavasti olisi nykyistä laajempi eikä nykyiseen tilanteeseen ylipäätään olisi jouduttu. Jotain syytä varmasti on ollut Ruotsissakin, mutta kyllä minä ainakin enimmän syyn kaataisin GM:n kabinetteihin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Lukittu