Yleensähän se taitaa mennä niin, että tehtaan kesälomakauden jälkeen alkaa linjoilta tulla jo tulevaa vuosimallia eli 2014.benicio kirjoitti:Pitäiskö tuo otsikko muuttaa MY 2014? Vai mitä vuosimallia nää nyt valmistuneet on, ja onko MY 2013 Saabia edes olemassa?
9-3 MY 2013
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: 9-3 MY 2013
Re: 9-3 MY 2013
Mitähän mahtaa varustelistalla "Säkerhet&Stöldskydd" osiossa tarkoittaa
kohta "ComSense-system"?
Ei uskalla tilata, ennen kuin tietää mitä on tilaamassa
kohta "ComSense-system"?
Ei uskalla tilata, ennen kuin tietää mitä on tilaamassa
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9-3 MY 2013
MY 2013 lienee hypätty yli, kyllä kai näitä nyt tuotannossa olevia kutsutaan jo vuoden 2014 malliksi.benicio kirjoitti:Pitäiskö tuo otsikko muuttaa MY 2014? Vai mitä vuosimallia nää nyt valmistuneet on, ja onko MY 2013 Saabia edes olemassa?
Aloituksessa oli ilmeisesti tarkoitettu seuraavan sukupolven 9-3:a, jonka piti tuleman markkinoille syksyllä 2012 vuoden 2013 mallina. Nämä nyt tuotannossa olevat ovat vielä vanhaa sukupolvea.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 9-3 MY 2013
Tämä on vanha keksintö. Saabsunited sivulta lainattuna englanniksi:Sonett73 kirjoitti:Mitähän mahtaa varustelistalla "Säkerhet&Stöldskydd" osiossa tarkoittaa
kohta "ComSense-system"?
1997: Comsense - Saab introduced a system that reduces the risk of distraction by briefly delaying incoming phone calls and lower priority alerts when the brakes or turn indicators are activated. This helps the driver to stay focused, for example when turning, overtaking or approaching a crossing
Sen puolesta uskaltaa siis tilata....
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 MY 2013
Google kääntäjällä suomennettuna tuo edellinen vastaus:
1997: ComSense - Saab esitteli järjestelmän, joka vähentää riskiä häiriötekijä lyhyesti viivyttämällä saapuviin puheluihin ja alemman prioriteetin hälytyksiä, kun jarrut tai suuntavilkut aktivoituvat. Tämä auttaa kuljettajaa pysyä keskittyneenä, esimerkiksi käännyttäessä, ohittaminen tai lähestyy ylittämistä
Juu kiitos, nyt eikun tilaamaan Ponsse takamehtää kaatamaan
1997: ComSense - Saab esitteli järjestelmän, joka vähentää riskiä häiriötekijä lyhyesti viivyttämällä saapuviin puheluihin ja alemman prioriteetin hälytyksiä, kun jarrut tai suuntavilkut aktivoituvat. Tämä auttaa kuljettajaa pysyä keskittyneenä, esimerkiksi käännyttäessä, ohittaminen tai lähestyy ylittämistä
Juu kiitos, nyt eikun tilaamaan Ponsse takamehtää kaatamaan
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9-3 MY 2013
Nyt huutamaan itselle Suomenoloihin harvinainen vm. 2014 9-3 aero. 4 kpl huutokaupassa ja mitättömillä kilometreillä.
Takuut ja ilmaiset huollot pitäisi hoitua ainakin Ruotsissa Saab parts:in merkkikorjaamojen kautta.
Takuut ja ilmaiset huollot pitäisi hoitua ainakin Ruotsissa Saab parts:in merkkikorjaamojen kautta.
https://www.kvd.se/auktion/personbil?brandSaab=SaabNybils-, rostskydds-, lackgaranti samt fri service hanteras av Saab Parts auktoriserade verkstäder.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-3 MY 2013
Hienoja ovat. Taitaa vain olla suuria vaikeuksia saada suomen kilpiin, jos ei muuttoautona saa tuotua
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 MY 2013
Myyjä asuu samalla omakotialueella, ostaneet NEVS:n autoja ja myyvät ne KVD:n kautta. Autot on ollut ajossa täällä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 MY 2013
Ei kai näiden Suomeen kilpiin saamisessa mitään ongelmaa ole? Autothan on jo rekisteröity Ruotsissa. Autovero tosin tuodessa täytyy tietysti maksaa....se on ainoa murhe käsittääkseni.anv kirjoitti:Hienoja ovat. Taitaa vain olla suuria vaikeuksia saada suomen kilpiin, jos ei muuttoautona saa tuotua
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 MY 2013
Onko tämä tuttu myyjä:viggen kirjoitti:Myyjä asuu samalla omakotialueella, ostaneet NEVS:n autoja ja myyvät ne
http://www.blocket.se/alvsborg/Ny_Saab_ ... ?ca=16&w=3
Olen katsellut tuota jonkin aikaa ja harkinnut pitäisikö tuollainen 2014 mallin Saabi vielä käydä hakemassa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 MY 2013
Ne on tehty ja rekisteröity piensarjahyväksynnällä (tästä johtui se 1000kpl raja) eikä EY-tyyppihyväksynnällä, joten Suomessa ne pitää rekisteröidä yksittäishyväksynnällä. Ei se välttämättä mahdotonta ole, mutta varmasti raskaampi ja haastavampi suorite kuin EY-tyypitetyn tai tarpeeksi vanhan auton kilvittäminen.tosu kirjoitti:Ei kai näiden Suomeen kilpiin saamisessa mitään ongelmaa ole? Autothan on jo rekisteröity Ruotsissa. Autovero tosin tuodessa täytyy tietysti maksaa....se on ainoa murhe käsittääkseni.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 MY 2013
Hän asuun noin 15 km päästä Trollasta, kallis hinta autoliikkeet myyneet halvemmalla. Hinnassa täytyy olla paljon tinkausvaraa. En pysty katsomaan Typgodkännandenummer koska ei näe auton rekisteri no. Joissakin NEVSin 14 mallin autoissa on e4 tyyppihyväksyntä no joka on saman tapainen kuin vanhemmissa autoissa, en tiedä kelpaako se Suomessa?tosu kirjoitti:Onko tämä tuttu myyjä:viggen kirjoitti:Myyjä asuu samalla omakotialueella, ostaneet NEVS:n autoja ja myyvät ne
http://www.blocket.se/alvsborg/Ny_Saab_ ... ?ca=16&w=3
Olen katsellut tuota jonkin aikaa ja harkinnut pitäisikö tuollainen 2014 mallin Saabi vielä käydä hakemassa.
Ongelma on ainakin jos tyyppihyväksyntä no puuttuu, niin kuin minun Aerossa, mutta silloin saa laittaa ja viritellä muitakin osia kuin alkuperäisiä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 MY 2013
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Sa ... 0hk/636689
Olisikohan tuo mennyt niin, että tarvittiin piensarjahyväksyntä, jotta saatiin tyyppihyväksyntä, vaikka uudet normit eivät joltakin osin täyty?Transportstyrelsen kirjoitti:Typgodkännandenummer: e4*KS07/46*0020*00
Typgodkännandedatum: 2014-03-28
Re: 9-3 MY 2013
Jotenkin herää henkiin tämä vanhan saab ajan sanonta, esisarja-autoista joita ei saatu missään nimessä myydä, mutta myytiin silti.
Eiköhän tää ole juuri tätä kun Risto tarkoittaa tällä piensarjahyväksynnällä?
Eiköhän tää ole juuri tätä kun Risto tarkoittaa tällä piensarjahyväksynnällä?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-3 MY 2013
Voi olla noinkin, tai sitten ovat saaneet tyypitettyä auton sen jälkeen, kun piensarjatuotanto alkoi. Piensarjahyväksynnän takia Euroopan alueelle oli kuitenkin se kohuttu 1000 kappaleen tuotanto-/myyntiraja vuotta kohden.Risto kirjoitti:Olisikohan tuo mennyt niin, että tarvittiin piensarjahyväksyntä, jotta saatiin tyyppihyväksyntä, vaikka uudet normit eivät joltakin osin täyty?
Piensarjahyväksyntiä ei ole pakko hyväksyä edes EU:n alueella kansainvälisesti, niin ei lie vaikea arvata, kelpaako Suomessa muiden EU-maiden piensarjahyväksynnät. Jos osittain puutteellinen tyyppihyväksyntä on paikattu piensarjahyväksynnällä, niin sekin voi olla (ja todennäköisesti on) haaste täällä autoa rekisteröidessä.
core2, ei, esisarja ja piensarjahyväksyntä ovat kaksi eri asiaa. Esisarja tarkoittaa tehtaan testiautoja, joilla uutta mallisarjaa testataan ja/tai promotaan ennen varsinaisen tuotannon alkamista. Piensarjatuotanto (ja -hyväksyntä) puolestaan tarkoittaa jo ihan oikeata tuotantoa asiakkaita varten ilman raskasta ja kallista tyyppihyväksyntäprosessia. Tätä harrastetaan enemmän mm. Briteissä, jossa näitä pieniä autonvalmistajia on useampia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla