Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9921
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nyt kun useammallakin saappifoorumilaisella on sähköisellä,voimalinjalla varustettu auto, eli pahimmat teknologiaennakkoluulot lienee monella voitettu, alkaisi kiinnostaa oikeasti koska näitä Nevsin tekeleitä saa ostaa Euroopassa? Ei ole pitkään aikaan kuulunut edes lupauksia, joita kuitenkin joskus viisi vuotta sitten annettiin, vaikka niitä ei pitämään pystyttykään.

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2299
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Viimeinen Saab tehtaalta meni Tanskaan, autokorjaamon omistaja Claus Spanggaard osti yhdeksänen Saabinsa. Hän kävi hakemassa sen eilen perjantaina ja oli erittäin tyytyväinen ostokseensa, jolle tuli hinnaksi 465000kr.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

TLinden
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 08:49

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja TLinden »

Tosi heikosti löytyy NEVSin tekeleistä muutenkin tietoja. Firman Youtube-kanavallakin on kaikkea epäolennaista, vaikka luulisi, että siellä kannattaisi enemmän esitellä noita autoja. En ole jaksanut tätä pitkää topicia läheskään kokonaan lukea läpi, mutta mikä tällä hetkellä on Saabin tehtaan tilanne? Omistaako NEVS sen vai joku muu? Eli onko tulevaisuus sellainen, että jos NEVSilla haluaa ajaa, niin sitten sellainen pitäisi saada Kiinasta? Tällä hetkellä taitaa vain olla, ettei Kiinassa valmistetuja autoja ole missään Euroopan markkinoita. Mopoautoja ja traktoreita kyllä löytyy.

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2299
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

90% Nevsista omistaa Evergrande, joka on maailman suurin kiinteistöyhtiö. He sijoittaa 30 miljardia kruunua Nevs yritykseen. https://www.di.se/nyheter/evergrande-ok ... de-i-nevs/
https://sverigesradio.se/artikel/7343451
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9921
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

TLinden kirjoitti:
La Marras 16, 2019 12:52
Tällä hetkellä taitaa vain olla, ettei Kiinassa valmistetuja autoja ole missään Euroopan markkinoita. Mopoautoja ja traktoreita kyllä löytyy.
Volvoja tulee Euroopan markkinoille Kiinan tehtailta.

TLinden
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 08:49

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja TLinden »

Ok, olen luullut, että Volvon Kiinan tehtaan tuotteet ovat vain kiinalaisille markkinoille. Ilmeisesti edelleen verotus suosii EU-maassa valmistettuja autoja, minkä vuoksi mm. ovelat korealaiset ovat alkaneet koota autojaan Itä-Euroopassa, japanilaiset Englannissa (tosin tilannehan muuttuu, jos EU:sta eroavat kohta) jne. Tämä myös ilmeisesti mahdollistaa sen, miksi Dacia on Euroopassa halvempi auto kuin Lada. Luulisi siis Volvon kannattavan myydä Euroopassa vain Ruotsissa tehtyjä malleja, mutta ehkä tilanne on sitten jotenkin muuttunut tai Kiinassa autoja niin paljon halvempi tehdä, että myynti kannattaa, vaikka joutuisikin isot tuontitullut maksamaan.

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4930
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Euroopassa valmistetut kaikki volvot menee trumppilandiaan ja kiinassa tehdyt volvot eurooppaan tällä hetkellä koska trump lätkäisi mojovat tullit kiinavalmisteille.... Luontohan kiittää tästäkin älyttömyydestä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
Alfaromeo 159 2,4JTDm Q4 -08, NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

TLinden
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 08:49

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja TLinden »

Eikös Volvo jo perustanut tehtaan USAn mantereelle tämän vuoksi? Eli kohta ehkä vienti Euroopasta loppuu...

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2299
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

USA:ssa tehdään nyt S60 mallia, jota tuodaan myös Eurooppaan. XC90 valmistus aloitetaan myös samassa tehtaassa 2021. S60 mallista huomaa, että on tehty USA:ssa, sama laatu viimeistelyssä kuin muissakin Amerikan tuotteissa. Se viimeinen säätö korissa on jäänyt tekemättä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6034
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TLinden kirjoitti:
La Marras 16, 2019 23:06
Ok, olen luullut, että Volvon Kiinan tehtaan tuotteet ovat vain kiinalaisille markkinoille. Ilmeisesti edelleen verotus suosii EU-maassa valmistettuja autoja, minkä vuoksi mm. ovelat korealaiset ovat alkaneet koota autojaan Itä-Euroopassa, japanilaiset Englannissa (tosin tilannehan muuttuu, jos EU:sta eroavat kohta) jne. Tämä myös ilmeisesti mahdollistaa sen, miksi Dacia on Euroopassa halvempi auto kuin Lada. Luulisi siis Volvon kannattavan myydä Euroopassa vain Ruotsissa tehtyjä malleja, mutta ehkä tilanne on sitten jotenkin muuttunut tai Kiinassa autoja niin paljon halvempi tehdä, että myynti kannattaa, vaikka joutuisikin isot tuontitullut maksamaan.
S90:stä valmistetaan Kiinassa, ja laivataan mm. tänne Eurooppaan.

Kyseenalaistin Volvo -myyjälle tuon kiinalaisen Volvon, koska olen konepajateollisuudessa ollut tekemisissä Kiinassa valmistettujen tuotteiden kanssa, eivätkä niiden laatutaso ole eurooppalaisten tasolla.

Volvo -myyjä sanoi minulle, että "Volvolla on Kiinassa niiden kaikista edistynein autotehdas". No koska on tuosta em. asiasta huonot kokemukset kiinalaisista tuotteista sanoin myyjälle, että hinnasta pitäisi ottaa kymppitonni pois, niin sitten voisi harkita kiinalaista Volvoa :wink:

NEVSin piti ilmeisesti lanseerata Trollhättanilta tulevat autot alunperin 2020, mutta nyt se on siirtynyt eteenpäin. Jos otetaan huomioon, että "Spyker-Saabien" valmistus loppui 5/2011, niin silloin kannattaisi ihan oikeasti satsata vaikka esim. 2021 lanseeraukseen :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9921
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Alun perin NEVSin piti myydä Trollhättanissa kokoonpantuja sähkösaabeja jo vuodenvaihteesta 2013-2014 alkaen:

https://www.nevs.com/en/media/press-rel ... -acquires/

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2299
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

viggen kirjoitti:
La Marras 16, 2019 12:51
Viimeinen Saab tehtaalta meni Tanskaan, autokorjaamon omistaja Claus Spanggaard osti yhdeksänen Saabinsa. Hän kävi hakemassa sen eilen perjantaina ja oli erittäin tyytyväinen ostokseensa, jolle tuli hinnaksi 465000kr.
https://teknikensvarld.se/sista-saaben- ... 00-kronor/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

benicio
"Aero"
Viestit: 354
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja benicio »

Mikäköhän Nevsin tilanne oikein on? Rahoitus pitäisi olla kunnossa, mutta mitään ei hiiskuta tai markkinoida. Edes kiinan jd.com verkkokaupassa ei taida sähkö 9-3 olla myynnissä, vaikka tuotanto alkoi kesällä? Luulisi että EV-rummutuksessa kannattaisi muutenkin olla mukana.
Nevsin sivuilla on Trollhättaniin avoimia työpaikkoja vaikka kuinka, niin kuin on ollut jo monta vuotta, mutta todella salamyhkäistä on silti ollut touhu, varsinkin nyt viimeiset muutamat kuukaudet.
Arkisaab 9-5 2.3T SE Wagon A -99; Pyhäsaab 9-5 Vector TiD4 -10
Juhannussaab 99 GLS Cabriolet -75; Perjantaisaab 9-3 SC TID Vector -08

mike
"Hölösuu"
Viestit: 1488
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja mike »

Erikoisen hiljasta kyllä on ja tietoa ei meinaa löytää millään edes Kiinan tuotteista.
Alkaa olemaan pikkuhiljaa myöhäistä ehtiä mukaan jossei kohta ala olla autoja tuotantovalmiina.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334

viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2299
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Kyllä Nevsillä touhutaan täysillä, mutta artikkelit lehdissä vain tilaajille niin ei voi viitata niihin.
Sunnitelmat vaikuttaa kyllä aika hurjilta, kun puhutaan että halutaan tulla suuremmaksi autojen tuottajaksi mitä Geely on.
Auto malleja pitäis tulla tulevaisuudessa lähes kymmenkunta, joista kaksi Euroopan markkinoille ja loput Kiinaan. :o
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black.
Saabisti vuodesta -75. #6700

Vastaa Viestiin