Saab PhoeniX

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1205
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Konseptimalleillahan on tarkoitus kuulostella ihmisten reaktioita ja totuttaa heitä tulevien mallien muotoiluun - nyt herääkin kysymys, että mitenkä Saabien muotoilu tulevaiuudessa muuttuu, ehkä keula maskeineen ???

Aero X aikanaan herätti suurta kiinnostusta, nyt sieltä käytetään ideoita ja usein viitataan tuohon malliin

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6456
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

TuuSaR kirjoitti:
Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa
Videoissa näkyy, että konehuone on täynnä tavaraa, joten luultavasti siellä on aito bimmerin kone sisällä kun kerran konsepti-auto on tavallisuudesta poiketen rakennettu oikealle pohjalevylle.
Samoin tuolla videolla jolla Castriota puhuu toimittajien kanssa hän sanoo sananmukaisesti "this is fully drivable, this is on our platform."
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08

Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Rattivaihde kirjoitti:
TuuSaR kirjoitti:
Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa
Videoissa näkyy, että konehuone on täynnä tavaraa, joten luultavasti siellä on aito bimmerin kone sisällä kun kerran konsepti-auto on tavallisuudesta poiketen rakennettu oikealle pohjalevylle.
Samoin tuolla videolla jolla Castriota puhuu toimittajien kanssa hän sanoo sananmukaisesti "this is fully drivable, this is on our platform."
Aero-X:hän oli myös ajettava vaikkei mitään hirmuvauhteja ja meno raaka ilman luksusta, mutta tämä tosin askel tai pari sitä "todellisempi". Joten turhat löpinät posliiniautosta pois. :)
#1958 Kim Lill-Their
900T16S -84, 9000CSE -95, 9000CS turbo S, 96GL -79, 90 5speed -85, 9-3SE -99

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja kaikkien tuota keulaa kauhistelevien iloksi seuraava linkki:
http://www.saabsunited.com/2011/03/robe ... ncept.html

We’ve already heard from Jason Castriota that some features of the PhoeniX concept will flow through to future Saabs, most notably the front end.

:D
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9160
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No ei yllätä jos tuo PhoeniX lerppahuuli tulee, sen verran ruma tuo NG9-5 keulakin on jo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2896
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

TuuSaR kirjoitti:
Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa
Videoissa näkyy, että konehuone on täynnä tavaraa, joten luultavasti siellä on aito bimmerin kone sisällä kun kerran konsepti-auto on tavallisuudesta poiketen rakennettu oikealle pohjalevylle.
Auto on täysin ajettava.
Kuva
Viimeksi muokannut Marko A, Pe Maalis 04, 2011 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red

Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2896
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

jcarlson kirjoitti:No ei yllätä jos tuo PhoeniX lerppahuuli tulee, sen verran ruma tuo NG9-5 keulakin on jo.
Aika yllättävää, että pidät 9-5:n keulaa rumana. PhoeniX nyt on sen verran ääripäätä, että sen keulasta ei kannata kovin vielä vetää johtopäätöksiä. Vaikka JC kertookin sen olevan tulevaisuuen mallien esikuva.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9160
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllähän tuo NG9-5 keula on tuommoinen muodoton möhkö isolla irvistävällä maskilla, ei vain istu omaan silmään yhtään. Ehkä osa möhköydestä on jalankulkijatähtien NCAP:ssa saamista varten mutta ei se siitä vähemmän rumaa tee. Uusi 5-sarjalainenkin on tylppäkeula mutta ei aivan yhtä ruma.. ehkä uusissa Audeissa on tuo möhkökeula onnistunut vähiten rumana, johtuu varmaan siitä että Audi on aina tehnyt möhkökeuloja. :lol:

Kuten joskus on tullut sanottua niin omasta mielestä parhaiten onnistuneet Saabit muotoilullisesti on OG9-3 Viggen (pohjalevy vaan vähän liian kapea) sekä 9-5 Aero 00-01 (facelifteistä 04-05 versio, dame edna on aika ruma). Uudemmista faceliftattu 9-3SS/SC keula.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2896
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Uusi 5-sarjalainenkin on tylppäkeula mutta ei aivan yhtä ruma.. ehkä uusissa Audeissa on tuo möhkökeula onnistunut vähiten rumana
Näin sitä voidaan olla asiasta täysin eri laidoilla mielipiteineen. Audi oli se joka aloitti maskien suurentelun. Mutta mun silmissä se on aina epäonnistunut siinä pahiten. Siitä tulee jotenkin mieleen sellaisen 30-luvun kilpa-autot (auto union?) huonossa mielessä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red

Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2896
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Sama juttu näkyy Phoenixin videoissa, autoa siirretään "pumppukärryillä", koska ohjaus ei toimi ja takana ei pyörien takana ole kuin tyhjää.
Tämän vois kuvitella liittyvän siihen, ettei siellä messuhallissa voi käyttää autoja joka välissä kun kuitenkin aika monella valmistajalla on monta autoa. Ja taas ohjauksen toimivuudesta tuo ei kerro mitään, kun pumpukärryllä autoa siirretään. Ihan samaan tapaan autoja siirrellään esimerkiksi kuvaus sessioissa, vaikka autot olisivat suoraan linjalta olevia tuotantoautoja.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1294
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Marko A kirjoitti:
Näin sitä voidaan olla asiasta täysin eri laidoilla mielipiteineen. Audi oli se joka aloitti maskien suurentelun. Mutta mun silmissä se on aina epäonnistunut siinä pahiten. Siitä tulee jotenkin mieleen sellaisen 30-luvun kilpa-autot (auto union?) huonossa mielessä.
Noin ne mielipiteet jakautuu joo. Naapurilla on uus 5-sarjalainen, jonka näen lähes päivittäin eikä se mitenkään mun silmään hyvältä näytä. Semmoset kingkong kiinalaiset etuvalot ja muutenkin keula täysin epäonnistunut. Uus femma sen sijaan on pirun onnistunut varsinkin aerona. Näyttää sopusuhtaiselta kokonaisuudelta.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife,9-5 2,3t Vector Wagon Aut,MB 200C 4matic
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon,Saab 9-3 2,0t Vector Wagon, #2575

t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2167
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Mun mielestä ng9-5 näyttää Aerona pirun hyvältä, peruspuskureilla ei niinkään hyvältä. Lisäksi tuntuu, ettei tummat värit ole parhaita mahdollisia tuohon femmaan ulkonäön kannalta. Mutta kyllähän karvalakkifemmakin vitosbemarin hakkaa ulkonäössä mennentullen. :)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977

Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1696
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kuva
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008

Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2896
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuolla kuvalla ei varmaan ole tarkoitus esittää näiden kahden auton samanlaisuutta? Sitä kun ei pahemmin ole. Ei edes tuossa kuvakulmassa. Tai toki jotain on, mutta siihen samankaltaisuuteen sopiikin sitten lähes kaikki Sport Coupet!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red

turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1280
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Saab PhoeniX

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Nyt ei sovi moittia.

Autohan on ihan h---n hieno. Pienen autovalmistajan pitää säväyttää, pelkistettyä sporttia hakevan pitää suunnata katseensa vag konserniin tms...
Enkä muutenkaan oikein ymmärrä, miten saab on ollut pelkistettylinjainen...
Saab on aina uutena ollut muotoilultaan erilainen. Vanhentuneena mallina sitten pelkistetty, kun muut ovat myös lisänneet samoja muotoja autoihinsa. Ilman tuota sivulle leviävää takaspoileria auto on ihan järkyttävän hieno. Vastaavalla muotoilulla tuotantomallista varmaan on jopa pakko karsia pois tuollaisia ylimääräisiä teräviä kulmia.
Keula on loistava, ja perähän tuskin myöskään ihan tuollaisena tulee markkinoille, mutta muotoilukieli on maukea. Väkisin pistää hymyilyttämään. On tuo nyt tuplasti paremman näköinen kuin aero-x.

Mitä tuohon Ikoniin tulee, niin ei helvetti!! Minä en ainakaan halua selata autossani valikoita, että saan ilmastoinnin puhalluksen voimakkuutta säädettyä, Tai navigaattorin päälle. Samalla kun navigoi, ei voi vaihtaa radiokanavaa... Näyttöhän on hieno, mutta mitä VIT.. Valikot kuuluu tietokoneeseen, ei autoon. ajatus hyvä, toteutus lähinnä mahdoton.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.

Vastaa Viestiin