Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Paikkakunta: Haukipudas (Oulu)

Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Aloitetaan ylläpidon kehoituksesta Saabin uusi tulevaisuusketju.

NEVS - National Electric Vehicle Sweden - Saab Cars
Kuva

Maanantaina siis lähtee Saab-linja taas rullaamaan ja ensimmäisenä linjalta poistuu etuvetoinen 9-3 Aero Sedan 2.0T. Autossa on hyvin suurella varmuudella GM Powertrain Europen A20NFT moottori, joka oli istutettuna jo Spyker Saabin 9-3 Griffin Turbo4 ja NG9-5 autoihin.

Lehdistötilaisuus pidetään maanantaina. Virallinen lehdistötiedote löytyy NEVS:n sivuilta.
Thursday, November 28, 2013
Media Invitation to Nevs start of production

National Electric Vehicle Sweden AB has started the production of the Saab 9-3 Aero Sedan with a petrol engine and would like to invite media to a presentation:

Time and date: Monday December 2, 13.00.

Venue: Main gate, Saabvägen 5, Trollhättan.

Program

13.00 Presentation of Nevs
- Nevs founder and owner Kai Johan Jiang
- President Mattias Bergman
- Q & A session

13.25 First car roll of the assembly line
- Photo session
- Interview session

Please register your participation at: press@saabcars.com.

For further questions: +46 520-85100.
Ruotsin radion P4 Västin mukaan 9-3 automalli on sama kuin mitä Saab Automobile Ab valmisti ennen konkurssia, mutta "piristettynä".

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5717403
Då inleder Nevs produktionen av Saab 9-3 Aero Sedan med bensinmotor. Det är samma bilmodell som Saab Automobile producerade, men nu är det en uppfräschad version.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.2576903- ... -pa-mandag
http://www.saabsunited.com/2013/11/pres ... onday.html
9-5 Aero BioPoweroitu -04 Klik
Ex: 9-3 2.0T Turbo Sport 200hv -99 (RIR-884)

Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja pjv »

Ehdinköhän heti kakkoseksi.

Swade arvailee tänään blogissaan, että A20NFT-moottorien vanhan varaston loputtua 9-3:een tulisi vanha kunnon H-moottori eli B205 tai B235 BAIC:lta sourcattuna.
swadeology.com kirjoitti:Overnight, I heard a little bit more about what that replacement engine might be. [...] As per the headline to this story, that information is that NEVS/Saab plan to use Saab’s old H-Engine in their petrol powered Saab 9-3.
Kuulostaa aavistuksen vaikeasti uskottavalta, mutta siinähän tapauksessa tuollainen auto pitäisi ilman muuta uittaa Kiinasta rata- ja virileluksi. :lol:
Petteri #507 | Klubin puhis 1.1.2018 - | IT- ja tiedotusvastaava 1.1.2016 -
9-3 Griffin TTID '12 | 9-3 Aero '01 | 9000T CC '88 | 99 EMS '73

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9156
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Olis kyllä aika ankeaa jos sinne tulis vanha paska B2x5 moottori :roll: Tosin luultavasti olis kyllä halpa.. mutta ei oo todellakaan teknisesti enää tätä päivää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Melkoinen pettymys kyllä olisi tuon vanhan koneen käyttäminen.
En osaa, olen saabisti

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9510
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos NEVS perustelee koko bisnestään sillä, että maailma ei kestä Kiinan autoistumista polttomoottoriteknologialla, niin jos ottavat käyttöön H-moottorin, voivat kyllä pyyhkiä strategiallaan pyllyä. Tänä päivänä bensaturbo, jolla on vaikea päästä alle kympin kulutuslukemiin ei oikein sovi NEVSin maailmaa syleilevään ympäristöviestintään.

Maanantaina kai kuullaan moottoriasiasta enemmän. Jotenkin uskottavammalta kuulostaa kuitenkin se, että GM tulee myymään noita koneita NEVSille myös jatkossa, eikä kyse ole vain 2000 ylijäämämoottorin käyttämisestä. Ei ihan kuulostaisi tuotantoteknisesti tai hyväksyntien kannalta järkevältä valmistaa 2000 autoa tietyllä koneella ja sen jälkeen vaihtaa koko voimalinjaa uudelleen.

Käytännössä tuollaiseten perusmoottorien ominaisuus- ja laatuerot isojen valmistajien välillä ovat tänä päivänä melko pieniä. Omasta mielestäni se on ihan sama minkä valmistajan kone sinne pellin alle tulee, kunhan se olisi tältä vuosikymmeneltä. Tai edes vuosituhannelta :? .

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2640
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Swade kyllä totesikin blogissaan, että B205 ei todennäköisesti tule saamaan päästösertifikaattia, joten tuskin semmoista näillä markkinoilla myytävissä Saabeissa tullaan näkemään. Ehkä se on puhtaasti Kiinaan vietäviin Saabeihin tarkoitettu.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

jarvkim
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 16:07

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jarvkim »

If you look at some pictures at TTela you can see that they have tested to build both SportSedans and SportCombis. The are being scraped since they just tested the line. Couldn’t see any convertible or any 9-5…

Images here http://ttela.se/ekonomi/1.2526516-saabf ... or-omstart
Log in to Reply

Tim said on November 28, 2013
Those are old pre-nevs cars…

Tim laittoi mielikuvituksen laukkaamaan... jos kuvassa on vanhoja "pre-nevs cars" runkoja, niin mitähän maanantaina mahtaa olla tulossa. Koriin hieman isompiakin muutoksia?
Audi A4 avant 2.0 Tdi 140kw - 15
Ex. Saab NG9-5 Vector Tids Hirsch, Saab 9-3 SportCombi Tids Hirsch - 09, Saab 9-5 Aero Wagon - 04

juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3706
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Topicki on hyvä ja otsikko on oikeanlainen!
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2262
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Oli mahtava tunne nähdä tänään tehtaan ja teknillisen osaston ikkunoissa valot ja NEVSin ¨Saabin¨ parkkipaikalla taas runsaasti työntekiöiden autoja.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4647
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Risto »

jarvkim kirjoitti:Couldn’t see any convertible
Kuva
Eikö tuo ole avo?
Kuva

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2262
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Luultavasti kokeiltu kaikkien korimallien valmistusta?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

900i
"Saabisti"
Viestit: 2397
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onko tuossa A20NFT koneessa toteutettu tuo moottorinohjaus siten että voi helposti modata etanolille? Onko polttoaineelle siinä koneessa erillinen tunnistin kuten vag puolella vai lambdan kanssa?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2262
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

En tiedä onko GM antanut lupaa muuttaa konetta sen alkuperästä?
Toivottavasti ei, niin päästään siitä etanolista eroon.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

900i
"Saabisti"
Viestit: 2397
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 900i »

Joo näistä uusista ei vielä tiedä mutta miten viimoisissa griffineissä oli e85 toteutettu jos kone oli jo silloin sama?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6413
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

viggen kirjoitti:Toivottavasti ei, niin päästään siitä etanolista eroon.
Minkä ihmeen takia siitä eroon pitäisi päästä? Siksi että Ruotsissa ei suostuta ottamaan markkinoille muuta kuin palmuöljytavaraa?
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive Sedan '08 | Citroën C4 HDi 110 BMP Exclusive Berline '07

Vastaa Viestiin