Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

juhokare kirjoitti:
Onpa tyylikkäät näköiset penkit!
No, mustana ihan jees, kunhan hyvä istua.

Ite ajanut 3 kk:ssa -10 mallisen vectorin penkeissä 15 tkm ja parhaimmat mitä tähän mennessä on ollut. (En kaipaa vanhaa "saabimaisuutta" ainakaan penkkeihin. 13. Saab menossa: 90, og 900, 9000, ng900, og9-3, 9-3 ss linear business).



Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja ristos »

On tää Saabistien joukkue melkoinen sakki? Kukaan ei liene istatahnut penkkiin, silti penkki on "paska"? Edellinen uusi Saab kun tuli, niin penkki oli Opelin, ei hyvä?

Se meidän kai on vaan uskottava, että Saabin tuontanto käynnistyi ja auto on vanhaa mallia uustuotanona. Aika näyttää, mikä Se todella on, kun joku saa sillä ajaa ja kokea sen ominaisuudet? Sen jälkeen varmasti voi mielipiteitä sanoa "reippaamminkin"?

Mikä lienee Se unelma-Saab kellekin? Oma näkemykseni ei ole muuttunut, tämän " uusvanhan" tullessa. Entisten SAABien kaltaisia ei tule ja ei kai tarvitsekaan. Aika muuttuu ja autot kehittyvät, niin pitää Saabinkin, jos meinaa tulevaisuudessa menestyä.

Vanhoihin Saabeihin ihastuneiden tulee nautiskella vanhoilla Saab-autoilla ja hyväksyä ajassa tapahtuneet muutokset. Aika kyllä kultaa muistot! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja sarka »

Vilho123 kirjoitti:Sähkömoottori sitä ja tätä. Tästä on Saabismi kaukana nykyisin... Tää on toki mun mielipide mut enemmänkin puistattaa
Sähkömoottori FTW!

Ei ainakaan jää tehoja kaipailevalla väännöt liian vähäksi :lol:

Virittäminenki helppoa kun änkeää isomman myllyn ja paksummat kaapelit :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuskin tuota suomessa tullaan ikinä näkemään, ei tartte "tosisaabistien" järkyttyä enempää siellä tonnarin/og-satkun ihanassa plyyssipenkissä istuskellessa :lol:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Toivittavasti sähkö-saab tulee Suomessakin myyntiin. Parin vuoden päästä voisin hyvinkin hankkia itselleni sähköauton.

Millainenhan huolto-ohjelma sähköversiossa oikein on? Ei ole ainakaan öljynvaihtoja sun muita.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kieltämättä Aeroon olisi odottanut vähän parempaa sivuttaistukea tarjoavampia penkkejä. Griffinin penkeissä on selkeästi korostetumpi tuo sivuttaistuki ja istuinosakin on syvempi. Ehkäpä nuo on Kiinan markkinoille ihan käypäiset jakkarat ja meille pussihousuille tarjotaan sitten jotain muuta. :lol:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jefreitteri kirjoitti:
Millainenhan huolto-ohjelma sähköversiossa oikein on? Ei ole ainakaan öljynvaihtoja sun muita.
No sähkömoottorin toimintasavut on aina aika ajoin tietysti uusittava ja kasteltava käämit ettei ne pala :mrgreen:

Huollon tarve riippuu varmaan aika vankasti siitä, että onko puhdas sähköauto vaiko jotain hybriditauhkaa. Sähköauton huollot lienee alkuun "halvemmat" mitä bensaversion, mutta akkujen tullessa tiensä päähän alkaakin jo maksamaan...Tuohan ei todennäköisesti tule olemaan auton ensimmäisen omistajan murhe, mutta varmaan jossain 5-10vuoden iässä tulee eteen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Ruotsin media tiesi eilen ilmoittaa syyn, miksi NEVS voi myydä tätä pohjimmiltaan erittäin vanhaa automallia edelleen Ruotsissa/EU:ssa.
Dagen Runt said on December 2, 2013 @SU http://www.saabsunited.com/2013/12/nevs-002-future-model-choices.html kirjoitti:It was reported elsewhere in Swedish media today that due to the fact that the 9-3 doesn’t meet current EU safety regulations, it is considered a low volume model. Therefore Nevs are licensed to sell max one thousand cars annually in the EU.
This information is relevant for people outside of Sweden to understand, especially if you are wondering the reasoning behind Nevs’ internet based sales model or whether the model will ever be sold outside of Sweden. Hopefully the facelifted model will adhere to all necessary regulations and Nevs will be able to start building a retailer network, which I am sure they need to have in order to survive in Europe.
Automallia pidetään piensarjamallina (maks. 1000 autoa/vuosi) ja sen ei tarvitse täyttää viimeisimpiä EU-turvamääräyksiä. Malli ei ilmeisesti täytä ainakaan päälleajetun (tai allekävelleen) jalankulkijan turvallisuudelle asetettuja tuoreita määräyksiä.

Saman linkin takaa löytyy myös maininta, että E85-teknologiaa ei ole mukana, koska sille ei ole Kiinassa minkäänlaista kysyntää E85-verkoston puuttumisen vuoksi. Samoin XWD puuttuisi, koska siitä ei Kiinassa juuri mitään iloa. Samoista syistä tarjolle ei tulisi myöskään TTiD-dieselmoottoria, koska Kiinassa ei ole kysyntää diesel-henkilöautoille.
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Kiinaanhan Saab tähtää, taidetaan me muut Saabistit jäädä kuulkaa unholaan kokonaan.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Julle »

Saavat minusta nähden viedä joka ropposen vinosilmille ja vinku intiaaneille jospa ne tuolla pääsevät riisipellolle.
9-5 Aero - 00
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Saabillahan oli muistaakseni jo aikapäiviä sitten patentti, jossa konepelti nousi ilman räjähdepanosta ja sen pystyi naksauttamaan takaisin paikoilleen. Toivottavasti saavat ensi vuoden facelift mallin sellaiseksi, mitä EU-säädökset vaativat.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Julle »

No ei tuohon ole tähän astikaan räjähdyspanosta tarvittu, että konepelti nousee, silti sen voi naksauttaa takaisin kiinni :lol:

Tarkoitat kuitenkin ilmeisesti tätä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 23&t=13443
9-5 Aero - 00
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Miten tuo Epsilon -pohjalevy taipuu näihin viimeisimpiin EU-turvamääräyksiin?

Onko NEVSin käytännössä tehtävä Euroopan markkinoille Phoenix-platformiin perustuva auto? Silloinhan ei enää puhuta mistään facelifitistä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jara »

Seuraavaksi tekevät polkuauton 9-3 koriin :lol:
Kyllä noi kiinalaiset ossoo!
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Poy »

tsaarela kirjoitti:Kieltämättä Aeroon olisi odottanut vähän parempaa sivuttaistukea tarjoavampia penkkejä. Griffinin penkeissä on selkeästi korostetumpi tuo sivuttaistuki ja istuinosakin on syvempi. Ehkäpä nuo on Kiinan markkinoille ihan käypäiset jakkarat ja meille pussihousuille tarjotaan sitten jotain muuta. :lol:
Saabin keksimän SAHR:n patentti jäi varmaa GM:llä ja siksi vanhoja penkkejä ei voi käyttää. Tilalle heitetty jotku geneeritset kiinalaiset. Takapenkit näyttää jotenkin samoilta vanhoilta.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin