Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mitään uutta rintamalla? Juokseeko työntekijöille palkka vieläkin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eipä ole paljoa uutta, mutta hiukan kuitenkin:
Nevs pantsätter fordon och fastigheter för att få loss mer pengar. Totalt har Saabtillverkaren nu företagsinteckningar på 96 miljoner kronor.
*************************************************************
Nevs panttaa autoja ja rakennuksia saadakseen irti akuutti valuuttaa juokseviin kuluihin.
Kaikenkaikkiaan nevs'illä on yrityskiinnityksiä 96 miljoonaa kruunua.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3261570- ... t-lana-mer
Nevs pantsätter fordon och fastigheter för att få loss mer pengar. Totalt har Saabtillverkaren nu företagsinteckningar på 96 miljoner kronor.
*************************************************************
Nevs panttaa autoja ja rakennuksia saadakseen irti akuutti valuuttaa juokseviin kuluihin.
Kaikenkaikkiaan nevs'illä on yrityskiinnityksiä 96 miljoonaa kruunua.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3261570- ... t-lana-mer
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nu är det 4 st som är intresserade av att bli samarbetspartners med SAAB Automobile ? ? ?
(På Engelska)
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ost3713161
(På Engelska)
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ost3713161
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jospa niistä joku edes jäisi tosissaan yhteistyöhön.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Intia ja Kiina ovat geopoliittisia vihollisia, vaikea nähdä miten yhteiselo sujuisi. Toinen ongelma on jo tuossa jutussa mainittu, että hinta halpenee mitä syvemmässä kriisissä yhtiö on.
Toivottavasti asia ratkeaa lähiviikkoina ja tuotanto pääsee jatkumaan elokuussa. Autotehtaan uudelleen käynnistäminen on kallista puuhaa, puhutaan isosta taloudellisesta riskisijoituksesta kun ei lähdetä uudestaan autotalli-firma tasolta liikkeelle.
Toivottavasti asia ratkeaa lähiviikkoina ja tuotanto pääsee jatkumaan elokuussa. Autotehtaan uudelleen käynnistäminen on kallista puuhaa, puhutaan isosta taloudellisesta riskisijoituksesta kun ei lähdetä uudestaan autotalli-firma tasolta liikkeelle.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Alkakoot nyt tehdä niitä Autoja, hermo menee saksalaisen korvikkeen kanssa.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minkä merkkinen saksalaiskorvike?jmarin kirjoitti:Alkakoot nyt tehdä niitä Autoja, hermo menee saksalaisen korvikkeen kanssa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
jmarin kirjoitti:Alkakoot nyt tehdä niitä Autoja, hermo menee saksalaisen korvikkeen kanssa.
Veikkaisin että kerkeää mennä hermot vielä monta kertaa......
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Auton vaihto voisi olla edessä 2 vuoden sisään. TTiD voi mennä vaihtoon luultavammin, mutta kysymys kuuluu mihin. Onko sakemannit parempia kuin ruotsalaiset kaiken puolin, eritoten kestävyydessä? Olen kuullut Mersujen patojen leikkaantumisesta/rikkoutumisesta jopa 13 000km kohdalla ja mäntiä niistä menee yhtenään tai se on tyypillinen vika nykyään. Miten Audi/VW, kestääkö se? Entä BMW? Vanhan isännän kanssa ollaan Saabin kannalla. Autohuoltajani totesi, että vaikka näitä vikoja on tämänkin verran TTiD:ssä, niin vähällä olette päässeet. Hän on VW:n kannattaja, hyvä tyyppi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos pakko olisi nyt hankkia uusi auto, niin voisin ainakin harkita volvo v60 r design varusteilla d5koneella ja nelivetona. Koeajon perusteella ihan mukava laite ja tuntui että saappia ei välttämättä tulisi edes ikävä Kestävyydestä tms ei mitään hajua...
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Osittain offtopic, mutta osittain kuitenkin ontopic, koska NEVS Saabin tulevaisuus näyttää about yhtä pitkäikäiseltä kuin Muller era...eli jokainen Saabisti joka haluaa ajaa "melko uudella" autolla on kohta saman pohdinnan edessä.
Niin, eli siis duunikaveri oli tuossa alkuvuodesta hommaamassa omalla rahalla vähän kaytettyä autoa omiin ajoihinsa (speksinä max 4v vanha alle 100tkm ajettu) vajaa 400tkm ajetun TDi Audinrähjän tilalle...
Meinasin mennä vaikeaksi, koska intternetin juttujen perusteella juurikaan mitään autoa ei meinannut uskaltaa ostaa, koska edelleen nettijuttujen perusteella about kaikilla merkeillä/malleilla hajoaa vähintään n-tuhatta euroa maksava osa xx000km ajettuna, on yleisesti tunnustettuja ja hieman vähemmän yleisesti tunnustettuja tyyppivikoja jneymsetc. Loppuviimein päätyi 60tkm ajettuun Volvo S40:een 1,6D (Drive) mosalla. Ja totta se on, yllättävän vähän on netissä juttua Volvojen uusimpien dieseleiden ongelmista? Eli joko niitä ei ole, tai sitten jengiä eri kiinnosta alkaa raportoimaan liisinkikatiskassa "firman piikkiin" menneitä vikoja?
Nooh, loppuviimein pääsi kolleega kuitenin vaihdattamaan Volleen takapyörän laakeria alle 65tkm lukemilla, kun se alkoi pitämään älytöntä älämölöä reilu kuukausi auton hankinnan jälkeen Mutta koneessa ei ole (vielä) ollut mitään
Niin, eli siis duunikaveri oli tuossa alkuvuodesta hommaamassa omalla rahalla vähän kaytettyä autoa omiin ajoihinsa (speksinä max 4v vanha alle 100tkm ajettu) vajaa 400tkm ajetun TDi Audinrähjän tilalle...
Meinasin mennä vaikeaksi, koska intternetin juttujen perusteella juurikaan mitään autoa ei meinannut uskaltaa ostaa, koska edelleen nettijuttujen perusteella about kaikilla merkeillä/malleilla hajoaa vähintään n-tuhatta euroa maksava osa xx000km ajettuna, on yleisesti tunnustettuja ja hieman vähemmän yleisesti tunnustettuja tyyppivikoja jneymsetc. Loppuviimein päätyi 60tkm ajettuun Volvo S40:een 1,6D (Drive) mosalla. Ja totta se on, yllättävän vähän on netissä juttua Volvojen uusimpien dieseleiden ongelmista? Eli joko niitä ei ole, tai sitten jengiä eri kiinnosta alkaa raportoimaan liisinkikatiskassa "firman piikkiin" menneitä vikoja?
Nooh, loppuviimein pääsi kolleega kuitenin vaihdattamaan Volleen takapyörän laakeria alle 65tkm lukemilla, kun se alkoi pitämään älytöntä älämölöä reilu kuukausi auton hankinnan jälkeen Mutta koneessa ei ole (vielä) ollut mitään
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos merkki jossain vaiheessa vaihtuu, niin itsellä kyllä on kiinnostanut Sitikan C4 tai Peugeotin 308 Pjjuuuurretech -moottorilla.
Siihen menee kuitenkin vielä aikaa. Ensiksi katselen 09-11 mallin Kolkkia sopivilla kilometreillä.
Siihen menee kuitenkin vielä aikaa. Ensiksi katselen 09-11 mallin Kolkkia sopivilla kilometreillä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Moi, ja sorry - vitsit voi kirjoittaa niille tarkoitetulle palstalle. Vai ranskatar Saabin tilalle, jo on aikoihin eletty! b
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
No niin no, kuinkas kaukaa tuo nyt muka on haettu?Ranskatar Saabin tilalle siis, sikäli mikäli Saabeja ei uutena kaupasta saa (tai siis uusin vuosimalli on luokkaa 2012)? Okei, moottoritehot ei ehkä natsaa, mutta hiton mukavia pelejä ovat. Saanen myös huomauttaa, että ainakin omaan silmään sitikan nykyinen muotoilukieli uppoaa kuin kuin kuuma veitsi voihin. Komeita autoja tekevät, ja ennenkaikkea erottuu massasta. Vieläkin ottaa pattiin kun firman liisinkivalikoimasta hävisi Citroen n. vuosi sitten
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Enpä itsekään ikinä uskonut ranskalaista ostavani, mutta onneksi Peugeot 508 näytti omaan silmään niin hyvälle, että tuli ostettua, ja eipä ole päivääkään vaihto kaduttanut. (Jos joku kadutti, niin 9-5 TiD:n vaihtaminen tuohon SS-romuun)Sonett73 kirjoitti:Moi, ja sorry - vitsit voi kirjoittaa niille tarkoitetulle palstalle. Vai ranskatar Saabin tilalle, jo on aikoihin eletty! b
Valitettavasti ainakaan edellinen Saab 9-3 SS vm. 2011 ei oikeastaan millään osa-alueella pärjää samanvuotiselle Peugeot 508:lle, joten ei ihmetytä, ettei uusvanhat Saabit mene kaupaksi.
Näin ensimmäisenä tulee mieleen äänieristys, sisustuksen laadukkuus, ajettavuus, istuimet jne, mitkä ovat Peugeotissa toteutettu paremmin kuin Saabissa.
Saabin paras juttu oli TTiD-kone, ja sekin tuli Fiatilta, ja siitäkään voinut kunnolla nauttia, kun voimansiirto oli niin onneton, että koko auto hytkyi kun pienillä kierroksilla kaasua painoi..
PSA:n 2.0 HDI ei tarjoa samanlaista tehontunnetta, mutta taitaa kuitenkin olla yksi markkinoiden luotettavimmista dieselkoneista.
Jos mitään suurempaa ei tule 2v/60tkm matkalla eteen, niin seuraavaksi itselleni tulee Citroen C5 kaasujousilla, se vasta mahtaa olla mukava
Tomppa & Saabit myyty :(