Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minkä takia ei halua myydä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kuka sitä nyt kultakimpaleensa haluaisi myydä jos ei saa kunnon hintaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Onko NEVS Evengradelle (vai miten kirjoitetaan) kultakimpale ja onko sen pyytämä hinta korkea vai kohtuullinen? Vai ovatko tarjoukset olleet suoraan sanottuna surkeita?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Noin yleisesti kaikki sähköautoyhtiöt on nyt kovissa hinnoissa ja Evergrandella taas kiinteistöpuoli sakkaa. En tiedä minkälaisia tarjouksia Nevsistä (tai koko Evergranden autobisneksestä) on esitetty, mutta tuskin niin kovia että Evergrande saisi maksettua kiinteistöpuolen veloistaan riittävästi jotta pääsisi jaloilleen. Pörssilistatun China Evergrande New Energy Vehicle Groupin markkina-arvo on nyt reilu 3,5 miljardia dollaria, mutta Evergranden velat lasketaan sadoissa miljardeissa.
Jos myisivät autobisneksensä, voisi yleinen käsitys olla ettå siinä meni konsernin viimeinen terve bisnes, ja koko roska kääntyisi konkkaan.
Kyseessä voi myös olla siitä että pelataan pokeria julkisen pelastuspaketin saamisesta. Jos Evergranden katsotaan olevan liian suuren firman päästettäväksi konkkaan, valtio voi tulla mukaan pelastustalkoisiin. Silloin ei kannata itse paljoa muuta omaisuutta realisoida velkojen maksun takia, ennen kuin pelastaja asettaa myymisen ehdoksi pelastuspaketille.
Jos myisivät autobisneksensä, voisi yleinen käsitys olla ettå siinä meni konsernin viimeinen terve bisnes, ja koko roska kääntyisi konkkaan.
Kyseessä voi myös olla siitä että pelataan pokeria julkisen pelastuspaketin saamisesta. Jos Evergranden katsotaan olevan liian suuren firman päästettäväksi konkkaan, valtio voi tulla mukaan pelastustalkoisiin. Silloin ei kannata itse paljoa muuta omaisuutta realisoida velkojen maksun takia, ennen kuin pelastaja asettaa myymisen ehdoksi pelastuspaketille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eli konkan uhalla voidaan pyytää ehkä extra hintaa. Epäilen, että osa tarjouksista on voinut olla ehkä aika hyviä, mutta tuo extra hinta jarruttaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
En ymmärrä miksi eivät myisi NEVSiä pois, jotta saisivat siitä rahaa parantaakseen omaa kassatilannettaan.
Täytyy olla kova usko firmaan, joka ei ole saanut pukattua ulos kuin ne VM2014 NG9-3 Aerot
Paljonkohan tuon firman pyörittämiseen on mennyt rahaa konkurssipesän ostamisen jälkeen, eikä ole juurikaan tullut konkreettisia tuloksia?
https://www.saabplanet.com/saab-automob ... e-is-over/
Puolustusyritys SAAB on uusinut oikeutensa SAAB -merkkisiin autoihin.
Jos Evergrandella olisi NEVSin lisäksi oikeus käyttää autoissa SAABin nimeä, olisi se vielä arvokkaampi myytäväksi.
Itse asiassa jollekin autonvalmistajalle voisi olla kannattavampaa yrittää lisensoida tuo SAABin nimi itselleen kuin ostaa NEVS.
Täytyy olla kova usko firmaan, joka ei ole saanut pukattua ulos kuin ne VM2014 NG9-3 Aerot
Paljonkohan tuon firman pyörittämiseen on mennyt rahaa konkurssipesän ostamisen jälkeen, eikä ole juurikaan tullut konkreettisia tuloksia?
https://www.saabplanet.com/saab-automob ... e-is-over/
Puolustusyritys SAAB on uusinut oikeutensa SAAB -merkkisiin autoihin.
Jos Evergrandella olisi NEVSin lisäksi oikeus käyttää autoissa SAABin nimeä, olisi se vielä arvokkaampi myytäväksi.
Itse asiassa jollekin autonvalmistajalle voisi olla kannattavampaa yrittää lisensoida tuo SAABin nimi itselleen kuin ostaa NEVS.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Luvut on mainittu tuolla yllä. Nevsin myynti ei lämmittäisi kuin joitain minuutteja tuossa velkataakassa, ja sitten olis taas kylmä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Joulu 25, 2021 11:46En ymmärrä miksi eivät myisi NEVSiä pois, jotta saisivat siitä rahaa parantaakseen omaa kassatilannettaan.
Jos erääntymässä on vaikka 50 miljardin lainanmaksu, niin se on aika sama ilmoittaako velkojille kykenevänsä maksamaan 8 vai 10 miljardia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevs ei ole luvannutkaan alkaa valmistamaan henkilö autoja, vaan automaattisesti kulkevia tila ajoneuvoja. Sangot pitäisi olla liikenne käytössä ensi vuonna.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... miljarder/
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... miljarder/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niin kauan kuin olen ollut saabistina Saabilla ei ole koskaan ollut hyvää omistajaa. Tai ainakin Volvolla on ollut parempi. Toki asia ei varmaan näin yksinkertainen ole.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ford myi Volvon kiinalaiselle Geelylle, kun GM ei taas halunnut myydä kiinalaisille peläten yrityssalaisuuksiensa puolesta.
Muistaakseni Ruotsin silloinen ministeri Maud Olofsson vielä "edesauttoi" Volvon kaupan tekemisessä, mutta ei välittänyt p*sk**k**n Saabista
Volvolle kävi kyllä hyvin ja ovat ilmeisesti saaneet toimia melko itsenäisesti. Toivat 60 -sarjastakin markkinoille ensiksi farmarin (V60), joka on suositumpi täällä pohjoismaissa kuin sedan. Kunpa NG9-5:stakin olisi tuotu markkinoille ensiksi farkku
Tuokin on totta, mutta NEVSistä koituu Evergrandelle joka kuukausi lisää kustannuksia, jotka lisäävät velkataakkaa.AZP kirjoitti: ↑La Joulu 25, 2021 11:50Luvut on mainittu tuolla yllä. Nevsin myynti ei lämmittäisi kuin joitain minuutteja tuossa velkataakassa, ja sitten olis taas kylmä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Joulu 25, 2021 11:46En ymmärrä miksi eivät myisi NEVSiä pois, jotta saisivat siitä rahaa parantaakseen omaa kassatilannettaan.
Jos erääntymässä on vaikka 50 miljardin lainanmaksu, niin se on aika sama ilmoittaako velkojille kykenevänsä maksamaan 8 vai 10 miljardia.
Ehkä NEVSillä on jotain sellaista "tuotantoputkessa", minkä Evergrande uskoo olevan erittäin potentiaalista.
Kaikista nopeiten olisivat saaneet tuottoa ryhtymällä autoteollisuuden "insinööritoimistoksi", kuten esimerkiksi Nokian Renkaiden entiset työtekijät Black Donut -firmallaan. He ovat nimittäin suunnitelleet renkaita usealle rengasvalmistajalle sekä samalla tuottaneet myöskin omaa rengasmerkkejään sopimusvalmistajilla.
Toinen vaihtoehto olisi ollut, että olisi ryhtynyt autojen sopimusvalmistajaksi, kuten Ukin autotehdas. Tuotantolinjat robotteineen olisivat olleet valmiina. Siitäkin olisi voinut saada tuottoa.
Nyt näyttää siltä, että vuoden 2012 jälkeen on vain "näperrelty" saamatta juurikaan mitään aikaiseksi pois lukien nuo VM2014 NG9-3 Aerot. Ihmettelen yrityksen strategiaa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Luultavasti NEVSin toiminta keskittyy mobiliteetti ratkaisujen kehittämiseen tulevaisuudessa. Tulevat toimimaan insinööri yrityksenä, joka myy palveluja eri tahoille. Itse autojen valmistus on varmasti muiden heiniä. Tämän kuvan saa myös siitä, millaisen osaamisen omaavaa henkilöstöä he haluavat palvelukseensa. Autojen tuotanto Trollhättanin tehtaassa tarvitsisi erittäin suuria investointeja. Robotit on suurimmaksi osaksi vanhoja, joista osa on myyty ja myynnissä ja loput eivät ole nykyiseen käyttöön sopivia. Pelti osasto ja maalaamo tarvitsisi myös uudistusta ja uusia työkaluja miljardien edestä. Tämä minun ja eräiden muiden tekniikka ukkojen ajatuksia.
https://www.svd.se/forskaren-nevs-nya-agare-kan-lyckas
https://www.svd.se/forskaren-nevs-nya-agare-kan-lyckas
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Se olisi varmasti kaikista järkevintä, sillä sen ei uskoisi vaativan niin suuria investointeja kuin autojen valmistus.viggen kirjoitti: ↑Su Joulu 26, 2021 12:18Luultavasti NEVSin toiminta keskittyy mobiliteetti ratkaisujen kehittämiseen tulevaisuudessa. Tulevat toimimaan insinööri yrityksenä, joka myy palveluja eri tahoille. Itse autojen valmistus on varmasti muiden heiniä. Tämän kuvan saa myös siitä, millaisen osaamisen omaavaa henkilöstöä he haluavat palvelukseensa. Autojen tuotanto Trollhättanin tehtaassa tarvitsisi erittäin suuria investointeja. Robotit on suurimmaksi osaksi vanhoja, joista osa on myyty ja myynnissä ja loput eivät ole nykyiseen käyttöön sopivia. Pelti osasto ja maalaamo tarvitsisi myös uudistusta ja uusia työkaluja miljardien edestä. Tämä minun ja eräiden muiden tekniikka ukkojen ajatuksia.
https://www.svd.se/forskaren-nevs-nya-agare-kan-lyckas
Mietin tässä äsken, että onkohan millään konkurssiin menneellä tai lopetetulla automerkillä sellaista fanikuntaa kuin Saabilla? Vaimon entinen työkaveri kuului Rover -klubiin, mutta ei heilläkään ollut Suomessa niin paljon jäseniä kuin Saab -klubilla, saati sitten maailmanlaajuisesti.
Palatakseni aiempaan kirjoitukseeni SAAB -merkin mahdollisesta lisensoimisesta: se olisi jollekin automerkille huomattavasti kannattavampi investointivaihtoehto kuin ostaa NEVS, sikäli mikäli SAAB Ab olisi kiinnostunut sitä lisensoimaan. Joku voisi ostaakin noita SAAB -merkillä valmistettuja autoja, mutta NEVSin kannattavuudesta tulevaisuudessa ei ole mitään takeita.
Eihän Minikään ole enää oikeasti sellainen kuin se aiemmin oli. Sieltä on tullut mitä ihmeellisempiä virityksiä, joista alkuperäisen Minin kanssa yhteistä on vain nimi. Jollekin PSA:lle Opel oli varmasti hyvä keino päästä Saksan automarkkinoille, mutta Saabilla olisi voinut päästä globaaleille automarkkinoille. Hmm, ostaisinko PSA:n valmistaman Saabin? Todennäköisesti en
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllä noilla saab-laseilla ostaisit Tata Nanonkin, jos se olisi saab-brändätty.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Joulu 27, 2021 07:25Hmm, ostaisinko PSA:n valmistaman Saabin? 🤔 Todennäköisesti en :lol:
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niitähän saa entisestä Neuvostoliitosta ja vieläpä dieselinä : https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=19273Tobbana kirjoitti: ↑Ti Joulu 28, 2021 13:14Kyllä noilla saab-laseilla ostaisit Tata Nanonkin, jos se olisi saab-brändätty.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Joulu 27, 2021 07:25Hmm, ostaisinko PSA:n valmistaman Saabin? Todennäköisesti en
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Risto kirjoitti: ↑Ti Joulu 28, 2021 15:53Niitähän saa entisestä Neuvostoliitosta ja vieläpä dieselinä : https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=19273Tobbana kirjoitti: ↑Ti Joulu 28, 2021 13:14Kyllä noilla saab-laseilla ostaisit Tata Nanonkin, jos se olisi saab-brändätty.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Joulu 27, 2021 07:25Hmm, ostaisinko PSA:n valmistaman Saabin? Todennäköisesti en
Tuostahan pitäisi ottaa etupenkki pois, jotta voisi ajaa sitä takapenkiltä
Vähän sama juttu kuin Up/Citigo
Sitä ihmettelen edelleen, miksi entiset saabistit ostavat esimerkiksi Insignian P.O.S....eikun siis PSA -firmalta, kun ennen Saabilla ajaessa kritisoivat Opelia. Ostaisivat mieluummin vaikka Volvon
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007