Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Purkavat laitteita pois, että voivat vuokrata tiloja toisille yrityksille, joilla on myös mahdollisuus ostaa myöhemmin määrätyt tilat.
Kun ajattelee, mitä investointeja tehtaaseen on tehty vuosien varrella, niin tuntuu aika surulliselta koko homma. Sellaista se on, mikä viisi, kymmennen vuotta oli toiminta kelpoinen, joutaa romukoppaan tänään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nyt varmaan ne viimeisetkin, jotka edelleen odottavat, että nevs-saappi tekee vielä teslan-tappaja -patteriauton, voivat jo luovuttaa ja ostaa vaikkapa hienon maxuksen tai bydin :twisted:
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Trollhättanissa, Kiinalaiset autot ei ole oikein suosiossa, ei ainakaan vielä. En tiedä miksi nuo Volvot lasketaan, aika Kiinan tuotteita nekin nykyään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Ei varmaan enää koskaan uusia Saabeja tule tehtaan portista ulos :cry:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
0009
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 0009 »

https://www.trollhattan.se/startsida/ny ... k-av-nevs/
Trollhättanin kaupunki ja Kraftstaden Fastigheter ostavat kiinteistöjä ja maata NEVS:ltä
Kunnan omistaman Kraftstaden Fastigheterin tytäryhtiö Propellern Fastighetsutveckling AB on allekirjoittanut aiesopimuksen NEVS:n kanssa ostaakseen osan Propellern 8 -kiinteistöstä, jota kutsutaan myös Tekniskaksi. Samalla Trollhättanin kaupunki allekirjoittaa oman aiesopimuksen NEVS:n kanssa perustaakseen soveltuvan viereisen tontin ostamisesta. Näillä hankinnoilla Trollhättanin kaupunki ja Kraftstaden Fastigheter turvaavat Stallbackan alueen jatkuvan kehittämisen ja siten myös mahdollisuudet tarjota tilaa yrityksille, jotka haluavat sijoittautua Trollhättaniin.
Mahdollisuus ostaa tämä logistisesti hyvällä paikalla oleva noin 500 000 neliömetrin tontti sopii hyvin pitkän tähtäimen strategiaamme, jotta voimme turvata tonttitarjouksen pitkäksi aikaa. Jotta Trollhättanin säännöllisesti saamiin moniin perustamispyyntöihin vastataan nopeasti, Peter Eriksson selittää

Trollhättan Stadshus AB:n hallituksen puheenjohtaja Paul Åkerlund on samaa mieltä siitä, että on tärkeää hyödyntää tämä mahdollisuus.

- Osallistumalla alueen jatkuvaan kehittämiseen voimme osallistua vahvaan kasvuun yhteisellä kokemuksellamme vastaavista kehitysprojekteista, hän selittää.

NEVS:n toimitusjohtaja Nina Selander suhtautuu kauppaan myönteisesti ja on vakuuttunut siitä, että Trollhättan City ja Kraftstaden jatkavat Stallbackan alueen hyvää kehittämistä.

- Henkilökunnalle, jolle olimme joutuneet ilmoittamaan, toivomme myös, että tämän seurauksena voi olla mahdollisuuksia muihinkin toimeksiantoihin ja työllistymiseen, sillä siellä on paljon ainutlaatuista osaamista, jolle tiedämme olevan kysyntää monissa alan yrityksissä. paikallinen alue. Samalla tämä myynti vahvistaa taloudellista tilannettamme, Nina Selander selittää.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
Ke Maalis 29, 2023 16:40
Nyt varmaan ne viimeisetkin, jotka edelleen odottavat, että nevs-saappi tekee vielä teslan-tappaja -patteriauton, voivat jo luovuttaa ja ostaa vaikkapa hienon maxuksen tai bydin :twisted:
Ei ole tulossa, ei. Keskittyivät liikaa kehittelyyn ja puuhasteluun omistajan kustannuksella, kun olisi pitänyt muutamassa vuodessa saada pukattua uutta automallia markkinoille NG900 -tyyliin.

Se on sitten toinen asia oliko NG900 hyvä auto vai ei, mutta oli ainakin kehitetty nopealla aikataululla. Ruotsalaisten "diskuteeraus -kulttuuri" taisi koitua NEVSin kohtaloksi rahojen puutteen lisäksi. Se on huono yhdistelmä. Olisi vain pitänyt tehdä kuten suomalaiset eli mutkat suoriksi ja kohti tavoitetta :twisted:

En ymmärrä miksi Evergranden pitää "hillota" tuo NEVS, eivätkä myyneet sitä vielä, kun oli mahdollisuus. Heillä ei todellakaan mene hyvin Kiinassa, josta kärsivät myös mm. suomalainen KONE. Olisi ollut parempi vain myydä kaikki corebisneksen ulkopuolinen toiminta pois vielä kun siitä olisi saanut rahaa.

Veikkaan muuten Nina Selanderin etsivän tällä hetkellä kuumeisesti uutta työpaikkaa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Nevs on nyt kuin Evergrande, kiinteistö yhtiö. Taitaa itseajavien autojen höpötys olla hyllyllä. Jos olisi ollut edes taattuja tilauksia niistä, niin sitten ehkä olis ollut jonkinlainen mahdollisuus edetä sitä rataa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Nevs aikakausi taitaa muuttua Polestar aikakaudeksi Trollhättanissa. :D
Nu är det klart vilka som blir Kraftstadens första hyresgäster. Inga mindre än Polestar flyttar in på Stallbackaområdet i lokaler på en yta på närmare 15 000 kvadratmeter.
https://sverigesradio.se/artikel/klart- ... la-lokaler
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Polestar voisi olla ehkä oikeasti kova juttu!

Yhdistyisikö siinä Saabin/Nevsin jämien ja Polestarin osaaminen?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Se on hyvä juttu, että joku onnistuu siinä, missä toinen ei 8)

Voisi Polestar kuitenkin kunnioittaa Volvo-perintöään niin, että lanseeraisivat farmarimallin.
Tällä hetkellä kun nuo sähkökärryt ovat joko "saippualaatikko"-SUVeja tai sitten sedaneita.
Ihmeen hyvin tuo Polestarin sedan kuitenkin on myynyt ottaen huomioon, että niillä on aluksi vain se malli, eikä se ole mitenkään ihmeen tilava.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tturku »

juhokare kirjoitti:
Ma Huhti 17, 2023 16:42
Polestar voisi olla ehkä oikeasti kova juttu!

Yhdistyisikö siinä Saabin/Nevsin jämien ja Polestarin osaaminen?
Ei siinä muuta tapahdu kun että Polestar muuttaa stallbackan kiinteistöihin vuokralle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Polestaari vaikuttaa kuitenkin aika makealta teslan verrokilta, koska ei tarvitse kuin käydä istumassa molemmissa, niin eron huomaa heti ja huomattavasti laadukkaampi vaikutelma on pollessa. Ainakin omaan silmään polestar on paljon hienompi myös ulkoisesti, kuin mikään teslan kötöstys :twisted:

Eski
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

tturku kirjoitti:
Ti Huhti 18, 2023 06:17
juhokare kirjoitti:
Ma Huhti 17, 2023 16:42
Polestar voisi olla ehkä oikeasti kova juttu!

Yhdistyisikö siinä Saabin/Nevsin jämien ja Polestarin osaaminen?
Ei siinä muuta tapahdu kun että Polestar muuttaa stallbackan kiinteistöihin vuokralle.
Polestarilla on ollut jo konttori tiloja Innovatumin alueella lähellä Saab museota. Nyt heille tulee 15000 neliötä tiloja entisessä Saab Nevsin Tekniska alueelta. Muutolla on myös se vaikutus, että Polestar lisää työvoimaa tulevaisuudessa ja luultavasti heistä osa on Saabin ja Nevsin entisiä työntekijöitä.

Trollhättanin tehtävänä on kehittää tulevien Polestar 5- ja Polestar 6 -mallien moottoreiden voimansiirtoa. Kaikki tämä kehitys tapahtuu Ruotsissa. Yrityksellä on yhteensä noin 3 000 työntekijää, joista 800 työskentelee tutkimus- ja kehitystehtävissä. Noin 300 työskentelee Ruotsissa, loput Isossa-Britanniassa. Kirjoittaa TTELA 17/4-23
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Meillä olisi Enyaqin sijaan Polestar2 pihassa joa koirat olis mahtunut siihen. Se AWD oli kyllä kiva paketti. Harmi kun eivät osaa tehdä vielä kunnon kontilla autoa eli farkkumallista. Toivottavasti tulevaisuudessa tulee.
Joo erittäin hyvä asia että panostavat Peikkolaaksoon.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
Ti Huhti 18, 2023 07:40
Polestaari vaikuttaa kuitenkin aika makealta teslan verrokilta, koska ei tarvitse kuin käydä istumassa molemmissa, niin eron huomaa heti ja huomattavasti laadukkaampi vaikutelma on pollessa. Ainakin omaan silmään polestar on paljon hienompi myös ulkoisesti, kuin mikään teslan kötöstys :twisted:

Eski
Sitä paitsi huoltoverkosto on ainakin toistaiseksi laajempi kuin Teslalla, enkä ole myöskään toistaiseksi kuullut Polestarilta samanlaisia laatuongelmia kuin Teslalla on ollut.
tturku kirjoitti:
Ti Huhti 18, 2023 19:19
Meillä olisi Enyaqin sijaan Polestar2 pihassa joa koirat olis mahtunut siihen. Se AWD oli kyllä kiva paketti. Harmi kun eivät osaa tehdä vielä kunnon kontilla autoa eli farkkumallista. Toivottavasti tulevaisuudessa tulee.
Joo erittäin hyvä asia että panostavat Peikkolaaksoon.
Ei ole farmarimalli enää huudossa (sähkö)automarkkinoilla, vaan automallit ovat pääosin SUVia ja sedania. Jenkeissä taitavat olla nuo ne suosituimmat mallit, joten farkku- ja avoautomallit eivät enää ole mallilistalla, mikä on sääli.

Sen näki myös NEVSin konseptiautotarjonnassa, missä oli sedan- ja SUV-mallit. Harmi, että eivät halunneet myydä firmaa jollekulle, jolla olisi ollut varaa kehittää ja pukata autoja ulos sen sijaan, että ajetaan toiminta alas.

Offtopicia, mutta Miniltä on muuten nyt tullut/tulossa täysisähköinen avoauto, joten jotain positiivista sähköisten avoautojen rintamalta. Katto näyttää kylläkin laskostuvan tavaratilan ulkopuolelle eikä tavaratilaan varattuun tilaan kuten Saabissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin