Koska se farkku tulee?!

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Toby kirjoitti:Ruotsin isaab-keskustelupalstalla ei pidetä näitä (sinisiä) kuvia aitoina eli ilmeisesti nämäkin ovat vain taidokkaita kuvamanipulaatioita. Ainakaan maskin ei pitäisi olla noin sama kuin nykyisessä Sport Sedanissa.
Aftonbladetissa näytti olevan samat kuvat kuin nuo edellä olleet ja sen mukaan olisivat Saabin julkaisemat kuvat.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

saabin perinteisiä etuvilkkuja jää kyllä kaipaamaan. 8)
tois vähän lisää ilmettä keulaan, vaikka onhan se noinkin hieno.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Jos Aftonbladetia on uskominen, kuvat ovat siis tosiaan aitoja Saabin julkaisemia tai oikeastaan kuvia, jotka Saab julkaisee pian!

Ainakaan GM Media Onlinessä ei toistaiseksi ole yhtään kuvaa. Siellä on kyllä valmiina tyhjä alasivu Saabin lehdistötiedotteita varten Geneven näyttelyyn liittyen!

Kuten sanottu, virallisia kuviakin voi tulla jo ensi viikolla...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

Wagonin mitoista

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Tulostin Saabin sivulta sport sedanin kuvan ja sitten tän sport wagonin kuvan...YLLÄTYS YLLÄTYS :lol: Wagonin akseliväli näyttäis olevan noin 5 cm pidempi kuin SS:ssä(eli noin 272 cm), ja koko autokin noin 5 cm pitempi. (eli noin 468 cm) Tämä ilmeni siten että leikkasin SS:n kuvan ääriviivoja myöten irti ja asetin sen kuvan Wagonin kuvan päälle. Kuvien mittasuhteet näyttäisivät olevan samnalaiset, koska etupään mitat täsmäävät täysin, ainoastaan takapäässä on ylim. 5 cm. Mielenkiinolla jään odottamaan onko mitoissa todellakin eroja. :D
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Ja jos taas otetaan kertauksena puheeksi tämän ketjun varsinainen otsikko, kuten olen aikoinaan sanonut, luotettavat tahot väittävät, että auto tulee myyntiin ensin Eurooppaan ja vasta myöhään syksyllä USA:han.

Eräs luotettava nimimerkki väittää jopa, että auto on myynnissä heti pian autonäyttelyn jälkeen...

Näistä irrallisena yhteytenä on myös sanottu, että V6 on ensin exclusive vain wagonissa, joka tukee melkoisesti aiemmin mainittua aikataulua.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Jonkin verran noita photoshoppeja tehneenä väittäisin noita 100% aidoiksi. Samaa puoltaa myös hyvin saabmaiset kuvakulmat.

Edit: Eri asia on ovatko kuvat kuinka vanhoja. Noissa salakuvissa veikkaisin, että keulan muotoja on peitetty vain sen takia, ettei autoa tunnistettaisi Saabiksi. Varsinaisia muutoksia ei ole välttämättä tehty ollenkaan.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

CC Aero kirjoitti:Jonkin verran noita photoshoppeja tehneenä väittäisin noita 100% aidoiksi. Samaa puoltaa myös hyvin saabmaiset kuvakulmat.

Edit: Eri asia on ovatko kuvat kuinka vanhoja. Noissa salakuvissa veikkaisin, että keulan muotoja on peitetty vain sen takia, ettei autoa tunnistettaisi Saabiksi. Varsinaisia muutoksia ei ole välttämättä tehty ollenkaan.
Tuli mieleen, että markkinointisyyt ovat todennäköisesti "estäneet" keulan virittelyn nyt samalla: Farkku sinänsä on jo kuitenkin "iso uutinen" Saabin kokoisen valmistajan kohdalla varsinkin, kun tuo uusi V6 tulee nyt samalla. Myöhemmin tänä vuonna nähdään kasvojenkohotuksessa käynyt 9-5, jolloin on todennäköistä, että 9-3:n faceliftiä saadaan odottaa esim. mallivuoteen 2007 saakka. Näin toimittajien ja autonostajien mielenkiintoa pidetään yllä tasaisemmin! Ja 9-6X ja muut puolisaabit eivät vie liikaa mielenkiintoa Saabin "omilta" malleilta...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

Re: Wagonin mitoista

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Turbojubilee kirjoitti:Tulostin Saabin sivulta sport sedanin kuvan ja sitten tän sport wagonin kuvan...YLLÄTYS YLLÄTYS :lol: Wagonin akseliväli näyttäis olevan noin 5 cm pidempi kuin SS:ssä(eli noin 272 cm), ja koko autokin noin 5 cm pitempi. (eli noin 468 cm) Tämä ilmeni siten että leikkasin SS:n kuvan ääriviivoja myöten irti ja asetin sen kuvan Wagonin kuvan päälle. Kuvien mittasuhteet näyttäisivät olevan samnalaiset, koska etupään mitat täsmäävät täysin, ainoastaan takapäässä on ylim. 5 cm. Mielenkiinolla jään odottamaan onko mitoissa todellakin eroja. :D
Nyt mittasin kuvasta viivottimella ja sain seuraavat tulokse: Akseliväli noin 274 cm :lol: ja koko auto noin 469,5 cm.
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Olisi ihan markkinointisyistä pöljää tuoda tavallaan kaksi uutuutta samalla, keulan muutos ja farkku.

Ainoa, mikä noissa kuvissa ihmetyttää: vanteet näyttävät 9-5 Aeron vanhoilta.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Sky news:
Rear seats fold completely flat in the 9-3 SportWagon. Unless heavily bolstered seats are fitted, as in Aero models, a fold-flat front passenger seat will also be optional to accommodate longer loads. Roof rails will also be optional.

Nearly finished concept versions of the estate car were unveiled at the Frankfurt Motor Show in 2003. Development was put on hold so that Saab could quickly launch 4x4 models, such as the 9-7X in the US.

Buyers should be available to order from mid to late March 2005, however, while the company hopes first deliveries will be on September 1, 2005. (UK)
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

TuuSaR kirjoitti:Sky news:
Rear seats fold completely flat in the 9-3 SportWagon. Unless heavily bolstered seats are fitted, as in Aero models, a fold-flat front passenger seat will also be optional to accommodate longer loads. Roof rails will also be optional.

Nearly finished concept versions of the estate car were unveiled at the Frankfurt Motor Show in 2003. Development was put on hold so that Saab could quickly launch 4x4 models, such as the 9-7X in the US.

Buyers should be available to order from mid to late March 2005, however, while the company hopes first deliveries will be on September 1, 2005. (UK)
Kattokiskothan ovat joillakin markkinoilla lisävaruste nykyisin myös 9-5 farkussa, toivotaan että kuuluvat Suomessa jatkossakin aina vakiovarusteisiin. Mutta hienoa, jos penkkien kääntelysysteemeissä on vaihteeksi jotain käytännöllistäkin! Minkälainen mahtaa olla istumamukavuus sellaisessa pelkääjän penkissä, joka on käännettävissä täysin litteäksi ala-asentoon??

Olipas kauniisti ilmaistu tuo GM:n kehitysrahoituksen keskeyttäminen, jotta saadaan nelivetoja markkinoille nopeasti Jenkkilässä!!

Aikataulusta sen verran, että jostakin ruotsalaislähteestä sai sellaisen käsityksen, että esisarjan tuotanto on jo käynnissä ja täysillä tehdas alkaa käydä 9-3-farkkujen suhteen elokuussa kesälomien jälkeen.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Turbojubilee
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
Paikkakunta: alaviN

Saab 9-3:sen pohjalevyt ?

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Onko nykyisessä Sport Sedanissa sama pohjalevy kuin uusimmassa Vectrassa, vai onko se sama kuin edellisen Vectran ? Sport Sedanin akseliväli on 2,5 cm lyhyempi kuin uudessa Vectrassa. Sen sijaan Vectran farmarimallin akseliväli on peräti 13 cm pidempi kuin Vectran sedanissa eli 283 cm ! Mielenkiintoista jos tän Saabin farmarin akseliväli on tuo mittaamani n. 274 cm, eli ei läheskään uuden Vectran lukemaa :?:
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Epsilon pohjalevy on molemmissa, mutta ainahan niitä muuttelee omiin tarpeisiin GM:n kiusaksi. Seuraavan epsilon2 pohjalevyn olisi tarkoitus olla sellainen, että mitä tahansa autoa voi valmistaa missä tahansa tehtaassa, toisin kun nykyään.
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Uskomattoman hieno! Kyllä vulvat ja muut kalpee!!!!!!
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Re: Saab 9-3:sen pohjalevyt ?

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Turbojubilee kirjoitti:Onko nykyisessä Sport Sedanissa sama pohjalevy kuin uusimmassa Vectrassa, vai onko se sama kuin edellisen Vectran ? Sport Sedanin akseliväli on 2,5 cm lyhyempi kuin uudessa Vectrassa. Sen sijaan Vectran farmarimallin akseliväli on peräti 13 cm pidempi kuin Vectran sedanissa eli 283 cm ! Mielenkiintoista jos tän Saabin farmarin akseliväli on tuo mittaamani n. 274 cm, eli ei läheskään uuden Vectran lukemaa :?:
9-5:ssa on edellisen Vectran venytettty pohjalevy. 9-3 SS jakaa pohjalevyn uuden Vectran kanssa. Tämä uusi pohjalevy on modulaarinen ja siinä voidaan akseliväliä muuttaa terpeen mukaan. Noiden kuvien perusteella on vaikea sanoa onko akseliväli SportCombissa pitempi kuin SportSedanissa, mutta mahdollista se on. Muuten siinä konseptimallissa av oli 270cm. Toivotaan että SportCombin av olisi arvioimaasi luokkaa, se antaisi hieman lisää väljyyttä. Tosin jonkinlaista eroa 9-5 farkkuun halutaan pitää, sen av, 270cm, on kokoluokan huomioiden yllättävän lyhyt, silti 9-5 on takatiloiltaan aivan omaa luokkaa 9-3:een verrattuna.
Vastaa Viestiin