Saab PhoeniX

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

Kätevä on, todellakin. Tuossa taksissa on tuo järjestelmä, ja en kyllä enää mitään "vanhanaikaista" avaimenvääntöhommaa halua takaisin.
Aamulla "avain" vaan taskuun ja auton luo. Veto ovenkahvasta ja sitten vain napin painallus... Hyvä systeemi myös se, että vilkut eivät vilahtele oven avauksen yhteydessä (luuleekohan jotkut, että pidän autoa lukitsemattomana?) eikä suljettaessa (paitsi kun hipaisee ovenkahvaa kaksi kertaa, jolloin menee varkauslukitus tms. päälle).
Olen testannut tuota seisomalla noin parin metrin päässä autosta ja pyytänyt toista avaamaan oven, ei auennut. Vasta kun olen noin metrin päässä, ovi sitten aukeaa. Myös jos olen kuskin oven vieressä ja joku yrittää avata matkustajanpuoleista ovea, niin ei aukea. Onpa joskus joku epäillyt, että siinä on sormenjälkitunnistin, kun hän ei saa auki ja minä saan... :mrgreen:
Auto myös varoittaa, jos meinaa unohtaa avaimen auton sisään, kun avaa oven ja on lähdössä. Ovia ei myöskään saa lukittua ilman, että avain on mukana.
Kaikin puolin, erittäin hieno ominaisuus!
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Eli jälleen Saab onnistui. Loistavasti tehty avainsysteemi.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Oletko kokeillut mitä järjestelmä tekee, kun tunnistin on auton ulkopuolella ja autolla lähtee ajamaan?

Aikanaan kun edellinen A8 Audi oli uusi ja eskarissa oli myös tämä avaimeton järjestelmä valittuna, niin kokeilin sitä. Auto kyllä huomautti, että avain on auton ulkopuolella, mutta vielä puolen kilometrin päässäkään auto ei sammunut(onneksi, olisi tullut pitkä matka kävellä hakemaan avain :lol: ). Näppärä järjestelmä se kyllä on.
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja ballantine »

taxi9-5tre kirjoitti: (paitsi kun hipaisee ovenkahvaa kaksi kertaa, jolloin menee varkauslukitus tms. päälle).
Minusta tuo taas on askel vanhanaikaisempaan suuntaan, että pitää jotain kahvaa pysähtyä hiplailemaan saadakseen varkauslukituksen päälle. Melkein sama kuin pitäisi avaimella käännellä ovia lukkoon. Itse olen tottunut laittamaan joka kerta ovet varkauslukkoon, jolloin lähden normaalisti kävelemään autolta pois päin ja painan kaukosäätimen nappia kaksi kertaa.

Eikö keyless-go systeemissä saa varkauslukitusta päälle kaukosäätimellä, vai vaatiiko se joka kerta tuon kahvan hiplailu -pysähtymisen?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Erittäin suurella todennäköisyydellä saman voi tehdä myös mokkulalla. Mutta sitä varten ei jaksaisi ottaa sitä pois povarista tai laukusta ja kun se pitäisi vielä laittaa sinne takaisin. Joten ovenkahva voittaa mielestäni tämänkin ottelun.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ballantine kirjoitti:Minusta tuo taas on askel vanhanaikaisempaan suuntaan, että pitää jotain kahvaa pysähtyä hiplailemaan saadakseen varkauslukituksen päälle. Melkein sama kuin pitäisi avaimella käännellä ovia lukkoon. Itse olen tottunut laittamaan joka kerta ovet varkauslukkoon, jolloin lähden normaalisti kävelemään autolta pois päin ja painan kaukosäätimen nappia kaksi kertaa.
Tässä tapauksessa on näemmä ng900:sta tultu og9-3:een myös takapakkia, sillä itse saan ovet varkauslukkoon painamalla kaukosäätimen nappia vain yhden kerran. :D
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Mitenkäs keyless-go -systeemissä järjestyy sellainen asia, että jos en halua jättää kaukosäädintä autoon enkä pitää sitä mukanani, mutta haluan että ovet pysyvät lukitsemattomina?

Siis haluan esim., että auton ollessa omassa pihassa ovet ovat lukitsemattomat, vaikka kaukosäädin on sisällä talossa.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Kävelet autosta sisään avain mukanasi?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Öö? Ja systeemi arvaa, että olen kotipihassa enkä halua ovia lukkoon, jolloin ovet eivät mene lukkoon kun kävelen autolta pois?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

ballantine kirjoitti:Öö? Ja systeemi arvaa, että olen kotipihassa enkä halua ovia lukkoon, jolloin ovet eivät mene lukkoon kun kävelen autolta pois?
Niin juuri. Sen kun vaan kävelet avaimet taskussa sisälle ja jätät auton pihaan ovet auki. Ovien lukot pysyvät siis auki, jollet niitä lukitse ovenkahvaa hipaisemalla tai painelemalla "avaimen" lukitusnäppäintä. Eli ihan samalla tavalla kuin "vanhanaikaisella" avainsysteemillä...
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ja avaimista takaisin aiheeseen, eli Phoenix. Todella hieno kuvasarja auton valmistusvaiheista, klikkaa linkki kuvan alta:
Kuva
Saab-Phoenix-concept-2011-a-behind-the-scenes
Hienoja kuvia myös konepellin alta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuolta kuvasarjasta mielenkiintoinen yksityiskohta. Vanteet:

Kuva

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Teme100 kirjoitti: Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa, autoa siirretään "pumppukärryillä", koska ohjaus ei toimi ja takana ei pyörien takana ole kuin tyhjää. Edessä ei ole moottoria eikä jäähdytintä jne. ---

---Esittelytekstin perusteella ei siis kannata hehkuttaa mitä siinä on, koska mainostettuja osia siinä loppupeleissä ei kuitenkaan ole.
Nythän tämä on sitten videolta nähty, että Phoenix liikkuu polttomoottorilla ja etupyörät kääntyvät. Samaten taka-akselilta löytyvä sähkömoottori/vetarit nähty muutaman riippumattoman hepun silmin. Eli kyllä sieltä PhoeniX:n komeiden kuorien alta löytyy oikeasti toimiva tuleva 9-3 tekniikka. Toki huomattavin rajoituksin, mutta tekniikka kuitenkin eli turha enää varmaan väittää kyseessä olevan "tyhjä kuori".

PhoeniX Nykissä

Ja hyvät röpötykset tulee putkista.. jotka tosin kertoman mukaan päättyy ennen perästä löytyviä ulostuloja! :D
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja juhokare »

On muuten livenä piirun tyylikkään näköinen kapine tuo!!!! 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Niinpä ilma oli täynnä markkinahumua, kun Saab alkoi New Yorkissa esitellä PhoeniX-konseptiautoaan. Se on 2+2-paikkainen urheiluauto, jota on alkajaisiksi tarkoitus valmistaa 1,6-litraisella ja 200 hevosvoimaa tuottavalla bensiiniturbolla.
http://www.ksml.fi/teemat/autot/autotal ... kuu/665846

Mitäs mitä? Tuleeko tuotantoon vai kuseeko Keskisuomalainen?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Vastaa Viestiin