Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Nyt on tullut saataville lista NEVS 9-3 Aero koeajopaikkakunnista. Lähin paikka näyttäisi olevan Skellefteå täältä katsoen. 364 kilometrin siivu. Josko kävis kesällä Fundurolla siellä koikalla :mrgreen:

http://saabcars.com/sv/products/testdrive/
9-5 Aero BioPoweroitu -04
Ex: 9-3 2.0T Turbo Sport 200hv -99

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2361
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Saab palaa takaisin entisiin myyntipaikkoihin. Ana Trollhättan ja Vänersborg. Yksi askel eteenpäin taas Nevs aikakautena.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3074877- ... ck-hos-ana
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2361
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Nyt saa asiakkaat vihdoinkin hakea uuden Saabinsa. Tänään näkyi hopean värinen Aero jo liikenteessä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3090994- ... -av-kunder
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 3998
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366

Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2361
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ensimmäiset tyytyväiset asiakkaat ovat saanet Aeronsa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3099928- ... k-for-nevs
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

haffu kirjoitti:Eikös nuo autot olleet aika pitkälti samoja rungoiltaan ja moottoreiltaan? Jotain 400hv pitäisi puskea V6-koneesta. Tarkempia tietoja en noista enää muista.
On, kaikissa autoissa on Solution F:n runko ja Nismon valmistama moottori. Ainoastaan koripaneelit ovat omia, mutta niissäkin tietyt yhtenäismitat joilla taataan samantasoinen aerodynamiikka kaikille malleille.

Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 975
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Hmm, eks Analla ja Suomen metroautolla ollut jotain yhteistä tekemistä aikoinaan eli onkohan noita kohta mahdollista ostaa Suomesta... Mikähän hinta tulis tolle Suomeen..?

Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -11, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina

juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Muistaako Suomen saabistit (ehkä ulkomaisetkin), minkälainen suhtautuminen oli uutismedialla Saabbia kohtaa 1-3 vuotta sitten? Se ei ollut ainakaan positiivinen. Journalismiin kuuluu todenmukainen kerronta käsittääkseni, mutta sitä se ei ollut ja puhuttiin aika epärealistisen negatiivisesti Saabin tilanteesta. Tuntui sille, että yritettiin poistaa ja kaataa koko Saab maailman kartalta. Eräs suomalainen MTV3:n juurnalisti Kari Lumikero aika kovasti 'sävelsi' menemään Saabin tilanteesta, huvitti välillä katsoa hänen juttujaan. Itse en uskonut silloinkaan, että Saab häviää - Saab oli kuitenkin tehnyt vuosikymmeniä ihan hyvää työtä (ei ehkä tulosta niinkään taloudellisesti). Nyt kun NEVS tuli ohjelmaan, näyttää että tilanne olisi kuin rauhoittunut ja on hyväkin. Mielestäni Saabin tulevaisuus on hyvä tällä hetkellä ja jatko luultavasti parempi. Voi olla, että on hyvä, ettei Saab/NEVS pidä suurta mainontaa itsestään tässä vaiheessa. Näyttää ja näyttikin 1-3 vuotta sitten, kun Spykerin omistuksessa Saab aina ilmoitti uusista käänteistä, niin saabistitkin kohahtivat ehkä liikaakin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10291
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin no, kun Muller lähti Saab-yrittäjäksi nelisen vuotta sitten, media oli aika kriittinen onnistumisen suhteen ja sanoi sen suoraan. Ja mites siinä sitten kävikään? Media-Muller 1-0.

Kuten mainittu, median tulee olla realistinen, ja sitä se myös oli.

juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

AZP kirjoitti:Niin no, kun Muller lähti Saab-yrittäjäksi nelisen vuotta sitten, media oli aika kriittinen onnistumisen suhteen ja sanoi sen suoraan. Ja mites siinä sitten kävikään? Media-Muller 1-0.

Kuten mainittu, median tulee olla realistinen, ja sitä se myös oli.
Joo.o, mutta Saab ei kaatunut jota sitäkin yritettiin. Ja eikös Muller ole vielä vähän mukana hommassa? Ja toisekseen, kyllä juurnalistit puhuivat täyttä soopaa melko monta kertaa uutisissa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003

t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2181
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kyllähän se kaatui.

juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

t.t.j kirjoitti:Kyllähän se kaatui.
Sittenhän Saabbia ei pitäisi olla olemassa
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10291
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei Saab Automobile AB:tä olekaan. Jos saman automerkin alla osakeyhtiöt tekee parin vuoden välein konkursseja, mutta merkki ei häviä, se ei ole mikään menestystarina eikä merkki hyvästä työstä.

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10291
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saabin rekisteröintilukuja Ruotsista:

Tammikuu: 5
Helmikuu: 15
Maaliskuu: 6
Huhtikuu: 47
Yhteensä: 73

Näistä kuusi rekisteröity yksityishenkilöille. 50 autoa toimitettu jälleenmyyjille, joten jos nämä on rekisteröity jälleenmyyjien nimiin, ja sen lisäksi useita autoja NEVSin nimiin, niin ollaan aika pienessä lukumäärässä asiakkaille rekisteröintejä.

Tulee tietenkin muistaa, että nämä ovat käytännössä toimitettuja autoja, ja ensimmäiset ostajathan saivat autonsa pari viikkoa sitten. Eli ei ollut odotettavissakaan, että autoja olisi yksityishenkilöiden nimissä jo useita kymmeniä.

Kiinnostus dealereiden saleissa on kuulemma ollut suurta.

Täältä lisää: http://www.saabsunited.com/category/ssd

juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

AZP kirjoitti:Ei Saab Automobile AB:tä olekaan. Jos saman automerkin alla osakeyhtiöt tekee parin vuoden välein konkursseja, mutta merkki ei häviä, se ei ole mikään menestystarina eikä merkki hyvästä työstä.
Samalla nimellä ei tietenkään ole. Victor Mullerin homma ei saanut siunausta maailmalta ja se loppui pakollakin ja sitä kautta Saabbikin vähäksi aikaan. Jos muistat AZP, niin täällä puhuttiin myös sellaisesta kuin keltainen lehdistö: suurin osa lehdistöstä oli tätä. Mielestäni realisitisimman vastauksen antoi tämä ruotsalainen tietotoimisto, jotain ttla tai jotain siihen suuntaan oli nimi. Saab merkkinä piti tauon, mutta muistini mukaan Youngman ja Muller aikoivat alkaa valmistamaan ennen pitkään jotain deluxe-Saabbeja. Viktor muistini mukaan yritti myydä Saabbia sellaiselle vaihtoehdolle/ostajalle, jolla on rahaa. Jos Saab olisi kuollut kokonaan, ei sitä olisi enään ja ostajaehdokkaita ei olisi ollut. Tarkoitin tuolla hyvällä työllä sitä, että Saabit olivat ihan laadukkaan oloisia (käytännössä todettua) ennen konkurssia 5-10 vuotta. Eikös täällä väitetty, jota aika harva uskoi ehkä, että GM yritti ja onnistuikin siinä omimaan kaikki Saabin patentit? Tästä viimeisestä (kysymyksestä) varmaan olette eri mieltä...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003

Vastaa Viestiin