Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3116
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

Nämä Saabin tehtaan seikkailut on nyt kuin kelluvalla lautalla ilman peräsintä ja airoja. Yhtenä päivänä tuuli vie rantaanpäin toisena avomerelle. Sitten käy joku vielä salaa pimeän aikana työntämässä karikolle. Jälkikäteen saa joku kirjoittaa ¨paksun¨kirjan tapahtumista jos saa jotain selville tästä sopasta. Kukaan ei oikein tiedä varmasti mitä tuleman pitää, kaikki on vain kuin tuulesta temmattua, tänään näin ja huomenna taas toisin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

No niin tässä taas nähdään mitä tämä medioiden vouhotus on, Geely ostaa saabin isoilla kirjaimilla melkein kaikissa lehdissä, ja tänä aamuna saakin sitten lukea tämän:

Geely, det kinesiska bolaget som äger Volvo, har inget intresse av att ta över även Saab. Det betonar Geelys pr-chef Yang Xueliang, enligt branschorganet Automotive News China.
___________________________________________________________

Geely, se kiinalainen yhtiö joka omistaa Volvon, ei ole kiinnostunut ostamaan myös Saabia. Näin korostaa Geelyn pr-chef Yang Xueliang, autoalan Automotive News China.

Lähde:TTELA
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Pörssiyhtiönä noin pitää toki sanoakin. Toinen mahdollisuus on tehdä pörssitiedote, jossa julkistetaan neuvottelut.

Enivei, olisin kyllä taipuvainen uskomaan tuota, koska synergiaa ei yksinkertaisesti ole. Enemmin uskon siihen mitä aiemmin uutisoitiin: Geely on kiinnostunut Saabin huolto- ja varaosaliiketoiminnasta.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

MRe kirjoitti:Pörssiyhtiönä noin pitää toki sanoakin. Toinen mahdollisuus on tehdä pörssitiedote, jossa julkistetaan neuvottelut.

Enivei, olisin kyllä taipuvainen uskomaan tuota, koska synergiaa ei yksinkertaisesti ole. Enemmin uskon siihen mitä aiemmin uutisoitiin: Geely on kiinnostunut Saabin huolto- ja varaosaliiketoiminnasta.
Sihtasin nyt enimmäkseen medioiden vouhotukseen siitä jos joku, mikä taho hyvänsä vähääkään valaisee "Geely-Saab" niin asia suurenee ennenkuin se tulee ihmisten ilmoille.

Tuohon varaosa historiaan en usko ennenkuin joku varaosapuolen mesuista sen kertoo. Mitä tulee tuohon huoltopuoleen, niin mikäs siinä he ovat kaikki yksityisiä yhtiöitä joten?? mutta kyllähän Geely tietää, että rahalla saa ja hevosella pääsee.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Tuohon uutiseen lähinnä viittasin:
http://di.se/Artiklar/2011/9/10/244793/ ... e-pa-Saab/

Siellä sanotaan vielä, että Geely olisi kiinnostunut Saabista merkkinä. Tuossa on kyllä enemmän järkeä, kuin tuotantolaitosten ostamisessa. Nythän pelkkä merkki ei ole kaupan, mutta mahdollinen konkurssi muuttanee asioita. Toinen juttu sitten taas, haluavatko muut merkin omistajat sitä myydä.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

MRe kirjoitti:Tuohon uutiseen lähinnä viittasin:
http://di.se/Artiklar/2011/9/10/244793/ ... e-pa-Saab/

Siellä sanotaan vielä, että Geely olisi kiinnostunut Saabista merkkinä. Tuossa on kyllä enemmän järkeä, kuin tuotantolaitosten ostamisessa. Nythän pelkkä merkki ei ole kaupan, mutta mahdollinen konkurssi muuttanee asioita. Toinen juttu sitten taas, haluavatko muut merkin omistajat sitä myydä.
Ensinnäkään ei pelkkää merkkiä voi myydä sen omistaa aivan eritaho kuin Saab Automobile, eikä heidän konkurssinsa muuta sitä mitenkään, tietysti saabin varaosapuolen he voivat ostaa jos vain tarpeeksi on dineroja pöydällä, sama koskee huoltopisteitä siinäkin on vain raha esteenä Geelyllä.
Kaikkihan myydään kun hinta vain on se oikea.

Ps. varaosat ei mene nurin mahdollisen konkurssin sattuessa, näin sanoo heidän johtajansa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Mä en jaksa enään tätä juupaseipäs-leikkiä. Mitään selvyyttä ei tule, pelkkää spekulaatiota toisen perään. Ärsyttävää.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vilho123 kirjoitti:Mä en jaksa enään tätä juupaseipäs-leikkiä. Mitään selvyyttä ei tule, pelkkää spekulaatiota toisen perään. Ärsyttävää.
Onneksi medioiden seuraaminen on vapaaehtoista. :wink:
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Tri-Lo kirjoitti:
Vilho123 kirjoitti:Mä en jaksa enään tätä juupaseipäs-leikkiä. Mitään selvyyttä ei tule, pelkkää spekulaatiota toisen perään. Ärsyttävää.
Onneksi medioiden seuraaminen on vapaaehtoista. :wink:
Seuraan tätä palstaa. Onhan se kiva kumminkin yrittää otta selkoa missä mennään. Jätän median seuraamiset teille :-)
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Vilho123 kirjoitti: Seuraan tätä palstaa. Onhan se kiva kumminkin yrittää otta selkoa missä mennään. Jätän median seuraamiset teille :-)
Olet ihan oikeassa siinä, että menossa on täydellinen pellekoulu. Ei siitä ota se kuuluisa erkkikään selvää, että kuka vuotaa medialle mitä ja mikä siitä pitää paikkaansa ja mikä ei.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Ja tuskin tästä enää ottaa Erkin velikään mitään selvää.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Mulleri haluaa Lofalkin nyt ulos:
http://di.se/Artiklar/2011/10/10/247358 ... nstruktor/

Juurihan hän halusi nimenomaan Lofalkin sisään... Näyttää siltä, että Mulleri ei ole tyytyväinen siihen, että Lofalk haluaa viedä velkasaneerauksen loppuun keinolla millä hyvänsä, eikä odottaa kiinasta rahhoo. En tiedä, mutta Muller saattaa tuntea pallinsa/palliensa heiluvan pikkuhiljaa...

No, kinuskit ovat hieman sitä mieltä, että rahhoo ei anneta ennen kuin on katsottu onko saapista autotehtaaksi (tämän siis toteaa NDRC:n edustaja):
http://di.se/Artiklar/2011/10/11/247366 ... UTOMOBILE/

Ja BAIC ilmoittaa, että pitäkää tunkkinne:
http://di.se/Artiklar/2011/10/11/247372 ... alpa-Saab/

Erkin veljestä ei ole kuulunut mitään.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tätä eilistä Youngmannin vierailua ei näköjään ollut vielä mainittu:

http://di.se/Default.aspx?referrer=&pid ... &referrer=

Saab-förhandlingar under
galgen med Youngman2011-10-11 07:49

Saab kämpar mot klockan. Pengarna sinar och intensiva förhandlingar pågår med kinesiska Youngman, skriver Svenska Dagbladet.
Kinesiska Youngmans vd Rachel Pang var under måndagen på plats i Stockholm för att förhandla med Saab, skriver Svenska Dagbladet. Den statliga lönegarantin räcker bara fram till den 21 oktober och tiden börjar alltså rinna ut.

Enligt Svenska Dagbladet står allt hopp just nu till de samtal som förs med den kinesiska biltillverkaren Youngman.

Förhandlingar om förskottet på 640 miljoner kronor pågår under stor tidspress eftersom Saabs pengar enligt tidningen är ”i princip slut”. Om pengarna inte kommer in kan Guy Lofalk stoppa rekonstruktionen redan i dag, tisdag, uppger källor enligt SvD.

Svårigheterna handlar enligt SvD om avtal kring teknikplattformen Phoenix.

Jotain käännettynä:
Saab taistelee aikaa vastaan. Tiivit keskustelut jatkuvat China Youngmanin kanssa. Pääjohtaja Rachel Pang oli maanataina Tukholmassa Saabin kanssa neuvottelemassa, Kertoo Svenska Dagbladet. Valtion lainatakaus riittää vain 21.10. asti.

640 miljoonan kruunun neuvottelut etenevät suuren aikataulupaineen alla, koska Saabin rahat ovat käytännössä loppu. Jos rahaa ei tule, Guy Lofalk lopettaan selvitykset jo tänään, tiistaina, kertovat Svenska Dagbaldetin lähteet.

Neuvottelvaikeudet johtuvat Phoenix-teknologia-alustasta sopimisesta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

peinu kirjoitti: Den statliga lönegarantin räcker bara fram till den 21 oktober och tiden börjar alltså rinna ut.

Jotain käännettynä: Valtion lainatakaus riittää vain 21.10. asti.
Muuten aivan korrekti, mutta tuo lönegaranti ei ole lainatakuu, vaan palkkatakuu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Joo, näin on: palkkatakuu päättyy 21.10. ja jos sen jälkeen ei ole rahaa maksaa palkkoja, velkasaneeraus päättyy. Ilmeisesti tuo palkkojen maksu on velkasaneerauksen yksi ehto.

Mikä tuossa peeniksissä on niin ihmeellistä? Onko siinä joku GM-kytky, vai mikä? Mullerin ei luulisi paljoa kapuloita tällä hetkellä rattaisiin heittelevän.

Edittiä: no nyssitte ministeritkin on huolissaan. Elinkeinomisteri Annie Lööf on sitä mieltä, ettei Saab saa kaatua. Tosin mitään konkreettista ei ollut kertoa, mutta mitäpä sitä poliitikko ei tekisi parin irtopisteen vuoksi. Vihreän teknologian hän kyllä nosti esiin, jottei populismi unohtuisi. Jos Ruotsin hallitus ottaa Saabin haltuunsa, sieltä tuskin kannattaa odotella mitään kahdeksan litran kolmella ahtimella varustettuja V8:ia. Tosin joku all-wheel-hybridi voisi olla kyllä ihan makea vaihtoehto.

Asiasta kukkaruukkuun: olen odotellut, että koska joku toisi kunnollisen hybridin, jossa jokaisella pyörällä olisi oma, erikseen ohjattu sähkömoottori. Siinä olisi kunnon peli. Ja ketterä, kun jokaista pyörää voisi pyörittää haluamaansa suuntaan.
Lukittu