9-3 MY 2013

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Lossi kirjoitti:Enemmän sietäs olla eroa tuon 9-3 ja 9-5 välillä.. Pidetään se 9-3 kuitenkin sellaisena keskikokoisena mallina ja antaa 9-5 olla mallia suuri auto..

Älä nyt ees viitti, 9-3 on todella pieni ja ahdas auto.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Niinhän se on 9-5:kin jos on uskominen saksalaista lehteä :lol:
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

siinä sentään sai ajoasennon mutta 9-3 loppui säädöt vähän joka suuntaan.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Aijaa, omien kokemusten mukaan taas 9-3:ssa on kuskin ergonomia piirun verran parempi kun Femmassa.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Turbolag kirjoitti:Aijaa, omien kokemusten mukaan taas 9-3:ssa on kuskin ergonomia piirun verran parempi kun Femmassa.
Sama tuntuma täällä.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja ristos »

A.L. kirjoitti:Turbolag kirjoitti:
Aijaa, omien kokemusten mukaan taas 9-3:ssa on kuskin ergonomia piirun verran parempi kun Femmassa.

Sama tuntuma täällä.
Mun täytyy kyllä olla Teidän kanssanne eri mieltä. Kannattaa varmaan tehdä tuota matkaa tällä isolla autolla lisää, että kokemukset lisääntyisivät? :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja A.L. »

ristos kirjoitti:
A.L. kirjoitti:Turbolag kirjoitti:
Aijaa, omien kokemusten mukaan taas 9-3:ssa on kuskin ergonomia piirun verran parempi kun Femmassa.

Sama tuntuma täällä.
Mun täytyy kyllä olla Teidän kanssanne eri mieltä. Kannattaa varmaan tehdä tuota matkaa tällä isolla autolla lisää, että kokemukset lisääntyisivät? :D
Niin ja tarkennan, että itse tarkoitan OG 9-5.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

ristos kirjoitti: Mun täytyy kyllä olla Teidän kanssanne eri mieltä. Kannattaa varmaan tehdä tuota matkaa tällä isolla autolla lisää, että kokemukset lisääntyisivät? :D
OG-femmasta itsekin puhuin, ei ole tuosta uudesta vielä ajokokemuksia. Kuskin ergonomia ei muutenkaan ole sama asia kuin auton hyvyys pitkien matkojen taittajana - siinä 9-5 meneekin kokonaisuutena tarkasteltuna edelle.

Mutta makuasioitahan ne sanoi kettu.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja core2 »

Oliskohan tässä esimakua tulevasta 9-3.

http://www.teknikensvarld.se/bilspionen ... /index.xml
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

en nää mitään isompaa eroa nykyiseen malliin :(
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Voi johtua siitä että tuo on testimuuli nykyisen mallin kuorissa (jopa minä ymmärsin tuon uutisen ensimmäisestä lauseesta sen verran).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja core2 »

Katoitko kaikki 5 kuvaa?

EDIT: lisäys. Mula eli muuli, tässä tapauksessa se tarkoittaa tavallaan hybridiä siis, että siinä on edellis mallin autoon survottu tulevan mallin osia, esim. levennetty raideväli, eri moottori versiot jne. jne. releitä löytyy vaikka kuinka paljon joita voidaan ja on pakko testata näin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Lueskelin, eilen Mini Counrtymanin testiä ja välähti, että onkohan uusi 9-3 (tai 93) tehty Mini Counrymanin pohjalta kokonaan. Ajatellaanpa mitä on kerrottu: BMW yhteistyö ainakin moottorien osalta, XWD tulee (saatavissa nyt Miniin), 93 voi olla hieman nykyistä pienempi, hybridi tulee (tulossa Miniin?, sähkökonversioita on maailmalla).

Lisäksi ihmetellään, että miten uuden mallin saisi aikaan tässä ajassa. Tässä voisi olla ratkaisu. Ihan puhdas veikkaus siis, mutta omasta mielestäni varteenotettava. Samalle pohjalle saisi sitten 9-2 mallin myös.
Trollhatten
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Tammi 17, 2009 15:16

Re: 9-3 MY 2013

Viesti Kirjoittaja Trollhatten »

Käsittääkseni tämä uusi malli tehdään Phoenix pohjalevylle, joka on jatkojalostettu versio nykyisen 9-3:n pohjalevystä. Moottoreista ei kai toistaiseksi ole muuta tietoa, kuin että bemun 1,6-litrainen bensaturbo on tulossa. Dieseleistä tai muista bensakoneista ei ole kuulunut vielä mitään (tai ainakaan kantautunut minun korviini). 9-2:a ei tehdä samalle pohjalle kuin 9-3, Muller etsii 9-2:lle sopivaa pohjalevyä.

EDIT: Saabsunitedin sivulta lainattua: "This Phoenix platform that they refer to is believed to be a development/enhancement of the original Epsilon platform that the current 9-3 is built on."
9-3SS 1.8t -05
Vastaa Viestiin