Suloinen ❤
Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ei niinkään Saabin tulevaisuuteen vaikuttava, vaan Trollhättanin tehtaan toimintaan liittyvä uutinen. En tiedä kylläkään monesko kerta tämä nyt on, joka kertoo Sonos autojen kokoamisesta ym. tehtaalla. Nyt kuitenkin rahoitus puoli olis joten kuten kasassa, niin jospa suunnitelmista tulis todellisuutta.
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/b ... ital-igen/
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/b ... ital-igen/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Varmaan ollut Sonosta aiemminkin juttua,eikä tuo ihan loppuun asti mietityltä vaikuta muutenkaan, mutta on harmi, että auton muotoilu on noin plääh, näyttää joltain 2005 pieneltä tila-volkkarilta. Varmaan osittain kuuluu konseptiin että auto ja osat on yksinkertaisia, mutta olisi kai sitä silti jotain muuta saanut aikaiseksi kuin tuollaisen.viggen kirjoitti: ↑Su Joulu 27, 2020 15:09Ei niinkään Saabin tulevaisuuteen vaikuttava, vaan Trollhättanin tehtaan toimintaan liittyvä uutinen. En tiedä kylläkään monesko kerta tämä nyt on, joka kertoo Sonos autojen kokoamisesta ym. tehtaalla. Nyt kuitenkin rahoitus puoli olis joten kuten kasassa, niin jospa suunnitelmista tulis todellisuutta.
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/b ... ital-igen/
Olisi kuitenkin ainoa auto, joka venerannassa seisoessaan latailisi itsensä Toki se vaatisi about koko kesäloman verran aikaa.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Saa nähdä toteutuuko tämä heidän yritys autojen valmistamisesta aikataulun mukaan tai yleensäkin
The first Sion will roll off the production line in Trollhättan in September 2021. These vehicles are used for type approval and process assurance in production. The delivery of the customer vehicles will then start at the beginning of 2022. Unfortunately, we cannot yet plan individual delivery dates today.
https://sonomotors.com/
The first Sion will roll off the production line in Trollhättan in September 2021. These vehicles are used for type approval and process assurance in production. The delivery of the customer vehicles will then start at the beginning of 2022. Unfortunately, we cannot yet plan individual delivery dates today.
https://sonomotors.com/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ihmettelen tätä "jaettujen autojen" hömpötystä.
Suomalaiset ovat varmaan maailman tunnollisinta kansaa, mutta veikkaan silti jaettujen autojen olevan tulevaisuudessa "törkypesiä", jos kukaan ei huolehdi niistä, eikä ota niistä vastuuta.
Vielä pahempaa kohtaloa odotan niille ns. latinomaissa, missä autoja kohdellaan vielä huonommin kuin täällä Suomessa
Jotta tuollainen idea voisi menestyä, pitäisi sitä varten perustaa taho (oli se sitten joku firma tai vaikka taloyhtiön talonmies), joka pitäisi autoa kunnossa. Jos asia jätetään käyttäjien harteille, jää auto huoltamatta, pesemättä, katsastamatta jne., kun ei ole "penniäkään kiinni"
Suomalaiset ovat varmaan maailman tunnollisinta kansaa, mutta veikkaan silti jaettujen autojen olevan tulevaisuudessa "törkypesiä", jos kukaan ei huolehdi niistä, eikä ota niistä vastuuta.
Vielä pahempaa kohtaloa odotan niille ns. latinomaissa, missä autoja kohdellaan vielä huonommin kuin täällä Suomessa
Jotta tuollainen idea voisi menestyä, pitäisi sitä varten perustaa taho (oli se sitten joku firma tai vaikka taloyhtiön talonmies), joka pitäisi autoa kunnossa. Jos asia jätetään käyttäjien harteille, jää auto huoltamatta, pesemättä, katsastamatta jne., kun ei ole "penniäkään kiinni"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toistaiseksi noita autoja pyörittävätkin yritykset jotka tarvittaessa sitten siivoavat autoja asiakkaiden ilmoitusten perusteella. En tiedä miten nuo tuottavat käytännössä, kiinteiät kulut ovat kuitenkin aika isot joten käyttöasteenkin pitää olla melko hyvä. Ne harvat kerrat kun itse olen tarvinnut autoa esim. Helsingissä junalla käydessän,i olen käyttänyt perinteisempää jaettua ja itse ajavaa kulkuneuvoa - taksia
Jos esim. toisen auton tarve olisi hyvin satunnaista, olisi tuollainen "yhteiskäyttöauto" varsin potentiaalinen vaihtoehto verrattuna omistamiseen. Katselin itse joskus noita vertaisvuokrauspalveluita ihan yleisestä mielenkiinnosta, mutta oma mielenterveys ei kestäisi random tyypeille lainailua pientä korvausta vastaan.
Jos esim. toisen auton tarve olisi hyvin satunnaista, olisi tuollainen "yhteiskäyttöauto" varsin potentiaalinen vaihtoehto verrattuna omistamiseen. Katselin itse joskus noita vertaisvuokrauspalveluita ihan yleisestä mielenkiinnosta, mutta oma mielenterveys ei kestäisi random tyypeille lainailua pientä korvausta vastaan.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NEVSin omistaja on hankkinut lisärahoitusta $3.4 Mrd: https://finance.yahoo.com/news/china-ev ... 12195.html
Osakekurssi nousi tuosta hyvästä vaatimattomat 50 %.
Osakekurssi nousi tuosta hyvästä vaatimattomat 50 %.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Toivottavasti ei mene rahat kaivoonAZP kirjoitti: ↑Ti Tammi 26, 2021 12:44NEVSin omistaja on hankkinut lisärahoitusta $3.4 Mrd: https://finance.yahoo.com/news/china-ev ... 12195.html
Osakekurssi nousi tuosta hyvästä vaatimattomat 50 %.
Kahdessa entisessä työpaikassani (tanskalainen LED-start up ja latvialainen rakennuskonevuokraamo) haalivat lisää pääomasijoittajia, joiden omistusosuus yrityksestä kasvoi ajan myötä, koska tulosta ei syntynyt. Rahaa poltettiin aivan älyttömiin juttuihin, eikä tulosta tullut Siksi oli pakko tehdä exitti molemmista hyvän sään aikana.
NEVSissä tuo omistusmuutos on jo toteutunut, kun Kai Johan Jiang myi frman Evergrandelle heidän omistusosuuden kasvaessa koko ajan heidän tultuaan firman omistajaksi.
Nyt saattaa vielä tapahtua sellainen homma, että Evergrande myy firman tulevaisuudessa noille 6 sijoittajalle, kun huomaa, että hommasta ei tulekaan yhtään mitään Ja sieltä ei sitten koskaan tule Saabin kaltaisia sähkökulkineita
Toivottavasti tulevaisuus on kuitenkin positiivisempi, mutta kyllä sieltä pitäisi jo saada jotain ulos, eikä vain ihmetellä asioita. Eivät ne pääomasijoittajat pitkään jaksa katsella meininkiä, jos firma ei ala tuottamaan tulosta.
Minun mielestä heidän olisi kannattanut tehdä joka vuosi rajattu määrä noita NG9-3:ia. Kyllä die-hard Saabistit olisivat ne ostaneet, kun vanhat Saabit pitäisi korvata uudemmilla. Siitä olisi sentään saanut jotain rahaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aika vahva fiilis, että tuolta ei ole enää mitään autoja tulossa ainakaan tänne Suomeen asti .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Niin, sitä minäkin pelkään.
Minua ei ainakaan kiinnosta mitkään jaetut autot tai se "koirankoppi", jota aikoivat sopimustoimittajana valmistaa Trollhättanin tehtaalla
Olin aikanaan töissä (2018-2019) tanskalaisessa starp-upissa, kun niiden toimitusjohtaja houkutteli minut sinne. Siellä poltettiin pääomasijoittajan rahoja oikein huolella
Sama meininki näyttää olevan tuolla NEVSillä. Näytetään jotain hienoa, minkä kanssa ollaan muka puuhastelemassa. Mutta loppupelissä ei saadakaan mitään konkreettista aikaiseksi, jota voisi kaupata suuremmalle potentiaaliselle asiakaskunnalle.
No harrastus kai tuokin rahoittaa jotain start-upia/yritystä ja katsoa, tuleeko siitä yhtään mitään
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nevsin seuraaminen somessa on kyllä itkeäkö vai nauraa osaston kamaa. Pitkään oli täyttä hiljaiseloa, kunnes alkoivat pommittaa jatkuvilla postauksilla "Vuoden työntekijä"-palkituista. Ja heitä oli monta, kaikenmaailman eri osastoilla, eli kyllä siellä ainakin porukkaa töissä on kuten ennenkin todettu.
Vahingossakaan ei koskaan tule mitään julkaisua siitä, mitä porukka siellä puuhaa, ja onko esim jotain autoihin liittyvää menossa. Olen melko varma että Nevsin somekanavien seuraajista (pl heidän omat työntekijät) noin 99% olisi kiinnostunut ensisijaisesti ja oikeastaan ainoastaan tästä.
No nyt sitten uusin päivitys kertoo miten Trollhättanin tuotantolinjaa käytetään drive-in rokotuksiin. Hieno juttu, mutta perhana sentään, kertokaa niistä sähköautoista nyt, jos se kuitenkin edelleen on firman toimenkuva.
Ymmärrän kyllä, että kaikki on top secret jne (toki tätäkin voi ihmetellä jos työntekijöiden naamoja ja työtehtäviä kuitenkin somessa mainostetaan), mutta kyllähän yleensä (start up) firmat käyttävät somekanaviaan tuotteidensa hypetykseen.
Eikä kukaan varmaan enää odota että joku päivä sieltä tulee tiedote, että huomenna myyntiin tulee tällainen täyssähköinen Nevs Aero X, käykääpä ostamassa, mutta ihan yleisesti sähköautoista ja kaikenmaailman tulevaisuuden liikkumisen ratkaisuistakin luulisi että Nevsillä jotain sanottavaa olisi.
Vahingossakaan ei koskaan tule mitään julkaisua siitä, mitä porukka siellä puuhaa, ja onko esim jotain autoihin liittyvää menossa. Olen melko varma että Nevsin somekanavien seuraajista (pl heidän omat työntekijät) noin 99% olisi kiinnostunut ensisijaisesti ja oikeastaan ainoastaan tästä.
No nyt sitten uusin päivitys kertoo miten Trollhättanin tuotantolinjaa käytetään drive-in rokotuksiin. Hieno juttu, mutta perhana sentään, kertokaa niistä sähköautoista nyt, jos se kuitenkin edelleen on firman toimenkuva.
Ymmärrän kyllä, että kaikki on top secret jne (toki tätäkin voi ihmetellä jos työntekijöiden naamoja ja työtehtäviä kuitenkin somessa mainostetaan), mutta kyllähän yleensä (start up) firmat käyttävät somekanaviaan tuotteidensa hypetykseen.
Eikä kukaan varmaan enää odota että joku päivä sieltä tulee tiedote, että huomenna myyntiin tulee tällainen täyssähköinen Nevs Aero X, käykääpä ostamassa, mutta ihan yleisesti sähköautoista ja kaikenmaailman tulevaisuuden liikkumisen ratkaisuistakin luulisi että Nevsillä jotain sanottavaa olisi.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Siellä porukka vaihtuu...
Mm. niiden "Head of Sales and Brand Strategy" Charlotte Eisner on lähtenyt firmasta.
On mun LinkedIn -kontakti, joten kysyin, että mitä tapahtui.
Ei ole toistaiseksi vastannut... Ja saa nähdä vastaako, tietää kuitenkin meidän keskusteluista, että olen die-hard saabisti
Eipä siinä ole myynti- ja brändäyspomolle hirveästi hommia, kun ei ole mitään mitä myydä
Mm. niiden "Head of Sales and Brand Strategy" Charlotte Eisner on lähtenyt firmasta.
On mun LinkedIn -kontakti, joten kysyin, että mitä tapahtui.
Ei ole toistaiseksi vastannut... Ja saa nähdä vastaako, tietää kuitenkin meidän keskusteluista, että olen die-hard saabisti
Eipä siinä ole myynti- ja brändäyspomolle hirveästi hommia, kun ei ole mitään mitä myydä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kävin tänään Nevsin tehtaalla, oikein sain ajaa erään hallin läpi autolla. No ei siellä autoille kylläkään tehty mitään, mutta sai piikin käsivarteen ja taas menoksi, eli korona rokotteita antoivat Drive Inn tyyliin ja hyvinhän se toimi. Nevsin autolaanilla näkyi seisovan ainakin parisataa autoa peitettynä, ei saanut selvää mitä ne oli, mutta olivat eri korimallisia ainakin. SUV- ja farkku malleja enimmäkseen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ne kelpaisivat sitten, kun allekirjoituksessa mainituista jättää aikansa
Olen useaan otteeseen kirjoitellut niiden sivuille ja postauksiin LinkedInissä, että "jos aiotte valmistaa jotain NG9-3:n kaltaisia autoja, niin älkää unohtako convertiblea".
Aika vähän on noita sähköavoautoja tarjolla, jos edes yhtään
Luulisi, että Teslakin olisi aktivoitunut sellaisen valmistamisessa, kun on kuitenkin amerikkalainen autonvalmistaja.
Volvoltakaan ei ole tullut yhtään avoautomallia 2013-2014 Volvo C70 jälkeen
Lankomiehellä on moinen auto, eikä ole ollut aikeissa vaihtaa sitä uudempaan juuri em. asian vuoksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ilmeisesti tämä NEVSin tehdas on Ruotsissa? Vai Kiinassa?
Saabin (Nevsiin) brandiin avoauto sopisi erittäin hyvin!
Kuten sanottua, mutta eri sanoin aikaisemmin (muistaakseni) otin kantaa: NEVS/Saab will rise again.
Saabin (Nevsiin) brandiin avoauto sopisi erittäin hyvin!
Kuten sanottua, mutta eri sanoin aikaisemmin (muistaakseni) otin kantaa: NEVS/Saab will rise again.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003