AZP kirjoitti:Ne tehtaan pihalla makaavat valmiit autot piti paalata jo viime vuonna, jos uutisiin uskoi. Syren havainnot todistavat tämän olleen ankka.
Samaan aikaan muuten uutisoitiin sitäkin, että linjalle jääneet autot tehdään valmiiksi ja paalataan sen jälkeen. ANAn touhut taas todistavat tämänkin olleen hevosmiesten tietotoimiston juttuja.
Tietenkin voidaan olla uskomatta Syren havaintoja ja uutisia ANAn suunitelmista. Jotenkin vain maalaisjärki ajaa uskomaan mieluummin näitä kuin viime vuoden kuutioimisjuttuja.
Uudessa AutoBildissä on juttu (kirjoitushetkisen tiedon mukaan)viimeisistä valmistuneista Saabeista ja niiden kokoajista, eli ANA:n loppukokoamista 9-3 Independece cabeista. Jutun kuvituksena on puristettuja Saabeja, jotka on romutettu konkurssipesän määräyksestä. Se vahvistaa aiemman uutisen siitä, että autoja todellakin on paalattu.
hmm, kokoaminen alkoi noin kahdeksan arkipäivää sitten, eli kerkesivätkö jo koota kaikki 50 kpl sekä 46kpl koreja ja sitten paaliin vai meneekö nuo ns liukuhihnalta paaliin?
Vai menikö vaan ne korit joihin ei löytynyt tarpeeksi osia, paaliin?
Ruotsalaisethan arvostaa luontoarvoja&luonnonvaroja joten tuo valmiiksi tekeminen ja sitten paaliin kuullostaa ihan (ei) luontevalta...
Tai sitten se oli Autobildi'n aprillijuttu.
Viimeksi muokannut torque, Ke Huhti 04, 2012 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
AZP kirjoitti:
Se uutinen kun sattui sanomaan, että kaikki autot paalataan.
Se uutinen sanoi, että jopa 100 autoa murskataan. Ei siinä puhuttu mitään kaikista autoista.
Unconfirmed, but local, reports from Saab’s Trollhattan HQ say that up to 100 cars will be crushed over the next 48 hours as part of the receivership process. All the cars that had been completed before Saab folded will be cubed, say the sources, including pre-production examples of the Saab 9-5 estate as well as the handful of the Mexican-built 9-4x SUV that found their way to Sweden.
Valmistuneet autot saattavat hyvinkin päätyä paaliin. Kaiken järjen mukaan tämä tapahtuu kuitenkin vasta, kun pesä on selvitetty ja pesän varallisuus on realisoitu, ja jos autoille ei ole löytynyt ostajaa.
Valmiiden autojen paalaaminen viime vuonna pian konkurssihakemuksen jälkeen olisi taas ollut pesän (velkojien) varallisuuden hukkaamista, josta olisi pesänhoitajille ollut luvassa penaltia.
Prototyyppien ym. yksittäisten yksilöiden paalaaminen on sitten oma lukunsa.
Tämän kaltaista tietoa, että yhtäkään NG 9-5:aa ei tule myyntiin koska niihin ei ole takuita ruotsissa. Muut mallit myydään jos ostajat löytyvät, näihin on takuut voimassa.
Tieto on Saab Automobile Parts'in kautta saatua, mutta ei kirkossa kuulutettua.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Joo, se on hauska miten uusia autoja ostava porukka kuvittelee, että auto tulee täydellisenä tehtaalta ja sitä pidetään linjan ja luovutuksen välillä kuin kukkaa kämmenellä. Kaveri on töissä autologistiikkafirmassa ja kertoi mitä kaikkea heidän toimintaan kuuluu. Mm. varusteiden asentelua ja paikkamaalausta tehtaan ja kuljetusten jäljiltä. Jollain merkeillä jopa yli 15 % autoista paikkamaalataan Suomessa ennen luovutusta. Toinen tuttu ajoi satamassa autoja ulos laivasta vapaavaraston kentälle. Onnistui kerran ajamaan kaksi Jaggea yhteen. Tuskin tästäkään korjauksesta uusien auton omistajille kerrottiin.
Sanoisin että näiden uusien pihalla seisoneiden Saabien myynnissä niiden säilytyshistoria ei kuitenkaan ole se suurin ongelma. Vaan se, että valmistaja on konkassa.