Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Siitä vaan polkasemaan automalli nopeammin tuotantoon jos tuntuu hitaalta
Kiinassa pitäisi olla saatavilla, mutta on päässyt mandariini sen verran ruosteeseen, että en osaa neuvoa enempää.
Kiinassa pitäisi olla saatavilla, mutta on päässyt mandariini sen verran ruosteeseen, että en osaa neuvoa enempää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aikanaan tanskalaisessa start-upissa työskennellesäni lueskelin, että ainoastaan 10% start-upeista onnistuu. Muut kuihtuvat pois
Täytyy olla alkuvaiheessa rikas ja kärsivällinen pääomasijoittaja, jonka rahaa poltetaan aluksi ihan huolella. Sen jälkeen syntyy tulosta, jos on syntyäkseen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jossain vaiheessa Nevs 9-3 sähköauton pystyi kiinalaisesta jd.com verkkokaupasta ostamaan, mutta enää ei näytä löytyvän. Nevsin kiinankielisillä sivuilla on tieto (google kääntäjällä) "NEVS pure electric vehicles will be announced soon." En tiedä mitä Kiinan tehtailla touhutaan, mutta ei ilmeisesi autoja myytäväksi asti ainakaan. On toki mahdollista että niitä toimitetaan johonkin valtiolliseen käyttöön, kaupungeille tms, näistä taisi olla jotain esisopimuksia ym. Mutta tiedottamisen ja markkinoinnin kannalta voisi yhtä hyvin olla että mitään autotehdasta ei missään olekaan, sen paremmin Kiinassa kuin Trollhättanissakaan. Se on minusta kummallista, ja sikäli tuo heitto että koko homma on vain rahanpesua on ihan osuva.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
-
- "Hirsch"
- Viestit: 772
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Uusia uutisia? Uutta mallia pukkaa
https://www.saabplanet.com/a-brand-new- ... -involved/
https://www.saabplanet.com/a-brand-new- ... -involved/
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tuo näyttely on peruttu johtuen Corona -viruksesta.9000cs kirjoitti: ↑La Maalis 07, 2020 08:18Uusia uutisia? Uutta mallia pukkaa
https://www.saabplanet.com/a-brand-new- ... -involved/
Itse odotan kyllä innolla NEVSin autojen lanseerausta (sikäli mikäli se koskaan tapahtuu ).
Mieluummin sellainenkin kuin Tesla tai joku noista Korean ihmeistä, jos on sähköautoa alettava hommaamaan tulevaisuudessa.
Luulisi, että entiset Saabin insinöörit olisivat saaneet ujutettua jonkun verran Saabin "DNA:ta" noihin autoihin.
Saabin brändi on kyllä huomattavasti vahvempi kuin NEVS, joten minä jatkaisin heinä vielä neuvottelua oikeudesta käyttää nimeä.
Jos laittaa tarpeeksi kättä taskuun, niin eiköhän kaikki ole mahdollista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Harmi, että tuota lehteä ei voi enää lukea ilmaiseksi netissä
Tässä artikkeli, jonka voi lukea ilmaiseksi:
https://www.expressen.se/motor/imponera ... mmer-mera/
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ehkä jotain alkaa tapahtumaan, kun autoja tuodaan tänne kehitystä varten.
https://teknikensvarld.se/10-nybyggda-n ... i-sverige/
https://teknikensvarld.se/10-nybyggda-n ... i-sverige/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Juttelin (=vaihdoin viestejä) LinkedInissä toissapäivänä NEVSin Charlotte Eisnerin kanssa.viggen kirjoitti: ↑Pe Touko 15, 2020 17:58Ehkä jotain alkaa tapahtumaan, kun autoja tuodaan tänne kehitystä varten.
https://teknikensvarld.se/10-nybyggda-n ... i-sverige/
Hän kirjoitti seuraavaa:
"We Will launch EVs and Already have the Koenigsegg Gemera in our joint venture company. A little over budget for me but a truly awesome car!
750 engineers are working on dories technology ev solutions in Trollhattan ... still nothing for the streets but soon enough you will be able to drive and ride something real nice from us
Thank you for being positive ! We are very exited about what we do."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
En ole tähän topickiin aikoihin vastaillut.
Kummaa tekemistä, vaikka katetta ja osaamista on. Koenigsegg, jota suuresti arvostan, liittyi ryhmittymään ja sai tehtyä hybridimallin nopeaan mielestäni.
Mikä ihme Nevsiä hidastuttaa? Itse haluaisin todella nähdä kokonaan uuden Nevsin.
Toivottavasti laatutaso muotoiluja myöten on pysynyt hyvänä versus kilpailijat, jota Saab on tarjonnut vuosikymmenien ajan - tai aina!
Kummaa tekemistä, vaikka katetta ja osaamista on. Koenigsegg, jota suuresti arvostan, liittyi ryhmittymään ja sai tehtyä hybridimallin nopeaan mielestäni.
Mikä ihme Nevsiä hidastuttaa? Itse haluaisin todella nähdä kokonaan uuden Nevsin.
Toivottavasti laatutaso muotoiluja myöten on pysynyt hyvänä versus kilpailijat, jota Saab on tarjonnut vuosikymmenien ajan - tai aina!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Minä toivon tuota myös, mutta todellisuus taitaa olla jotain muutajuhokare kirjoitti: ↑Ti Kesä 30, 2020 23:47En ole tähän topickiin aikoihin vastaillut.
Kummaa tekemistä, vaikka katetta ja osaamista on. Koenigsegg, jota suuresti arvostan, liittyi ryhmittymään ja sai tehtyä hybridimallin nopeaan mielestäni.
Mikä ihme Nevsiä hidastuttaa? Itse haluaisin todella nähdä kokonaan uuden Nevsin.
Toivottavasti laatutaso muotoiluja myöten on pysynyt hyvänä versus kilpailijat, jota Saab on tarjonnut vuosikymmenien ajan - tai aina!
Omistusjärjestelyt ovat olleet moninaisia, ja epäilen niiden johtuvan likviditeetin puuttumisesta.
Ja kun fyrkkaa ei ole, täytyy osia tai koko firma myydä.
Uusilla omistajilla saattaa sitten olla erilainen visio siitä, mitä yritys tulisi tulevaisuudessa tuottamaan.
Saab (puolustus- ja ilmailufirma) oli jossain vaiheessa taloudellisissa vaikeuksissa, jolloin kirjoitin LinkedInin kautta NEVS:ille, että "nyt kannattaisi aloittaa neuvottelut uudestaan siitä nimen liisaamisesta". Mutta ilmeisesti heidän taloudellinen tms. tilanne oli juuri sillä hetkellä sellainen, että eivät sitä tehneet. Tai sitten eivät yksinkertaisesti 1) haluaa enää maksaa Saabille nimen liisaamisesta, tai 2) eivät itsekään usko siihen, että saisivat pukattua omia autoja ulos Trollhättanin tehtaalta.
Kohtaan 2) liittyen: jos tämä on tilanne, niin Trollhättanin tehdas tulisi tällöin todennäköisesti toimimaan "sopimusvalmistajana" muille automerkeille Ukin ja Magna Steyerin tapaan. Toivottavasti asia ei kuitenkaan ole niin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
https://sverigesradio.se/artikel/7506378
Nevsin perustaja ¨heittää hanskat tiskiin.¨
Nevsin perustaja ¨heittää hanskat tiskiin.¨
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Volvo Carsin omistajataho hoiti hommansa paremmin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Taisi fyrkat loppuaviggen kirjoitti: ↑Ke Heinä 01, 2020 10:45https://sverigesradio.se/artikel/7506378
Nevsin perustaja ¨heittää hanskat tiskiin.¨
Vähän niin kuin Victor Mullerilta aiemmin, kun Saab meni konkkaan
Ei se välttämättä ollut Fordista kiinni (silloinen Volvon omistaja).
Ruotsin valtio tuki Volvon myymistä Geelylle, kun taas eivät tehneet Saabin eteen yhtään mitään.
GM oli taas niin vainoharhainen, että pelkäsi omien patenttiensa ajautuvan kiinalaisille, jos Saab olisi myyty heille. Oli helpompi myydä pienemmälle Spykerille, niin ei tarvinnut itse toimia Saabin "pyövelinä".
Ihmettelen edelleen, että kun NEVS osti Saabin jäännökset, niin eivätkö ne voineet faceliftata NG9-3:sta vielä kerran ja hommata siihen jostain asiallisen diesel-moottorin tuon 2-litraisen bensaturbon lisäksi? Olisivat yrittäneet tehdä sillä massia sen verran, että olisivat voineet pitää tuotekehityksen käynnissä niin, ettei olisi tarvinnut investoida 100% siihen
Tämä on tietysti kaikki spekulaatiota, mutta näyttäisi siltä, että kohta on mennyt 10 vuotta siinä, että "saisivat pukattua" Trollhättanista ulos mitään autoja tai edes niihin liittyvää.
Ja mitä enemmän siihen menee aikaa, sitä epätodennäköisempänä tuota pitää itsekin.
Ei vain oikein mene jakeluun, että jonkun auton kehittämiseen menee noin kauan, ellei sitten ole fyrkat lopussa tms.
NG900:kin kehitettiin kolmessa vuodessa, joten...
Akkuteknologia kehittyy tietysti koko ajan, mutta jos sitä jää odottelemaan, niin juna on mennyt jo, ja rahat menneet pelkkään odotteluun ja näpertelemiseen.
Lisäksi heidän kannattaisi pitää mielessä, että viimeisimpien Saab -mallien valmistuksesta (jos ei oteta lukuun niitä MY2014 NG9-3 Aeroja) tulee ensi vuoden maalis-huhtikuussa kuluneeksi 10 vuotta, joten aika moni Saabisti on varmaan jo siirtynyt käyttöautoissa muihin automerkkeihin. Olisi kannattanut miettiä tuotakin asiaa, mutta ehkä he eivät edes koe olevansa Saabin "manttelinperijä", mutta haluavat silti käyttää heidän ilmailuperinnettä ja -mainetta hyväkseen. Siis ehkä joskus, kun alkavat markkinoida autojaan, sikäli mikäli niitä joskus tehtaalta ulos tulee...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Olen huomannut ainakin kolme tapaa jonkun automerkin loppumiseen:
1. Sitä ei kannata ylläpitää
2. Se vain loppuu
3. Se yksinkertaisesti lopetetaan, vaikka kannattava olisikin
...
Myös eri asia Saabin historiasta muistuu mieleen, että koska Saab oli persoonallinen, hyvin laadukas ja suorituskykyinen automerkki monessa mielessä, se näytti saavan osakseen myös kateutta. Yksittäisiä tapauksia en enää muista.
1. Sitä ei kannata ylläpitää
2. Se vain loppuu
3. Se yksinkertaisesti lopetetaan, vaikka kannattava olisikin
...
Myös eri asia Saabin historiasta muistuu mieleen, että koska Saab oli persoonallinen, hyvin laadukas ja suorituskykyinen automerkki monessa mielessä, se näytti saavan osakseen myös kateutta. Yksittäisiä tapauksia en enää muista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003