Saabin tulevaisuus II

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Avatar
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1317
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Poy » La Marras 16, 2013 17:41

Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka,

Mitä ihmeellistä siinä on, kun kaikki ulkoisesti näkyvät osatkin oli viimeisistä tuotanto autoista eli nuo on vaan otettu varastosta. Ei se vielä todista että lopullisessa tuotannossa käytetään kyseistä moottoria.

Markkanenn kirjoitti:Eli Trionic8 löytynee...?

A20NFT moottorissa oli Boschin moottoriohjain.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86

Avatar
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3703
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja juhokare » La Marras 16, 2013 22:16

Vai Boschin Motoronic vai mikä se nyt nimeltään olikaan?
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

jarvkim
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 16:07

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja jarvkim » Su Marras 17, 2013 10:49

Ttellan nettisivuilla on mielenkiintoinen kuva (nro 10), jossa korinrakentamisessa testattuja auton runkoja. Itse löysin yhden kattoluukullisen ja oikeassa laidassa SC:n :)

http://ttela.se/ekonomi/1.2526516-saabf ... or-omstart
Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15
Ex. Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04

Avatar
aero
-
Viestit: 5529
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja aero » Su Marras 17, 2013 12:15

Mää kaks molempia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Komppaaja » Su Marras 17, 2013 21:09

Nyt minä esitän asiallisen kysymyksen : jos niitä aletaan valmistamaan, niin mistä niitä Suomessa ostetaan ? Uskoisin että jälleenmyyntisopimuksia myynnin osalta ei liene enää olemassakaan.....voin olla väärässäkin.

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Risto » Su Marras 17, 2013 23:19

jarvkim kirjoitti:Ttellan nettisivuilla on mielenkiintoinen kuva (nro 10), jossa korinrakentamisessa testattuja auton runkoja. Itse löysin yhden kattoluukullisen ja oikeassa laidassa SC:n :)

http://ttela.se/ekonomi/1.2526516-saabf ... or-omstart
aero kirjoitti:Mää kaks molempia.
Lisäksi näkyy yksi avomalli.

Avatar
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja peukalokeskellä » Ma Marras 18, 2013 09:02

Markkanenn kirjoitti:Eli Trionic8 löytynee...?

Trionic8 ei ollut enää mukana Spyker Saabin viimeisissä 2.0T 220 hv moteissa (9-3 Griffin ja NG9-5). Niissä ECU oli E39. Oliko se sitten Boschin, niin kuin aikaisemmin on mainittu.
9-5 Aero BioPoweroitu -04 Klik
Ex: 9-3 2.0T Turbo Sport 200hv -99 (RIR-884)

Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Giggsy » Ma Marras 18, 2013 10:58

Poy kirjoitti:
Giggsy kirjoitti:Mitään varmistusta asiasta ei ole NEVS:ltä saatu, mutta linjalta ekana rullanneessa esituotantoautossa tuo A20NFT oli moottorina. Näin kirjoitteli kommenteissa Tim Rokka,

Mitä ihmeellistä siinä on, kun kaikki ulkoisesti näkyvät osatkin oli viimeisistä tuotanto autoista eli nuo on vaan otettu varastosta. Ei se vielä todista että lopullisessa tuotannossa käytetään kyseistä moottoria.


Pitikö siinä olla jotain ihmeellistä? Jossain oli "tieto", että noita moottoreita olisi pari tuhatta NEVS:in hallussa. Swade spekuloi, että aluksi tuotantoon tulevat myydään Kiinaan takseiksi: http://www.swadeology.com/2013/11/saabs-production/
En osaa, olen saabisti

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 7362
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja AZP » Ma Marras 18, 2013 12:08

Kuulostaa ihan realistiselta, että ensimmäiset autot myydään fleettinä Kiinaan. Mahdollisimman pienellä varioinnilla saadaan tuotantolinja pyörimään ja Kiinalainen taksikuski ei ole niin nirso pikkuvikojen tai automallin iän suhteen. Lisäksi kun tietää että NEVSin takana on Kiinalaista julkista rahaa, voi tässä nähdä selvän yhteyden.

Tämähän voi tarkoittaa sitä, että suomalainen mattimeikäläinen saa odottaa vielä pitkään ennen kuin voi ostaa kaupasta Saabin.

Parin linkin takaa löytyi muuten Autocarin artikkeli (http://www.autocar.co.uk/car-news/indus ... rollhattan), jossa arvailtiin Phoenix-pohjaisen uuden mallin ehtivän markkinoille vasta 2017. Muistaakseni NEVSin suunnitelmissa oli alin perin saada se valmiiksi jo 2015 mennessä. Pitkälle venyy jos Autocarin arvailut toteutuu.

Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1151
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Sonett73 » Ke Marras 20, 2013 08:15

No nythän mä sen hokasin - selatessani eilen illalla Dieselvoima-lehteä nro 1/1964 ja sen artikkelia Saabin synnystä on tää ihan selvä asia.

Siinä kerrottiin Saabin sarjatuotannon alkaneen Joulun alla 1949 (kuten kaikki tiedämme 12.12.1949), niin totta kait se nytkin alkaa uudestaan juuri samaisena päivänä.

NEVSin johdossa taitaakin oll fiksu kaveri ja jos kerran historiaa kunnioitetaan, niin pellin alta löytyy Fordin tekniikka - se upea kolmipyttyinen ????????? :wink:
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?

Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Sininen Paroni » Ke Marras 20, 2013 18:35

No nyt pikkulinnut visertää että NEVS on Hollannissa sertifioimassa tuota uutta 9-3N mallia tuolla A20NFT motilla... (Euro 5B+ Certified). Taitavat olla tosissaan tuon moottorin suhteen, ei kai muuten tuollaisia kuluja otettaisi...

Pikkulinnut asuu täällä
http://www.saabsunited.com/2013/11/nevs ... lland.html
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07

Avatar
900i
"Saabisti"
Viestit: 2385
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Anjala

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja 900i » Ke Marras 20, 2013 20:28

Tuosta koneesta vielä että se ei siis ollut enää trionic 8? Oliko siinä muita eroja b207 verrattuna?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

Avatar
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja peukalokeskellä » To Marras 21, 2013 08:57

900i kirjoitti:Tuosta koneesta vielä että se ei siis ollut enää trionic 8? Oliko siinä muita eroja b207 verrattuna?

Suorasuihkutus sylintereihin, muuttuvat venttiiliajoitukset ja twin scroll (kaksi pakopesää) turbo muistaakseni. Eli selvästi uudempaa ja "hienostuneempaa" tekniikkaa kuin B207.
9-5 Aero BioPoweroitu -04 Klik
Ex: 9-3 2.0T Turbo Sport 200hv -99 (RIR-884)

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1643
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja pjv » To Marras 21, 2013 09:08

Tuosta vaikka vähän lisää: Ecotec Gen II
(B207 on Gen I LK9)

Kolkkiahan tehtiin tällä uudella koneella jo kourallinen keväällä 2011. Olisi hauska tietää tarkka lukumäärä... kaikki toistaiseksi kohtaamani MY12 autot ovat olleet TTID-koneella.
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 900 i16 '91 | 99 EMS '73

Avatar
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1574
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Saabin tulevaisuus II

ViestiKirjoittaja Fakiiri » La Marras 23, 2013 13:32

Sininen Paroni kirjoitti:No nyt pikkulinnut visertää että NEVS on Hollannissa sertifioimassa tuota uutta 9-3N mallia tuolla A20NFT motilla... (Euro 5B+ Certified). Taitavat olla tosissaan tuon moottorin suhteen, ei kai muuten tuollaisia kuluja otettaisi...

Pikkulinnut asuu täällä
http://www.saabsunited.com/2013/11/nevs ... lland.html


Onkos tuo jo jonkunlaista faktaa että uuden mallin mallimerkintä olisi
nimenomaan 9-3 ?

Vai 3-9 tai 93, 94 92 , 9-2....

En siis epäile mitään, uteliaisuuttani vain tyhmiä kyselen... :lol:
# 4816
Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV