Saab PhoeniX
Saab PhoeniX
Ensimmäiset kuvat on nähty. Mitä mieltä
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Lyhyesti vastaan. Edestä aivan JÄRKYTTÄVÄn hieno. Todella upea. Takaa myös poislukien ne katon sivulla olevat spoikat. Mutta se on desiknia se.
Viimeksi muokannut Pekko_Å, Ti Maalis 01, 2011 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saab PhoeniX
Hyi helvetti miten ruma. Ilmeisesti saadaan heittää hyvästit pelkistetylle ja yksinkertaiselle Saab-muotoilulle. Tilalle tuollaista steroideilla pumpattua sekasikiömömmöä, ihan kuten kuten Spyker. Ei mitään tyylikkyyttä vaan pelkästään levottomia linjoja joka puolella. Vähän kuin joku teinipojan 3D-mallinnus. Kauhea pettymys ja ikävä tulee aikaisempia konsepteja.
Re: Saab PhoeniX
+1CC Aero kirjoitti:...saadaan heittää hyvästit pelkistetylle ja yksinkertaiselle Saab-muotoilulle...
Ainakin näiden ensimmäisten kuvien perusteella on pettymys. Castriota on odotetusti lätkinyt liikaa linjoja yhteen autoon. Varsinkin Saabiin, olkoonkin vain konsepti.
Mm. puskurit, konepellin "scoopit", helmat, siivet... the list goes on and on.
Pisteet 99-tyyppisistä kohoumista konepellissä ja katon takaosan pisaramuodosta.
Saas nähdä...
Re: Saab PhoeniX
Mä olen kyllä erimieltä teitien kanssa. Mun mielestä toi on hieno. Täytyy muistaa, että kaiketi normaalisti muilla valmistajilla nämä muotoilututkielmat ovat nimen omaan niitä ylitehtyjä ominaisuuksiaan korostavia kappaleita. Nyt Saab astuu samalle viivalle muiden kanssa myös tässä asiassa. Eihän noita ideoita tulla tuomaan varmastikaan tuleviin malleihin tuollaisenaan, vaan ainoastaan tässä tutkitaan jotain erilaisten ideoiden ja ratkaisujen yhteisvaikutusta jne.
Kaukana tuo on niistä pehmeistä ja tasaisista Saabeista, mutta se ei tee siitä rumaa. Nämä asiat kylläkin ovat juuri niin henkilökohtaisia kuin vaan voivat, joten turha tässä on lässyttää ja yrittää saada ihmisten päitä käännettyä. Kukin kokee ne juuri sellaisena kuin ne ovat.
Kaukana tuo on niistä pehmeistä ja tasaisista Saabeista, mutta se ei tee siitä rumaa. Nämä asiat kylläkin ovat juuri niin henkilökohtaisia kuin vaan voivat, joten turha tässä on lässyttää ja yrittää saada ihmisten päitä käännettyä. Kukin kokee ne juuri sellaisena kuin ne ovat.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Saab PhoeniX
Katsoin kuvat kolmannen kerran (nyt keulaa erityisesti), ja yllätyksekseni alkoi tulla sellainen kontrolloimaton virne. Mielenkiintoista.
Oon myös kiinnittänyt erityisesti huomiota tuohon uuteen mustaan peräpää-ideaan, joka selvästi imitoi sonettia sekä combi 900:aa(sekä 99:ä). I think I like it.
Oon myös kiinnittänyt erityisesti huomiota tuohon uuteen mustaan peräpää-ideaan, joka selvästi imitoi sonettia sekä combi 900:aa(sekä 99:ä). I think I like it.
Re: Saab PhoeniX
Tekijänsä näköinen eli italian amerikkalainen, vähän sarjakuvamainen. Keulaa ja konepeltiä vähän hillitympään suuntaan niin kyllä sillä maitokaupassa kehtaisi käydä
http://www.automotorsport.se/bigpix/201 ... ept_01.jpg
http://www.automotorsport.se/bigpix/201 ... ept_02.jpg
Perä:
http://www.teknikensvarld.se/_internal/ ... ept-07.jpg
Jos on tutustunut JC: edellisiin töihin niin konsepti ei pitäisi tulla mitenkään kovin ylläripyllärinä. Mutta mutta, kyseessähän ei ole tuotantoauto joten juttu pitää ottaa enemmän taideteoksena.
Tässä sivunäkymä jota pidän päivän pari tässä osoitteessa:
http://www.phnet.fi/public/tuusar/sekal ... c_suap.jpg
-----------------
http://media.saab.com/press-releases/20 ... ready-here
http://www.youtube.com/watch?v=HWOwtrC4wQM
http://www.automotorsport.se/bigpix/201 ... ept_01.jpg
http://www.automotorsport.se/bigpix/201 ... ept_02.jpg
Perä:
http://www.teknikensvarld.se/_internal/ ... ept-07.jpg
Jos on tutustunut JC: edellisiin töihin niin konsepti ei pitäisi tulla mitenkään kovin ylläripyllärinä. Mutta mutta, kyseessähän ei ole tuotantoauto joten juttu pitää ottaa enemmän taideteoksena.
Tässä sivunäkymä jota pidän päivän pari tässä osoitteessa:
http://www.phnet.fi/public/tuusar/sekal ... c_suap.jpg
-----------------
http://media.saab.com/press-releases/20 ... ready-here
http://www.youtube.com/watch?v=HWOwtrC4wQM
Viimeksi muokannut TuuSaR, Ti Maalis 01, 2011 13:50. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Saab PhoeniX
Aika Raaka. Todella komea. Ja taatusti erilainen mitä odotin itse. Onneksi ei tehty mitään retroa.
Tuon yhden etukuvan perusteella penkeistä tulee väkisin mieleen 99:n punaiset henkselipenkit!
Kohta nähdään kuvaa aidosta autosta. Loistavaa.
Tuon yhden etukuvan perusteella penkeistä tulee väkisin mieleen 99:n punaiset henkselipenkit!
Kohta nähdään kuvaa aidosta autosta. Loistavaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Mustan osan muoto tuo mieleen 92-96 mallit (ylhäältäpäin). Tuo CGI kuvien "valaistus" sekoittaa kuvaa. Katsokaapa vain, kun nähdään oikeita valokuvia niin se näyttää paljon yksinkertaisemmalta ja selkeämmältä. Jos mielikuvissa riisuu tuosta pois kaiken mitä ei tuotantoon varmasti tulisi, niin siinähän on kaunis ja selkeälinjainen pikkusportti.Tri-Lo kirjoitti: Oon myös kiinnittänyt erityisesti huomiota tuohon uuteen mustaan peräpää-ideaan, joka selvästi imitoi sonettia sekä combi 900:aa(sekä 99:ä). I think I like it.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab PhoeniX
Suomalaisittain (ja muutenkin) mielenkiintoisia tietoja putoilee PhoeniXistä:
Sehän alkaa näyttämään ihan hyvältä, kun sitä tarkemmin katselee.
edit:
http://www.autoblog.com/photos/saab-pho ... 1/#3928637
edit:The car has an innovative, stainless steel fuel tank developed by Saab and steel manufacturer Outokumpu, 3 kilos lighter than a conventional plastic tank, the tank is 100% recyclable and has a production cost about 50% less than a plastic one.
eXWD: The electric motor/generator in the rear drive module is reversed during braking and throttle lift-off to convert kinetic energy into electrical energy, which is then stored in the battery pack. Under braking, this process is also combined with a fuel-cut-off for the gasoline engine.
Sehän alkaa näyttämään ihan hyvältä, kun sitä tarkemmin katselee.
edit:
http://www.autoblog.com/photos/saab-pho ... 1/#3928637
Re: Saab PhoeniX
http://media.saab.com/press-releases/20 ... fotainment
Saab will issue third-party developers with a vehicle application programming interface (API) providing access to more than 500 signals from different sensors in the vehicle. These measure, for example, vehicle speed, location and direction of travel, driver workload, yaw rate, steering wheel angle, engine speed and torque, inside and outside temperature, barometric pressure and the sun’s position.
“With Saab IQon, there are no limits to the potential for innovation,” says Johan Formgren, Head of Saab Aftersales and commercial project leader for IQon. “We will be inviting the global Android developer community to use their imagination and ingenuity.”
Saab will issue third-party developers with a vehicle application programming interface (API) providing access to more than 500 signals from different sensors in the vehicle. These measure, for example, vehicle speed, location and direction of travel, driver workload, yaw rate, steering wheel angle, engine speed and torque, inside and outside temperature, barometric pressure and the sun’s position.
“With Saab IQon, there are no limits to the potential for innovation,” says Johan Formgren, Head of Saab Aftersales and commercial project leader for IQon. “We will be inviting the global Android developer community to use their imagination and ingenuity.”
Re: Saab PhoeniX
HA! Formuloissa toisilla ei ole KERSiä, mutta tuossa ilmeisesti on!
Re: Saab PhoeniX
Sivuilta todella rauhaton ja liikaa eri tasoja ja pokkauksia. Takaa ja edestä ei hassumpi. Lentokonelogo valona hauska. Muuten kokonaisuudesta tuli vähän sekava olo. Mitään italialaista muotoilun juhlaa tästä on turha hakea. Enemmän mennään tuonne japsien tingelitangelipuolelle Ehkä tuotantomalleihin tästä saadaan vaikka tuo takavalo ja vanteet.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Saab PhoeniX
Ei hullumpi ensiesiintyminen Hra Castriotalta. Konseptin kuuluukin kai herättää normiautoja vahvempia fiiliksiä - puolin ja toisin. Tuo IQ-on pitää saada pian tuotantoon - loistava osoitus pienen valmistajan oivalluksesta. Näytti todella hyvälle.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K