Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

tsaarela kirjoitti:On se vaan pirun hyvän näköinen auto edelleenkin. :)

http://www.saabsunited.com/2013/09/vide ... -line.html
On! Ja kun vielä saisivat jollain ilveellä uuskorisen 95:n takaisin tuotantoon, niin ostaisin piiitkän pullon. :D
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Takakontista näyttää merkki kadonneen - tilalle volvomainen teksti. Mielenkiintoisimmat jättivät näyttämättä. Konehuone ja kojetaulu olisi kiinnostanut.
Tuplaputket eli voimoo...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Poy »

Henkka poika kirjoitti:Takakontista näyttää merkki kadonneen - tilalle volvomainen teksti.
Tuo oli jo Spyker 9-3 Saabissa eli Griffinissä. Myös sumarit on griffinistä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Julle »

Henkka poika kirjoitti:Takakontista näyttää merkki kadonneen - tilalle volvomainen teksti. Mielenkiintoisimmat jättivät näyttämättä. Konehuone ja kojetaulu olisi kiinnostanut.
Tuplaputket eli voimoo...
Onhan kupla volkkarissakin tuplaputket eli voimoo.
9-5 Aero - 00
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4208
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Henkka poika kirjoitti:Konehuone ja kojetaulu olisi kiinnostanut.
Eipä tuossa autossa vielä ole mitään uutta nähtävää ainakaan sisustan suhteen. Huhujen mukaan myös tekniikka oli vielä "vanhaa varastoa" mutta eihän tuon yksilön ollut edes tarkoitus olla juuri muuta kuin tuotantolinjatesti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Jospa se o näytekappale Kiinaan... Sieltähän Nevs asiakkaansa nappaa. Idässähän menee kaupaksi muutaman mallisukupolven vanhat volkkaritkin, nekin faceliftillä varustettuna. Olikos vielö niin, että Saabi tulee olemaan Kiinan markkinoille uusi merkki?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Taitaa olla rumpujarrut edessä ja takana :) Näyttää jotenkin kummalliselta jarrut tuossa viteossa???
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 772
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Saabinsti kirjoitti:Taitaa olla rumpujarrut edessä ja takana :) Näyttää jotenkin kummalliselta jarrut tuossa viteossa???
Minusta näytää, että :saab: etu- ja takajarrulevyjen päällä on jotkut "kuljetussuojat" :roll:
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Veikkaisin juurikin jotain varastointisuojia, muutenhan kaikissa uusissa autoissa olisi autoliikkeeseen saapuessa jo jarrulevyt ruosteessa kun aikaa kuluu satamassa ja maahantuojan varastossa ym.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kaikkeva ne keksivät.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Olisi ehkä GM:n ollut viisaampaa antaa uuden ysivitosen oikeudet yrityskaupassa; nyt vapaana juoksevat Saab-insinöörit lyövät kapuloita mm GM:n rattaisiin:
http://www.teknikensvarld.se/2013/09/25 ... euro-ncap/ :D
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Muutoksia tulossa eli Nimen vaihdos:
Saab Automobile Parts med verksamhet i Nyköping byter namn till Orio.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5661822

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Eli Saab Automobile Parts vaihtaa nimensä Orio'ksi.

Lennart Ståhl puulaagin toimitus johtaja kertoo, että näin on helpompi laajentaa erimerkkisten autojen varaosiin tällä uudella nimellä ja täten myös laajentaa toimialuetta eurooppaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13197
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Norjassa kaksi sähköautomallia TOP10-rekisteröintitilastoissa. KL.fi tänään:
Norjan suosituin auto ei ollut syyskuussa VW Golf tai Toyota Auris vaan sähköauto Tesla Model S.

Näin kertoo norjalaislähteisiin viittaava uutistoimisto TT, jonka mukaan Teslaa myytiin syyskuussa 616 kappaletta. Se merkitsee 5,1 prosentin markkinaosuutta Norjassa.Myyntitilaston kymmenen kärjessä -listalla on myös toinen sähköauto, Nissan Leaf. Sen markkinaosuus on 2,9 prosenttia.Norjassa rekisteröitiin syyskuussa yhteensä 12 168 henkilöautoa, vähän yli yhdeksän prosenttia enemmän kuin viime vuoden syyskuussa.Autolehti Teknikens Världin mukaan Norja tukee sähköautojen ostajia valtavilla summilla.Eräät kriittiset norjalaiset autotoimittajat ovat laskeneet, että ilman tukiaisia Teslan Model S:n huippumalli Performance maksaisi yli 1,3 miljoonaa Norjan kruunua, kun norjalaisostaja saa sen nykyään noin 600 000 Norjan kruunulla, noin 74 000 eurolla.S-mallin autokohtaiset subventiot ovat 500 000 - 700 000 Norjan kruunua, jopa yli 86 000 euroa.Myös sähköautojen käyttöä subventoidaan monella lailla Norjassa. Parkkeeraaminen sekä lauttamatkat ovat ilmaisia ja sähköautoilla saa ajaa bussikaistoilla.
Pieniä ovat kuitenkin myyntimäärät numeroina, ja suuria ovat veronmaksajien tuet sähköautobisnekselle.

Keskustelin tuossa alkuviikosta erään konsultin kanssa, joka on mukana yhdessä sähköautojen sähkönjakeluhankkeessa. Hänen mukaansa sähköautojen korkea hinta perustuu pitkälti akkujen kalleuteen, ja tähän olisi ratkaisu se, että ostaessasi auton sähköyhtiö ostaakin akut siihen autoon. Aina kun auto on parkissa, se on kiinni verkossa, ja sähköyhtiö voi käyttää omistamaansa akkulegioonaa kulutusvaihtelujen tasaamiseen.

Toisin sanoen kylmänä talvisena lauantai-iltana, kun kaikki laittavat kiukaan päälle ja Suomen autopaikoilla makaa 50 000 Sähkö-Saabia töpselit kiinni, ei sähkön tuotanto ja spot-hinta pompsahdakaan siten että pitää käynnistää pari varavoimalaa, vaan hetkellinen kysyntäpiikku puretaan Saabeista. Saunomisen loputtua Saabit ladataan taas täyteen. Samaa kausivaihtelua esiintyy joka vuorokausi yön ja päivän välillä, ja isolla sähköautokannalla voitaisiin luopua useista varavoimaloista. Toisin sanoen sähköyhtiölle on järkevämpää ostaa sähköautojen akkuja kuin investoida uuteen varavoimalaitokseen.

Pessimisti sanoo että utopiaa, optimisti uskoo idean toteuttamiskelpoisuuteen. Jokainen valitkoon kantansa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja core2 »

Silloin aikanaan kun saab itse suunnitteli sähköpirssiä niin tehtiin kartoituksia ruotsia käsittävästä verkostosta saab verstaita jotka vaihtaisivat auton akut noin viiteen minuuttiin, siis kysymyksessä oli eräänlainen vuokra-akku sydeemi.

Katsotaan nyt ja odotellaan Nevs'in ideoita tästä, tiedän, että heilläkin on sama konsepti mielessä ja he harkitsevat sen toimivuutta, Huom! tällä hetkellä ainoastaan ruotsissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu