Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Varmasti tulee keräilykappaleita. Ihan niinkuin U:kissa valmistetuista Talbot Solaroista
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei ole kohta montaa jäljellä, kun pienikin kolari ja joku valittaa selkää niin katto lähtee pois alle aikarajan ja auto romulle. Tämä tuore ex. kylläkin vanhempaa mallia. http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.42 ... nordkroken
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^ (OT) Siellähän jossain välissä lähti katto ihan kurantista taksi-volvosta, kun oli taksari päästänyt onnettomuuden uhrin autoon sisälle lämmittelemään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Vähän optimistisempi blogikirjoitus tuosta Saab-nimen käytöstä:
http://saabblog.net/2015/08/21/nevs-can ... ame-again/
Ja kun noita ruotsalaisia lehtitietoja lukee tarkemmin, niin totta näyttäisi olevan se, että Saab AB:ltä ei ole saatu lausuntoa, että he eivät enää ikinä mistään hinnasta antaisi Nevsille käyttöoikeutta tuotemerkkiinsä. On vain saatu lausunto, että neuvotteluja ei tällä hetkellä käydä, eikä olla käyty vähään aikaan.
http://saabblog.net/2015/08/21/nevs-can ... ame-again/
Ja kun noita ruotsalaisia lehtitietoja lukee tarkemmin, niin totta näyttäisi olevan se, että Saab AB:ltä ei ole saatu lausuntoa, että he eivät enää ikinä mistään hinnasta antaisi Nevsille käyttöoikeutta tuotemerkkiinsä. On vain saatu lausunto, että neuvotteluja ei tällä hetkellä käydä, eikä olla käyty vähään aikaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei kai kukaan yritys antaisi nimen käyttölupaa tällaisen rulianssin jälkeen. Konkurssi ja yrityssaneeraus. Jos vielä tulevaisuudessa joku saa Saab nimeä käyttää, haluavat varmaan katsoa miltä sen yrityksen tulevaisuuden näkymät näyttää ja millaisia tuotteita tuotetaan sekä omistussuhteet yrityksessä.
Toivottavasti vielä voi ajella uudella merkin alla valmistetulla autolla tulevaisuudessakin.
Toivottavasti vielä voi ajella uudella merkin alla valmistetulla autolla tulevaisuudessakin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Näistä "Saabin tulevaisuus"-topickeja olen lukenut alusta asti. Loppuiten lopuksi kukaan ei tiedä miten asiat menee ja ovat ylipäänsä. Kaikenlaista sanojaa ja huononkin 'ilman' lietsojaa kyllä löytyy, enemmän kuin sitä positiivista. Sitten kun tehdas ilmoittaa, miten asiat menevät oikeasti, jokainen lukija tietää miten asiat oikeasti menevät ja ovat.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Martti Vainio palaa radalle ennenmin, kuin saab tekee comebackin.
9-5 Aero - 00
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Sikäli osuva vertaus, että viattomuus ja kestävyys liittyvät niin Saabiin kuin Vainioonkin.Julle kirjoitti:Martti Vainio palaa radalle ennenmin, kuin saab tekee comebackin.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Julle aina 'herää' tietyissä kohdin tätä foorumia. Olenpa huomannut.
Kyllä Saab voi tehdä comebackin, mutta se ei ole varmaa, mutta merkittävä osa saabisteista näyttää jopa toivovan, että Saabbeja ei ikinä nähtäisi. Kyllä saabistit ovat sitten erikoisia.
Minulla kait näin hyvää turbomoottorista autoa ei ole ikinä ollut, mikä on allekirjoituksessa oleva Saab. Nykypäivän kilpailevat merkit alkavat vasta nyt tosissaan ohittamaan tämän moottorimallin Saabin suorituskykyjä.
Ja se on totta, että loppu voi tulla Saabille. Ei ollenkaan mahdoton ajatus, mutta huomatkaa: NEVS ei paljoa tiedottele asioista. Sitten kun jotain tulee tietoon, niin alkaa mahdoton kohina aiheesta ja erilaisia tulkintoja ja valitettavasti useammin Saabin lopettamisen suuntaan.
Kyllä Saab voi tehdä comebackin, mutta se ei ole varmaa, mutta merkittävä osa saabisteista näyttää jopa toivovan, että Saabbeja ei ikinä nähtäisi. Kyllä saabistit ovat sitten erikoisia.
Minulla kait näin hyvää turbomoottorista autoa ei ole ikinä ollut, mikä on allekirjoituksessa oleva Saab. Nykypäivän kilpailevat merkit alkavat vasta nyt tosissaan ohittamaan tämän moottorimallin Saabin suorituskykyjä.
Ja se on totta, että loppu voi tulla Saabille. Ei ollenkaan mahdoton ajatus, mutta huomatkaa: NEVS ei paljoa tiedottele asioista. Sitten kun jotain tulee tietoon, niin alkaa mahdoton kohina aiheesta ja erilaisia tulkintoja ja valitettavasti useammin Saabin lopettamisen suuntaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevsillä autojen huoltopuolen kaveri tykkäsi, että 9-3 malliin olisi pitänyt saada Aeron 220hk moottori paljon aikaisemmin, jota hän piti hyvänä koneena.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minua on kiehtonut tuo moottori enemmän kuin diesel. Minkälaista teknistä dataa siitä löytyy? Miten käytännön suorituskyky ja taloudellisuus? Miten kestävä? Miten vertautuu kilpailijoiden vastaaviin käytännössä?viggen kirjoitti:Nevsillä autojen huoltopuolen kaveri tykkäsi, että 9-3 malliin olisi pitänyt saada Aeron 220hk moottori paljon aikaisemmin, jota hän piti hyvänä koneena.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Voi olla, että Ooppelifoorumilta löytyy enemmän käytännön kokemuksia tuosta koneesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Infoa: Nevs 9-3 Aero. Kesälomareisulla keskikulutus oli 7,4L/100km ns. ¨reippaalla ajotyylillä¨
Fyrcylindrig radmotor helt i aluminium. Dubbla överliggande kamaxlar. 16 ventiler. Dubbel variabel ventilstyrning. Dubbla balansaxlar. Direktinsprutning. Twin-scroll turbo. Intercooler. Direkttändsystem med en spole per cylinder.
Volym, dm3
1998
Max effekt, kW (hk) EEC vid r/min
162 (220) vid 5300
Max vridmoment, Nm EEC vid r/min
350 vid 2000 - 4000
Bränsle
95
Främre fjädring
MacPherson fjäderben med gashydraulisk stötdämpare, nedre A-formad bärarm och krängnings-
hämmare.
Bakre fjädring
Individuell hjulupphängning av multilänk-typ (4 länkar per hjul). Skruvfjädring, gashydraulisk stötdämpare, krängningshämmare.
Styrsystem
Servostyrning (elektro-hydraulisk)
Bromssystem fram/bak
Ventilerade / ventilerade
Diameter fram/bak, mm
302 / 292
Bränsletank, volym liter
62
Tjänstevikt, kg
1580 - 1620
Max totalvikt, kg
1985 - 2000
Max taklast, kg
100
Max släpvagnsvikt, kg
1600
Bagageutrymme, dm3
461
Teknik och prestanda
Tillvalsutrustning
Exteriörfärg
Jet Black Metallic
Standard
Diamond Silver Metallic
Tillval
Växellåda
Manuell, 6-växlad
Standard
Automatisk, 6-växlad
Tillval
10 000 kr
Bränsleförbrukning M6 / A6
Stad, liter/100 km
11,2 / 12,8
Landsväg, liter/100 km
5,2 / 6,0
Blandad körning, liter/100 km
7,4 / 8,5
Prestanda M6 / A6
Toppfart, km/h
240 / 235
0 till 100 km/h, sek.
6,9 / 8,6
80 till 120 km/h femte växeln, sek.
11,5 / –
CO2 utsläpp M6 / A6
Blandad körning, g/km
170 / 200
Miljöklass, g/km
Euro 5
Fyrcylindrig radmotor helt i aluminium. Dubbla överliggande kamaxlar. 16 ventiler. Dubbel variabel ventilstyrning. Dubbla balansaxlar. Direktinsprutning. Twin-scroll turbo. Intercooler. Direkttändsystem med en spole per cylinder.
Volym, dm3
1998
Max effekt, kW (hk) EEC vid r/min
162 (220) vid 5300
Max vridmoment, Nm EEC vid r/min
350 vid 2000 - 4000
Bränsle
95
Främre fjädring
MacPherson fjäderben med gashydraulisk stötdämpare, nedre A-formad bärarm och krängnings-
hämmare.
Bakre fjädring
Individuell hjulupphängning av multilänk-typ (4 länkar per hjul). Skruvfjädring, gashydraulisk stötdämpare, krängningshämmare.
Styrsystem
Servostyrning (elektro-hydraulisk)
Bromssystem fram/bak
Ventilerade / ventilerade
Diameter fram/bak, mm
302 / 292
Bränsletank, volym liter
62
Tjänstevikt, kg
1580 - 1620
Max totalvikt, kg
1985 - 2000
Max taklast, kg
100
Max släpvagnsvikt, kg
1600
Bagageutrymme, dm3
461
Teknik och prestanda
Tillvalsutrustning
Exteriörfärg
Jet Black Metallic
Standard
Diamond Silver Metallic
Tillval
Växellåda
Manuell, 6-växlad
Standard
Automatisk, 6-växlad
Tillval
10 000 kr
Bränsleförbrukning M6 / A6
Stad, liter/100 km
11,2 / 12,8
Landsväg, liter/100 km
5,2 / 6,0
Blandad körning, liter/100 km
7,4 / 8,5
Prestanda M6 / A6
Toppfart, km/h
240 / 235
0 till 100 km/h, sek.
6,9 / 8,6
80 till 120 km/h femte växeln, sek.
11,5 / –
CO2 utsläpp M6 / A6
Blandad körning, g/km
170 / 200
Miljöklass, g/km
Euro 5
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tuo ei ole laisinkaan huono tuo maantienopeuden kulutus, kun ajattelee, että puhutaan kaksilitraisesta, turboahdetusta bensakoneesta.
Ihan mielellään voisi ottaa tuollaisen A20NFT -koneisen Kolkin.
Ihan mielellään voisi ottaa tuollaisen A20NFT -koneisen Kolkin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Olipa pitkä juttu uudesta Nevsin johtajasta. http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3390688
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.