Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
C5 citikka oli ajossa 2 vuotta takaperin vm2011 ajettu 13tkm.viikon aikana todetut viat.todella huono ajaa jos vertaa ihan mihin vaan,tulee merisairaaksi.keskuslukko ei toiminut aina,jäähdytin neste anturi herjasi ei kuulema saanut kuntoon.(ominaisuus).penkin lämmitin ei toiminut.taka oik.sähkölasi rikki ja takapää kolisi.vei enemmä polttoainetta kun meidän 1.8t pensa saab.citikka oli kans pensa ja pirun laiska.hallinta laitteet yhtä sekavat kun seat malagassa.
en ihmettele että on katsastus tilastojen häntäpäässä.
tuleva muu merkki vois olla t5 v70 volvo.ne pikku renut kyllä unohdan.e-mallin mersu vois olla kanssa sellainen mutta pitäs saada uus ei niillä muuten perse kestä ajaa.
voihan tuo viellä ajattaa hakemaan uutta saabia ruotsista,eihän tuo ole kun päivän keikka.
en ihmettele että on katsastus tilastojen häntäpäässä.
tuleva muu merkki vois olla t5 v70 volvo.ne pikku renut kyllä unohdan.e-mallin mersu vois olla kanssa sellainen mutta pitäs saada uus ei niillä muuten perse kestä ajaa.
voihan tuo viellä ajattaa hakemaan uutta saabia ruotsista,eihän tuo ole kun päivän keikka.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Itsellä oli vuosimallin -01 Citroen Xsara HDi, joka oli kyllä NG900:n jälkeen itse huolettomuuden perikuva.
Asiasta kolmanteen, kävin kaverin apuna koeajamassa -03 n. 250tkm ajettua Sport Sedania. Tuntui minusta jopa jämäkämmältä kuin oma puolta vähemmän ajettu -07 Femmani.
Asiasta kolmanteen, kävin kaverin apuna koeajamassa -03 n. 250tkm ajettua Sport Sedania. Tuntui minusta jopa jämäkämmältä kuin oma puolta vähemmän ajettu -07 Femmani.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
citikan xsara onkin palon parempi ajaa kun c5.itsellä ollut sellainen 2.0hdi joka möin kaverille.
tarjosin sitä vaan pohjanmaan liikeeseen saabin vaihdossa,niin sanovat jotta vaan meillä niitä tarpeeksi eläkkä aja tänne.hain saabin suorilla ja kaveri ajo sitikalla noin 100tkm.hyvää oli kori ja kone.surkea kytkin,korkas painelaakeri/kytkinhaarukka paketti (tyyppivika),taka akseli sama kun pökötissä (tyypivika) ja aina jotain sähköhäikkää.
tarjosin sitä vaan pohjanmaan liikeeseen saabin vaihdossa,niin sanovat jotta vaan meillä niitä tarpeeksi eläkkä aja tänne.hain saabin suorilla ja kaveri ajo sitikalla noin 100tkm.hyvää oli kori ja kone.surkea kytkin,korkas painelaakeri/kytkinhaarukka paketti (tyyppivika),taka akseli sama kun pökötissä (tyypivika) ja aina jotain sähköhäikkää.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nämä ranskiksethan ovat niin nerokkaita, että on ihan Trafille pitänyt maahantuojan ohjeistaa, miten niiden alustarakenteet tulee katsastaa. Perusteena se, että siellä on jo tehtaalta lähtien väljää vähän joka nivelessä
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeot ... stusohjeet
Mutta palatakseni aiheeseen, kovin olisi kiva tietää mitä NEVSillä tällä hetkellä puuhataan. Tuotanto on seis, mutta jatkuuko kehitystyö, vai onko kaikki resurssit nyt käytössä rahoituksen varmistamiseksi, niinkuin Mullerilla viimeisen puolen vuoden aikana. Jos näin on, niin heikolta näyttää, koska mahdolliset rahoittajatkin haistavat haaskan, eikä rahaa tipu ellei myös merkittävä omistusosuus siirry samalla.
Huolestuttavaa on myös se, että ymmärtääkseni rahoituslupauksensa pettänyt taho on läheltä Qinqdaon kaupunkia, jonne piti toimittaa ne ensimmäiset sähköautot. Ehkä kiinnostus koko sähköautoiluun on loppunut, eikä rahoituksen lisäksi saada autokauppojakaan vietyä loppuun?
TTELAn mukaan huomenna voisi tulla jotain uutisia siitä, mitä tehtaalle kuuluu. IF Metallin työntekijät ovat jutun mukaan olleet koko ajan töissä, ja "järkevää tekemistä on löytynyt, vaikka linja seisoo". Jaa-a, varmaan on tehtaan lattiat todella puhtaat ja työkalut on todella hyvässä järjestyksessä... ja rahatilanne sitäkin huonommassa...
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3288967- ... pdatering-
Ja Saabeja on Ruotsissa rekisteröity 144 kpl tammi-kesäkuun aikana.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... ot-trenden
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/peugeot ... stusohjeet
Mutta palatakseni aiheeseen, kovin olisi kiva tietää mitä NEVSillä tällä hetkellä puuhataan. Tuotanto on seis, mutta jatkuuko kehitystyö, vai onko kaikki resurssit nyt käytössä rahoituksen varmistamiseksi, niinkuin Mullerilla viimeisen puolen vuoden aikana. Jos näin on, niin heikolta näyttää, koska mahdolliset rahoittajatkin haistavat haaskan, eikä rahaa tipu ellei myös merkittävä omistusosuus siirry samalla.
Huolestuttavaa on myös se, että ymmärtääkseni rahoituslupauksensa pettänyt taho on läheltä Qinqdaon kaupunkia, jonne piti toimittaa ne ensimmäiset sähköautot. Ehkä kiinnostus koko sähköautoiluun on loppunut, eikä rahoituksen lisäksi saada autokauppojakaan vietyä loppuun?
TTELAn mukaan huomenna voisi tulla jotain uutisia siitä, mitä tehtaalle kuuluu. IF Metallin työntekijät ovat jutun mukaan olleet koko ajan töissä, ja "järkevää tekemistä on löytynyt, vaikka linja seisoo". Jaa-a, varmaan on tehtaan lattiat todella puhtaat ja työkalut on todella hyvässä järjestyksessä... ja rahatilanne sitäkin huonommassa...
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3288967- ... pdatering-
Ja Saabeja on Ruotsissa rekisteröity 144 kpl tammi-kesäkuun aikana.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3 ... ot-trenden
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niin edelleen esittäisin kysymyksen että odottiko joku, että tästä jotain tulisi? Jos autot eivät ennenkään käyneet kaupaksi niin tokkopa nytkään. Kyseessähän olivat ylihintaiset Opelit ja kun ne eivät kelvanneet Opelinakaan niin miten ihmeessä Saabina, kun hintaa oli roimasti enemmän?
4 Sitikkaa ja 7 Saabia omistaneena voin sanoa ettei noita autoja voi verrata samalla viikollakaan, niin paljon kehittyneempää tekniikkaa Ranskasta löytyy. Varsinkin sitten, jos tulee jotain vikaa, on remppa aivan ihanaa Sitikkaan verrattuna Saabiin. Ei tarvi jonkin hikisen pallonivelen takia ruveta painamaan jousia kasaan puristimilla tms. Eikä purkaa liittimiä osiksi että saa keskuslukon piuhat vietyä läpivientiaukon läpi. Nostalgiavehkeenähän nämä tietysti ovat hyviä ja tuovat mieleen muistot ajasta, jolloin kaikki muu, paitsi autotekniikka, oli paremmin.
4 Sitikkaa ja 7 Saabia omistaneena voin sanoa ettei noita autoja voi verrata samalla viikollakaan, niin paljon kehittyneempää tekniikkaa Ranskasta löytyy. Varsinkin sitten, jos tulee jotain vikaa, on remppa aivan ihanaa Sitikkaan verrattuna Saabiin. Ei tarvi jonkin hikisen pallonivelen takia ruveta painamaan jousia kasaan puristimilla tms. Eikä purkaa liittimiä osiksi että saa keskuslukon piuhat vietyä läpivientiaukon läpi. Nostalgiavehkeenähän nämä tietysti ovat hyviä ja tuovat mieleen muistot ajasta, jolloin kaikki muu, paitsi autotekniikka, oli paremmin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei ole tarvinnut uudemissa käyttää jousipuristimia eikä vanhemissakaan.taitaa olla että ei jannu ole niitä vaihtanut vain kuulo puheita.triplasti enemmän saabeja olut.
saabiin vaihtaa turbonkin parissa tunissa,ranskalaiseen pököttiin sanoivat että 2 päivää,kyseessä oli paku .(se on sitä ranskalaisen edistystä ei mitään muuta).
saabiin vaihtaa turbonkin parissa tunissa,ranskalaiseen pököttiin sanoivat että 2 päivää,kyseessä oli paku .(se on sitä ranskalaisen edistystä ei mitään muuta).
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä minun on ainakin OG900:ssa aina pitäny käyttää puristimia. Jos ylätukivarren kiilaa jumekseen kalikalla siihen vetaritunnelin päälle, repeää pelti aina kun autot on siitä jo suht uutenakin aivan helvetin mätiä. Iskarinkin vaihto vaatii joko tuon kiilaamisen taikka puristimien käytön. Muuten ei saa uutta paikalleen. Ja turha tulla väittämään ettenkö olisi näitä korjannut. Ekat taistelut näiden kanssa on yli 20v sitten, joten tiedän kyllä täsmälleen mistä puhun.
Ducatoon (sama paku kuin pösö) vaihtoi turbon jotain 3-4 tunnissa alakautta. OG 900 Turboon turbon vaihto oli kyllä nopea toimenpide, ja kyllä niitä sai vaihtaakin. Tuo C5:n turbo täytti tänään 492tkm eikä ole tarvinnut koskea. Jos kestoikä on 2.5-kertainen niin eipä tuo haittaa vaikka vaihto vähän kauemmin kestäisikin...
Ducatoon (sama paku kuin pösö) vaihtoi turbon jotain 3-4 tunnissa alakautta. OG 900 Turboon turbon vaihto oli kyllä nopea toimenpide, ja kyllä niitä sai vaihtaakin. Tuo C5:n turbo täytti tänään 492tkm eikä ole tarvinnut koskea. Jos kestoikä on 2.5-kertainen niin eipä tuo haittaa vaikka vaihto vähän kauemmin kestäisikin...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Mulla kesti pösössä turbo 90tkm.laakkosen ja ranskan pullan huolto ilmoitti tuon ajan.työn ja turbon hinta 2500e.itsellä meni päivä kun vaihdoin alakautta.piti löysätä pakosarjaa ja pultti poikki.(tyyppivika imuputki jäätyyy pakkasella ja imasee turboon jäät.)työllistää kovina talvina palon.täällä päin kun on noita pakkasia.(kaveri ranskan pullan huollossa 15 vuotta sanoi että kestipä niikin pitkään)
se tukivarren alta kampeeminen niitä puuhastelijoiden hommia.sitä ei kampee kun uudemissa se vakaaja.
se tukivarren alta kampeeminen niitä puuhastelijoiden hommia.sitä ei kampee kun uudemissa se vakaaja.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eiköhän OG900:n korjaaminen ole jo vähän eilis päivää? Ko. automallilla ei varmaankaan ole paljoa tekemistä Saabin tulevaisuuden kanssa. Mitä noihin ranskalaisiin autoihin tulee, minkäänlaista kokemusta ei ole. Olen koittanut aina kiertää mahdollisimman kaukaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 989
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos sopii, niin jätetään tämä topic täysin
Tehtaalta tulevalle viralliselle ja ei niin viralliselle infolle
Mitä saabiin liittyy.
Diipadaapa keskustelut patongeista, makarooneista, susheista tms ei kiinnosta...
Sami
Tehtaalta tulevalle viralliselle ja ei niin viralliselle infolle
Mitä saabiin liittyy.
Diipadaapa keskustelut patongeista, makarooneista, susheista tms ei kiinnosta...
Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Oikeeta asiaa kannatan.uudet tässä kiinnostaa vanhoja jo pihassa.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^^Siirry lukemaan tuota, jossa on juuri haluamasi vilkas keskustelu menossa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=26&t=148821
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Keskustelu? En ole vielä päässyt varmuuteen, onko kyseisen topicin aloittaja ja ainoa postaaja spämmibotti. Jos ei näin ole, niin nöyrin anteeksipyyntöni ja ystävällinen neuvo, että kannattaa ehkä linkin lisäksi pistää jotain muutakin kuin hymiöitä postaukseen.Risto kirjoitti:^^Siirry lukemaan tuota, jossa on juuri haluamasi vilkas keskustelu menossa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=26&t=148821
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saman olen huomannut. Ei liene spämmibotti, posteja on myös jälkikäteen muokkailtu (lue: ei botti) ja linkit vievät ihan asiallisille sivuille (lue: ei spammia). Suomea noissa viesteissä ei kuitenkaan ole sanaakaan. Jotenkin jää kuva, että esim joku nevsiltä haluaa levittää lehdistötietoa suomen Saabisteille.
Mielummin näitä katsoo kuin muinaisia facebooklinkkejä
Mielummin näitä katsoo kuin muinaisia facebooklinkkejä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Luepa uudestaan.AZP kirjoitti:Suomea noissa viesteissä ei kuitenkaan ole sanaakaan.
Juuri tuollaista keskusteluahan tänne foorumille vaadittiin taannoisessa hässäkässä, jossa innokkaimmat tietäjät savustettiin täältä pois.tsaarela kirjoitti:Keskustelu?