Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Toivottavasti saisivat takaisin oikeuden käyttää tuotemerkkiä. Ei se ainakaan itselle ole ihan sama, minkä merkkisellä ajaa, vaikka kuinka olisi Trollhättanissa tehty. Jos valmistuspaikka olisi se, mikä merkkaisi, niin sitten ajaisin Uudessakaupungissa tehdyllä Mersulla/Porschella/Ladalla/Fiskerillä/Opelilla/Talbotilla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
jarkar
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Tulee mieleen vanha margariini mainos, millä me ajettiin ennen kun ei ollut MASAA.....SAABilla :lol:
enivei, Eikös se brändi ole se nimi ja osaksi logo. Brändi:hän on se minkä intialaiset haluaa.
Korjatkaa jos olen väärässä.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minulle sopisi seuraavanlaisesti vielä hyvin:

1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.

But enivei, kyllä :saab: on minulle tärkeä merkkinä edelleen!

:saab: -merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

juhokare kirjoitti:Minulle sopisi seuraavanlaisesti vielä hyvin:

1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.

But enivei, kyllä :saab: on minulle tärkeä merkkinä edelleen!

:saab: -merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
Mä näkisin mielelläni jotain täysin uutta muotoilun suhteen. Jotain pieniä saabimaisia yksityiskohtia voisi olla mutta isommat linjat uusiksi, niin sisältä, kuin ulkoatakin. Ja hinnan täytyy olla kohdillaan. Eiks nää Nevsin 9kolme vempeleet maksa yli 40 tonttua euroissa. Huh.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja karitammi »

^ sama juttu. Ja Saabilla oli paljon retroilumahdollisuuksiakin. Ongelma lienee se, että kaikki energia menee talousongelmiin. Muotoilu ja teknologia tuskin saa tarvittavaa panosta ja fokusta. Edelläkävijyys sähköautoissa meni jo sekoillessa rahojen kanssa. Tesla teki sen mihin Saabin kaltainen toimija olisi voinut pystyä. Käytännössä kaikilla merkeillä on tuotteet valmiina ja ne tulevat markkinoille heti kun ne katsotaan taloudellisesti järkeviksi.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

95greyturbo kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Minulle sopisi seuraavanlaisesti vielä hyvin:

1. suunnittelu, laatu ja tuotanto olisi täysin ruotsalaista
2. auton merkki tai nimi voisi olla erinlainen, kunhan se näyttää ja tuntuu entiseltä Saabilta. Esimerkiksi NEVS.

But enivei, kyllä :saab: on minulle tärkeä merkkinä edelleen!

:saab: -merkki on kuitenkin niin tuttu ja nostalginen ja monelle saabistille tärkeä, niin luulen, että sen pitäisi joka tapauksessa säilyä keulassa ja persiessä.
Mä näkisin mielelläni jotain täysin uutta muotoilun suhteen. Jotain pieniä saabimaisia yksityiskohtia voisi olla mutta isommat linjat uusiksi, niin sisältä, kuin ulkoatakin. Ja hinnan täytyy olla kohdillaan. Eiks nää Nevsin 9kolme vempeleet maksa yli 40 tonttua euroissa. Huh.
Totta tuo. Olen täysin samaa mieltä, että uusien Saabbien pitää olla uudella desingnillä, mutta keulassa ja persiessä on se ainakin melkein sama :saab: :n lätkä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mieluummin jotain Saabiksi tunnistettavaa uudella nimellä kuin vanhalla nimellä jokin sekava muotoilututkielma uusimpien trendien mukaan. Saabin muotoilussa on ollut kyse muustakin kuin trendivirtauksista, joten jos sieltä ammennetaan sopivasti ja muutoin tehdään jotain uutta välittämättä siitä miten idioottimaiselta muut uudet autot näyttävät, niin tulos voi olla jotain ennennäkemätöntä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mutta kuitenkin näille kaikille mielipiteille on se yhteinen seikka, että laatu ja suunnittelu ja mahdollisesti tuotanto pitää olla ruotsalaista käden jälkeä. Ja sekin on yhteistä näissä mielipiteissä, että hieno homma!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
BioVector
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 02:36

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja BioVector »

9-3 SC 2.0t BioPower -08 Vector
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Vastaukseni tuohon linkkiin, että kyllä siellä nyt jotain tapahtuu ja selkeästi!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kyllä, vieläkö ne intiaanit pelastaa meidät kiaskodaismilta?

Näytti kyllä niin kuolleelta tuo homma jo kesän ja syksyn, että olin ainakin itse luopunut toivosta.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Muistan, että Saab Automobilen uutiset heiluttivat aina Saab AB:n osaketta, joten sitä nimeä tuskin ihan helpolla annetaan käyttöön.

Sitten on sekin mielenkiintoinen seikka, että Saab AB pyrkii edelleen mm. Intian hävittäjä-markkinoille, joten Mahindra voidaan nähdää mahdollisuutena saada jalkaa syvemmälle oven väliin.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mukava, että TuuSar on palannut täydentämään topickia! ;)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Hieman Saabin menneisyydestä:

http://www.saabsunited.com/2014/12/ot-s ... uring.html

Spyker on liittynyt NEVS:n ja GM:n kanssa saneerauskerhoon. Ei mene hyvin kellään jotka on Saabiin koskeneet.

Paitsi GM:llä taitaa mennä tätänykyä taas ihan hyvin, mutta mitä voi odottaa kun kanslaisten veromiljardeilla estettiin yksi taloushistorian suurimmista konkursseista. :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

GM:n huhut kertovat jotta on mahdollista, että he jättävät Opelin selviämään ominnokkinensa?, tälläistä kuulin viime viikolla Opel Sverigen kaverilta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin