9-3 2,8 V6 turbo tulee vm. 2006!

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Oon miettinyt kans tohon nelikkoon siirtymistä ja mielessä on vilahdellut.. S*baru i*preza... :oops: Jos tuommonen s*baru kakkosautoksi.. :roll:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ihan kaikenlaisia sammakoita ei pidä kuitenkaan päästellä....

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

:P
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Car and Driver Magazine, November 2004:

Engine puts out 210 horsepower and 195 pound-feet of torque in the CTS. With turbo, the Saab 9-3 version is expected to put out at least 280 horsepower and 280 pound-feet of torque. The engine will debut next summer in the 9-3 sedan and convertible, as well as the 9-3 Sporthatch wagon that debuts at the same time
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ja taas pupu meni pöksyyn, antais mennä heppojen reilusti yli 300 niin siinä olis auto jota ei välttämättä tarttis viilailla enään.

Mutta mä voisin vähän koklaa paljonko siitä irtois :wink:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tekihän Ove Hasselberg og900 takavedon. Laittoi T16 koneen taakse. :mrgreen:
Ja käyttäytyi nopeissa kaarteissa kuulema kuin porsche. :twisted:
Ja koneesta otti tehoja irti 260hp. Polttoainesäiliö oli keulassa... :oops:
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Sources within GM confirmed the Sport Hatch would run a 2.8-litre turbo V6 that would initially be exclusive to the wagon.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Kyllä tommonen muutaman vuoden päästä kelpais kyllä kakkos autoks :)
Toisaalta tykkäsin jotenkin tosta uudesta astrastakin....mutta se hinta nousee aika kovaks tolla ahdetulla koneella + varusteilla.
Mut "pakko" alkaa katteleen muutakin kun ei kyllä tulevaisuudessa ole tarvetta noin isolle farkulle kun 9-5...... :o
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Vaikka jossain tilanteessa Saab tuntuukin "väärän kokoiselta" tai "liikaa kuluttavalta" tms. niin silti en muun merkkistä ostaisi. Saab kun on ainoa, jossa on jotain henkeä jäljellä. Vaan meinaavatpa ryvettää senkin (9-2X, 9-7X)! :cry:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

:idea: Mitenkä olisi paluu tulevaisuuteen?

Kakstahtinenhan sen olla pitää; kuvitelkaa nykysillä synteettisillä öljyillä ja dieselin kehittyneellä ruiskutekniikalla, sytytys joka kierroksella, huikea kiihtyvyys, moottorin keveys........minkähänlainen soundi siitä lähtis :roll:
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Itse asiassa:

Ford meinasi ottaa Fiestoihin jo 90-luvun puolivälissä käyttöön 2-tahtiset bensakoneet. Testit menivät erinomaisesti, mutta lopullisen käyttöönoton esti kaksarin HUONO MAINE! Hölmöä. Aussit ovat kaikessa hiljaisuudessa kehittäneet ruiskun kaksitahtisiin, ja nämä myllyt tulevat (vai tulivat) ensimmäisenä veneisiin.

Jenkeissähän käyttävät joissakin isoissa rekoissaan kaksitahtidieseleitä...Tosin niistä en kyllä osaa sanoa, onko ne sitten jotain maansiirtovehkeitä... :?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Jep jep. 2-t autoissa tehtiin viimeksi 60-luvulla ja tekniikka periytyi ajalta ennen sotaa.... ja nekin, jotka vielä 80-luvulla tehtiin oli maassa jota ei ole.

Fiestaan ei tullut kakstahtista, mutta jotakin moottorin kehityksestä kertoo esim. mopojen 2-t moottorit ruiskulla. Aprilian Ditec viritelmä on "putsannut pöydältä" tehokkuudessa ja kulutuksessa muut samankokoiset sekä 2-t että 4-t moottorit ja sinistä savua ei näy - sinänsä sääli.

Suuria laivadieseleitä on tehty ijät ajat myös 2-tahtisina :P .
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

potkuhousu kirjoitti:Ja taas pupu meni pöksyyn, antais mennä heppojen reilusti yli 300 niin siinä olis auto jota ei välttämättä tarttis viilailla enään.

Mutta mä voisin vähän koklaa paljonko siitä irtois :wink:
Juu mut lastu on hyvä juttu, tuossakin on puhallin joten tehoille ei ole rajaa. Mikäpä voittaisi kunnon tunaamista konehuoneen puolella kun saa lisää potkua arsen alle :lol:

Eli tiivistettynä: Mikä on kun painetta ei ole koskaan liikaa ahtimessa :arrow: WHEE :!:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:Oon miettinyt kans tohon nelikkoon siirtymistä ja mielessä on vilahdellut.. S*baru i*preza... :oops: Jos tuommonen s*baru kakkosautoksi.. :roll:
No et se sinäkään mikään tervejärkinen ole ku alat heittään tommoisa skeidaa :lol: Sepa ja minä tulemme mielellämme purkamaan autostasi muutaman osan jos meinaat vaihtoa edes miettiä johonkin muuhun _o/ 8) :wink:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

9000cst kirjoitti:No et se sinäkään mikään tervejärkinen ole ku alat heittään tommoisa skeidaa icon_lol.gif Sepa ja minä tulemme mielellämme purkamaan autostasi muutaman osan jos meinaat vaihtoa edes miettiä johonkin muuhun _o/ icon_cool.gif icon_wink.gif
No onneksi en kuitenkaan ole itseä koskaan fiksuksi kehunutkaan saatika kuvitellut tai luullut. :) :roll:

Oulussa pyörii jo puolen kymmentä leuhkaa vouhottajaa Impukoilla niin alkaa tarttuun. :oops:
Vastaa Viestiin