Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja viggen »

:saab: Startti lähestyy, vielä muutama viikko niin alkaa uusia Saabbeja rullata tehtaalta ulos :!:
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1.25 ... yanstallas
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Onse kumma että autot on jo siinä kunnossa että niitä voi alkaa myymään kuluttajille eikä ole kerrottu edes mitä moottoreita niistä löytyy.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Lyödäänkö vetoa tuleeko sieltä tänävuonna myyntoin autoja. Väitän että ei.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4204
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Tuskin ne tänä vuonna ehtisivätkään myyntiin asti. Tilata ehkä voi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Jaa en minäkään tiedä mitä ne saa sieltä ulos tänä vuonna... mutta alihankkijat näköjään alkaa toimittaa komponentteja "aikaisin Marraskuussa" :mrgreen:

Arkivator Industry takes new order
2013-08-13

Arkivator Industry has won a new order for the unit in Falköping.

The order is for transmission components to a new Swedish car manufacturer. Start of delivery will be in early November.

http://www.arkivator.se/en/arkivator-in ... d0bf8b7934
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Ja mille markkina-alueelle autot myytäisiin? Jonkin verran vaatimustenmukaisuuden luokituksiin menee rahaa ja aikaa. Kiina varmaan vetäisi Saabeja varmimmin.
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

karitammi kirjoitti:Ja mille markkina-alueelle autot myytäisiin? Jonkin verran vaatimustenmukaisuuden luokituksiin menee rahaa ja aikaa. Kiina varmaan vetäisi Saabeja varmimmin.
Alustavasti Kiina ja Eurooppa ovat markkina-alueet, joille tämä siirtymävaiheen auto tuodaan. Eurooppakin varmaan rajoitetusti. Mitään jättimäistä markkinointiakaan ei kannata odottaa, kun päätarkoitus ei ole varsinaisesti profittia näillä tehdä.
En osaa, olen saabisti
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com

Se tiedetään nyt myös 100% varmuudella että tämä kone oli myös ensimmäisen uuden NEV:sin valmistaman proton nokalla....

Kaikki alihankkijat on kasassa ja valmistus voidaan käynnistää.

http://www.saabsunited.com/2013/11/brea ... to-go.html
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jee, premium-opel -linja jatkuu. \o/ :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Tobbana kirjoitti:Jee, premium-opel -linja jatkuu. \o/ :D

-Sami
No, B207 on tähän asti ollut se kaikista huolettomin kone Saabeissani. Itseäni ainakin kiinnosti tuo viimeisissä Griffineissä ollut A20NFT luvattujen kulutuslukemiensa osalta. 5 l/100 km parilitraiselta yli kaksisataa kaakkia potkivalta bensakoneelta on aika hyvin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Se olisikin ollut pieni ihme, jos näin lyhyessä ajassa, joku muu pata sinne olisi sovitettu, säädetty ja tyyppihyväksytetty. Kaikki voimansiirtoa myöten olisi mennyt uusiksi, sähköt ja mittaristot. Kuis vanteet olisivat passaneet, meinaan, että olisiko takanavatkin menneet uusiksi. Vaihteensiirto, pakoputken linjaus yms monia monia kysymyksiä herää. Tokihan sinne joku pata voimansiirtoineen olisi sopinut.

On tää Saabistin elämä jännää - odotetaan joulupukkia ja Saabin uutta syntymistä !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Mitään GM kamaa ei Saabeissa enää nähdä. GM ei luovuttanut niitä kiinalaisille
Liikaaa romua
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sininen Paroni kirjoitti:Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
Itse en ainakaan Saabsunitedin sivuilta löytänyt mainintaa mistään varmuudesta tuosta GM:n moottorista tulevien autojen voimanlähteenä. Jossain artikkelien kommenteissa kerrottiin huhuja tuosta moottorista, mutta en pitäisi sellaisia keskusteluja minkään arvoisena lähteenä.

NEVS on puolitoista vuotta suunnitellut tuotannon aloittamista ja muutoksia vanhaan malliin. En pitäisi minään ihmeenä, että siinä ajassa olisi saatu fiksattua ja hyväksytettyä 9-3N:n keulalle täysin uusi moottori. Toiset autotehtaat suunnittelee 18 kuukaudessa kokonaan uuden automallin ja saa sen myyntiin. NEVSillä oli tässä vähän takamatkaa ostaessaan konkurssipesän, mutta ei tuota moottoritoimittajan vaihtoa 18 kuukaudessa nyt voisi ihan ällistyttävänä pikasuorituksena pitää.

Eri asia on sitten se, että olisiko täysin uuden toimittajan saaminen pysynyt salassa. Eli ihan hyvin siellä voi se vanha kunnon GM-pata olla jatkossakin, en vain julkisesti tarjolla olevista faktoista päättelisi että se olisi 99,9 % varmaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

AZP kirjoitti:
Sininen Paroni kirjoitti:Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
Itse en ainakaan Saabsunitedin sivuilta löytänyt mainintaa mistään varmuudesta tuosta GM:n moottorista tulevien autojen voimanlähteenä. Jossain artikkelien kommenteissa kerrottiin huhuja tuosta moottorista, mutta en pitäisi sellaisia keskusteluja minkään arvoisena lähteenä.
Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka, joka tuon huhun laittoi liikkeelle. Rokka on Saabsunited-blogin pitäjä ja entinen Saabin työntekijä, jonka sisäpiiritietoihin ainakin minulla on kohtuullisen suuri luotto. Eli aivan kuten sanoit, huhuasteellahan tämä moottoriasia vielä on.

GM-osista Rokka kirjoittaa:
"One person from nevs stated a while a go unofficially that they use the same suppliers, including GM at the start-up but that it’ll gradually move away from GM and thus in the end it’ll end up at least almost GM free…"
En osaa, olen saabisti
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus II

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Giggsy kirjoitti:
AZP kirjoitti:
Sininen Paroni kirjoitti:Uusi moottori on 99,9% varmuudella A20NFT GM:ltä, sama mikä oli jo NG9-5:sen ja 9-3 Griffin:in nokalla... joten uuusi 9-3N ei ole vielä 100% "GM-vapaa". Lähde: http://www.saabsunited.com
Itse en ainakaan Saabsunitedin sivuilta löytänyt mainintaa mistään varmuudesta tuosta GM:n moottorista tulevien autojen voimanlähteenä. Jossain artikkelien kommenteissa kerrottiin huhuja tuosta moottorista, mutta en pitäisi sellaisia keskusteluja minkään arvoisena lähteenä.
Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka, joka tuon huhun laittoi liikkeelle. Rokka on Saabsunited-blogin pitäjä ja entinen Saabin työntekijä, jonka sisäpiiritietoihin ainakin minulla on kohtuullisen suuri luotto. Eli aivan kuten sanoit, huhuasteellahan tämä moottoriasia vielä on.

GM-osista Rokka kirjoittaa:
"One person from nevs stated a while a go unofficially that they use the same suppliers, including GM at the start-up but that it’ll gradually move away from GM and thus in the end it’ll end up at least almost GM free…"
Eli Trionic8 löytynee...?
Lukittu