Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Uusi versio 9-3 Aerosta julkaistaan tänään.. sanoo SaabsUnitedin FB-sivut... saas nähdä...

STAY TUNED! NEVS is launching a brand new version of the 9-3 AERO TODAY!!
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Sininen Paroni kirjoitti:Uusi versio 9-3 Aerosta julkaistaan tänään.. sanoo SaabsUnitedin FB-sivut... saas nähdä...

STAY TUNED! NEVS is launching a brand new version of the 9-3 AERO TODAY!!
Kuinka uusi? Perustuuko Phoenixiin vaikko vanhaan 9-3SS?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa olla heppamiesten tietotoimiston uutisia, vaikka yleensä kaikki mitä Facebookissa lukee onkin faktaa. Tietääkseni ainoa uutinen mitä Saabilta on tänään kuultu on ollut 72 määräaikaisen työntekijän lopputilit.

Mutta tällainen osui Kauppalehdestä silmään:
KL.fi kirjoitti: Kiina otti käyttöön rankat keinot ilmansaasteiden vähentämiseksi. Pekingissä määrättiinkin romuttamoon tänä vuonna kuusi miljoonaa saastuttavaa autoa.

Kiinan hallitus on painostanut suukaupunkeja siistimään liikenteen aiheuttamia päästöjä. Pekingin kaupungin johto näytti uutistoimisto Reutersin mukaan maanantaina esimerkkiä päättämällä kuuden miljoonan pahiten saastuttavan auton poistamisesta liikenteestä. Romutusten pitää tapahtua tänä vuonna.

Ensi vuonna kaupunki jatkaa operaatiota viidellä miljoonalla autolla.

Kiina autoistuu nopeimmin maailmassa. Liikenteessä pörrää nykyään jo 137 miljoonaa autoa.

Ilmanlaadulle on asetettu rajat Kiinan 74 suurimmassa kaupungissa. Lisäksi Pekingissä ja Shanghaissa on tiukennettu autojen rekisteröintilupia. Silti Pekingissäkin hiukkaspäästörajat ylittyvät edelleen lähes päivittäin.

Pekingin ilmansaasteista kolmannes johtuu liikenteestä. Pahimmin saastuttavat kuorma-autot ja bussit.

Kiinan ympäristöministeriö on yrittänyt vuosia vähentää liikennepäästöjä määräämällä ajokieltoa koskevan keltaisen tarran saastuttavimpiin autoihin. Vaikka noin 16 prosenttia autoista saanut tällaisen lätkän, ongelma on pahentunut.
Edelleen olen sitä mieltä, että Kiinassa jos jossain saadaan aikaiseksi, kun pitää ruveta teknologiaa kansalle syöttämään. Onnistuisikohan Suomessa tai missään länsimaisessa demokratiassa se, että auton päästötason perusteella tulee valituskelvoton yksiselitteinen paalituomio? :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Joo näyttää olevan Ankka toi FB-juttu... :oops:
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
eSaab
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 15:15

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja eSaab »

En ny Hirsch version/Uusi Hirsch versio
http://www.saabsunited.com/2014/05/nevs ... ition.html
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

No tulihan se Aero päivitys sieltä.. päivän myöhässä... ja ehkä villiimmissä mielikuvituksissa me kuviteltiin jotain repäisevämpää... niinku designmielessä tai jotain.. :mrgreen:

Mut kai toi ihan kohtuullinen tykki on?
:twisted: horsepowers corrupts :twisted:
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

eSaab kirjoitti:En ny Hirsch version/Uusi Hirsch versio
http://www.saabsunited.com/2014/05/nevs ... ition.html
Mulla on kyllä mennyt ohi, että kenen valmistamalla moottorilla nämä "uudet" Saabit kulkee?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Barney74 kirjoitti:
eSaab kirjoitti:En ny Hirsch version/Uusi Hirsch versio
http://www.saabsunited.com/2014/05/nevs ... ition.html
Mulla on kyllä mennyt ohi, että kenen valmistamalla moottorilla nämä "uudet" Saabit kulkee?
Samoja GM Ecotec moottoreita kuin spykerin aikaankin.

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_ ... tec_Gen_II
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

AZP kirjoitti:Taitaa olla heppamiesten tietotoimiston uutisia, vaikka yleensä kaikki mitä Facebookissa lukee onkin faktaa. Tietääkseni ainoa uutinen mitä Saabilta on tänään kuultu on ollut 72 määräaikaisen työntekijän lopputilit.
Pakkohan sitä on jotain tehdä, koska kapasiteetti tämän hetken duunarimäärällä on 20 pirssiä päivässä, mutta valmistusmäärä vain 6 autoa päivässä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

core2 kirjoitti:
AZP kirjoitti:Taitaa olla heppamiesten tietotoimiston uutisia, vaikka yleensä kaikki mitä Facebookissa lukee onkin faktaa. Tietääkseni ainoa uutinen mitä Saabilta on tänään kuultu on ollut 72 määräaikaisen työntekijän lopputilit.
Pakkohan sitä on jotain tehdä, koska kapasiteetti tämän hetken duunarimäärällä on 20 pirssiä päivässä, mutta valmistusmäärä vain 6 autoa päivässä.

Tarvitsisiko sen olla enemmän? Tässä artikkeli: http://www.zerohedge.com/news/2014-05-1 ... ars-go-die

ja käännös: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=10787

Jokainen tehty auto niille on kuitenkin tappiota ja jos tekee vähemmän, tulee tappiotakin vähemmän. Parempi, kuin tehdä vahingollista työtä on olla tekemättä mitään. ;)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

kimmoa kirjoitti: Tarvitsisiko sen olla enemmän? Tässä artikkeli: http://www.zerohedge.com/news/2014-05-1 ... ars-go-die

ja käännös: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=10787

Jokainen tehty auto niille on kuitenkin tappiota ja jos tekee vähemmän, tulee tappiotakin vähemmän. Parempi, kuin tehdä vahingollista työtä on olla tekemättä mitään. ;)
No joo ajattelutapojahan löytyy monia, mutta en kuitenkaan saa sopimaan omaan kallooni, että jossain maailman kolkassa (ruotsissa) jossa autoja valmistetaan tehdas pysyy pystyssä ja maanpinnalla valmistamatta pirssejä luvulla Nada.
Kerro tämä salaisuus "tekemättä mitään" niin välitän sen NEVS'ille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Esimerkki:

Tappio per auto 100:-

Yhdellä autolla tappiot 100:-. Kymmenellä 1000:-. Sadallatuhannella 10000000:-. :D

Ei se pystyssä pysy kuitenkaan. Ei kai joku tosissaan kuvitellut että tuosta vielä bisnes tulisi kun muutkin tehtaat alkaa olla konkurssikypsiä.
aero
-
Viestit: 8682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja aero »

Tekeekö ne tappiota nimenomaan per auto vai kokonaisuutena? Jos kokonaisuutena, jää tappio vähemmälle tekemällä enemmän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

kimmoa kirjoitti:Esimerkki:

Tappio per auto 100:-

Yhdellä autolla tappiot 100:-. Kymmenellä 1000:-. Sadallatuhannella 10000000:-. :D

Ei se pystyssä pysy kuitenkaan. Ei kai joku tosissaan kuvitellut että tuosta vielä bisnes tulisi kun muutkin tehtaat alkaa olla konkurssikypsiä.
Naiivia. Tappiot tulee kiinteistä kuluista, mitä enemmän autoja tekee niin sitä vähemmän tappiota tulee. Tehtaiden pyöritys osateholla on todella kallista. Tappioiden laskeminen jakamalla kokonaissumma tehdyillä autoilla on idioottimaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Lisätäänpä tännekin hiukan infoa Nevssin myynnistä:

Så många Saabar har sålts i år
Antalet Nevskunder fortsätter att öka, och fler köpte Saab i maj än månaden innan.

53 nya Saabbilar med fabrikat Nevs har registrerats i maj. Totalt har Trollhätteföretaget sålt 126 bilar på den svenska marknaden i år – något som motsvarar 0,10 procent marknadsandelar.

Siffrorna kommer från Bil Sweden, men säger förstås inget om hur resten av året ser ut för Stallbackaföretaget vars framtid snart tros ha klarnat något.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Näin monta saabautoa on myyty tänä vuonna, Nevs'in asiakkaiden lukumäärä on nousussa
Ja useampia saabeja enemmän myyty toukokuussa kuin viime kuussa.

53 uutta saabia on rekisteröity toukokussa.
Kaikenkaikkiaan Nevs myynyt 126 autoa ruotsin markkinoille 2014 tämä vastaa 0,10 % markkina osuutta.

Tilasto on saatu Bil Sweden'iltä, mutta ne eivät kerro miltä loppuvuosi tulee näyttämään Stallbacka firmalle, jonka tulevaisuus selviää hiukan aivan lähiaikoina.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3203022- ... salts-i-ar
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin