Saabin tulevaisuus II
Saabin tulevaisuus II
Ihmisten pyynnöstä uusi aloitus, jatketaan täällä jutustelua aiheesta.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikäs tässä on idea kun monesta ketjusta avataan uusi? Mikä vika niissä vanhoissa on? Ärsyttävää seurata keskustelua kun samasta asiasta on useampi ketju
Re: Saabin tulevaisuus II
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaahas. Minulla noi linkit viimeisimpään viestiin on toiminut kokojan ja kaikissa ketjuissa. Jos kerran kannan indeksointia ei saada kuntoon niin laittakaan vanhoihin ketjuihin viesti, että keskustelu jatkuu uudessa. Vanha ketku luonnollisesti lukkoon.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä saabin tarinassa on kyllä niin montaa asiaa ja käännettä mitä en ymmärrä. Yksi ihmetyksen aihe on se, että jos nyt vihdoin saadaan tuotanto pyörimään viikon tai parin sisällä niin onko tosiaan niin, että sitten tuotanto taas seisoo kesälomien takia?
Jonkun verran sitä odottaisi joustoa myös työntekijäpuolen suunnalta. Voihan se toki olla niinkin että saab haluaa itse pitää tehtaan suljettuna lomien varjolla. Aika moni asiakas kuitenkin odottaa kauan sitten tilaamansa auton toimitusta ja minusta maksavan asiakkaan ei tulisi antaa odottaa liian kauan. Varsinkin kun niitä maksavia asiakkaita ei ole kovin valtavasti ollut.
Saas nähä mitä tässä tapahtuu vielä. Toivottavasti kiinan viranomaiset hyväksyvät yritysten suunnitelmat.
Jonkun verran sitä odottaisi joustoa myös työntekijäpuolen suunnalta. Voihan se toki olla niinkin että saab haluaa itse pitää tehtaan suljettuna lomien varjolla. Aika moni asiakas kuitenkin odottaa kauan sitten tilaamansa auton toimitusta ja minusta maksavan asiakkaan ei tulisi antaa odottaa liian kauan. Varsinkin kun niitä maksavia asiakkaita ei ole kovin valtavasti ollut.
Saas nähä mitä tässä tapahtuu vielä. Toivottavasti kiinan viranomaiset hyväksyvät yritysten suunnitelmat.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Puuttumatta tähän nimenomaiseen caseen toteaisin, että yleisen elämänkokemuksen pohjalta uskoisin kyllä taloustoimittajia. Kaikille ei ole ehkä ihan tuoreessa muistissa 2000-luvun taitteen tapahtumat, kun (mobiili)yritysten tiedotus- ja talousosastot pukkasivat vaikka minkälaista pörssitiedotetta ja uutista ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Ja osalla ei ollut ihan puhtaita jauhoja pussissaan, vaan ainoa tavoite oli oman henkilökohtaisen lompakon sisällön kasvattaminen.toby kirjoitti:Jokainen voi ihan itse päättää, uskooko suomalaisen taloustoimittajan arvioita vai Saabin tiedotuspäällikköä!
Eli tällaisissa käänteissä yleensä talon sisältä tuleva tiedotus on vähintäänkin optimistista.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mielenkiintoista nähdä miten uskollisena "aitosaabistit" pysyvät jos vaikka muutaman vuoden päästä lähes koko merkin valmistus on siirtynyt Kiinaan
Re: Saabin tulevaisuus II
Parempi kait sekin on valmistuksen lopetus kokonaan... Kyllä ainakin meidän talouteen kuuluu aina yksi vaikka muunkin merkkisiä on.
Re: Saabin tulevaisuus II
Lienee ihan puhtaasti kiinni laadusta. Jos tuottavat yhtä hyvää/parempaa laatua niin mikäs niillä on ajellessa. Sama pätee vaikka valmistus olisi missä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Luulisi että ainakin 9-5 valmistetaan jatkossa ruottis.
Ehkä 91,2,3,4,,6.7 ?? valmistetaan kiinassa.
Ehkä 91,2,3,4,,6.7 ?? valmistetaan kiinassa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Uskotko 100 prosenttisesti tuohon itsekkään, että näin käy? Kiinaan tulee kyllä tuotantoa siirtymään, mutta saabien suunnittelu, design ja jonkin saab-mallin valmistus pysyy ruotsissa, näin väittää Muller ainakin tänään.wesku kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä miten uskollisena "aitosaabistit" pysyvät jos vaikka muutaman vuoden päästä lähes koko merkin valmistus on siirtynyt Kiinaan
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Totta kai talon sisältä tuleva tiedotus on optimistista. Eikä Geers edes väittänyt muuta kuin että on toivoa että parin viikon sisään...MRe kirjoitti:Puuttumatta tähän nimenomaiseen caseen toteaisin, että yleisen elämänkokemuksen pohjalta uskoisin kyllä taloustoimittajia. Kaikille ei ole ehkä ihan tuoreessa muistissa 2000-luvun taitteen tapahtumat, kun (mobiili)yritysten tiedotus- ja talousosastot pukkasivat vaikka minkälaista pörssitiedotetta ja uutista ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Ja osalla ei ollut ihan puhtaita jauhoja pussissaan, vaan ainoa tavoite oli oman henkilökohtaisen lompakon sisällön kasvattaminen.toby kirjoitti:Jokainen voi ihan itse päättää, uskooko suomalaisen taloustoimittajan arvioita vai Saabin tiedotuspäällikköä!
Eli tällaisissa käänteissä yleensä talon sisältä tuleva tiedotus on vähintäänkin optimistista.
Mutta oleellista tässä oli se, että kiinalaisten kanssa tehtävillä sopimuksilla ei ole mitään suoraa kytkentää tuotannon käynnistymisen kanssa, kun siinä neuvotellaan keskipitkän ja pitkän ajan rahoituksesta. Sen sijaan samana päivänä vahvistettu EIB:n hyväksyntä Saabin kiinteistökaupalle antoi ison sykäyksen siihen suuntaan, että tehdas tosiaan saatetaan saada käyntiin lähiaikoina. Eli tuo kirjoitus, jonka mukaan tuotanto voi alkaa vasta sitten, kun kiinalaissopimukset syyskuun paikkeilla vahvistuvat lopullisesti, kertoo totaalisesta asiaan perehtymättömyydestä tai tahallisesta halusta vääristää asioita.
Ja kuten kaikki pitempään suomalaisten talouslehtien Saab-uutisointia seuranneet hyvin tietävät, näitä lehtiä on jo vuosia kiinnostanut vain negatiivinen Saab-uutisointi niiden harvojen positiivisten uutisten "unohtuessa" melko säännönmukaisesti.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus II
Vaikka kiinalaiset omistaisivat koko Saabin, niin on vaikea kuvitella että kaikki valmistus siirtyisi missään vaiheessa kiinaan, ainakaan jos aikovat myydä Saabia euroopassa ja pohjoisamerikassa.
Eiköhän kuitenkin suurin syy Saabin hankkimiseen ole päästä kiinni jonkun sortin brändiin, millä voidaan tehdä rahaa.
Ei ne kiinalaiset kuitenkaan mitään tyhmiä ole vaan laskelmoivat varmasti tarkkaan nämäkin seikat.
Eiköhän kuitenkin suurin syy Saabin hankkimiseen ole päästä kiinni jonkun sortin brändiin, millä voidaan tehdä rahaa.
Ei ne kiinalaiset kuitenkaan mitään tyhmiä ole vaan laskelmoivat varmasti tarkkaan nämäkin seikat.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
No niin nyt se ruotsin hallitus nylkyttää taas paikallaan.
Fastighetsaffären väntar bara på regeringen eli Kiinteistönmyynti odottaa vain hallitusta.
Tänään iltapäivällä Riksgälden hyväksyi kaupan ja jätti hallitukselle kirjelmän tästä kaupan hyväksynnästä.
-Tästä tulee huolellinen harkinta, mutta luonnollisesti hoidamme tämän niin nopeasti kuin vain voimme, kertoo elinkeinoministeri Maud Olofssonin lehdistösihteeri Erik Bratthall.
Fastighetsaffären väntar bara på regeringen eli Kiinteistönmyynti odottaa vain hallitusta.
Tänään iltapäivällä Riksgälden hyväksyi kaupan ja jätti hallitukselle kirjelmän tästä kaupan hyväksynnästä.
-Tästä tulee huolellinen harkinta, mutta luonnollisesti hoidamme tämän niin nopeasti kuin vain voimme, kertoo elinkeinoministeri Maud Olofssonin lehdistösihteeri Erik Bratthall.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Lisää saab uutisia tullut bittiavaruuteen.
Saab 9-4X utses till Top Safety Pick 2011 i USA.
Saab 9-4X får högsta säkerhetsbetyg, Top Safety Pick, av Insurance Institute for Highway Safety (IIHS, www.iihs.org), de amerikanska försäkringsbolagens utvärderingsinstitut. För knappt tre veckor sedan fick Saab 9-5 Sedan samma utmärkelse.
Saab 9-4X nimitetty Top Safety Pick 2011 jenkeissä.
Saab 9-4X saa korkeimman turvallisuustodistuksen, Top Safety pick Insurance Institute Highway Safetyltä ( www.iihs.org ) Tämä on ameriikkalaisten vakuutusyhtiöiden arviointi-instituutti. Vajaat kolmeviikkoa sitten sai saab 9-5 saman palkinnon.
Saab 9-4X utses till Top Safety Pick 2011 i USA.
Saab 9-4X får högsta säkerhetsbetyg, Top Safety Pick, av Insurance Institute for Highway Safety (IIHS, www.iihs.org), de amerikanska försäkringsbolagens utvärderingsinstitut. För knappt tre veckor sedan fick Saab 9-5 Sedan samma utmärkelse.
Saab 9-4X nimitetty Top Safety Pick 2011 jenkeissä.
Saab 9-4X saa korkeimman turvallisuustodistuksen, Top Safety pick Insurance Institute Highway Safetyltä ( www.iihs.org ) Tämä on ameriikkalaisten vakuutusyhtiöiden arviointi-instituutti. Vajaat kolmeviikkoa sitten sai saab 9-5 saman palkinnon.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.