Saab 9-3 ePower

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Trollhatten kirjoitti:

Näitä ihmefirmoja ilmestyy joka puolelta, ja itse suhtaudun niihin skeptisesti. Osalla noista lienee ihan puhtaat jauhot pussissa, mutta kyllä valitettavan usein kyse on omistajalleen sievoiset rahasummat tuottavista huijauksista. Tai sitten ilmenee jokin seikka, joka estää keksinnön laajemman hyödyntämisen.

Tuota linkin juttua lainaten:
"LanzaTech ei paljasta, mistä mikro-organismista tarkalleen ottaen on kysymys, mutta kertoo sen olevan versio luonnollisesta organismista, joka tuottaa etanolia hiilimonoksidista -- Adenin mukaan yhtiöllä on edessään vielä useita haasteita, ennen kuin tekniikka saadaan toimimaan pienten koelaitosten lisäksi myös suurissa tuotantolaitoksissa"

Toteutuessaan erittäin merkittävä keksintö, johon kuitenkin uskon vasta kun se on saatu kaupalliseksi tuotteeksi asti.
Eiköhän se ole kaupallisesti toimiva tuote suurin piirtein samaan aikaan kuin levä , joka tekee jätteistä öljyä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kimm-o kirjoitti:Akkutoimiset sähköautot eivät tule toimimaan missään vaiheessa. Keskittyisivät vetypolttokennotekniikkaan.
Perheauto 1,2 miljoonalla eurolla
( pikkasen on hinnakas... :o )

Kuva

http://www.ksml.fi/teemat/autot/koeajot ... lla/574335
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Siksipä tekniikka kehitykseen jotta saataisiin tankkauspisteitä vähän muuallekkin kuin Kaliforniaan sekä varsinaisten autojen hinnat alas jopa 30 000 euron kieppeille. :wink:
Zazu
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 08:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja Zazu »

9-3 ePower Pariisin autonäyttelyssä

Kuva

Kuva

Kuva
9000 CS 2.0t -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Ei ole tarkoitus olla erityisen negatiivinen, mutta valitettavasti Saabin tekemisten vaatimattomuus näkyy tässäkin. Toimintasäde 20 km, muu konsepti NG 9-3 (*). Samaan aikaan muualla:
- Audi A2:lla 600 km, http://news.xinhuanet.com/english2010/p ... 576958.htm
- RAV 4:lla 160 km, http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... sassa.aspx
- Suomessa yhdistystyönä taikka koulun lopputyönä tehtyjen autojen toimintasäde on siinä 100-200 km.

Konseptin rummutus tuntuu minusta todella vaatimattomalta, kun huomioi että hybridejä ja sähköautoja tulee markkinoille usealta valmistajalta.

Parissa muussa ketjussa pohditaan Saabin tulevaisuutta. Tuntuu siltä, että NG 9-3:n CO2 luvun saaminen muiden autojen tasolle on suurimpia saavutuksia.

Minusta pitäisi olla vähän eri sfääreissä, jos toimintaa aiotaan jatkaa.

(*) NG 9-3 = suunniteltu viime vuosikymmenellä, suunnittelu aloitettu sitä edeltävällä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

karitammi kirjoitti:Ei ole tarkoitus olla erityisen negatiivinen, mutta valitettavasti Saabin tekemisten vaatimattomuus näkyy tässäkin. Toimintasäde 20 km, muu konsepti NG 9-3 (*). Samaan aikaan muualla:
- Audi A2:lla 600 km, http://news.xinhuanet.com/english2010/p ... 576958.htm
- RAV 4:lla 160 km, http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... sassa.aspx
- Suomessa yhdistystyönä taikka koulun lopputyönä tehtyjen autojen toimintasäde on siinä 100-200 km.

Konseptin rummutus tuntuu minusta todella vaatimattomalta, kun huomioi että hybridejä ja sähköautoja tulee markkinoille usealta valmistajalta.

Parissa muussa ketjussa pohditaan Saabin tulevaisuutta. Tuntuu siltä, että NG 9-3:n CO2 luvun saaminen muiden autojen tasolle on suurimpia saavutuksia.

Minusta pitäisi olla vähän eri sfääreissä, jos toimintaa aiotaan jatkaa.

(*) NG 9-3 = suunniteltu viime vuosikymmenellä, suunnittelu aloitettu sitä edeltävällä.
20km? ePowerissa 200km ja siinä ensimmäisessä (avossa) puhuttiin 300km:stä. (1mil=10km :wink: )
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 ePower

Viesti Kirjoittaja karitammi »

^ Ok. Taas tuo mil hämäsi. Hyvä korjaus. Ihmettelinkin mitä hiton järkeä tuossa on.
Vastaa Viestiin