Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Eilisen tiedon mukaan menee viikkoja, kun käyvät kaikki tarjoukset läpi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
Veikkaisin, että seuraavanakin helmikuun 29. päivänä sama vatulointi jatkuu edelleen.ng900aero kirjoitti:Nyt helmikuun loppuun mennessähän piti Saabin myyntiasia olla selvä, pitääköhän paikkansa vai jatkavatko yhä asian vatulointia?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Eiköhän se ota oman aikansa laskea läpi missä muodossa tämä myynti antaa eniten rahaa, nappikauppana vai kokonaisena, yhdelle kahdelle vai kuinka monelle?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ensin pitää selvittää mitä on tarjottu. Esim. Youngmanin tarjous riippuu kaupan sisällöstä ja siitäkin neuvottelevat tarkemmin tulevien viikkojen aikana.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Lunta tupaan haaveille, tai oikeastaan vaan faktaa..
GM.lle oli heti alussa selvää tämä turkkilaisten kuvio, siksipä se ei koskaan edennyt - turkkilaisten mielestä GM.n kanssa ei voi neuvotella.
MB ostohalut on tuulesta temmattuja, oikeastaan BMW.nkin.
Yhdessä vaiheessa Bmw kyseli tiettyä osaa Saabista, ei sen enempää, kiinalaiset ovat vahvimmilla mutta tiedättekin GM.n suhtautumisen heihin. Aika toivotonta siis " vanhan " Saabin jatkaminen ruotsin tehtaalla.
O.T : myös Opelin lähtölaskenta on alkanut, se milloin jotain paljastetaan ulkopuolelle onkin sitten täysin hämärän peitossa.
GM.lle oli heti alussa selvää tämä turkkilaisten kuvio, siksipä se ei koskaan edennyt - turkkilaisten mielestä GM.n kanssa ei voi neuvotella.
MB ostohalut on tuulesta temmattuja, oikeastaan BMW.nkin.
Yhdessä vaiheessa Bmw kyseli tiettyä osaa Saabista, ei sen enempää, kiinalaiset ovat vahvimmilla mutta tiedättekin GM.n suhtautumisen heihin. Aika toivotonta siis " vanhan " Saabin jatkaminen ruotsin tehtaalla.
O.T : myös Opelin lähtölaskenta on alkanut, se milloin jotain paljastetaan ulkopuolelle onkin sitten täysin hämärän peitossa.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Octavian tilankäyttö on luokkansa tehokkainta. Tiedän, mulla oli ocu. NG9-3 on alunperin sedan, ei cc. Lähtökohtana ei ole ollut hyvät tilat kokoon nähden, kuten esim tonnarissa alunperin oli.mek kirjoitti:No ei tuo Saabin tilankäyttö kyllä kovin tehokasta ole. NG 9-3 on ahtaampi kuin Octavia, vaikka akseliväli on 7 senttiä pidempi. Toki Bemariin verrattuna se voi olla parempaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei tuo välttämättä niin off topic ole. Opelin mahdollinen myynti on kai vaikuttanut GM:n suhtautumiseen koskien Saabin lisenssejä. Jos Opel löytää uuden omistajan, voisi GM:n suhtautuminen kyseiseen ostajaan myös Saabin ostajana olla paljon positiivisempi. Tässähän voisi nousta sellainen kuvio, että joku kiinalainen ostaa Opelin ja Saabin, saaden täten kokonaisen kahden merkin autovalmistajan.rimmi9-5t kirjoitti: O.T : myös Opelin lähtölaskenta on alkanut, se milloin jotain paljastetaan ulkopuolelle onkin sitten täysin hämärän peitossa.
Tämä tietenkin tarkoittaisi, että Saab todennäköisesti Opeloituisi entisestään.
Se on sitten eri asia, miksi joku haluaisi Opelia ostaa. Ja haluaako GM myydä (varsinkin kiinalaisille), vai tappaa opelin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
GM kommenttia liittyen turkkilaisten vetäytymiseen.
US: GM fights back as bitter Brightwell exits Saab field
GM spokesman:
"If someone were to acquire the [Saab] factory in Trollhattan and produce vehicles, including Saabs, it would not be an issue," said the GM spokesman.
"But if someone tried to restart with GM technology, that is not going to happen."
eli
"Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että joku ostaisi Trollhättanin Saab tehtaan ja jatkaisi autojen valmistusta mukaanlukien Saab merkki. Mutta sitä ei tule tapahtumaan, että se joku valmistaisi Saabeja GM-teknologialla.
US: GM fights back as bitter Brightwell exits Saab field
GM spokesman:
"If someone were to acquire the [Saab] factory in Trollhattan and produce vehicles, including Saabs, it would not be an issue," said the GM spokesman.
"But if someone tried to restart with GM technology, that is not going to happen."
eli
"Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että joku ostaisi Trollhättanin Saab tehtaan ja jatkaisi autojen valmistusta mukaanlukien Saab merkki. Mutta sitä ei tule tapahtumaan, että se joku valmistaisi Saabeja GM-teknologialla.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja tämän on Youngman jo tajunnut pitkän aikaa sitten, ja on aikeissa toteuttaa saabin ilman GM:n lisenssiapua, eri asia on sitten miten he siinä onnistuvat lyhyellä aikajaksolla? pitemmällä nyt tietenkin on mahdollisuus onnistua, sanotaanko vaikka 3 vuotta.peukalokeskellä kirjoitti:"Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että joku ostaisi Trollhättanin Saab tehtaan ja jatkaisi autojen valmistusta mukaanlukien Saab merkki. Mutta sitä ei tule tapahtumaan, että se joku valmistaisi Saabeja GM-teknologialla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Alkaisi tulla jo selvyyttä tähän touhuun, hohhoijaa...
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo, kiinalaiset ovat vahvoilla! Toivottavasti loppusuoralle asti myöskin.core2 kirjoitti:Ja tämän on Youngman jo tajunnut pitkän aikaa sitten, ja on aikeissa toteuttaa saabin ilman GM:n lisenssiapua, eri asia on sitten miten he siinä onnistuvat lyhyellä aikajaksolla? pitemmällä nyt tietenkin on mahdollisuus onnistua, sanotaanko vaikka 3 vuotta.peukalokeskellä kirjoitti:"Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että joku ostaisi Trollhättanin Saab tehtaan ja jatkaisi autojen valmistusta mukaanlukien Saab merkki. Mutta sitä ei tule tapahtumaan, että se joku valmistaisi Saabeja GM-teknologialla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Varmasti onnistuvat, onnistuivathan ne luomaan omannäköisen versionsa Lotuksestakincore2 kirjoitti:Ja tämän on Youngman jo tajunnut pitkän aikaa sitten, ja on aikeissa toteuttaa saabin ilman GM:n lisenssiapua, eri asia on sitten miten he siinä onnistuvat lyhyellä aikajaksolla? pitemmällä nyt tietenkin on mahdollisuus onnistua, sanotaanko vaikka 3 vuotta.peukalokeskellä kirjoitti:"Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että joku ostaisi Trollhättanin Saab tehtaan ja jatkaisi autojen valmistusta mukaanlukien Saab merkki. Mutta sitä ei tule tapahtumaan, että se joku valmistaisi Saabeja GM-teknologialla.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabin tulevaisuus II
GM ei voi myydä Opelia, koska se on ainoa merkki, joka tekee tuotekehitystä.AZP kirjoitti:Ei tuo välttämättä niin off topic ole. Opelin mahdollinen myynti on kai vaikuttanut GM:n suhtautumiseen koskien Saabin lisenssejä. Jos Opel löytää uuden omistajan, voisi GM:n suhtautuminen kyseiseen ostajaan myös Saabin ostajana olla paljon positiivisempi. Tässähän voisi nousta sellainen kuvio, että joku kiinalainen ostaa Opelin ja Saabin, saaden täten kokonaisen kahden merkin autovalmistajan.rimmi9-5t kirjoitti: O.T : myös Opelin lähtölaskenta on alkanut, se milloin jotain paljastetaan ulkopuolelle onkin sitten täysin hämärän peitossa.
Tämä tietenkin tarkoittaisi, että Saab todennäköisesti Opeloituisi entisestään.
Se on sitten eri asia, miksi joku haluaisi Opelia ostaa. Ja haluaako GM myydä (varsinkin kiinalaisille), vai tappaa opelin.
Konsernin sisäisillä järjestelyillä Opel saadaan näyttämään tappiolliselta, mutta jos Opel voisi periä lisenssimaksuja kehittämistään tuotteista, tilanne olisikin kokonaan toinen. Ihan vaan esimerkkinä Kiinan myydyin* auto, Buick Excelle ja kolmanneksi myydyin Chevrolet Cruze ovat itseasiassa lokalisoituja Opel Astroja.
GM:llä vaan ei tykätä Eurooppalaisesta tavasta tehdä toitä ja tuo tappion näyttäminen on aika hyvä painostuskeino hallituksia ja ammattiyhdistyksiä kohtaan.
* http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/inde ... I.facebook
96 V4 -75
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Aivan käsittämätöntä miten GM:n tapaisen terroristiyhtiön toiminta voi jatkua vuosikymmeniä vain sen takia että yrityksen ainoa tehtävä on tehdä voittoa ja kaikki keinot siihen pyrkimiseksi on pyhitetty (mutta aallonpohjan koittaessa yhteiskunta nostaa takaisin pyörille).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Eiköhän tuo terroristiyhtiö ole jo vähän liikaa sanottu. GM pelasti Saabin ahdingosta ja on toki parhaansa mukaan yrittänyt yhtiötä kehittää, vaikkei lopputulos varmasti ole GM:nkään toiveiden mukainen. Ja tottakai GM:n on ajettava omaa intressiään esim. tekniikkalisenssien suhteen, kukapa muukaan sitä tekisi ellei GM itse?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm