Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Entä jos siitä tulee pirkka-volvo? Markkinoillahan on jo pirkka-renault (dacia), ja ihan ok myynnillä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko Valmetin kiinostuksesta mitään tietoa, vai onko se vaan huhu?
Tuskin se mitään tarjousta on tehnyt.Tietotaitoa ainakin löytyisi.
Taitaa vaan riittää kapasiteetti marussian Ja Fisker-karman tekemiseen.
Tuskin se mitään tarjousta on tehnyt.Tietotaitoa ainakin löytyisi.
Taitaa vaan riittää kapasiteetti marussian Ja Fisker-karman tekemiseen.
Re: Saabin tulevaisuus II
Se lienee melko selvää, että Valmet ei olisi kiinnostunut pyörittämään Saabin merkkiä omalla mallistolla.
Tai sitten ovat kaikessa hiljaisuudessa muuttaneet strategiaansa aivan täysin.
Tai sitten ovat kaikessa hiljaisuudessa muuttaneet strategiaansa aivan täysin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
No jos joku on varmaa, niin ainakin se, etteivät Valmet Automotiven paukut tuohon riitä. Tuotekehitys, markkinointi ja jälkimarkkinointi yms. ovat nykypäivän autotehtaille niin suuri kustannuserä, ettei niiden hoitamiseen omalle merkille ole tuon kokoisella firmalla mitään jakoa. On aivan eri asia valmistaa autoja alihankkijana jollekin, joka huolehtii kaikesta muusta paitsi valmistuksesta ja osasta tuotekehitystä.AZP kirjoitti:Se lienee melko selvää, että Valmet ei olisi kiinnostunut pyörittämään Saabin merkkiä omalla mallistolla.
Tai sitten ovat kaikessa hiljaisuudessa muuttaneet strategiaansa aivan täysin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä on 151 sivua mietitty vastauksia kysymyksiin. Täältä ne nyt viimein löytyvät niille, jotka jaksavat lukea:
http://www.business-school.ed.ac.uk/__d ... 9-2011.pdf
http://www.business-school.ed.ac.uk/__d ... 9-2011.pdf
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
^ Hyvin asiallinen, joskin varsin surullinen paketti.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Uudenkaupungin tehtaan mahdollisuudet ovat tietenkin rajalliset. Parhaimmillaan kai tuotanto on ollut joku 30-40 000 autoa vuodessa. Ja tuotekehitysväkeä on ollut kokoon nähden melko tavalla, ja uusia piirustuksia on tuotettu. Ja parhaillaan näyttää taas olevan useiden piirtäjien haku päällä.
Ydinkysymys on, että millaisia malleja jakuinka paljon. Nythän Trollhättanin tuotanto on ollut pitkään nolla, joten mikä tahansa postiivinen kokonaisluku olisi edistystä. Vakavammin puhuen voisivat tehdä kohtuullisen määrän jotain riittävän erikoista tai primeä.
Referenssejä ja yheyksiä alan toimijoihin lienee tarpeeksi rahoituksen saamiseksi, kun vaan on hyvä bisnes-plan.
Ydinkysymys on, että millaisia malleja jakuinka paljon. Nythän Trollhättanin tuotanto on ollut pitkään nolla, joten mikä tahansa postiivinen kokonaisluku olisi edistystä. Vakavammin puhuen voisivat tehdä kohtuullisen määrän jotain riittävän erikoista tai primeä.
Referenssejä ja yheyksiä alan toimijoihin lienee tarpeeksi rahoituksen saamiseksi, kun vaan on hyvä bisnes-plan.
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: Saabin tulevaisuus II
Suomenkielinen lyhennelmä löytyy seuraavassa Saabistissa, jonka pitäisi olla postissa viimeistään keskiviikkona.AZP kirjoitti:Tässä on 151 sivua mietitty vastauksia kysymyksiin. Täältä ne nyt viimein löytyvät niille, jotka jaksavat lukea:
http://www.business-school.ed.ac.uk/__d ... 9-2011.pdf
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Re: Saabin tulevaisuus II
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Siis ne, jotka haluavat kokonaisuudenko?
Viimeksi muokannut tturku, Ke Maalis 21, 2012 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärin tehty lainaus. Jos vastaat tai jatkat suoraan edelliseen viestiin niin älä lainaa tekstiä uudestaan, koska se lukee jo siinä yläpuolella kerran!
Syy: Poistettu väärin tehty lainaus. Jos vastaat tai jatkat suoraan edelliseen viestiin niin älä lainaa tekstiä uudestaan, koska se lukee jo siinä yläpuolella kerran!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Aivan kokonaisuus ratkaisu on yhä kysymyksessä.
Viimeksi muokannut tturku, Ke Maalis 21, 2012 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärin tehty lainaus. Jos vastaat tai jatkat suoraan edelliseen viestiin niin älä lainaa tekstiä uudestaan, koska se lukee jo siinä yläpuolella kerran!
Syy: Poistettu väärin tehty lainaus. Jos vastaat tai jatkat suoraan edelliseen viestiin niin älä lainaa tekstiä uudestaan, koska se lukee jo siinä yläpuolella kerran!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Eilen tiistaina vieraili Youngman Nyköping'issä Saab Parts AB:llä
Mutta mitään konkreettista ei tullut esiin siitä mitkä Youngmannin aikeet ovat koskien Parts'ia.
Mutta mitään konkreettista ei tullut esiin siitä mitkä Youngmannin aikeet ovat koskien Parts'ia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ilmeisesti on hyvä, että panostavat kokonaisuutta ostaviin tahoihin!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko tämä se vanha juttu joka oli aikaisemmin esillä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1567084- ... aabbilarna
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1567084- ... aabbilarna
Re: Saabin tulevaisuus II
Väärä otsikko tuossa jutussa: De nyaste SAABarna bygges.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..