Saab PhoeniX
Re: Saab PhoeniX
Moi, lauantain Startissa näyttivät tätä uuttuutta Geneven autonäyttelystä, varmaan näkyy viikolla uusintana
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saab PhoeniX
Tuolta löytyy kyseinen jakso: http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/et ... /start-103
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab PhoeniX
Mitä minä olen kuullut niin pitäis pystyä vaihtamaan kanavaa silti, ja eihän ilmastointia koko ajan tarvii plärätä ku valitsee automatiikan. IQon pitäisi ilmestyä 2012 9-3:seen ensimmäisen kerran, mutta sitä testaillaan jo tämän vuoden puolella.turkkaki kirjoitti: Mitä tuohon Ikoniin tulee, niin ei helvetti!! Minä en ainakaan halua selata autossani valikoita, että saan ilmastoinnin puhalluksen voimakkuutta säädettyä, Tai navigaattorin päälle. Samalla kun navigoi, ei voi vaihtaa radiokanavaa... Näyttöhän on hieno, mutta mitä VIT.. Valikot kuuluu tietokoneeseen, ei autoon. ajatus hyvä, toteutus lähinnä mahdoton.
Ja ajattele jos pirssisi pysähtyy jossain metsässä niin voit ottaa yhteyden saab verstaalle ja pyytää heiltä diagnoosia siitä mikä autoasi vaivaa, ja he pystyvät ehkä saamaan autosi kulkukepoiseksi näin etähuollon kautta, ilman muita työkaluja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24006
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab PhoeniX
mites se vitsi meni ku bemarin toimitusjohtaja ja bill gates kiisteli kumpi on älykkäämpi auto vai tietokone..... hitto kun en muista miten se meni mut lopputulos oli kuitenkin se että bemari kysyisi kolaritilanteessa laukaistaanko turvatyyny kyllä vai ei
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab PhoeniX
Bill Gates oli hiljattain eräässä esitelmässään verrannut tietokone- ja autoteollisuutta keskenään ja todennut, että jos esim. BMW olisi kehittänyt autoteollisuuden teknologiaa samalla vauhdilla kuin Microsoft tietokoneteollisuuden, ajaisimme kaikki 25 taalan autoja jotka kulkisivat 1000 mailia litralla bensaa. Bemarin toimitusjohtajan Kuenheimin kommentit tähän (lehdistötiedote):nalleolut kirjoitti:mites se vitsi meni ku bemarin toimitusjohtaja ja bill gates kiisteli kumpi on älykkäämpi auto vai tietokone..... hitto kun en muista miten se meni mut lopputulos oli kuitenkin se että bemari kysyisi kolaritilanteessa laukaistaanko turvatyyny kyllä vai ei
"Jos BMW olisi todella kehittänyt teknologiaa Microsoftin tapaan, käytössämme olisi seuraavanlaisia autoja":
*Ilman mitään järkevää syytä auto leviäisi vähintään 2 kertaa päivässä.
*Joka kerta kun tieviivat maalataan uudestaan jouduttaisiin ostamaan uusi auto
*Autot pysähtyisivät motarilla ilman mitään syytä, mutta ajaja hyväksyisi tilanteen, käynnistäisi uudelleen ja jatkaisi eteenpäin.
*Silloin tällöin vaikeaa toimenpidettä, kuten vasemmalle kääntymistä, suoritettaessa auto sammuisi eikä käynnistyisi uudelleen, jolloin siihen tulisi asentaa uusi moottori.
*Autoa voisi käyttää vain yksi henkilö kerrallaan, ellei ajaja hankkisi "Car95":tä tai "CarNT":tä. Niissä tapauksissa hän tosin joutuisi ostamaan lisäpaikkoja autoonsa.
*Kilpailija voisi tehdä aurinkovoimalla kulkevan auton, joka olisi luotettava, vähintään tuplasti niin tehokas ja triplasti niin mukava ajaa kuin Bemari, mutta sillä voisi ajaa vain 5 prosentilla teistä.
*Öljy- ja bensamäärän, moottorinlämmittimen ym. varoitusvalot korvattaisiin yksinkertaisella "general car default" -varoitusvalolla.
*Uudet istuinmallit vaatisivat kaikilta matkustajilta samankokoista persettä.
*Ilmatyyny ei laukeaisi heti kolarin tapahtuessa, vaan vasta kun kuljettaja vastaisi myöntävästi "Are you sure?" -kysymykseen.
*Silloin tällöin ajaja ilman mitään järkevää syytä ei pääsisi sisään autoonsa; ei ennen kuin hän yhtäaikaa nostaisi oven kahvaa, potkaisisi rengasta, purisi radioantennin päätä ja tietenkin vääntäisi avainta ovilukossa.
*Joka kerta kun BMW esittelisi uuden mallin, kaikki kuljettajat joutuisivat uudelleen autokouluun, sillä tärkeimmät toiminnot eivät ainakaan toimisi niin kuin vanhassa mallissa.
*Moottorin sammuttaminen tapahtuisi "start" -nappulaa painamalla.
Re: Saab PhoeniX
Tuosta vitsistä tuli mieleen myös tämä:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab PhoeniX
Moottorin sammuttaminen tapahtuisi "start" -nappulaa painamalla.
Eikö tämä ole jo karmeaa todellisuutta nappulakäynnisteisissä autonkorvikkeissa?
Eikö tämä ole jo karmeaa todellisuutta nappulakäynnisteisissä autonkorvikkeissa?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saab PhoeniX
Niin kuin uusi Saab 9-5.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Saab PhoeniX
Aika pieneltä tuo Peeniks-auto näyttää livenä. 9-3 menee ainakin omalta kannalta ei-tovoittuun suuntaan, jos pienenee.
Koitin kuikuilla vetoakseleita takapyörille, koska olen vähän epäuskoinen sähköisen takavedon suhteen. Pakettii oli verhoiltu sen verran, ettei voi oikein sanoa mitään.
Konseptiksi ulkonäkö ihan ok. Ehkä vähän vähemmän viimeistelty, kuin monen muun.
Koitin kuikuilla vetoakseleita takapyörille, koska olen vähän epäuskoinen sähköisen takavedon suhteen. Pakettii oli verhoiltu sen verran, ettei voi oikein sanoa mitään.
Konseptiksi ulkonäkö ihan ok. Ehkä vähän vähemmän viimeistelty, kuin monen muun.
Re: Saab PhoeniX
No, oletkos jo ajanut tälläisellä "autonkorvikkeella"? Jos et, niin käy kokeilemassa, miltä tälläinen "korvike" oikeasti tuntuu?essal kirjoitti:Eikö tämä ole jo karmeaa todellisuutta nappulakäynnisteisissä autonkorvikkeissa?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saab PhoeniX
Muistan, kun joskus kolmisen vuotta sitten ajelin Honda Civiciä (sitä avaruusbanaania) sijaisautona, ja siihen oli tällainen hieno starttinappula laitettu. Hommahan eteni niin, että avasit ensin kaukosäätimellä auton ovet, istuit autoon, työnsit avaimen virtalukkoon ja sitten hapuilit jostain toiselta puolelta autoa sitä käynnistysnappia. Olisihan toki ollut todella hurjan haastavaa, jos olisi vaikka joutunut vielä kääntämäänkin sitä avainta, jossa käsi nyt kuitenkin oli jo kiinni. Mutta ei, oli niin hightechiä kuin olla ja saattoi! Toki muistaakseni virrat sammuivat avainta käyttämällä, varmaksi en väitä.
Tähän kivikautiseen rakennelmaan verrattuna tämä esim. Saabissa oleva järjestelmä on yllättävän kätevä; avaat ovet kaukosäätimellä, istut autoon sisään ja painat napista auton käyntiin. Ainakin automaatissa taisi kyllä olla, että jarrupoljinta piti painaa samalla. Kai.
Mutta aika pitkälle on päästy tuossakin. Eihän se edelleenkään niin täydellinen järjestelmä ole, että sellainen olisi pakko jokaiseen autoon saada, mutta oikein mukava lisä.
Tähän kivikautiseen rakennelmaan verrattuna tämä esim. Saabissa oleva järjestelmä on yllättävän kätevä; avaat ovet kaukosäätimellä, istut autoon sisään ja painat napista auton käyntiin. Ainakin automaatissa taisi kyllä olla, että jarrupoljinta piti painaa samalla. Kai.
Mutta aika pitkälle on päästy tuossakin. Eihän se edelleenkään niin täydellinen järjestelmä ole, että sellainen olisi pakko jokaiseen autoon saada, mutta oikein mukava lisä.
Re: Saab PhoeniX
Ja vielä kun valitset sen keyless-entryn niin ei tarvitse edes mokkulaa näppäillä. Auto tunnistaa sen takin taskusta ja avaa ovet. Sitten vain virtaa ja sen jälkeen hanaa. Avain voi olla povarissa koko päivän.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saab PhoeniX
Jep ja se toimii tai ainakin se toimi kokeilemassani pirssissä ja sen avainvapaan systeemin hinta 3500 sek. mielestäni melko halvan tuntuinen jutska.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saab PhoeniX
Juu kyllä tällaisia on tullut ajettua, eri merkkisinä versioina. Osa parempia ja osa huonompia virityksiä. Mutta en ole oikein keksinyt miksi minun autossa pitäisi olla moinen nappula. Virta-avaimesta on ihan hyvä vääntää auto käymään.ristos kirjoitti:No, oletkos jo ajanut tälläisellä "autonkorvikkeella"? Jos et, niin käy kokeilemassa, miltä tälläinen "korvike" oikeasti tuntuu?essal kirjoitti:Eikö tämä ole jo karmeaa todellisuutta nappulakäynnisteisissä autonkorvikkeissa?
Mutta tämän on taas kerran sellainen asia, että eihän sitä minulta kysytä vaan sellainen mulle pakkomyydään seuraavan autonvaihdon yhteydessä. Sama koskee kosketusnäyttöä.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saab PhoeniX
Olen joskus kirjoittanut Tänne, noi sivun puoliväliin kokemuksia nappistarteista.
Nappistartti on kätevä silloin kun se poistaa avaimen/mokkulan/kortin käyttötarpeen kokonaan. Mutta jos kortti täytyy johonkin slottiin syöttää ja sitten painaa nappulaa, on kehitys mennyt väärään suuntaan ja on sellaisenaan täysin turha. Mutta keyless-entryt ym. sellaiset on todella hyviä. Jopa parempia kuin arvostetut vanhanaikaiset "avainsysteemit".
Nappistartti on kätevä silloin kun se poistaa avaimen/mokkulan/kortin käyttötarpeen kokonaan. Mutta jos kortti täytyy johonkin slottiin syöttää ja sitten painaa nappulaa, on kehitys mennyt väärään suuntaan ja on sellaisenaan täysin turha. Mutta keyless-entryt ym. sellaiset on todella hyviä. Jopa parempia kuin arvostetut vanhanaikaiset "avainsysteemit".
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion