Diesel ja neliveto?J8 kirjoitti: Mielestäsi nykyinen 9-3 ei ole millään tavalla kilpailukykyinen tuote?
...
...
...
Onhan nykyinen 9-3 mallikaarensa lopussa, mutta täysin kilpailukykyinen vaikka moottorivalikoima onkin suppea. V6 saisi olla vielä tarjolla.
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Tarkoitin että molempien merkkien bensat nelivetoisia.Teme100 kirjoitti:Diesel ja neliveto?
Re: Saabin tulevaisuus II
Noita molempia ajaneena (Audi A4 Avant B8 Business 2.0TDI 143hv etuveto 90tkm, 9-3 SC Vector 1.9 TiDS n. 70 tähän mennessä) kehtaan jo vertailla ko. malleja, jotka ovat mielestäni melko vertailukelpoisia. Molemmat ovat tosiaan samaa kokoluokkaa, käytökseltään ja käytettävyydeltään melko vastaavia.J8 kirjoitti:Mielestäsi nykyinen 9-3 ei ole millään tavalla kilpailukykyinen tuote? Audilla a4(b8)-malliin
Audi:
+Hivenen pienempi kulutus
+Ei lumenkeruuongelmia perässä
+Mäkilähtöavustin
+Hemmetin hyvä radio (siis nimenomaan radio) ja SD-korttien tuki
+/- 1-alueilmastointi
+/- kaukoavattavat ikkunat
-Joulukuusimittaristo
-Peruspenkkien istuinergonomia (vaikka onkin pirusti parempi kuin edeltäjässään)
-Liian alaviritteinen kone, ilmeisesti lämpenemisen myötä voima hukkuu
Saab:
+Überspecher
+Mittariston valaistus (1 helppo väri melko hyvin himmennettävissä ja Night Panel)
+Valot
+Kuskin sähköpenkki ja omassa etenkin nuo Vectorissa vakiona tulevat penkit
+Persoonallisuus ja ulkonäkö
+Hivenen Audia paremmat tehot
+Selkeästi Audia parempi ja mukavampi ESP
+Tuhansia euroja Audia halvempi hinta
+ACC
+/- 2-alueilmastointi
-Perän lumenkeruu
Ilmastointialueiden jako on vähän 2-piippuinen - itse en hyödy 2-alueilmastoinnista, vaan lämpöjen erotessa liikaa ei systeemi toimi enää ihan täydellisesti (eikä voikaan, ei autossa riitä siihen riitä tila). Audin kaukoavattavat ikkunat oli tosiaan toisaalta näppärät, toisaalta parin talviaamun aloitus kauhomalla lumet hiiteen etupenkeiltä ei ollut kovinkaan hauskaa sillä hetkellä . Näistä kahdesta ihan kokemuksen perusteella, jos autot olisivat tasan saman hintaiset, valitsisin nyt 9-3:n, vaikka malli vanhempi onkin ja vaikka myös B8 on oikeasti ihan hyvä auto. Tällä hetkellä tosin on eräästä syystä pari muuta haastajaa mielessä sille ajalle, kun 9-3 joskus lähtee vaihtoon.
...ja tämä on juuri se syy. Toinen mitä kaipaisin olisi dieseliin lisäpytyt (yli 4500rpm alue näkyy olevan tosi hankala nykydieseleille, pari lisäpyttyä venyttää käyttöaluetta paremmin alaspäin). Vaan saapa nähdä mitä kaikkea on tarjolla siinä vaiheessa, kun käyttöauto vaihtoon menee, eli ei heitetä vielä kirvestä kaivoon tälläkään tontilla.Teme100 kirjoitti:Diesel ja neliveto?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus II
Aivan, mutta ostaja ei välttämättä niin tarkoitakaan. Nelivetodiesel on tällä(kin) hetkellä aika suosittu, liikenteessä näkyy aika paljon TDI quattroja, bemarin kolmossarjan x-drivejä ja AWD Volleja. Bemarilla ja volvolla on vielä se etulyöti puolellallaan, että heillä on mahdollista saada samaan pakettiin vielä automaattivaihteisto. Audilla ei nelosdieselin yhteyssä sitä ole mahdollista saada, vaikka se juuri olisi tärkeä varuste.J8 kirjoitti:Tarkoitin että molempien merkkien bensat nelivetoisia.Teme100 kirjoitti:Diesel ja neliveto?
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisit lainannut oikean kohdan tuolta Tuulilasista:Teme100 kirjoitti:#mek kirjoitti:
Tuo ei ole oikein hyvä merkki: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saab ... ottamuksen
Tuo on harhaanjohtava tieto, sillä sopimuksen purkanut jällenmyyjä viittaa päätöksen perusteluissaan Swedish Automobilen, eli Spykerin hallituksen satojen prosenttien palkkioiden korotukseen. Ei siis Saab Automobilen.
SWANin(Spykerin) vuoden 2010 katsauksesta lisäksi löytyy maininta maksetuista hallituksen palkkioista.
Saabin jälleenmyyntiä koskevasta sopimuksesta viime perjantaina. Yhtiö on toiminut Saabin edustajana 20 vuoden ajan. Perusteluksi päätökselleen yritys kertoi epävarmuuden. Asiakkaiden kanssa on hyvin hankala toimia silloin, kun ei ole varmuutta, milloin tehdastilaukseen menneet autot tulevat valmistukseen.
Holmgrens Bil toimii Jönköpingin lisäksi kahdeksalla paikkakunnalla. Saabin lisäksi sen edustamia merkkejä ovat BMW, Mini, Chevrolet, Hyundai, Lexus, Mitsubishi, Opel, Peugeot ja Toyota.
#
Toimitusjohtaja perustelee yhtiön näkökulmia Saabista irrottautumiseen. Hänen mukaansa ensisijaisesti päätös on tehty taloudellisin perustein yrityksen kannattavuutta ajatellen. Kannattamaton yritys ei voi vastata sitoumuksistaan. Sen on lopetettava toimintansa. Juuri tästä Saabin ongelmissa on kysymys.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jokainen meistä tulee autuaaksi omalla tavallaan ja löytää vertailukohdat tukemaan omia näkemyksiään. Eli ei siitä sen enempää. RS ja S-malleista sanoisin sen verran, että jos Saabilta löytyisi Aero, jossa olisi V10-moottori (vaikka vaparina) tai V8 turbo, niin kyllä se otettaisiin mukaan kaikkiin vertailuihin mitä ikinä käytäisiin, kun tehosta puhuttaisiin. Audin ei tarvitse viritellä A-malleja ylettömiin, koska tehoja haluavat voivat aina hankkia S tai RS-mallin.J8 kirjoitti:Aika turha verrata RS malleja joihinki Aeroihin, molemmat tehty ihan eri intresseillä. Ja eipä nuo aina mitään kovin onnistuneita ole, esim rs4(b7) varsin hidas radalla, jossa autojen oikeita ajo-ominaisuuksia mitataan. Esimerkiksi 120hp pienempi tehoisempi caymanS pesee tuon, samoin 335i. No R8 onkin sitten audin ainoa oikea urheiluauto, varsin nopea sellainen, mutta eipä ne sitäkään ole pystyneet turbottamaan ilman että auto ei olisi palanut radan varteen.
Eikä tuo 9-5:kään ollut mikään nopeusihme pohjoismaisten autolehtien ratatestissä. Mutta sehän on eri juttu, koska ei sitä ole koskaan radalle tarkoitettukaan, päivä oli väärä, aurinko paistoi silmiin ja muutenkaan kuskit eivät osaa saabilla ajaa.
Sen verran vielä tähän, että mulla oli 18 kk 9-3 TiDS Aut Hirsch eikä varsinaisesti pahaa sanottavaa. Mutta kuten olen aiemmin kirjoittanut, niin ihan tyytyväinen oli Volvoon, edelliseen Relluun ja miksei myös nykyiseen Audiin. Night Panelia on vähän ikävä, mutta Saban penkkejä ei niinkään: selkä meni niin jumiin, että puoli vuotta piti käydä kiropraktikolla ja hierojalla pari kertaa viikossa, että pääsi tuolista ylös. Tosin tuli sitä istuttuakin kolme-neljä tuntia autossa päivittäin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Minä olen kyllä eri mieltä Saabin penkeistä. Ainakin meidän Aeroissa on todella mukavat ja hyvin tukevat penkit. Nahkaverhoilusta en tykkää koska ovat luikkaat, kuumat ja talvella kylkät.
Re: Saabin tulevaisuus II
Aeron penkit ovat varmaan tukevammat ja paremmat kuin perus-sabassa. En enää muista mikä varusteluvaihtehto minulla tuossa 9-3:ssa oli. Varmaan joku perus-Linear, tms.
Re: Saabin tulevaisuus II
9-5 Aeron penkit ovat loistavat. Ehkä ne eivät kaikille sovi, mutta meidän taloudesta ei löydy toista niin hyvää istumapaikkaa kuin Aeron penkki. 8-9 tunnin päivittäinen ajo ei tunnu missään, päinvastoin selkä lepää Aerossa.samhiort kirjoitti:Minä olen kyllä eri mieltä Saabin penkeistä. Ainakin meidän Aeroissa on todella mukavat ja hyvin tukevat penkit. Nahkaverhoilusta en tykkää koska ovat luikkaat, kuumat ja talvella kylkät.
Re: Saabin tulevaisuus II
"Kenenkään ei pidä heittää pyyhettä kehään nyt", totesi Muller perjantaina Automotive Newsille.
Tämän kun muistaa niin hyvin menee
Eli kyllä Saab tästä nousee, ei siitä ole epäilystäkään.
Tämän kun muistaa niin hyvin menee
Eli kyllä Saab tästä nousee, ei siitä ole epäilystäkään.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saabin tulevaisuus II
Lainaus oli ihan oikeasta kohtaa.mek kirjoitti:Olisit lainannut oikean kohdan tuolta Tuulilasista:Teme100 kirjoitti:#mek kirjoitti:
Tuo ei ole oikein hyvä merkki: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/saab ... ottamuksen
Tuo on harhaanjohtava tieto, sillä sopimuksen purkanut jällenmyyjä viittaa päätöksen perusteluissaan Swedish Automobilen, eli Spykerin hallituksen satojen prosenttien palkkioiden korotukseen. Ei siis Saab Automobilen.
SWANin(Spykerin) vuoden 2010 katsauksesta lisäksi löytyy maininta maksetuista hallituksen palkkioista.
Saabin jälleenmyyntiä koskevasta sopimuksesta viime perjantaina. Yhtiö on toiminut Saabin edustajana 20 vuoden ajan. Perusteluksi päätökselleen yritys kertoi epävarmuuden. Asiakkaiden kanssa on hyvin hankala toimia silloin, kun ei ole varmuutta, milloin tehdastilaukseen menneet autot tulevat valmistukseen.
Holmgrens Bil toimii Jönköpingin lisäksi kahdeksalla paikkakunnalla. Saabin lisäksi sen edustamia merkkejä ovat BMW, Mini, Chevrolet, Hyundai, Lexus, Mitsubishi, Opel, Peugeot ja Toyota.
#
Toimitusjohtaja perustelee yhtiön näkökulmia Saabista irrottautumiseen. Hänen mukaansa ensisijaisesti päätös on tehty taloudellisin perustein yrityksen kannattavuutta ajatellen. Kannattamaton yritys ei voi vastata sitoumuksistaan. Sen on lopetettava toimintansa. Juuri tästä Saabin ongelmissa on kysymys.
Re: Saabin tulevaisuus II
Näin minäkin uskon, ja osittain siksi Opel vaihtui takaisin Saabiin...99 GL kirjoitti:"Kenenkään ei pidä heittää pyyhettä kehään nyt", totesi Muller perjantaina Automotive Newsille.
Tämän kun muistaa niin hyvin menee
Eli kyllä Saab tästä nousee, ei siitä ole epäilystäkään.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja juuri siitä syystä Saab ei ole muihin merkkeihin vaihtunutkaan.samhiort kirjoitti:Näin minäkin uskon, ja osittain siksi Opel vaihtui takaisin Saabiin...99 GL kirjoitti:"Kenenkään ei pidä heittää pyyhettä kehään nyt", totesi Muller perjantaina Automotive Newsille.
Tämän kun muistaa niin hyvin menee
Eli kyllä Saab tästä nousee, ei siitä ole epäilystäkään.
Ehkä vielä joskus jopa hankin jonkun alle 10-vuotiaan yksilön, mistä voisi olla jotain hyötyäkin verstaalle.
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab Automobile Informs Employees On Salary Payments.
Trollhättan, Sweden: Swedish Automobile N.V. (Swan) and Saab Automobile AB (Saab Automobile) announce that there is a risk of delayed payment of August wages to Saab Automobile employees as some of the funds that were committed by investors may not be paid in time to effect such salary payments.
Saab Automobile is taking all necessary actions to collect these funds in time and continues discussions with various parties to obtain additional short-term funding so that the payments can be made, as well as resume sustainable production. There can however be no assurance that the necessary funding will be obtained or the funds collected.
Ja taas mennään...
Trollhättan, Sweden: Swedish Automobile N.V. (Swan) and Saab Automobile AB (Saab Automobile) announce that there is a risk of delayed payment of August wages to Saab Automobile employees as some of the funds that were committed by investors may not be paid in time to effect such salary payments.
Saab Automobile is taking all necessary actions to collect these funds in time and continues discussions with various parties to obtain additional short-term funding so that the payments can be made, as well as resume sustainable production. There can however be no assurance that the necessary funding will be obtained or the funds collected.
Ja taas mennään...
Re: Saabin tulevaisuus II
Pitäisikö minunkin sanoa, että suomennos taisi unohtua
Kyllä siellä Mullerin leirissä töitä tehdään homman pelastamiseksi, onkohan kännykässä nestejäähdytys !
Ari
Kyllä siellä Mullerin leirissä töitä tehdään homman pelastamiseksi, onkohan kännykässä nestejäähdytys !
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?