Tuolta lukitusta ketjusta löysin mielenkiintoisen viestin "pakarin" lähettämän.
Liimaan sen tähän alle ja lisään asiaan hiukan.
pakari kirjoitti:Olisikohan se kanattavaksi kääntämisen siemen ollut sittenkin siinä että olisi annettu tehdä tuotekehitystä ja innovatiivisiä ratkaisuja, perinteisiä saabismeja ja kehitetty uusia saabismeja eikä pakotettu käyttämään konserniosia ja pakotettu saabia lähemmäksi opelia.
Jos katsoo listaa:
http://www.saabsunited.com/2005/12/saab ... tions.html
niin liekö sattumaa että innovaatiot ovat loppuneet lähes kokonaan 2000 luvulla GM:n tullessa täysimääräiseksi omistajaksi.
Ainakin tuo viimeinen toteamus tuntuu tutulta, esimerkiksi myös tämän jutun takia. Saabin verstaalla jossa olin mesuna valmistimme kaiken näköisiä ja kokoisia härveleitä muunmuassa panssari saabin josta oli saabistissakin jutska.
Yhtenä päivänä minulta kysyttiin josko me kerkiäisimme kolmessa kuukaudessa tehdä Hannoverin autonäyttelyyn yhden 900 ja yhden 9000 nelivetoiset näyttely versiot?
Tähän vastasin, että kyllähän se käy, päivää jälkeenpäin saapui trollista kaksi alustaa eli chassia pojat kerkisivät jo aloittaa konseptin suunnittelun jota aioimme käyttää näyttelyssä kaikki näytti hiton hyvältä kunnes saman viikon perjantaina Wennlo pyysi käymään pääkonttorin neloskerroksessa jossa hän majaili.
No asiaan, sisälle päästyäni näin melkosesti jengiä ja ainakin yks tyyppi oli GM'än ukkoja, no Sten sanoi, että GM on sitä mieltä ettei saab ole neliveto auto, mutta Opel on.
Ja siihen pysähtyi sekin innovaatio muiden innovaatioiden mukana kuten saab ambulanssikin.
Tämä ei ole ruikutusta vaan vastasin tuohon mainioon pakarin lausuntoon, innovaatioista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.