Lossi kirjoitti:Enemmän sietäs olla eroa tuon 9-3 ja 9-5 välillä.. Pidetään se 9-3 kuitenkin sellaisena keskikokoisena mallina ja antaa 9-5 olla mallia suuri auto..
Älä nyt ees viitti, 9-3 on todella pieni ja ahdas auto.
ristos kirjoitti:
Mun täytyy kyllä olla Teidän kanssanne eri mieltä. Kannattaa varmaan tehdä tuota matkaa tällä isolla autolla lisää, että kokemukset lisääntyisivät?
OG-femmasta itsekin puhuin, ei ole tuosta uudesta vielä ajokokemuksia. Kuskin ergonomia ei muutenkaan ole sama asia kuin auton hyvyys pitkien matkojen taittajana - siinä 9-5 meneekin kokonaisuutena tarkasteltuna edelle.
Mutta makuasioitahan ne sanoi kettu.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
EDIT: lisäys. Mula eli muuli, tässä tapauksessa se tarkoittaa tavallaan hybridiä siis, että siinä on edellis mallin autoon survottu tulevan mallin osia, esim. levennetty raideväli, eri moottori versiot jne. jne. releitä löytyy vaikka kuinka paljon joita voidaan ja on pakko testata näin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lueskelin, eilen Mini Counrtymanin testiä ja välähti, että onkohan uusi 9-3 (tai 93) tehty Mini Counrymanin pohjalta kokonaan. Ajatellaanpa mitä on kerrottu: BMW yhteistyö ainakin moottorien osalta, XWD tulee (saatavissa nyt Miniin), 93 voi olla hieman nykyistä pienempi, hybridi tulee (tulossa Miniin?, sähkökonversioita on maailmalla).
Lisäksi ihmetellään, että miten uuden mallin saisi aikaan tässä ajassa. Tässä voisi olla ratkaisu. Ihan puhdas veikkaus siis, mutta omasta mielestäni varteenotettava. Samalle pohjalle saisi sitten 9-2 mallin myös.
Käsittääkseni tämä uusi malli tehdään Phoenix pohjalevylle, joka on jatkojalostettu versio nykyisen 9-3:n pohjalevystä. Moottoreista ei kai toistaiseksi ole muuta tietoa, kuin että bemun 1,6-litrainen bensaturbo on tulossa. Dieseleistä tai muista bensakoneista ei ole kuulunut vielä mitään (tai ainakaan kantautunut minun korviini). 9-2:a ei tehdä samalle pohjalle kuin 9-3, Muller etsii 9-2:lle sopivaa pohjalevyä.
EDIT: Saabsunitedin sivulta lainattua: "This Phoenix platform that they refer to is believed to be a development/enhancement of the original Epsilon platform that the current 9-3 is built on."