sh*t! 12 minuuttia enää!Teme100 kirjoitti:Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessaAzanovix kirjoitti: Joko se loppu taas tuli?
Alkaa kuulostaa yhtä hauskalta kuin nämä maailmanlopun ennustukset.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Tapahtuko se maailmanloppu? Itse en ainakaan huomannut.Azanovix kirjoitti:sh*t! 12 minuuttia enää!Teme100 kirjoitti:Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessaAzanovix kirjoitti: Joko se loppu taas tuli?
Alkaa kuulostaa yhtä hauskalta kuin nämä maailmanlopun ennustukset.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: Saabin tulevaisuus II
Kai ainakin pieni sellainen tapahtui, sillä lähikaupassa ei ollut lainkaan olutta myytävänä, koska myyntilupa oli kumottu alaikäiselle myynnin johdostamaverick kirjoitti:Tapahtuko se maailmanloppu? Itse en ainakaan huomannut.Azanovix kirjoitti:sh*t! 12 minuuttia enää!Teme100 kirjoitti: Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa
Re: Saabin tulevaisuus II
Vielä se maailma makaa. Herättäkää, kun tuotanto jatkuu tai uusi 9-3 esitellään.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä on käänteitä täynnä tämä romaani....
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... t-21102011
Ari
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... t-21102011
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuossakin jutussa faktat vähän hakusessa: "North Street Capital osti kuukausi sitten Saabin emoyhtiön, hollantilaisen urheiluautovalmistaja Spykerin 32 miljoonalla eurolla."
Jos NSC omistaa kerran Saabin emoyhtiön, niin miksi sen pitäisi ostaa Saabin osakkeita keneltäkään?
Pitäisi kai lukea "sisaryhtiön", eli SWAN on edelleen Saabin emoyhtiö (joka myi Spykerin), ja lienee edelleen listattuna Amsterdamin pörssissä.
Jos NSC omistaa kerran Saabin emoyhtiön, niin miksi sen pitäisi ostaa Saabin osakkeita keneltäkään?
Pitäisi kai lukea "sisaryhtiön", eli SWAN on edelleen Saabin emoyhtiö (joka myi Spykerin), ja lienee edelleen listattuna Amsterdamin pörssissä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabin tulevaisuus II
Eihän tässä ole mitään ongelmaa. Nostetaan jäsenmaksua sen verran ylöspäin, että saadaan ostettua koko tehdas pois porukalla ja aletaan tekeen Saabeja. Ekat rapiat 3000 valmistuvaa Saabia (kaikilla herkuilla) toimitettaisiin luonnollisesti klubin jäsenille. Olishan se vähän lesoa ajella koko tehtaan omistajana uudella Saabilla sikari huulessa kylän raitilla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Kannatan, olen itsekkin miettinyt sitä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Saabin tulevaisuus II
Paljonkos tuo tekisi jäsentä kohti? Tai jos mukana olisi kaikki maailman Saab-klubit
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
En tiedä paljonko klubissa on jäseniä, mutta tuon kinuskien rahan saaminen kokoon tähän foorumiiin edes kerran kirjautuneiden avustuksella (13 000+ henkeä) edellyttäisi 18 500 EUR panostusta per lurjus. Ja sillä saisi siis tappiollisesta firmasta 53%. Sen jälkeen pitäisi löytyä vielä n. 10x tuo rahamäärä, jotta Saabista saataisiin kannattava.
Voi olla, ettei halukkaita ole ihan jonoksi asti.
Omistajaksi pääsee myös ostamalla SWANin osakkeita. Oma pankki voi auttaa, jos ei tiedä miten ulkomaiden pörssien kanssa tehdään osakekauppaa.
Voi olla, ettei halukkaita ole ihan jonoksi asti.
Omistajaksi pääsee myös ostamalla SWANin osakkeita. Oma pankki voi auttaa, jos ei tiedä miten ulkomaiden pörssien kanssa tehdään osakekauppaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jos tehtaan saisi yhdellä eurolla(mikä on tällä hetkellä oikeasti kilpailukykyinen hinta) ja samalla velat siirtyisivät täysimäräisenä, niin se tarkoittaisi käytännössä sitä, että kokonaisinvestointi olisi luokkaa 2mrd€(1mrd velkoihin ja toinen tehtaan pyörittämiseen ja tuotekehitykseen). Se tarkoittaisi karkeasti sitä, että näille 3000 ensimmäiselle autolle tulisi hintaa kerrasssaan pirulliselle kuulostava summa: 666666€
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabin tulevaisuus II
Number of the beast tuplana eli ei paljo mitään.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo-o dilli kiinalaisten kanssa näyttää aika kuolleelta... SWAN irtisanoo virallisesti aikaisemman sopimuksen. Jotain neuvotteluja kuitenkin jatketaan.
http://www.saabsunited.com/2011/10/swed ... ngman.html
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1404498- ... ar-brutits
Kiinalaiset oli tehnyt ihan sikatarjouksen Saabista aiksemmin, 200 mSEK = noin 22 mEUR, ei ihme ettei SWAN suostunut
http://www.saabsunited.com/2011/10/brea ... n-sek.html
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1404386- ... ud-pa-saab
http://www.saabsunited.com/2011/10/swed ... ngman.html
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1404498- ... ar-brutits
Kiinalaiset oli tehnyt ihan sikatarjouksen Saabista aiksemmin, 200 mSEK = noin 22 mEUR, ei ihme ettei SWAN suostunut
http://www.saabsunited.com/2011/10/brea ... n-sek.html
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1404386- ... ud-pa-saab
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin markkinaosuudet pienenee koko ajan, kun ei voi, eikä saa tilata työsuhdeautoja.
Sopimukset menee umpee monella yrityksellä työsuhdeautoista jotka on luovutettava pois ja silloin on pakko valita joku toinen merkki muuten jää ilman autoa. Monet haluaisivat uuden NG 9-5 farkun, mutta ei voi edes tilata, kun ei ole taattua toimitusaikaa.
Nämä viimeiset bisnes sotkut Kiinalaisten kanssa ei vaikuta hyvältä ja rahaa tarvittais aina vain enemmän mitä pitempään tehtaan tuotanto on pysähdyksissä.
Sopimukset menee umpee monella yrityksellä työsuhdeautoista jotka on luovutettava pois ja silloin on pakko valita joku toinen merkki muuten jää ilman autoa. Monet haluaisivat uuden NG 9-5 farkun, mutta ei voi edes tilata, kun ei ole taattua toimitusaikaa.
Nämä viimeiset bisnes sotkut Kiinalaisten kanssa ei vaikuta hyvältä ja rahaa tarvittais aina vain enemmän mitä pitempään tehtaan tuotanto on pysähdyksissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus II
No tuohan olisi hyvä homma, tosisaabisteille "special edition"Teme100 kirjoitti:Jos tehtaan saisi yhdellä eurolla(mikä on tällä hetkellä oikeasti kilpailukykyinen hinta) ja samalla velat siirtyisivät täysimäräisenä, niin se tarkoittaisi käytännössä sitä, että kokonaisinvestointi olisi luokkaa 2mrd€(1mrd velkoihin ja toinen tehtaan pyörittämiseen ja tuotekehitykseen). Se tarkoittaisi karkeasti sitä, että näille 3000 ensimmäiselle autolle tulisi hintaa kerrasssaan pirulliselle kuulostava summa: 666666€