Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Ei kai NEVS ole mitään virallista vielä sanonut tosta lopullisesta mallimerkinnästä...? Ensmmäinen proto kun valmistui Trollhättanissa niin kun katsoo videosta auton peräpäätä niin se on ihan blanco paitsi "SAAB". 9-3N on vain harrastajien ja fanien käyttämä nimi autosta jotta helpompi mieltää mistä autosta puhutaan... :D
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kävin taas vaihteeksi kuuntelemassa itseäni fiksumpia ihmisiä siinä toivossa että jotain tarttuisi tännekin. Finpron Kiina-asiantuntija kertoi, että Kiinan valtio aikoo satsata 200 miljardia euroa (kakkonen ja 11 nollaa) pelkästään ilmansaasteiden vähentämiseen, seuraavan viiden vuoden aikana.

Siellä päinhän hiilivoima on tosi kova juttu, joten suurin osa panostuksista menee siihen, siellä kun ihmiset tukehtuu niiden piipuista tuleviin pölyihin. Luulisi kuitenkin suurkaupunkien autoilun olevan myös kohtuu merkittävä kohde noille rahoille. Kuulemma yksi panostusalue on puhtaan energian ajoneuvot. Siitäkin iso osa menne joukkoliikenteen, varsinkin junien kehittämiseen. Mutta jos siitä edes pieni liru päätyisi sähköautoinfran kehittämiseen ja autojen myyntitukiin? Prosentti tuosta kokonaissummasta on sekin jo kaksi miljardia, että olisi siinä pelimerkkejä NEVSillekin jaettavaksi. Esimerkkinä siitä, miten NEVSin tehdaskaupat oli sittenkin aika pieniä pennejä kiinalaisessa mittakaavassa.

Ei tietty auta hengitysilmaa jos ne Saabien akut ladataan hiilivoimalla :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

^ Ei tosiaan auta vaan tilanne on nykyistä huonompi, jos sähköautot ladataan hiilisähköllä. Päästöt pienenevät vain, jos on kohtuu paljon uusiutuvaa ja/tai ydinenergialla tuotettua sähköä.

Sinällään auttaa jo hiukan, jos Kiina menee jonkilaosiin moottorin päästörajoituksiin ja alkaa vaatimaan esim. Euro 6 luokitusta. Ilmeisesti aika moni kiinalainen moottori alkaa siihen kyetä.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Aeroa pukkaa ensimmäisenä, joten konepellin alla on varmasti se GM:n 2.0T twinscroll turbopata.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5717403
Tämän jutun mukaan automalli on sama kuin mitä Saab Automobile Ab valmisti, mutta "piristettynä".
Då inleder Nevs produktionen av Saab 9-3 Aero Sedan med bensinmotor. Det är samma bilmodell som Saab Automobile producerade, men nu är det en uppfräschad version.
Viimeksi muokannut peukalokeskellä, To Marras 28, 2013 13:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Mallimerkintä on sitten 9-3 edelleen.

Saab 9-3 Aero Sedan

http://www.saabcars.com/en/news/268C2619757EA2E9

8)
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Aika vikkelät taksit saa kiinalaiset suharit allensa :lol:

Huomioinarvoista on muuten, että tuossa TTELA:n jutussa mainittiin, että NEVS tulee käyttämään GM:n moottoreita autoissa. Kaikesta riitelystä ja Saabin hirttämisyrityksistä huolimatta.

Vai voisiko tämä olla troijan hevonen? GM saa Saabin vihdoin hengiltä toimittamalla susia koneita?

edit: korjaus lähteeseen
Viimeksi muokannut AZP, Pe Marras 29, 2013 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ei olis jo aika armahtaa tuo GM :kin! On ne kuitenkin autoja tehneet sen aikaa, että eihän ne ihan tumpeloita ole? Saabistin mielikin voi uusiutua! :D

Eiköhän tuolle konkurssipesälle jäänyt joku määrä valmiita koneita, jos näin on, niin sehän on ihan viisasta käynnistää linjat näillä tutuilla moottoreilla. Eikä ne lopulta mitään huonoja moottoreita ole.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

GM Europen A20NFT on sen verran hyvä ja ajantasainen moottori että jos (oletettavasti) hyvään hintaan niitä saavat ja sopivuuskin nykyiseen konehuoneeseen ja voimansiirtoon on hyvä niin pitäisin pelkästään positiivisena. Varmasti paljon parempi kuin esim. jo ikääntynyt B207.
Tuolla moottorilla varustetun 9-3SS Aeron voisin jopa olla kiinnostunut uutena ostamaan, kunhan saa XWD:llä ja hinta on kohdallaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ihan samaa mieltä tuosta koneesta. Paras vaihtoehto tällähetkellä. Mutta tuskin tulee tarjolle meikäläisille markkinoille mihinkään hintaan. Varsinkaan XWD:n kera.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Täyttä arvailua, mutta SU:n pääpiru Tim vihjailee seuraavaa. Ehkä osa noista myydään ihan Ruotsin markkinoille. Tuskin kuitenkaan Suomeen tulee.

http://www.saabsunited.com/2013/11/pres ... onday.html
dave said on November 28, 2013
Are those models to be sold in China or worldwide?
theSandySaab said on November 28, 2013
All initial production to Chine, me presumes…
Tim said on November 28, 2013
Nope! You’ll see on monday :wink:
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Saishan noita uusia Saabeja ruveta Suomeenkin tulemaan niin pääsisi kokeilemaan myyjien myyntihaluja jos niitä joku liike vaikka rupeaisi kauppaamaan. Pitää pikku hiljalleen ruveta päivittämään nykyinen Saabi uuteen autoon, onko se sitten :saab: vai joku muu merkki. Olisi mielenkiintoista saaada lisätietoja kyseisestä "uutuudesta".
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Minäki ehdotan, että ei nyt muistella liikaa tuota GM:n historiaa. Jos muistellaan vuosi tai vuosia taaksepäin, oli Saabin tilanne menossa huonompaan suuntaan, ja lopulta menikin. Konkurssin partaalla tuntui monelle saabistille kelpaavan vaikka mikä GM-ratkaisu, kunhan vaan Saab saadaan taas jaloilleen. Konkurssin tultua lopulta pitkän sätkimisen jälkeen, oli monen mielestä Saabin tarina nähty...

Nyt ollaan tuotantoa aloittamassa tai oikeastaan jo ekaa valmista autoa rullaamassa tehtaalta ulos!

Joku noheva foorumilainen voisi aloittaa Saabin tulevaisuus 3-topicin samaan aikaan kun uusi Saab maanantaina 2.12.2013 valmistuu, ja siihen alkuun lyhyt pohjustus ja lähtökohdat aiheelle, mistä olisi sitten hyvä jatkaa keskustelua, Saab-foorumin tapaan korkeatasoisesti!
Kukaan viittis? Viikonloppu aikaa runoilla! :)
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kannatan tuota ehdotusta! Ylläpitäjät voisivat hyvin tuon avauksen tehdä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tturku »

ei siihen avaukseen mitään ylläpitäjää tarvita. Joku vaan aloittaa uuden aiheen, vaikka otsikolla Saabin tulevaisuus III, NEVS aikakausi tjsp.
Siihen vaan sitten jatkossa tämä sama keskustelu... Itseasiassa olisi ollut mielenkiintoista aloittaa uusi topic siinä vaiheessa kun nevs osti konkussipesän...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Lukittu