Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

http://www.saabsunited.com/2011/10/mull ... onger.html
"P4 West have exclusively spoken with CEO Victor Muller and he confirms what we have written before, that Saab’s administrator GUy Lofalk has worked with his own agenda.
-
According to Muller, Lofalk has been more focused on arranging a change in ownership, that chinese Youngman and Pang Da would buy 100% of Saab instead of the 50% the companies earlier had agreed upon, to get a continued reconstruction.
-
-His (Lofalk) agenda has been to force us to sell Saab to Geely, and when this was made public to media, Geely was forced to withdraw its interest because the NDRC had decided that Youngman was supposed to negotiate with Saab. It became an embarrassing situation for Geely who were not allowed to interfere.
-
Victor Muller is right now in the US negotiating with the american company North Street Capital."
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Lofalk taitaa sählätä tuota hommaa ihan kunnolla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Tai Muller.

Näin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että Muller yrittää epätoivoisesti kerätä rahaa ihan mistä vain ja samalla syytää jos jonkinlaista perätöntä tiedotetta maailmalle.

Missä on se 100 MSEK, joka piti olla tilillä jo viime viikolla? Miksi nyt yht'äkkiä tarvitaan joku ulkopuolinen rahoittaja, kun vielä viime viikolla oltiin julkisestikin sitä mieltä ottä kinuksien sata miltsiä riittää kunnes loput rahat tulevat. Ja jos "loppuja rahoja" ei ole olemassakaan, ei noilla jenkkien pullonpalautusrahoilla makseta kuin Viktorin tämän vuoden bonarit.

Jos Lofalk on havainnut, että tällä hetkellä firma ei tuota kuin ihmeellisiä pörssitiedotteita ja rahaa ei yksinkertaisesti ole missään, niin hänellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin hakea velkasaneerauksen keskeyttämistä. Niin paljoa Lofalk ei Saabbia rakasta, että viitsisi sen takia menettää asianajo-oikeutensa ja mahdollisesti vapautensa. Muller sen sijaan "unohtaa" tulla jenkeistä takaisin ja lähtee pystyttämään Brasiliaan uusia bisneksiä. Vaikka jotain kansanautoa, siellähän on varmaan suurin osa edellisen kansanauton suunnittelijoiden jälkeläisistä jo valmiina.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Rattivaihde kirjoitti:P4 West have exclusively spoken with CEO Victor Muller and he confirms what we have written before, that Saab’s administrator GUy Lofalk has worked with his own agenda.
No mikäs se oli se viime viikkoinen kaapista tulo, kun kaikki oli niin persikkaista Lofalkin ja kinuskien kanssa? Ja kaikki Mullerin ja Lofalkin välirikosta kirjoittaneet (kuten DI) olivat täysin väärässä ja pahantahtoisia.

Ehkä mun medianlukutaito on vaan niin kuuskytäluvulta, mutta jotenkin on jäänyt se kuva, että ainoa jolla jutut muuttuu koko ajan on Muller.
Hagrid
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Syys 20, 2011 09:54

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Hagrid »

Että silleen... Tuulilasista suomeksi:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kiin ... -itselleen
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Kauan tää ei enää voi jatkua näin, asiat mutkistuu mutkistumistaan ja tehdas vaan seisoo... :(
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Mikäli oikein ymmärsin, niin taas tuli 10 päivää lisää löysässä hirressä roikkumista..
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1402190- ... onen-bryts
Eli tänään ei keskeytetä jälleenrakentamista. Aikaisintaan 31.10 voidaan se tehdä. Ensin keskusteltava velkojien kanssa jne. Jotain tuollaista.
Ruotsia paremmin osaavat korjaavat, mikäli ihan päin seiniä mun ymmärrys meni?

Mun mielestä voitaisiin vaihtaa molemmat jo, niin Lofalk kuin Mullerkin? Molemmat taitavat olla kiinnostuneempia omasta hyvinvoinnistaan kuin töidensä asianmukaisesta hoitamisesta.
Taitaa omien tilien saldon kasvattaminen olla noilla kahdella pääasia.

Toisaalta jos kiinalaiset tahtoo ostaa koko saabin, niin onko sekään nyt se kaikkein huonoin vaihtoehto? Edellyttäen tietysti, että laatu ei kärsi ja Trollikylä ei menetä tehdastaan ja työpaikkojaan..
Saab 9-5 Aero
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

rimpula kirjoitti: Toisaalta jos kiinalaiset tahtoo ostaa koko saabin, niin onko sekään nyt se kaikkein huonoin vaihtoehto? Edellyttäen tietysti, että laatu ei kärsi ja Trollikylä ei menetä tehdastaan ja työpaikkojaan..
Tässähän se suurin riski piileekin, että koko paska siirretään ulos Trollista ja sitä ei Muller eikä muut osakkaat plus saabin henkilökunta halua ja luultavasti tässä niin käy jos kiinalaiset ostavat koko konkkaronkan, ellei ainakin likimain puolet omistussuhteesta ole täällä ruotsissa tai ainakin euroopassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Sininen Paroni kirjoitti:
Azanovix kirjoitti: Joko se loppu taas tuli?
Alkaa kuulostaa yhtä hauskalta kuin nämä maailmanlopun ennustukset. :D
Jostain syystä mua ei naurata yhtään.
Ei muakaan naurata siinä vaiheessa, kun/jos Saab tosissaan nurin menee.
Mutta laskepa huviksesi, kuinka monta kertaa tiedotusvälineet ovat jo kuopanneet Saabin. Sen jälkeen voit laskea, kuinka monta kertaa sama itkuvirsi on veisattu esim. tässä tai edeltävässä topicissa tai ylipäänsä tällä foorumilla. Ehkä sen jälkeen ymmärrät, mitä tarkoitin sillä maailmanlopunennustusvertauksella. Hymiö.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Rafu kirjoitti:Lofalk taitaa sählätä tuota hommaa ihan kunnolla.
Kannattaa huomioida se, että saneerauksen selvitysmies on ennenkaikkea velkojien edustaja, eikä yrityksen toimivan johdon/omistajan.

Yrityksen johto/omistaja haluaa luonnollisesti turvata oman asemansa ja omistuksensa, mutta velkasaneerauksessa se ei ole prioriteetti numero 1. Toki yrityksen terve pohja ja jatko palvelevat heitäkin, mutta tässä tapauksessa tilanne vaikuttaa siltä, että nykyjohto/omistuspohja ei takaa yrityksen elinkelpoisuutta, vaan omistus- ja rahoituspohjaa on laajennettava yrityksen edun kannalta.
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Azanovix kirjoitti: Joko se loppu taas tuli?
Alkaa kuulostaa yhtä hauskalta kuin nämä maailmanlopun ennustukset. :D
Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa :wink:
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja MRe »

Teme100 kirjoitti:Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa :wink:
Ja mun spinningin pitäis alkaa 18:10. Ehtiiköhän vielä pyytää rahat takaisin?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti: Kannattaa huomioida se, että saneerauksen selvitysmies on ennenkaikkea velkojien edustaja, eikä yrityksen toimivan johdon/omistajan.

Yrityksen johto/omistaja haluaa luonnollisesti turvata oman asemansa ja omistuksensa, mutta velkasaneerauksessa se ei ole prioriteetti numero 1. Toki yrityksen terve pohja ja jatko palvelevat heitäkin, mutta tässä tapauksessa tilanne vaikuttaa siltä, että nykyjohto/omistuspohja ei takaa yrityksen elinkelpoisuutta, vaan omistus- ja rahoituspohjaa on laajennettava yrityksen edun kannalta.
Sanotaanko näin, että selvitysmies Lofalk ei katso kenenkään etuja koska se ei kuulu hänelle tässä vaiheessa, yritän lyhyesti laittaa tähän mitä tällä touhulla joka on meneillään tarkoitetaan.

Rekonstruktio ei suorastaan ole velkasaneerausta, vaan Lofalk'ille on annettu kolme kuukautta aikaa yrittää selvittää pystyykö saab mitenkään jopa pitkän ajantähtäimellä valmistamaan, myymään autoja sekä selviämään omilla jaloillaan tästä rekonstruktiosta eteenpäin. Jos tämä meneillään oleva elvytys nyt keskeytetään on saabilla vieläkin mahdollisuus valittaa asiasta oikeudelle, ja pyytää uutta rekonstruktööriä, eri asia on sitten suostuuko oikeus heidän pyyntöönsä.

Saabin porukalla on sellainen fiilis jotta kiinalaiset vain odottavat konkurssia ostaakseen saabin kokonaan tai sen minkä voivat, luulen ettei heillä ole paljoa tietoa tässä vaiheessa mistään sopimuksista esimerkiksi GM:n kanssa ja kuinka ne pätevät konkurssin jälkeen? Siis mitä klausuuleja niistä löytyy mahdollisen konkurssin varalta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

MRe kirjoitti:
Teme100 kirjoitti:Amerikkalaisen pastorin mukaan tänään itseasiassa tapahtuu maailmaoppu 18.00 suomen aikaa. Sitä siis odotellessa :wink:
Ja mun spinningin pitäis alkaa 18:10. Ehtiiköhän vielä pyytää rahat takaisin?
Mummot kerkiää just sopivasti kattoa illan kaunarit ja se on sitten todellinen "happy end"....for us all......eipähän tartte enää huomenna vatvoa tätäkään asiaa. :wink:
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja HMK »

Parhaimmassa tapauksessa Kiinassa tehdään sitten kahta eri Saabia. Vanhalla kopalla ja vähän uudemmalla. Kaupan päälle kaikenlaista Kiina-extraa, värivaloja ja jänniä ääniä. Kumman valitset :mrgreen:

Ja samalla hyvästit skandinaavisille juurille. :cry:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Lukittu