Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Rattivaihde kirjoitti: Yleisviesti VAG-lähettiläille: innokkaat opetuslapset ovat jo varmasti saaneet viestin ja ovat vaihtaneet tai vaihtamassa Niihin. Parempiin. Automerkkeihin. Jättäkää loput rauhaan.
Pisteet ja kiitokset tästä! On nimittäin nämä muutamat "lähettiläät" ja heidän itkunsa "tympineet" jo jonkin aikaa.
Vaikea käsittää miksi jaksavat täällä aukoa päätään ja kommenteillaan haastaa riitaa/*ittuilla lähes joka toisessa viestissä. Sitten ihmetellään kun joku kyllästyy ja älähtää takaisin. Samalla hengen vedolla vedetään marttyyripipo leukaan asti ja aloitetaan isompi ja vielä naurettavampi narina.

Keskustella pitäisi voida ilman jatkuvaa/turhaa *ittuilemistakin! Mikäli ei onnistu, niin ei tule ikävä.
Saab 9-5 Aero
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3729
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onko herra MRe Vagi-kuski? Jos näin on, mitä tänne edes kirjoittelee tuollaisia viestejä. Ja uusia Saabbeja ostavat ne joilla on rahaa ja sitä uskoa. Itselläni usko ei ole kyllä loppunut vaikka huonolta näyttää ajoittain, rahaa ei kylläkään uskolla saada. Aika huvittavaa, että vagi-kuskit tulevat tänne lyttäämään rajallaolevaainhomerkkiä eli Saabbia. Itse en luultavasti IKINÄ ostaisi kyseistä vagivaunua monessakaan mielessä, itsestäni surkuhupaisaa lukea arvosteluja "osta ennemmin Scoda-vaunu uuden 9-5n sijaa" jne ja jne. Ja sitä olen ihmetellyt, miten ne aina voittavat autotestejä juurikin nämä vagivaunut?? Onko se edes oikeasti niin hyvä autoyhtiö? En usko.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2872
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

juhokare kirjoitti: Onko se edes oikeasti niin hyvä autoyhtiö? En usko.
Hyvä yhtiö on sellainen, joka pystyy toimimaan kannattavasti vuodesta toiseen, tuottamaan voittoa omistajilleen ja hoitamaan velvoitteensa niin yhteiskunnalle, työntekijöille, tavarantoimittajille kuin kaikille muillekin sidosryhmille. Yhtiön hyvyys tai huonous ei välttämättä ole sama asia kuin tuotteen hyvyys tai huonous.

Niin ja kyseessä ei oikeastaan ole uskon asia (paitsi Saabin kohdalla).
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Herra(?) MRe, 375 kirjoitettua viestiä, ja jokaikinen juuri tähän ketjuun. Hyvä jos tosiaan loppu nyt ja varmasti löytyy hänellekin tekemistä terveemmältä pohjalta.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3729
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juha96 kirjoitti:
juhokare kirjoitti: Onko se edes oikeasti niin hyvä autoyhtiö? En usko.
Hyvä yhtiö on sellainen, joka pystyy toimimaan kannattavasti vuodesta toiseen, tuottamaan voittoa omistajilleen ja hoitamaan velvoitteensa niin yhteiskunnalle, työntekijöille, tavarantoimittajille kuin kaikille muillekin sidosryhmille. Yhtiön hyvyys tai huonous ei välttämättä ole sama asia kuin tuotteen hyvyys tai huonous.

Niin ja kyseessä ei oikeastaan ole uskon asia (paitsi Saabin kohdalla).
Okei, pahoittelen epämääräisyyttä. VAG on tehnyt paljon voittoa vuosien aikana ja on testien se-paras-automerkki. Itse en kuitenkaan pidä sitä sen kummoisempana kuin kilpailijoitaan, ylimainostettua hyvyyttä ja suorastaan paremmuutta testeissä kuin kilpailijat. Ja myy tosi hyvin paljolti tämän takia, ja se ei tee hyvää laatuautoa Vagin tuotteista, vaikka joiltain osin ne ovatkin sitä. Ja se, että VAG-miehet tulevat tänne kirjoittelemaan mitäsattuu, niin ei herätä kovin suurta kunnioitusta ainakaan minun mielessäni.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

juhokare kirjoitti:rahaa ei kylläkään uskolla saada.
Höps. Jos ei nyt omalla niin ainakin toisten. Kysy vaikka Jehovan Todistajilta, Mormoonikirkolta tai vaikkapa Nokian Herätysseurakunnalta... Tai edesmenneeltä ternimaattorilta tai muilta pyramidijulistajilta.. "tässä kaverit auttavat kavereita ja raha senkun lisääntyy" :D
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1959
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja pjv »

MRe kirjoitti:Saab pelastuu, jos se pystyy valmistamaan autoja, joita suuri ostava yleisö haluaa. Ei se ole rakettitiedettä.
Tuntuu olevan. :)

Ei 100.000 tai edes 150.000 auton ostamiseen vuosittain mitään "suurta yleisöä" tarvita.
Nuo määrät vastaavat pyöreästi 0.2% markkinaosuutta.

Juuri nyt tällä hetkellä tarvitaan toki vähän toisenlaisia pelastustoimia, mutta eiköhän se siitä.
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 9000T CC '88 | 99 EMS '73
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3729
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minuteman kirjoitti:
juhokare kirjoitti:rahaa ei kylläkään uskolla saada.
Höps. Jos ei nyt omalla niin ainakin toisten. Kysy vaikka Jehovan Todistajilta, Mormoonikirkolta tai vaikkapa Nokian Herätysseurakunnalta... Tai edesmenneeltä ternimaattorilta tai muilta pyramidijulistajilta.. "tässä kaverit auttavat kavereita ja raha senkun lisääntyy" :D
Tottahan se tietysti näinkin on :D Mutta omilla uskomuksillani taikka uskonnoilla tuskin rahaa saan kasaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Ei saa kiukutella... ostaisin itsekin niitä VAG:n autoja, jos ne vain olisi Saabeja. Nehän on moninkertaisia testivoittajiakin, ihan niinkuin Sarviksen muoviämpäritkin ja Lambin vessapaperi. Käytän niitä molempia ja hyviä ovat.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3729
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Iloinenvompatti kirjoitti:Ei saa kiukutella... ostaisin itsekin niitä VAG:n autoja, jos ne vain olisi Saabeja. Nehän on moninkertaisia testivoittajiakin, ihan niinkuin Sarviksen muoviämpäritkin ja Lambin vessapaperi. Käytän niitä molempia ja hyviä ovat.
Ne ovat voittaneet niin monet testit, etten edes usko VAGin hyvyyteen niin paljon. Esim. sen saksalaiskolleegat eivät ole niin hyvin menestyneet, mutta laatu varmastikin on aivan yhtä hyvää tasoa. Itse en ostaisi VAGin autoja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kyllä se niin on ettei tänne kannata mitään lehti tai medialta saatuja uutisia välittää kun on koko vitja on kaikkea muuta paskaa kohta aivan täynnä, no kerta vielä jos jotakuta kiinnostaa.
_____________________________________________________________________

Försöken att rädda Saab fortsätter.

Saab - 11:49 STOCKHOLM Det jobbas intensivt på att lösa alla tekniska frågor kring en ny lösning för Saab i Stockholm.

Victor Muller förklarade under förmiddagen för TTELA att inget är färdigt, men verkar optimistisk.
__________________________________________________________

Saab'in pelastusyritykset jatkuvat.

Saab - 11:49 Tukholma. Töitä tehdään intensiivisesti teknisten kysymyksien ympärillä, etsittäessä uutta ratkaisua saab'ille.

Victor Muller selitti aamupäivän aikana TTELA'lle, että mikään ei ole valmista, mutta vaikuttaa optimistiselta.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1458837- ... fortsatter
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6556
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

On tällä hetkellä sen verran hiljaista suurten Saab-uutisten rintamalla että vielä yhden offtopic-viestin VAGeista tähän laitan, ne kun ovat kuitenkin nykyään Saabin pahimpia kilpailijoita. Sattuu nimittäin olemaan niin että kaveri ja isänsä ovat VV-autolla töissä (kaveri tosin tähän asti vain kesäisin), mistä syystä on tullut viime aikoina istuttua jos jonkinlaisessa uudessa Volkswagenissa (mittarissa yleensä 500 - 10 000 km), malleista ainakin Amarok, Tiguan, Touran, Sharan ja Polo.

Periaatteessahan kyseessä on teknologisesti ja myynnillisesti aivan eturintamaa edustava kansanautomerkki, ja kaikissa on sisällä jos jonkinlaista kosketusnäytöllistä radiota, kolmialueilmastointia, lasikattoluukkua, sportti-istuinta sekä noin tuhat punaista lediä. Itsellä taas on tuo allekirjoituksen ensi vuonna 23 vuotta täyttävä lähes perusmallin 900, joka on oirehtinut jos jollakin tavalla tässä kohta vuoden omistuksen aikana, lähinnä edellisten omistajien tölväilyjen vuoksi, ja jossa sisällä tuulilasi on noin kymmenen sentin päässä nenästä ja noin kolmekymmentä senttiä korkea (verrattuna Volkkareiden kuuden neliön laseihin), ja meluakin on aivan riittämiin jne.

Siltikään ei ole missään vaiheessa tullut mieleen Volkkareissa istuessa että kyllä tuo satku on sitten paska ja voi kun tällaiseen olisi varaa. Ensin on tietenkin pientä uutuudenviehätystä mutta se vaihtuu pikkuhiljaa ärsytykseen kun penkissä on aivan naurettavan suuret sivutuet jotka painaa kylkiä ja radion kosketusnäyttö ei toimi yhtä näppärästi kuin pari normaalia nuppia, miksi kuskin ja etumatkustajan jalkatila on valaistu myös liikkeelläoltaessa ja minkä ihmeen vuoksi kattovalopaneelista paistaa kaksi punaista kirkasta lediä vaihdekeppikulissiin. Himmeleitä on suunnattomasti, ja niistä suurin osa varsin tarpeettomia.

Yritän siis sanoa että edes upouusi 50 000 euron Volkswagen ei herätä pienintäkään ostohalua, kun 950 euron 900:sta tiesi ensinäkemältä että pakkohan tuo on ostaa.

Niin ja AZP:lle pahoittelut, ihmettelyt eivät olleet suoraan suunnattu viestiäsi kohtaan ja lainauksen olisi yhtä hyvin voinut jättää poiskin näin jälkikäteen mietittynä.
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08
...pihassa myös Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI '01
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2995
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kävin kesällä kaverin puolesta koeajamassa paria kolme vuotta vanhaa farkku-Passattia. Mikäs siinä, ei se huonolta tuntunut, ei nitissyt, natissut eikä kolissut ja fiksun näköinen oli sisältä. Eipä toisaalta tunnu huonolta myöskään oma kohta nelivuotias Femmanikaan.

Enemmänkin kiinnostaisi, jos verrataan vaikka vuosimallin 2000 9-5:a ja Passatia, joilla molemmilla ajettu se 150-200tkm mutta se menee kyllä jo käsiteltävän topicin ulkopuolelle.

Vielä ei kuitenkaan ole tuhkien sirottelun ja besserwisseriyden aika. Niin kauan kuin lappua ei luukulle ole pistetty, niin toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Voisiko keskustelun saabistien tulevaisuudesta jo siirtää vaikka omaan ketjuunsa, ja jatkaa tässä Saabin tulevaisuudesta, häh?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10884
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ässä kirjoitti:Voisiko keskustelun saabistien tulevaisuudesta jo siirtää vaikka omaan ketjuunsa, ja jatkaa tässä Saabin tulevaisuudesta, häh?
Kannatetaan. Ja volkkarin nykyisyyden voisi kanssa siirtää, esim volkkarikerhon foorumille.
Lukittu