Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Startti lähestyy, vielä muutama viikko niin alkaa uusia Saabbeja rullata tehtaalta ulos
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.25 ... yanstallas
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.25 ... yanstallas
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saabin tulevaisuus II
Onse kumma että autot on jo siinä kunnossa että niitä voi alkaa myymään kuluttajille eikä ole kerrottu edes mitä moottoreita niistä löytyy.
Re: Saabin tulevaisuus II
Lyödäänkö vetoa tuleeko sieltä tänävuonna myyntoin autoja. Väitän että ei.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuskin ne tänä vuonna ehtisivätkään myyntiin asti. Tilata ehkä voi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaa en minäkään tiedä mitä ne saa sieltä ulos tänä vuonna... mutta alihankkijat näköjään alkaa toimittaa komponentteja "aikaisin Marraskuussa"
Arkivator Industry takes new order
2013-08-13
Arkivator Industry has won a new order for the unit in Falköping.
The order is for transmission components to a new Swedish car manufacturer. Start of delivery will be in early November.
http://www.arkivator.se/en/arkivator-in ... d0bf8b7934
Arkivator Industry takes new order
2013-08-13
Arkivator Industry has won a new order for the unit in Falköping.
The order is for transmission components to a new Swedish car manufacturer. Start of delivery will be in early November.
http://www.arkivator.se/en/arkivator-in ... d0bf8b7934
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja mille markkina-alueelle autot myytäisiin? Jonkin verran vaatimustenmukaisuuden luokituksiin menee rahaa ja aikaa. Kiina varmaan vetäisi Saabeja varmimmin.
Re: Saabin tulevaisuus II
Alustavasti Kiina ja Eurooppa ovat markkina-alueet, joille tämä siirtymävaiheen auto tuodaan. Eurooppakin varmaan rajoitetusti. Mitään jättimäistä markkinointiakaan ei kannata odottaa, kun päätarkoitus ei ole varsinaisesti profittia näillä tehdä.karitammi kirjoitti:Ja mille markkina-alueelle autot myytäisiin? Jonkin verran vaatimustenmukaisuuden luokituksiin menee rahaa ja aikaa. Kiina varmaan vetäisi Saabeja varmimmin.
En osaa, olen saabisti
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus II
Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
Se tiedetään nyt myös 100% varmuudella että tämä kone oli myös ensimmäisen uuden NEV:sin valmistaman proton nokalla....
Kaikki alihankkijat on kasassa ja valmistus voidaan käynnistää.
http://www.saabsunited.com/2013/11/brea ... to-go.html
Se tiedetään nyt myös 100% varmuudella että tämä kone oli myös ensimmäisen uuden NEV:sin valmistaman proton nokalla....
Kaikki alihankkijat on kasassa ja valmistus voidaan käynnistää.
http://www.saabsunited.com/2013/11/brea ... to-go.html
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Saabin tulevaisuus II
Jee, premium-opel -linja jatkuu. \o/ :D
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus II
No, B207 on tähän asti ollut se kaikista huolettomin kone Saabeissani. Itseäni ainakin kiinnosti tuo viimeisissä Griffineissä ollut A20NFT luvattujen kulutuslukemiensa osalta. 5 l/100 km parilitraiselta yli kaksisataa kaakkia potkivalta bensakoneelta on aika hyvin.Tobbana kirjoitti:Jee, premium-opel -linja jatkuu. \o/
-Sami
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus II
Se olisikin ollut pieni ihme, jos näin lyhyessä ajassa, joku muu pata sinne olisi sovitettu, säädetty ja tyyppihyväksytetty. Kaikki voimansiirtoa myöten olisi mennyt uusiksi, sähköt ja mittaristot. Kuis vanteet olisivat passaneet, meinaan, että olisiko takanavatkin menneet uusiksi. Vaihteensiirto, pakoputken linjaus yms monia monia kysymyksiä herää. Tokihan sinne joku pata voimansiirtoineen olisi sopinut.
On tää Saabistin elämä jännää - odotetaan joulupukkia ja Saabin uutta syntymistä !
On tää Saabistin elämä jännää - odotetaan joulupukkia ja Saabin uutta syntymistä !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitään GM kamaa ei Saabeissa enää nähdä. GM ei luovuttanut niitä kiinalaisille
Liikaaa romua
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse en ainakaan Saabsunitedin sivuilta löytänyt mainintaa mistään varmuudesta tuosta GM:n moottorista tulevien autojen voimanlähteenä. Jossain artikkelien kommenteissa kerrottiin huhuja tuosta moottorista, mutta en pitäisi sellaisia keskusteluja minkään arvoisena lähteenä.Sininen Paroni kirjoitti:Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
NEVS on puolitoista vuotta suunnitellut tuotannon aloittamista ja muutoksia vanhaan malliin. En pitäisi minään ihmeenä, että siinä ajassa olisi saatu fiksattua ja hyväksytettyä 9-3N:n keulalle täysin uusi moottori. Toiset autotehtaat suunnittelee 18 kuukaudessa kokonaan uuden automallin ja saa sen myyntiin. NEVSillä oli tässä vähän takamatkaa ostaessaan konkurssipesän, mutta ei tuota moottoritoimittajan vaihtoa 18 kuukaudessa nyt voisi ihan ällistyttävänä pikasuorituksena pitää.
Eri asia on sitten se, että olisiko täysin uuden toimittajan saaminen pysynyt salassa. Eli ihan hyvin siellä voi se vanha kunnon GM-pata olla jatkossakin, en vain julkisesti tarjolla olevista faktoista päättelisi että se olisi 99,9 % varmaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka, joka tuon huhun laittoi liikkeelle. Rokka on Saabsunited-blogin pitäjä ja entinen Saabin työntekijä, jonka sisäpiiritietoihin ainakin minulla on kohtuullisen suuri luotto. Eli aivan kuten sanoit, huhuasteellahan tämä moottoriasia vielä on.AZP kirjoitti:Itse en ainakaan Saabsunitedin sivuilta löytänyt mainintaa mistään varmuudesta tuosta GM:n moottorista tulevien autojen voimanlähteenä. Jossain artikkelien kommenteissa kerrottiin huhuja tuosta moottorista, mutta en pitäisi sellaisia keskusteluja minkään arvoisena lähteenä.Sininen Paroni kirjoitti:Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
GM-osista Rokka kirjoittaa:
"One person from nevs stated a while a go unofficially that they use the same suppliers, including GM at the start-up but that it’ll gradually move away from GM and thus in the end it’ll end up at least almost GM free…"
En osaa, olen saabisti
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saabin tulevaisuus II
Eli Trionic8 löytynee...?Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka, joka tuon huhun laittoi liikkeelle. Rokka on Saabsunited-blogin pitäjä ja entinen Saabin työntekijä, jonka sisäpiiritietoihin ainakin minulla on kohtuullisen suuri luotto. Eli aivan kuten sanoit, huhuasteellahan tämä moottoriasia vielä on.AZP kirjoitti:Itse en ainakaan Saabsunitedin sivuilta löytänyt mainintaa mistään varmuudesta tuosta GM:n moottorista tulevien autojen voimanlähteenä. Jossain artikkelien kommenteissa kerrottiin huhuja tuosta moottorista, mutta en pitäisi sellaisia keskusteluja minkään arvoisena lähteenä.Sininen Paroni kirjoitti:Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
GM-osista Rokka kirjoittaa:
"One person from nevs stated a while a go unofficially that they use the same suppliers, including GM at the start-up but that it’ll gradually move away from GM and thus in the end it’ll end up at least almost GM free…"