Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mitään uutta rintamalla? Juokseeko työntekijöille palkka vieläkin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Eipä ole paljoa uutta, mutta hiukan kuitenkin:

Nevs pantsätter fordon och fastigheter för att få loss mer pengar. Totalt har Saabtillverkaren nu företagsinteckningar på 96 miljoner kronor.

*************************************************************

Nevs panttaa autoja ja rakennuksia saadakseen irti akuutti valuuttaa juokseviin kuluihin.
Kaikenkaikkiaan nevs'illä on yrityskiinnityksiä 96 miljoonaa kruunua.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3261570- ... t-lana-mer
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
eSaab
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 15:15

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja eSaab »

Nu är det 4 st som är intresserade av att bli samarbetspartners med SAAB Automobile ? ? ? :?: :)
(På Engelska)
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ost3713161
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jospa niistä joku edes jäisi tosissaan yhteistyöhön.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Intia ja Kiina ovat geopoliittisia vihollisia, vaikea nähdä miten yhteiselo sujuisi. Toinen ongelma on jo tuossa jutussa mainittu, että hinta halpenee mitä syvemmässä kriisissä yhtiö on.

Toivottavasti asia ratkeaa lähiviikkoina ja tuotanto pääsee jatkumaan elokuussa. Autotehtaan uudelleen käynnistäminen on kallista puuhaa, puhutaan isosta taloudellisesta riskisijoituksesta kun ei lähdetä uudestaan autotalli-firma tasolta liikkeelle.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Alkakoot nyt tehdä niitä Autoja, hermo menee saksalaisen korvikkeen kanssa. :-(
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

jmarin kirjoitti:Alkakoot nyt tehdä niitä Autoja, hermo menee saksalaisen korvikkeen kanssa. :-(
Minkä merkkinen saksalaiskorvike?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

jmarin kirjoitti:Alkakoot nyt tehdä niitä Autoja, hermo menee saksalaisen korvikkeen kanssa. :-(

Veikkaisin että kerkeää mennä hermot vielä monta kertaa......
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Auton vaihto voisi olla edessä 2 vuoden sisään. TTiD voi mennä vaihtoon luultavammin, mutta kysymys kuuluu mihin. Onko sakemannit parempia kuin ruotsalaiset kaiken puolin, eritoten kestävyydessä? Olen kuullut Mersujen patojen leikkaantumisesta/rikkoutumisesta jopa 13 000km kohdalla ja mäntiä niistä menee yhtenään tai se on tyypillinen vika nykyään. Miten Audi/VW, kestääkö se? Entä BMW? Vanhan isännän kanssa ollaan Saabin kannalla. Autohuoltajani totesi, että vaikka näitä vikoja on tämänkin verran TTiD:ssä, niin vähällä olette päässeet. Hän on VW:n kannattaja, hyvä tyyppi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos pakko olisi nyt hankkia uusi auto, niin voisin ainakin harkita volvo v60 r design varusteilla d5koneella ja nelivetona. Koeajon perusteella ihan mukava laite ja tuntui että saappia ei välttämättä tulisi edes ikävä :D Kestävyydestä tms ei mitään hajua...

Eski
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Osittain offtopic, mutta osittain kuitenkin ontopic, koska NEVS Saabin tulevaisuus näyttää about yhtä pitkäikäiseltä kuin Muller era...eli jokainen Saabisti joka haluaa ajaa "melko uudella" autolla on kohta saman pohdinnan edessä.

Niin, eli siis duunikaveri oli tuossa alkuvuodesta hommaamassa omalla rahalla vähän kaytettyä autoa omiin ajoihinsa (speksinä max 4v vanha alle 100tkm ajettu) vajaa 400tkm ajetun TDi Audinrähjän tilalle...

Meinasin mennä vaikeaksi, koska intternetin juttujen perusteella juurikaan mitään autoa ei meinannut uskaltaa ostaa, koska edelleen nettijuttujen perusteella about kaikilla merkeillä/malleilla hajoaa vähintään n-tuhatta euroa maksava osa xx000km ajettuna, on yleisesti tunnustettuja ja hieman vähemmän yleisesti tunnustettuja tyyppivikoja jneymsetc. Loppuviimein päätyi 60tkm ajettuun Volvo S40:een 1,6D (Drive) mosalla. Ja totta se on, yllättävän vähän on netissä juttua Volvojen uusimpien dieseleiden ongelmista? Eli joko niitä ei ole, tai sitten jengiä eri kiinnosta alkaa raportoimaan liisinkikatiskassa "firman piikkiin" menneitä vikoja?
Nooh, loppuviimein pääsi kolleega kuitenin vaihdattamaan Volleen takapyörän laakeria alle 65tkm lukemilla, kun se alkoi pitämään älytöntä älämölöä reilu kuukausi auton hankinnan jälkeen :D Mutta koneessa ei ole (vielä) ollut mitään :-)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Jos merkki jossain vaiheessa vaihtuu, niin itsellä kyllä on kiinnostanut Sitikan C4 tai Peugeotin 308 Pjjuuuurretech -moottorilla.

Siihen menee kuitenkin vielä aikaa. Ensiksi katselen 09-11 mallin Kolkkia sopivilla kilometreillä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi, ja sorry - vitsit voi kirjoittaa niille tarkoitetulle palstalle. Vai ranskatar Saabin tilalle, jo on aikoihin eletty! :lol: b
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No niin no, kuinkas kaukaa tuo nyt muka on haettu?Ranskatar Saabin tilalle siis, sikäli mikäli Saabeja ei uutena kaupasta saa (tai siis uusin vuosimalli on luokkaa 2012)? Okei, moottoritehot ei ehkä natsaa, mutta hiton mukavia pelejä ovat. Saanen myös huomauttaa, että ainakin omaan silmään sitikan nykyinen muotoilukieli uppoaa kuin kuin kuuma veitsi voihin. Komeita autoja tekevät, ja ennenkaikkea erottuu massasta. Vieläkin ottaa pattiin kun firman liisinkivalikoimasta hävisi Citroen n. vuosi sitten :(
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Sonett73 kirjoitti:Moi, ja sorry - vitsit voi kirjoittaa niille tarkoitetulle palstalle. Vai ranskatar Saabin tilalle, jo on aikoihin eletty! :lol: b
Enpä itsekään ikinä uskonut ranskalaista ostavani, mutta onneksi Peugeot 508 näytti omaan silmään niin hyvälle, että tuli ostettua, ja eipä ole päivääkään vaihto kaduttanut. (Jos joku kadutti, niin 9-5 TiD:n vaihtaminen tuohon SS-romuun)

Valitettavasti ainakaan edellinen Saab 9-3 SS vm. 2011 ei oikeastaan millään osa-alueella pärjää samanvuotiselle Peugeot 508:lle, joten ei ihmetytä, ettei uusvanhat Saabit mene kaupaksi.

Näin ensimmäisenä tulee mieleen äänieristys, sisustuksen laadukkuus, ajettavuus, istuimet jne, mitkä ovat Peugeotissa toteutettu paremmin kuin Saabissa.

Saabin paras juttu oli TTiD-kone, ja sekin tuli Fiatilta, ja siitäkään voinut kunnolla nauttia, kun voimansiirto oli niin onneton, että koko auto hytkyi kun pienillä kierroksilla kaasua painoi..

PSA:n 2.0 HDI ei tarjoa samanlaista tehontunnetta, mutta taitaa kuitenkin olla yksi markkinoiden luotettavimmista dieselkoneista.

Jos mitään suurempaa ei tule 2v/60tkm matkalla eteen, niin seuraavaksi itselleni tulee Citroen C5 kaasujousilla, se vasta mahtaa olla mukava :P
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin