Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Oivoi
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3107
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Odotetaan pari, kolme viikkoa niin pitäs tulla lisää infoa Nevsiltä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli tulevan heinäkuun alussa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Miten tämän nyt muotoilisi..?
Kun vastaan tuohon edelläolevaan viestiin, niin minun EI tarvitse lainata siitä yhtään mitään.
Jokainen varmaan ymmärtää että viestini liittyy juuri tuohon edelliseen viestiin.

Mutta jos haluan viitata aiempaan/aiempiin viesteihin, niin tällöin voin lainata sieltä olennaisen osan
viestistä jota viestini koskee.

Esimerkki.
News:illä oli niin pitkät jonot kokoajan
Vastaus: Niin muuten olikin.
*Koko viestiä ei tarvitse lainata,jotta kaikki ymmärtävät mihin tällä viestillä viitataan.*

Ja tämä kaikki vain sen takia, että kaikkien olisi mukavampi lukea tätä foorumia.
Mikä tässä on niin vaikeaa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja benicio »

9000CD23T kirjoitti:Kun vastaan tuohon edelläolevaan viestiin, niin minun EI tarvitse lainata siitä yhtään mitään. Jokainen varmaan ymmärtää että viestini liittyy juuri tuohon edelliseen viestiin.
Jos haluan erityisesti viitata johonkin (pitkänkin) viestin yhteen pointtiin, on minusta ihan perusteltua lainata edellisestä viestistä pätkä. Niin kuin nyt tein (toki tässä olisi pärjätty ilmankin). Parantaa ymmärrettävyyttä. Myös ^-merkki on hyvä viestin alussa jos kirjoittaa vastauksen edelliseen viestiin, mutta ei halua (tai ei saa) lainata.
Muilla foorumeilla ei minusta useinkaan ole kielletty edellisen viestin lainaamista, vaan vain ylipitkät lainaukset. Se on minusta parempi ohje.
Ja tällä foorumilla taitaa olla oletuksena niin että lainaa-nappi lainaa myös ne lainattavan viestin lainaukset [selkeää], ja se on kyllä ihan turha ominaisuus, saako pois päältä tms?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niinpä niin, olen samaa mieltä benicion kanssa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja benicio »

^Eräällä foorumilla on kielletty myös pelkät "samaa mieltä" -viestit. :lol: Ei ole helppoa tää internet.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5644
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tturku »

benicio on asian ytimessä. Jos lainataan niin poimitaan se pätkä edellisestä viestistä, johon viitataan tai vastataan. Eli ei lainata sitä koko edellistä viestä. Näihän meidän lainausohjeistus suositteleekin tekemään.

juhokare, jos kerta oot samaa mieltä niin koitapa toimia itse sitten ohjeistuksen mukaisesti.

Mut joo, otetaan taas aihettakin, vähän huonolta kyllä näyttää sen suhteen että tänne pohjolan markkinoille olisi jossain vaiheessa varteenotettavia Saabeja saamassa enään :cry:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

tturku kirjoitti: Mut joo, otetaan taas aihettakin, vähän huonolta kyllä näyttää sen suhteen että tänne pohjolan markkinoille olisi jossain vaiheessa varteenotettavia Saabeja saamassa enään :cry:
Löytyy myös automaailman analyytikoita jotka sahaavat koko oksan jolla Nevs on tällä hetkellä roikkumassa!
autimotor&sport kirjoitti:Nevs kämpar fortfarande för att överleva. Exakt vad som händer avslöjar inte företagets kommunikationschef Mikael Östlund, men någon form av samarbete eller affär är på gång.

Det imponerar inte på Martin Sköld, som är fordonsanalytiker på Handelshögskolan i Stockholm.

"Historien om Saab och Nevs är som en gammal dålig relation där man inte vill släppa taget. Man griper efter varje halmstrå, hoppas på nästa semester, nästa miljardinvesterare, då ska det vända. Men det är kört, det är bara att se sanningen i vitögat, släppa taget och ägna sig åt något bättre", säger han till Ny Teknik.
Nevs taistelee jatkuvasti jotta he selviytyisivät elävänä. Eksaktia tietoa mitä tapahtuu ei Nevsin tiedoitus ja yhteys päällikkö Mikael Östlund paljasta, mutta jonkinlaista yhteistyötä tai muuta bisnestä on meneillään.

Tämä ei kuitenkaan saa kunnioitusta Martin Sköldiltä joka on ajoneuvoanalyytikko kauppakorkeakoululla Tukholmassa.

"Historia Saabista ja Nevs'istä on kuin vanha huono relaatio josta ei Nevs pysty päästämään otettaan.
Otetaan ote kaikenlaisista oljenkorsista mitkä nähdään, ja toivotaan seuraavaa kesälomaa ja miljaardi investoijaa, koska silloin kaikki kääntyy hyväksi.
Mutta olisi varmaan parempi hyväksyä tosiasiat, irroittaa ote ja perehtyä jollekin paremmalle, hän sanoo NyTeknik lehdelle. Linkissä enemmän.

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... et-ar-kort
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Oijoi. Melkoista tekstiä. Olen tällä foorumilla ollut vuosi ja vuosia. En ole ikinä kenellekään keljuillut yms. kuten moni täällä tekee. Muuta ei keksitä, niin lainaukseni eivät ole riittävän täsmällisiä. Kohta en osaa edes mieliksi kävellä. Kirjoitustekniikkani on kuitenkin kehittynyt ja ei suuremmin eroa suurimman osan kirjoituksista. Mikä teitä oikein vaivaa? Lainauksiakin käytän enemmän harvemmin kuin useammin. Oma käsitykseni teidän syyttelyyn on tietenkin olemassa minulla. Foorumiltako ulospois yritätte ajaa minua?

Eli lainaustekniikasta: ulos JA eräänlaisesta vittuilusta: ei mitään huomautettavaa. Näinkö?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tere juhokare jos katsot tuota lainaustani täältä = "autimotor&sport kirjoitti:" niin olen sopinut Adminin kanssa, että on parempi laittaa lainauksena se tieto lehdestä kuin lehden omana liitteenä.
Liitteet lehdistä kopioituna ovat usein hemmetin isoja ja leveydeltään liian leveitä jotka vievät paljon tilaa foorumilta.

Jos otan jotain tietoa swedun lehdistä joista käännän Suomeksi on se siis parempi liittää lainauksena ja Suomentaa siitä.

Jep on se melkoista tekstiä, mutta täällä on suunnilleen samankaltaista ajonuvoanalyytikoiden teksti
esimerkkejä löytyy monta, mutta eiköhän tähän riitä tuo Martin Sköld'in teksti.

Nevsin puoleltahan asia etenee niin kauan ainakin kun he saavat tuen alihankkija puolelta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Yritänpä alkaa opettelemaan foorumin uusia sääntöjä, jotka ovat menneet entivanhasta ihan eri tasolle. Tuntuu, että niitä sääntöjä ei ennen noudatettu ollenkaan.

Minulla on kuitenkin hyvin sitova työ, niin oikeinkirjoitukseni tälle foorumille (oppiminen) saattaa kestää saadakseni sen lähes erinomaiselle tasolle tai edes hyvälle. Yritän parhaani.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5174
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Risto »

Jatkat vain lainauksia aivan entiseen malliin. Ongelma et ole sinä, vaan lukemaansa ymmärtämättömät valittajat. Säännöissähän sanotaan, että selkeyden vuoksi on hyvä lainata muutama lause ja jo 1980-luvulla korkein oikeus määritteli, että muutama tarkoittaa 3 - 99 kappaletta, joten mitään sääntöä et ole lainauksillasi rikkonut. :D
Lainaamalla pieni osa (muutama lause) voidaan osoittaa mihin osuuteen aiemmasta keskustelusta kommentoidaan. Kun käy selvästi ilmi kenen kirjoitukseen ja mihin kohtaan vastataan, keskustelu pysyy kompaktina ja helposti seurattavana.
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Tälleen vähemmän kirjoittaneena/kommentoijana toivoisin, että ei jäkitetä liikaa. Toki pyritään noudattamaan ns protokollaa. Juhokarelle Littipeukut ja jatka samaan malliin. Itse olen ainakin saanut selvän kirjoituksistasi.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

Risto kirjoitti:Säännöissähän sanotaan, että selkeyden vuoksi on hyvä lainata muutama lause ja jo 1980-luvulla korkein oikeus määritteli, että muutama tarkoittaa 3 - 99 kappaletta, joten mitään sääntöä et ole lainauksillasi rikkonut. :D
Mutta kun tämän foorumin oma "korkein oikeus" eli ylläpito on toiminnallaan/toimimattomuudellaan määritellyt, ettei foorumin säännöistä käytännössä tarvitse välittää. Ainoastaan edellisen viestin lainaaminen on hirvittävä synti, muuten saakin sitten jokainen sikailla parhaan kykynsä mukaan.

On äärimmäisen tärkeää, että myös älypuhelimen käyttäjät pystyvät käyttämään foorumia kätevästi ilman lainauksista johtuvaa ylimääräistä sivun alaspäin rullaamista. Näinä taloudellisesti vaikeina aikoina kaikilla ei ole varaa hankkia oikeaa tietokonetta sekä maksaa sen aiheuttamaa sähkölaskua. Nousukaudella voimme sitten taas ruveta käyttämään lainaustoimintoa intternetsin yleisten käytäntöjen mukaan.

Saadaksemme Suomen talouden nousukiitoon, tarvitsemme kuitenkin ensin runsaasti ahkeria somalialaisia maahanmuuttajia paikkaamaan työvoimapulaamme. Mielestäni Saab-klubi voisi edesauttaa korkeasti koulutettujen somalien Suomeen muuttamista ja kotoutumista muuttamalla foorumia maahanmuuttajaystävällisemmäksi. Voisimme esimerkiksi tekstin sijasta ruveta käyttämään pelkkiä kuvia. Siis tarkoitan, että asiat ilmaistaisiin peräkkäin laitettujen kuvien avulla hieman samalla tavalla kuin jossain vauvojen katselukirjoissa. Näin myös muunkieliset tai jopa täysin lukutaidottomat maahanmuuttajat kykenisivät käyttämään foorumia.

Toisaalta hirvittävä määrä kuvia kuluttaa paljon intternetsi-kaistaa, mikä taas on väärin joitain foorumilaisia kohtaan. Varpaisjärven piilopirtissä asuvan pussihoususaabistin 32kbps ISDN-intternetsiyhteys menee tukkoon suuresta määrästä kuvia. Siksi voisikin oikeastaan olla parasta, että siirtyisimme foorumilla käytämään pelkästään somalin kieltä. Silloin foorumi olisi monikulttuurinen ja maahanmuuttajaystävällinen, mutta kuitenkin puutteellista intternetsiyhteyttä käyttäviä syrjimätön.

Maahanmuuttajaystävällinen foorumi kasvattaisi ahkerien somalien muuttovirtaa Suomeen, jolloin saisimme maassamme vallitsevan hirvittävän työvoimapulan paikattua. Sitten talous lähtisi nousuun, jolloin älypuhelimen käyttäjillä olisi taas varaa oikeaan tietokoneeseen ja lainauksia voitaisiin jälleen tehdä foorumin varsinaisten sääntöjen mukaan.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Vastaa Viestiin