Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Poy »

Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka,
Mitä ihmeellistä siinä on, kun kaikki ulkoisesti näkyvät osatkin oli viimeisistä tuotanto autoista eli nuo on vaan otettu varastosta. Ei se vielä todista että lopullisessa tuotannossa käytetään kyseistä moottoria.
Markkanenn kirjoitti: Eli Trionic8 löytynee...?
A20NFT moottorissa oli Boschin moottoriohjain.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Vai Boschin Motoronic vai mikä se nyt nimeltään olikaan?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jarvkim
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 16:07

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jarvkim »

Ttellan nettisivuilla on mielenkiintoinen kuva (nro 10), jossa korinrakentamisessa testattuja auton runkoja. Itse löysin yhden kattoluukullisen ja oikeassa laidassa SC:n :)

http://ttela.se/ekonomi/1.2526516-saabf ... or-omstart
Volvo V60 T8 R Polestar -19

EX. Volvo V90 D4 -17, Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15, Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch -10, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja aero »

Mää kaks molempia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Nyt minä esitän asiallisen kysymyksen : jos niitä aletaan valmistamaan, niin mistä niitä Suomessa ostetaan ? Uskoisin että jälleenmyyntisopimuksia myynnin osalta ei liene enää olemassakaan.....voin olla väärässäkin.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Risto »

jarvkim kirjoitti:Ttellan nettisivuilla on mielenkiintoinen kuva (nro 10), jossa korinrakentamisessa testattuja auton runkoja. Itse löysin yhden kattoluukullisen ja oikeassa laidassa SC:n :)

http://ttela.se/ekonomi/1.2526516-saabf ... or-omstart
aero kirjoitti:Mää kaks molempia.
Lisäksi näkyy yksi avomalli.
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Markkanenn kirjoitti: Eli Trionic8 löytynee...?
Trionic8 ei ollut enää mukana Spyker Saabin viimeisissä 2.0T 220 hv moteissa (9-3 Griffin ja NG9-5). Niissä ECU oli E39. Oliko se sitten Boschin, niin kuin aikaisemmin on mainittu.
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Poy kirjoitti:
Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka,
Mitä ihmeellistä siinä on, kun kaikki ulkoisesti näkyvät osatkin oli viimeisistä tuotanto autoista eli nuo on vaan otettu varastosta. Ei se vielä todista että lopullisessa tuotannossa käytetään kyseistä moottoria.
Pitikö siinä olla jotain ihmeellistä? Jossain oli "tieto", että noita moottoreita olisi pari tuhatta NEVS:in hallussa. Swade spekuloi, että aluksi tuotantoon tulevat myydään Kiinaan takseiksi: http://www.swadeology.com/2013/11/saabs-production/
En osaa, olen saabisti
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuulostaa ihan realistiselta, että ensimmäiset autot myydään fleettinä Kiinaan. Mahdollisimman pienellä varioinnilla saadaan tuotantolinja pyörimään ja Kiinalainen taksikuski ei ole niin nirso pikkuvikojen tai automallin iän suhteen. Lisäksi kun tietää että NEVSin takana on Kiinalaista julkista rahaa, voi tässä nähdä selvän yhteyden.

Tämähän voi tarkoittaa sitä, että suomalainen mattimeikäläinen saa odottaa vielä pitkään ennen kuin voi ostaa kaupasta Saabin.

Parin linkin takaa löytyi muuten Autocarin artikkeli (http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... rollhattan), jossa arvailtiin Phoenix-pohjaisen uuden mallin ehtivän markkinoille vasta 2017. Muistaakseni NEVSin suunnitelmissa oli alin perin saada se valmiiksi jo 2015 mennessä. Pitkälle venyy jos Autocarin arvailut toteutuu.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

No nythän mä sen hokasin - selatessani eilen illalla Dieselvoima-lehteä nro 1/1964 ja sen artikkelia Saabin synnystä on tää ihan selvä asia.

Siinä kerrottiin Saabin sarjatuotannon alkaneen Joulun alla 1949 (kuten kaikki tiedämme 12.12.1949), niin totta kait se nytkin alkaa uudestaan juuri samaisena päivänä.

NEVSin johdossa taitaakin oll fiksu kaveri ja jos kerran historiaa kunnioitetaan, niin pellin alta löytyy Fordin tekniikka - se upea kolmipyttyinen ????????? :wink:
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

No nyt pikkulinnut visertää että NEVS on Hollannissa sertifioimassa tuota uutta 9-3N mallia tuolla A20NFT motilla... (Euro 5B+ Certified). Taitavat olla tosissaan tuon moottorin suhteen, ei kai muuten tuollaisia kuluja otettaisi...

Pikkulinnut asuu täällä
http://www.saabsunited.com/2013/11/nevs ... lland.html
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tuosta koneesta vielä että se ei siis ollut enää trionic 8? Oliko siinä muita eroja b207 verrattuna?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

900i kirjoitti:Tuosta koneesta vielä että se ei siis ollut enää trionic 8? Oliko siinä muita eroja b207 verrattuna?
Suorasuihkutus sylintereihin, muuttuvat venttiiliajoitukset ja twin scroll (kaksi pakopesää) turbo muistaakseni. Eli selvästi uudempaa ja "hienostuneempaa" tekniikkaa kuin B207.
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2066
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja pjv »

Tuosta vaikka vähän lisää: Ecotec Gen II
(B207 on Gen I LK9)

Kolkkiahan tehtiin tällä uudella koneella jo kourallinen keväällä 2011. Olisi hauska tietää tarkka lukumäärä... kaikki toistaiseksi kohtaamani MY12 autot ovat olleet TTID-koneella.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Sininen Paroni kirjoitti:No nyt pikkulinnut visertää että NEVS on Hollannissa sertifioimassa tuota uutta 9-3N mallia tuolla A20NFT motilla... (Euro 5B+ Certified). Taitavat olla tosissaan tuon moottorin suhteen, ei kai muuten tuollaisia kuluja otettaisi...

Pikkulinnut asuu täällä
http://www.saabsunited.com/2013/11/nevs ... lland.html
Onkos tuo jo jonkunlaista faktaa että uuden mallin mallimerkintä olisi
nimenomaan 9-3 ?

Vai 3-9 tai 93, 94 92 , 9-2....

En siis epäile mitään, uteliaisuuttani vain tyhmiä kyselen... :lol:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Lukittu