Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kovat ovat myös neuvottelut auton merkistä jotka ovat meneillään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Muistelisin lukeneeni, että sen tekemättä jääneen uuden "9-3":n oikeudet omistaa edelleen J. Castriota. Spyker Saab ei koskaan maksanut asianmukaisia korvauksia hänen tekemästään suunnittelusta.Vilho123 kirjoitti:Mites se 9-3 jonka tää italialainen Jason Castriota suunnitteli? Eikö se ollut jo kaikinpuolin aika valmis? Menikö samalla avauksells kun kaveri lähti?
Voin kyllä muistaa väärin tai sitten jutun jälkeen on tullut uutta tietoa aiheesta.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Koeta muistella mistä olet mokomaa lukenut se olis kiva lukea. Meinaan vaan kun itse ja moni muukin on täällä lukenut tämän:peukalokeskellä kirjoitti:Muistelisin lukeneeni, että sen tekemättä jääneen uuden "9-3":n oikeudet omistaa edelleen J. Castriota. Spyker Saab ei koskaan maksanut asianmukaisia korvauksia hänen tekemästään suunnittelusta.Vilho123 kirjoitti:Mites se 9-3 jonka tää italialainen Jason Castriota suunnitteli? Eikö se ollut jo kaikinpuolin aika valmis? Menikö samalla avauksells kun kaveri lähti?
Voin kyllä muistaa väärin tai sitten jutun jälkeen on tullut uutta tietoa aiheesta.
Suomennos: Nyt on saabin päädesigner Jason Castriota antanut luvan ja me voimme tarjota suuria illustraatioita "saab 93'sta" NG 9-3. Vihdoin voit nähdä kaikki detaljit/yksityiskohdat autosta josta oli tarkoitus tulla saabin tulevaisuus - ehkä 9-3 herätetään eloon saabin uuden omistajan eli Nevs'in myötä.automotorsport kirjoitti:Nu har Saabs tidigare chefsdesigner Jason Castriota gett klartecken och vi kan bjuda på stora illustrationer av ”Saab 93”, nya generationen 9-3. Äntligen kan du se alla detaljer på bilen som skulle bli Saabs nya framtid – kanske kan 9-3 återuppväckas av Saabs nya ägare Nevs?
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... ora-bilder
Joten en oikein usko, että Jasonilla on mitään sanomista Phoenix alustan käyttöön, mutta voinhan olla väärässäkin, vaikka kaikki saabin helyt ostikin ja omistaa Nevs.
Huom! tämä on vanha uutinen, mutta kertoo kuitenkin sen jotta designer on antanut luvan luomuksen käyttöön Nevs'ille.
Linkki kuviin , vaikka luulen Riston jo liittäneenkin ne sivustolle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vaikka kuinka paksujen Saab lasien läpi tuota yrittää katsoa, niin toivon totisesti ettei tuo koskaan näe päivänvaloa.
On tuo perä niin jäätävän ruma.
On tuo perä niin jäätävän ruma.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
white9-5 kirjoitti:Vaikka kuinka paksujen Saab lasien läpi tuota yrittää katsoa, niin toivon totisesti ettei tuo koskaan näe päivänvaloa.
On tuo perä niin jäätävän ruma.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oisko se sitten vielä ännämpi gee kuin tuo tähänastinen NG. Pitäs keksiä joku hieno lyhenne.core2 kirjoitti:![]()
Sehän kerkiää muuttumaan vielä useampaan kertaan ennenkuin malli hyväksytään, mutta tosiaan jos Nevs 9-3:sta alkaa valmistamaan NG:nä niin tuosta mallista he poimivat kyllä osaset?.
Hienojahan nuo konseptipiirrokset on. Mutta taitaa sinne olla vielä matkaa.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^ NNG? NG²?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tätä se on tämä keskustelua parhaimmillaan. Minusta kait takaosa tuossa autossa on melkein parempi kuin etuosa. Jostain näin virallisen livekuvan tästä Phoenix-Saabista ja aika pliisu oli keula. Takaosa taisi olla kait ihan ok.
Paremmaksi toki kannattaa tehdä, kannatan. Ja sekin ihmetyttää täällä foorumilla tätä jo kolmatta 'Saabin tulevaisuus'-osiota lukiessani, että on se vain ihmisen muisti heikko välillä. Tuosta Phoenix9-3 oli älyttömästi juttua taannoin. Tai sitten minun muistini on yllättävän hyvä.
Paremmaksi toki kannattaa tehdä, kannatan. Ja sekin ihmetyttää täällä foorumilla tätä jo kolmatta 'Saabin tulevaisuus'-osiota lukiessani, että on se vain ihmisen muisti heikko välillä. Tuosta Phoenix9-3 oli älyttömästi juttua taannoin. Tai sitten minun muistini on yllättävän hyvä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Varmaan muistin sitten täysin väärin tai on tullut luettua jotain roskatietoa jossain vaiheessa prosessia. Varmaankin Saabsunited saitiltacore2 kirjoitti:Koeta muistella mistä olet mokomaa lukenut se olis kiva lukea.peukalokeskellä kirjoitti:Muistelisin lukeneeni, että sen tekemättä jääneen uuden "9-3":n oikeudet omistaa edelleen J. Castriota. Spyker Saab ei koskaan maksanut asianmukaisia korvauksia hänen tekemästään suunnittelusta.Vilho123 kirjoitti:Mites se 9-3 jonka tää italialainen Jason Castriota suunnitteli? Eikö se ollut jo kaikinpuolin aika valmis? Menikö samalla avauksells kun kaveri lähti?
Voin kyllä muistaa väärin tai sitten jutun jälkeen on tullut uutta tietoa aiheesta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Täältä sä sen ehkä luit:
Ja nyt puhutaan nimen omaan kuvien auton muotoilusta, Phoenix Platform on sitten se Nevsin omistama pohjalevyteknologia, jolle tuo auto on alun perin suunniteltu rakennettavaksi.
Tuon mukaan Nevs ei omistaisi mitään tuohon designiin kuuluvaa, vaan omistajat ovat Castriota ja Saab Automobilen konkurssipesä.10.4.2014 Saabsunited kirjoitti:Jasons design worked with the NG 9-3 has since december 2011 been locked up with the bankruptcy estate and its stuck in limbo since Jason owns all the rights to the design, however the pallets and other materials used to make the design is in effect owned by the bankruptcy estate, you can probably see the dilemma.
Tuo tekstihän nimen omaan vahvistaisi sen, että Castriota omistaa oikeudet, koska luvan kuvien julkaisuun on antanut nimen omaan Castriota eikä Saab automobilen konkurssipesä tai Nevs. Missään tuossa jutussa ei mainita, että Castriota olisi antanut lupaa desginin käyttöön Nevsille.automotorsport kirjoitti:Nu har Saabs tidigare chefsdesigner Jason Castriota gett klartecken och vi kan bjuda på stora illustrationer av ”Saab 93”, nya generationen 9-3. Äntligen kan du se alla detaljer på bilen som skulle bli Saabs nya framtid – kanske kan 9-3 återuppväckas av Saabs nya ägare Nevs?
Ja nyt puhutaan nimen omaan kuvien auton muotoilusta, Phoenix Platform on sitten se Nevsin omistama pohjalevyteknologia, jolle tuo auto on alun perin suunniteltu rakennettavaksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jees voihan tuo tältäkin näyttää jos lukee tekstin kuten piru lukee raamattua.AZP kirjoitti: Tuo tekstihän nimen omaan vahvistaisi sen, että Castriota omistaa oikeudet, koska luvan kuvien julkaisuun on antanut nimen omaan Castriota eikä Saab automobilen konkurssipesä tai Nevs. Missään tuossa jutussa ei mainita, että Castriota olisi antanut lupaa desginin käyttöön Nevsille.
Ja nyt puhutaan nimen omaan kuvien auton muotoilusta, Phoenix Platform on sitten se Nevsin omistama pohjalevyteknologia, jolle tuo auto on alun perin suunniteltu rakennettavaksi.
Tekstissä kerrotaan vain jotta lehti on saanut luvan näyttää kuvat saabin aikaisista Castriotan designeista. Sekä sen, että Nevsillä on oiva mahdollisuus hyödyntää sitä.
Mitä saabsunited ei mainitse on se, että koko paskan omistusoikeudet siirtyivät Nevs'ille kaupan toteuduttua, se sisältää myös OG ja NG femman, tätä todistaa myös sekin, että Nevs valmistaa niihin malleihin varaosia olematta osiavalmistava alihankkija.
En uskoisi, että kukaan olisi niin hullu ja luulisi ettei Nevs-jengillä olisi mitään otsaluunsa takana designin ollessa kysymyksessä he tietävät satavarmasti kuinka monta miljardia sek'iä sen uudelleen tekeminen maksaa, valmista konseptiahan he voivat yhdistellä miten haluavat.
He tietävät aivan varmasti kuinka suuri lasku tulee olemaan kaikkien uusien prässityökalujen sekä muidentyökalujen ynnä robottiohjelmoiden valmistus joten aivan varmasti he tulevat käyttämään nykyisiä niin paljon kuin vain persekestää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tarkoittaako koko paska siis tuota Castriotan muotoilua? Siitähän SU toteaa nimen omaan että sen oikeudet eivät kuulu NEVSille, ja juttu on tehty pari vuotta sen jälkeen kun Nevs osti Saabin konkurssipesältä pääosan sen liiketoiminnasta.core2 kirjoitti:Mitä saabsunited ei mainitse on se, että koko paskan omistusoikeudet siirtyivät Nevs'ille kaupan toteuduttua...
Onko tästä jotain lähdettä jota siteerata? 13.6.2012 julkaistun kaupan yhteydessä Nevs ilmoitti selvästi, että eivät hankkineet NG9-5:n oikeuksia eikä heillä ole siihen kiinnostustakaan, koska autoa ei voi ilman GM:n lupaa valmistaa. Siitä maininta mm. Saabin konkurssipesän virallisessa tiedotteessa.core2 kirjoitti:...se sisältää myös OG ja NG femman, tätä todistaa myös sekin, että Nevs valmistaa niihin malleihin varaosia olematta osiavalmistava alihankkija.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oikeastaan en välitä mitä SU skrivaa kun ovat ennenkin peruneet kirjoituksiaan aivan kuten DI on joutunut tekemään.AZP kirjoitti:Tarkoittaako koko paska siis tuota Castriotan muotoilua? Siitähän SU toteaa nimen omaan että sen oikeudet eivät kuulu NEVSille, ja juttu on tehty pari vuotta sen jälkeen kun Nevs osti Saabin konkurssipesältä pääosan sen liiketoiminnasta.
core2 kirjoitti:...se sisältää myös OG ja NG femman, tätä todistaa myös sekin, että Nevs valmistaa niihin malleihin varaosia olematta osiavalmistava alihankkija.
En osaa sanoa riittääkö tämä lähteeksi sinulle, tästä olen minäkin kirjoittanut muutamia kertoja täälläkin.AZP kirjoitti:Onko tästä jotain lähdettä jota siteerata? 13.6.2012 julkaistun kaupan yhteydessä Nevs ilmoitti selvästi, että eivät hankkineet NG9-5:n oikeuksia eikä heillä ole siihen kiinnostustakaan, koska autoa ei voi ilman GM:n lupaa valmistaa. Siitä maininta mm. Saabin konkurssipesän virallisessa tiedotteessa.
käännös: 2014-12-18 13:30 CET Orio AB, aiemmin Saab Automobile Parts AB, on tehnyt sopimuksen Nevs'in kanssa sekä hankkinut kaikki varaosa työkalut myös alihankkijoilta original varaosien valmistukseen kaikkiin nykyisiin saab malleihin.2014-12-18 13:30 CET Orio AB, tidigare Saab Automobile Parts AB, har ingått ett avtal med Nevs och förvärvat samtliga reservdelsverktyg hos leverantörer för produktion av Saab Original reservdelar till alla befintliga Saabmodeller. Orio säkerställer därmed långsiktigt tillgången på Saab Original reservdelar till alla Saab-bilar världen över.
Orio varmistaa täten pitkäaikaisen saab original varaosien saannin kaikkiin saab-autoihin ympäri maailman.
linkki uutiseen varaosista.
EDIT: Lisään vielä tämän ettei tästäkin tule kysymyksiä. Siis Orio omistaa varaosa työkalut joita Nevs hyödyntää valmistamalla varaosia Oriolle joka on Varaosien toimittaja saabeihin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aivan, kyse on siis sopimuksesta varaosien valmistamisesta, mutta ei NG9-5:n IPR:stä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K